Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsellani on yläkoulussa lukuaineiden keskiarvo 6,5 vaikka yrittää parhaansa. Pyytäisitkö tutkimuksia/tukea?

Vierailija
06.03.2019 |

Suvussa lukihäiriötä on ja tämän yläkoululaisen lukiolaisella isosisaruksella on lukihäiriö todettu nyt lukion alussa.

Tällä seiskaluokkalaisella on numerot laskeneet reilusti ala-asteen jälkeen, moni aine tippunut pari numeroa alaspäin. Lapsi ei ole pää kirjassa viihtyvää sorttia, mutta tekee läksynsä ja lukee kokeisiin + kyselen.

Meillä vanhemmilla oli yläasteella lukuaineiden keskiarvot noin 7,5, samoin esikoisella.

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaminen ei ole aina helppoa. Itseäni eivät vanhempani osanneet opettaa, koska tapani oppia oli hyvin erilainen kuin heillä. Itse osaisin opettaa nuorta itseäni pärjäämään, mutta harva muu pystyisi.

Vierailija
82/86 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kaikille vastanneille! Koulussa on kyllä erityisluokkia mutta meidän lapsi on täysin tavallisessa opetuksessa. Olen yhteydessä kouluun lähiaikoina.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin yhteyttä ihan lapsen omaan opettajaan ja puhuin huolistani lapseni koulunkäyntiin liittyen. Asiat järjestyi tosi hyvin ja nyt lapsi pääsee käymään kielissä ja matikassa erityisopettajan opetuksessa ja lisäksi vielä pari tuntia tukiopetusta viikossa! Hän pääsee myös lukitestaukseen myöskin erityisopettajalle, tämä testaus on jo ensi viikolla ja siinä tutkitaan mahdollista lukihäiriötä. 

Kannatti siis tosiaan ottaa yhteyttä kouluun tämän asian tiimoilta. :)

ap 

Vierailija
84/86 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, AP! Tsemppiä teidän perheelle.

Vierailija
85/86 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, AP! Tsemppiä teidän perheelle.

Kiitos! :)

ap 

Vierailija
86/86 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli alakoulussa 7.0 keskiarvo ja yläkoulussa 6.5

Ammattikouluun pääsin heittämällä ja sen jälkeen töihin jossa olen vieläkin ja palkka 3850€ korotuksen jälkeen 1.3.2023