Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuet laski 2550€ —> 2320€ enkä ymmärrä miksi?0

Vierailija
06.03.2019 |

Kelan ilmoituksen mukaan toimeentulotuen laskemisperuste muuttuu 1.3.

Tuet siis on vanhempainraha, kotihoidon tuki, elatustuki, lapsilisät asumistuki ja toimeentulotuki.

Musta tuntuu, et tästä on nyt jäänyt toimeentulotuki kokonaan pois.

Olen yh, 3 lasta alle 3 vuotta, vuokra 1180€ /kk

Mistä tässä voisi olla kyse?

Summat siis nettoja, vero % 17

Kommentit (201)

Vierailija
1/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vähintään 4 000 euroa pitäisi himassa makaamalla saada.

Vierailija
2/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Asiallisia vastauksia please!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita Kelaan äläkä täällä kysele.

Vierailija
4/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole töissä, suunnittele jo töihin menoa vaikka  pitkällä ajalla, heti kun lapsesi ovat tarhaiässä. Tilanteesi tulee huononemaan, sillä ihmisiä halutaan patistaa töihin. Suomen talous ei kestä enää tällaista tukipolitiikkaa, vaikka halua olisikin. Käy katsomassa budjettia ja velkakelloa. Lisäksi kotona olo saattaa passivoida ihmistä, joten mikä tahansa ulkopuolinen haaste ja työ on tarpeen. Meillä on yhä isompi ongelma mm. syrjäytyneistä ja maahanmuuttajnaisista, jotka pitäisi myös aktivoida. Muuten nuoremme maksavat muutaman kymmennen vuotta heidän elämistään kotona. Ja ne jotka voivat muuttavat maasta pois, jos maan rapistuminen alkaa. Kuka tänne jää silloin?

Vierailija
5/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita Kelaan äläkä täällä kysele.

No nyt kyselen täältä! Kelan mukaan laskutusperusteiden muutos. Ap

Vierailija
6/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko siinä katsottu, että muut tuet kattaa jo elämisen ekä toimeentulotukea enää päälle tarvita.

Paljonko sinulla olisi jäänyt säästöön aiemmasta, jos säästöjä saisi tilillä näkyä*?

Vierailija
7/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme alle 3v lasta ja olet yh? Mitä puolisollesi tapahtui?

Vierailija
8/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko lukea niitä päätöksiä ihan ajatuksen kans eikä täällä kysellä.

Vierailija
9/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole puolisoa eikä koskaan ollutkaan.

Vierailija
10/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko siinä katsottu, että muut tuet kattaa jo elämisen ekä toimeentulotukea enää päälle tarvita.

Paljonko sinulla olisi jäänyt säästöön aiemmasta, jos säästöjä saisi tilillä näkyä*?

No ei niitä nyt niin vaan katsota, vaan niihin on tarkat kriteerit.

Kannattaa itse selvittää mihin on oikeutettu ja onko saanut mitä kuuluu.

Toimeentulotuen osallahan voi olla joku  selvä eroavaisuus aiempaa, tähän tuki jaksoon ei osunutkaan jotain erikseen korvattavia kuluja kuten lääkekuluja tai veden tasauslaksua tms.

Eikä sekään ole mikään ihme vaikka kela tekisi vireheellisen päätöksen. Toimeentulotukiin on haettu paljon korjauksia.

OIisi varmaan halvempaa ja tehokkaampaa tehdä nuo päätökset kerralla oikein.

Vierailija
11/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein itse laskelmat ja en nyt ymmärrä tätä asumistuen ja toimeentulotuen suhdetta? Onko asumistuessa joku minimi tms joka pitää jäädä tuloista jäljelle vuokran jälkeen? Luulin, tai siis ennen mulle maksettiin koko vuokra eli 1180€ asumustukena? Katetaanko nyt osa vuokrasta mun muilla tuilla? Ap

Vierailija
12/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei niitä nyt niin vaan katsota, vaan niihin on tarkat kriteerit.

Kannattaa itse selvittää mihin on oikeutettu ja onko saanut mitä kuuluu.

Toimeentulotuen osallahan voi olla joku  selvä eroavaisuus aiempaa, tähän tuki jaksoon ei osunutkaan jotain erikseen korvattavia kuluja kuten lääkekuluja tai veden tasauslaksua tms.

Eikä sekään ole mikään ihme vaikka kela tekisi vireheellisen päätöksen. Toimeentulotukiin on haettu paljon korjauksia.

OIisi varmaan halvempaa ja tehokkaampaa tehdä nuo päätökset kerralla oikein.

Kriteeristön perusteella juuri katsotaan, mihin on oikeutettu. Että siinä mielessä kyllä ihan oikea kysymysmuoto (ja kohtelias).

Se, mitä kannattaa tehdä, on pikemminkin etsiä töitä ja elättää lapsensa omalla tekemisellään, ei selvittää, mihin kaikkeen on oikeutettu, jotta tietää vaatia.

Tässä ajattelumaailmassa on varmaan se ero tukien varassa elävän ja työssäkäyvän välillä.

Vierailija
13/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein itse laskelmat ja en nyt ymmärrä tätä asumistuen ja toimeentulotuen suhdetta? Onko asumistuessa joku minimi tms joka pitää jäädä tuloista jäljelle vuokran jälkeen? Luulin, tai siis ennen mulle maksettiin koko vuokra eli 1180€ asumustukena? Katetaanko nyt osa vuokrasta mun muilla tuilla? Ap

Lue siitä toimeentulotukipäätöksestä!

Vierailija
14/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko vuokraa ei koskaan makseta asumistukena.

Vierailija
15/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet sitä ja tuet tätä. Turhaan kai tässä töissä käy. Grrrr......

Vierailija
16/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin, ei kai nuo summat ole todellisia? Itse teen kokopäivätyötä ja vähemmän jää käteen. Ja aivan kaikesta pitää koko ajan maksaa lisää. Mitään alennuksia mistään en saa keski-ikäisenä työssäkäyvänä vaan olen kaikessa nettomaksaja. Alkaa kyllä aika rankasti ottamaan tämmöinen päähän.

Vierailija
17/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se vuokran jälkeen jää vain 2800€ työtön perhekin valittamassa iltalehdessä ja pyytämässä almuja, että pääsevät lomalle, ihan sairasta kun makoilusta maksetaan.

Vierailija
18/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna näkyy olevan jotain muutoksia, esimerkiksi asumistuessa. https://www.kela.fi/ajankohtaista-henkiloasiakkaat/-/asset_publisher/kg…

Asumistuki on 80 % hyväksyttävistä asumimenoista. Ei koskaan koko vuokran suuruinen.  Syötä tiedot asumistukilaskuriin.

Vierailija
19/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin, ei kai nuo summat ole todellisia? Itse teen kokopäivätyötä ja vähemmän jää käteen. Ja aivan kaikesta pitää koko ajan maksaa lisää. Mitään alennuksia mistään en saa keski-ikäisenä työssäkäyvänä vaan olen kaikessa nettomaksaja. Alkaa kyllä aika rankasti ottamaan tämmöinen päähän.

Suomessa ajetaan nyt sosialistia pääministeriksi kuin käärmettä pyssyyn. Arvaas kenen olot ei ainakaan parane tuon mahdollisen valinnan jälkeen? Aivan ei ainakaan sinun, tai yhdenkään veronmaksajan.

Vierailija
20/201 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole puolisoa eikä koskaan ollutkaan.

Neitseenä siinnyt, uusi Maria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän