Game Of Thrones kausi 8 OFFICIAL
Joko näitte uuden trailerin 8 kaudesta? Mitä ajatuksia trailerista? Toivoisin keskustelua täällä uudesta kaudesta ja kertokaa teidän teorioita mitä voisi tapahtua viimeisellä kaudella!
Kommentit (3140)
Mielenkiintoista että montaa muutakin on kismittänyt Danyn näyttely tai siis Emilian näyttely. Minusta kaikista eniten omalta osaltani sarjan luonteeseen on vaikuttanut juuri tämä. En pääse enää kohtauksiin "kiinni"' hetkeksi pääsin, kun Danaerys oli Jonin kanssa Jonin kädet kasvoillaan. Ja ensin itki ettei kerro kenellekkään sukulaisuudesta ja se loppukohtaus jossa ilme vakavoitui ja se vanha Danaerys tuli esiin. "I just told you" tai mitä sanoikaan. Silloin pääsin taas kiinni sarjaan. Se oli sitä vanhaa ilmeetöntä Danya. Euronia kohti lohikäärmeellä syöksyminen oli myös hyvin tehty.
Vierailija kirjoitti:
Clarkellahan on ollut terveysongelmia (saikos se nyt aivoinfarktin tmv?), joten oisko vaikuttanut tuohon näyttelemisen laatuun, ilmeiden hallintaan yms.
eiköhän ohjaajilla olis ollut jotain sanottavaa jos eivät sitä haluaisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Clarkellahan on ollut terveysongelmia (saikos se nyt aivoinfarktin tmv?), joten oisko vaikuttanut tuohon näyttelemisen laatuun, ilmeiden hallintaan yms.
eiköhän ohjaajilla olis ollut jotain sanottavaa jos eivät sitä haluaisi
Meinaat että olisivat vaihtaneet pääosanäyttelijää lennosta?
Jos Aryan ja Jaimen näyttelijät ovat sanoneet että fanit eivät tule pitämään lopetuksesta, niin mikähän tämä lopetus sitten mahtaisi olla?
Im in team Cersei. The true gueen of seven kingdoms.
Vierailija kirjoitti:
Jos Aryan ja Jaimen näyttelijät ovat sanoneet että fanit eivät tule pitämään lopetuksesta, niin mikähän tämä lopetus sitten mahtaisi olla?
Ja onkohan kyseessä kirjojen vai sarjan fanit? No, mitä huonommiksi jaksot menevät, sitä hervottomampia meemejä niistä tehdään.
Minusta pahin mahdollinen rautavaltaistuimen voittaja olisi cersei. Täämä voisi olla se pettymys katsojille josta on puhuttu. Jon on liian ilmeinen voittaja, enkä toivo hänenkään istuinta saavan. Kuka se sitten voisi olla jota toivoisin valtiaaksi ,ehkä Ariya, mutta tuskinpa. Oman tiensä kulkija, eikä johtajahahmo, tuskin kiinnostunutkaan. Jos pitää valita niin Dany tai Sansa.
Viimeisen kauden jakso kolme oli erittäin hyvä ja aukesi enemmän kun katsoin sen toiseen kertaan. 4-jakso oli laimea ja pintapuolinen, ehkä yritetään nopeasti näyttää eri henkilöhahmojen tilanteita kun loppu häämöttää. Täytyy katsoa tuokin uudemman kerra, jos avautuisi tarkoitusperät enemmän. Olen tosin aloittanut katsomaan koko sarjan alusta asti uudestaan ja koko ajan aukeaa enemmän asioita ja johdonmukaisuus ja hahmojen kehitys on hienoa katsottavaa.
Pettymyshahmot on olleet kyllä ehdottomasti tuo missandei ja sen rakastettu, tuhaakin turhempia täytehahmoja.
Brandonin kuvio on jäänyyt epäselväksi, en oikein ymmärrä koko hahmoa. Osaisiko joku kertoa Brandonista?
Vierailija kirjoitti:
Mikäli kukaan ei suostu näkemään ongelmia tämän sarjan naiskuvassa, niin sama se mulle. Itse katson paljon sarjoja ja olen aina kiinnostunut niiden tavasta heijastella nyky-yhteiskuntaa. Naisten ja vähemmistöjen erityisesti. Mikään ei ole niin rasistinen kuin tv.
Sansan tarkoitus oli toki selvä hänen ja Houndin keskustelussa, käsikirjoittajien ei vain koskaan olisi pitänyt kirjoittaa sitä siten ja odottaa, ettei siitä nouse kysymyksiä. Siinä oli vaan niin paljon väärin.
Raiskaus--》 sen johdosta vahvempi ja asiat voitokseen kääntänyt nainen, joka itse toteaa asian olevan näin, on kyseenalainen hahmo.
Vaikka hän onkin niin tehnyt sarjassa ja se on ihailtavaa, onko se realistinen seuraus hänelle tehdystä väkivallasta? No, eihän sarja ole realistinen, mutta naisten joutuessa edelleen tänä päivänä taistelemaan oikeudestaan omaan kehoonsa (haloo, abortin kieltäminen), on silloin moraalisesti väärin kirjoittaa maailman suosituimpaan sarjaan naishahmo, joka onkin vahva juuri siksi kun tuli raiskatuksi. Se ei ole raiskauksen seuraus, automaattisesti ainakaan.
Nyky-yleisö huomaa nämä, puuttuu niihin ja muutos tapahtuu hiljalleen, mutta kunhan tapahtuu.
Tai sitten hän on vahva kaikesta tästä huolimatta, koska pystyi kostamaan vääryyttä tehneelle miehelle, jatkaa elämäänsä eikä anna yksittäisen kokemuksen määrittää häntä loppuelämäksi heikoksi naiseksi, jolle voi tehdä mitä vaan ilman seurauksia.
Oikeasti olen kanssasi samaa mieltä, mutta tällainen yksipuolinen valistuspuheenvuoro ilman eri näkökulmien huomioimista kuulostaa korvaani rasittavalta paasaukselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi, että Varys tapetaan, koska pettää Danyn.
Dany on minusta koko sarjan heikoin hahmo. Se vai näyttää runkattavalta ja siinä se. Ei ole Emilia Clarke oikein karismaattinen näyttelijä Danyn rooliin. Miksi ketään kiinnostaa nähdä pikkutyttö 7 kuningaskunnan Hallitsijattarena. Kukaan tunne sitä tai tykkää siitä. Ihan sama kuin Amerikkaan tulisi Venäjältä joku presidentiksi.
Pakko olla Emilia Clarkesta samaa mieltä. Vaikuttaa todella sympaattiselta ja mukavalta ihmiseltä, mutta näyttelijäntaidot ei mun mielestä riitä Daeneryksen kaltaisen hahmon sujuvaan kannatteluun. Ekalla kaudella tykkäsin haavoittuvaisesta, epävarmasta ja paikkaansa etsivästä Danysta, mutta jostain syystä Emilian näytteleminen tuntuu laskeneen kuin lehmän häntä, enkä oikein osaa sanoa miksi. Osasyynä on varmaan niinkin erikoinen asia kuin todella kummallinen kulmakarvojen käyttö: niiden jatkuva vääntely mitä oudoimpiin asentoihin tuo tulkintaan epätoivottua melodramaattisuutta ja ylinäyttelemistä. Monet hyvät näyttelijät osaa tuoda esiin uskomattoman kavalkadin tunteita tekemättä sen suurempia eleitä, sen tunteen näkee heidän silmissään, olemuksessaan ja mikroilmeissään, mutta Emilia antaa kulmakarvojensa elää täysin omaa elämäänsä. Alla pari esimerkkiä ilmeistä, jotka karikatyyrisesti väännetyt kulmakarvat saa näyttämään klipeiltä jostain melodramaattisesta kolumbialaisesta telenovelasta, ei vakavasti otettavasta suuren budjetin sarjasta.
https://media0dk-a.akamaihd.net/12/61/e028194490c206ffced81c341d2cf7fe…
https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/255967091017092466/32CC7BA32…
Oon tykännyt Clarkesta Danyn roolissa aiemmat kaudet, mutta tällä kaudella on kans jotenkin tökkinyt. Tajusin tässä yks päivä sen johtuvan siitä, että aiemmin Dany on ollut jollain tavalla kovempi ja ilmeettömämpi, nyt on tosiaan alkanut tommonen naaman vääntely ja kaikenlaisten eri tunnetilojen esittäminen kulmakarvoilla. Mulle tulee noista ilmeistä liikaa mieleen Clarken muut roolihahmot, esim se Kerro minulle jotain hyvää -Louisa, jolla oli just tommosia samanlaisia ilon, surun ja epätoivon mutristuksia.
Emilian kulmakarvat ja naama ovat niin kummallisen liikkuvat ja eläväiset, että niitä pitäisi osata hillitä rankasti. Hänestä on joitain kuvia joissa nauraa ja kulmakarvat ovat mitä oudoimmissa asennoissa. Ehkä hän voisi menestyä Jim Carrey-tyylisenä fyysisenä koomikkona.
Hän oli aivan onneton mm. Han Solo -elokuvassa, ei herättänyt mitään tunteita eikä siinäkään parin välillä ollut mitään intohimoa tai kemiaa. Mietin joskus, olisiko alkuperäinen näyttelijä ollut sittenkin parempi, koska ainakin Tudorsissa hän oli todella hyvä.
Samaa mieltä. Kun Missandei oli vankina portilla, Emilian toinen kulma lähti kohoamaan otsalle, mutta onneksi hillitsi sen ajoissa ettei mennyt täysin koomiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi, että Varys tapetaan, koska pettää Danyn.
Dany on minusta koko sarjan heikoin hahmo. Se vai näyttää runkattavalta ja siinä se. Ei ole Emilia Clarke oikein karismaattinen näyttelijä Danyn rooliin. Miksi ketään kiinnostaa nähdä pikkutyttö 7 kuningaskunnan Hallitsijattarena. Kukaan tunne sitä tai tykkää siitä. Ihan sama kuin Amerikkaan tulisi Venäjältä joku presidentiksi.
Pakko olla Emilia Clarkesta samaa mieltä. Vaikuttaa todella sympaattiselta ja mukavalta ihmiseltä, mutta näyttelijäntaidot ei mun mielestä riitä Daeneryksen kaltaisen hahmon sujuvaan kannatteluun. Ekalla kaudella tykkäsin haavoittuvaisesta, epävarmasta ja paikkaansa etsivästä Danysta, mutta jostain syystä Emilian näytteleminen tuntuu laskeneen kuin lehmän häntä, enkä oikein osaa sanoa miksi. Osasyynä on varmaan niinkin erikoinen asia kuin todella kummallinen kulmakarvojen käyttö: niiden jatkuva vääntely mitä oudoimpiin asentoihin tuo tulkintaan epätoivottua melodramaattisuutta ja ylinäyttelemistä. Monet hyvät näyttelijät osaa tuoda esiin uskomattoman kavalkadin tunteita tekemättä sen suurempia eleitä, sen tunteen näkee heidän silmissään, olemuksessaan ja mikroilmeissään, mutta Emilia antaa kulmakarvojensa elää täysin omaa elämäänsä. Alla pari esimerkkiä ilmeistä, jotka karikatyyrisesti väännetyt kulmakarvat saa näyttämään klipeiltä jostain melodramaattisesta kolumbialaisesta telenovelasta, ei vakavasti otettavasta suuren budjetin sarjasta.
https://media0dk-a.akamaihd.net/12/61/e028194490c206ffced81c341d2cf7fe…
https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/255967091017092466/32CC7BA32…
Oon tykännyt Clarkesta Danyn roolissa aiemmat kaudet, mutta tällä kaudella on kans jotenkin tökkinyt. Tajusin tässä yks päivä sen johtuvan siitä, että aiemmin Dany on ollut jollain tavalla kovempi ja ilmeettömämpi, nyt on tosiaan alkanut tommonen naaman vääntely ja kaikenlaisten eri tunnetilojen esittäminen kulmakarvoilla. Mulle tulee noista ilmeistä liikaa mieleen Clarken muut roolihahmot, esim se Kerro minulle jotain hyvää -Louisa, jolla oli just tommosia samanlaisia ilon, surun ja epätoivon mutristuksia.
Emilian kulmakarvat ja naama ovat niin kummallisen liikkuvat ja eläväiset, että niitä pitäisi osata hillitä rankasti. Hänestä on joitain kuvia joissa nauraa ja kulmakarvat ovat mitä oudoimmissa asennoissa. Ehkä hän voisi menestyä Jim Carrey-tyylisenä fyysisenä koomikkona.
Hän oli aivan onneton mm. Han Solo -elokuvassa, ei herättänyt mitään tunteita eikä siinäkään parin välillä ollut mitään intohimoa tai kemiaa. Mietin joskus, olisiko alkuperäinen näyttelijä ollut sittenkin parempi, koska ainakin Tudorsissa hän oli todella hyvä.
Samaa mieltä. Kun Missandei oli vankina portilla, Emilian toinen kulma lähti kohoamaan otsalle, mutta onneksi hillitsi sen ajoissa ettei mennyt täysin koomiseksi.
Tuli mieleen, että ehkä Danyn kulmat olisi voinut värjätä vaaleiksi, kuten kirjoissa muistaakseni.
Mä en kyllä usko että Ghostia näytetään enää. Hurjasusien animointi on liian kallista, että käytetään ne rahat sit mielummin lohikäärmeisiin, kun niillä saa aikaan jotain hurjempaa. Olin ihan varma jo et Ghost olis kuollut siinä taistelussa.
Cersein näyttelijä on kyllä ehkä paras noista kaikista. Kun näin pätkän jostain haastattelusta, niin hämmästyin oikeen, miten suuri kontrasti Lena Headeyn ja Cersein välillä on :D Näyttelijä vaikutti niin iloiselta ja kiltiltä verrattuna Cerceihin, mutta silti onnistunut niin uskottavasti esittämään ilkeää ja kauheaa että hahmo on todellakin ainakin mun inhon ja vihan saanut päälleen moneen kertaan :D
Itseäni jäi mietityttämään kahden viime jakson jälkeen se, miten esim. Lyanna Mormontin ruumis oli vielä "ehjänä" Night Kingin kuoleman jälkeen? Eikö NK herättänyt Lyannan taistelussa, joten olisiko hänen ruumiinsa pitänyt pirstaloitua kolmannen jakson lopussa? Missasinko jotain olennaista?🤔
Vierailija kirjoitti:
Itseäni jäi mietityttämään kahden viime jakson jälkeen se, miten esim. Lyanna Mormontin ruumis oli vielä "ehjänä" Night Kingin kuoleman jälkeen? Eikö NK herättänyt Lyannan taistelussa, joten olisiko hänen ruumiinsa pitänyt pirstaloitua kolmannen jakson lopussa? Missasinko jotain olennaista?🤔
Muistaakseni vain Night King white walker -posseineen pirstaloitui, wightit vaan lyhistyi maahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni vain Night King white walker -posseineen pirstaloitui, wightit vaan lyhistyi maahan.
Kiitos! Arvasin, että tälle oli varmaan hyvä syy. Pitää katsoa kolmosjakso muutenkin vielä uudempaan kertaan :)
Vähän kaksijakoiset fiilikset jaksosta. Alku oli koskettava, kun kuolleet poltettiin ja hyvästeltiin, mutta jotenkin koko sarjasta tuli nyt viimeistään sellainen olo, että tekijät haluavat vain saada sen purkkiin mahdollisimman nopeasti ja mennä tekemään muita hommia. Kaksi viimeistä jaksoa saa olla todella loistavia, että tämä fiilis voi enää haihtua. Pidin vielä kolmesta ekasta jaksosta ja jaksoin uskoa että tämä viedään kunniallisesti maaliin, mutta nyt on jotenkin liikaa kiireen makua, kahdessa jaksossa pitäisi saada koko homma purkkiin ja seuraavastakin jaksosta varmaan suuri osa on taistelua. Sitten loput kuviot taputellaan purkkiin mahdollisimman vähällä ruutuajalla, siististi ja tehokkaasti, tosta noin. The End.
Tekijät tuntuvat ottavan sarjan fanit täysin itsestäänselvyytenä ja ratsastavan aikaisemmilla kausilla saavutetulla maailman parhaan televisiosarjan maineella, ilman todellista halua ja vastuuntuntoa saattaa sarja ansaitsemaansa päätökseen. Toivon että yleisö, media ja kriitikot antavat heidän kuulla kunniansa tästä sarjan raiskauksesta ja että se pilaa heidän uransa ja seuraavat projektit. Kuka haluaisi edes palkata tuollaisia tekijöitä mihinkään, jos tietävät kuinka vähän heitä lopulta kiinnostaa viedä asioita maaliin? Mikään ei puolusta sitä että viimeiset kaksi kautta piti typistää tällaisiksi vajaiksi kausiksi, joissa kiireen haistaa kilometrin päähän. Tarinaa, materiaalia ja innokkaita katsojia olisi kyllä riittänyt, en voi ymmärtää miksi noin huolella tehty tarina pitää pistää halki, poikki ja pinoon tällä tavalla.
Edellä mainituista syistä jaksosta puuttui alun jälkeen tunne. Voitettua sotaa juhlittiin (vähän liiankin) innokkaasti, kun ottaa huomioon mitkä tappiot tuli, mutta sellainen kunnollinen jälkipuinti jäi kokonaan tekemättä. Kukaan ei ääneen edes hämmästellyt että miten Arya saattoi tappaa Night Kingin, miten hänestä on kasvanut tuollainen taistelija. Sitä sivuttiin muutaman kerran jossain sivulauseessa, mutta esim. Jon on tuskaillut NK:n kanssa jo vaikka kuinka kauan ja sitten hän ei edes keskustele siitä Aryan kanssa. Sama juttu Houndin kanssa, vaikka pidin siitä kohtauksesta kun ratsastivat taas kahdestaan Aryan kanssa, niin olisin odottanut Houndilta vähän ihmettelyä Aryan kyvyistä. Viimeksi kun näkivät, Arya vielä opetteli "tanssimuuvejaan" ja Hound nauraa räkätti että opetteletko erilaisia tapoja kuolla? Edes jonkunlainen tunnustus siitä että kauas olet tullut tanssitunneistasi, olisi ollut ihan kiva nähdä.
En aio enkä jaksa käydä koko jaksoa läpi, niinkuin moni on täällä maininnut, Bronnin kohtaus oli täysi vitsi. Samoin oli Euronin ja lohikäärmeiden kohtaaminen, ei mitään järkeä. Esim se syöksy kohti laivastoa, eikä yksikään nuoli osu. Sansassa hieman ihmetyttää se epäluulo Danya kohtaan, mistä se kumpuaa. Onko se vain sitä vanhaa kaunaa ettei Targeihin voi luottaa? Eihän Sansaa itseään kuitenkaan (tuskin) Rautavaltaistuin kiinnosta. Nyt kun sai tietää Jonin oikean alkuperän, toki ymmärrän että nyt kannattaa Jonia. Varyksen tilanne on myös mielenkiintoinen, mutta koska aikaa on enää vähän, luulen että tässä tulee toteutumaan Danyn viime kauden lupaus, jossa lupasi polttaa Varysin jos tämä pettää Danyn. Jaimen olemuksen muutos tässä jaksossa vähän ärsyttää, ainut hyväksyttävä selitys olisi se että lähtee tappamaan Cerseitä eikä halunnut jättää Brienneä kaipaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo Maisie Williamsin lisäksi mun mielestä muistaakseni Coster-Waldaukin on sanonut jotain sellasta että GoTin loppu on yllättävä eikä välttämättä miellytä faneja.. Tiedä sitten kenen faneja, Starkien, Lannistereiden vai Danyn faneja? TAi ylipäätään yhtään ketään fania?
Itseäni on huvittanut somekeskustelu Cersein raskaudesta, että eihän se voi olla raskaana kun juo viiniä :D TUossa maailmassa varmaan välitetäänkään mistään alkoholin vaikutuksista sikiöön, miettikää nyt ihan normaalia se oli entisaikoina tässä oikeassakin elämässä juoda raskaana, kun ei tiedetty sen vahingollisista vaikutuksista.
(En kuitenkaan väitä että Cersei on varmasti raskaana, mutta juominen tai juomattomuus ei siihen liity)
Kaikki joivat euroopassa keski-ajalla ihan tajuttomasti alkoholia ja vähintään olutta, koska se oli terveellisempää ja puhtaampaa kuin vesi, joka tahtoi saastua nopeasti. Kaikki meidän esi-isät on kyllästetty kohdussa jollakin tapaa alkoholilla. Ei silloin tiedetty mikrobiologiasta ja lääketieteestä yhtään mitään.
Tunnutte nyt unohtavan sen, että Tyrio tajusi Cercein raskauden siitä, ettei se koskenutkaan viiniin. Eli tajusi olla silloin juomatta. Sen lisäksi toki, että piteli mahaansa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä usko että Ghostia näytetään enää. Hurjasusien animointi on liian kallista, että käytetään ne rahat sit mielummin lohikäärmeisiin, kun niillä saa aikaan jotain hurjempaa.
https://www.indiewire.com/wp-content/uploads/2019/05/11-Courtesy-of-HBO…
Kylläpä näyttääkin todella kalliilta. Koira seisoo miehen vieressä. Koiran silmät on värjätty jälkikäsittelyssä punahohtoisiksi.
Tuon saman efektin tekee teini älyluurillaan minuutissa.
https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-cecd0fdf0ce13771394b9a768f0898c6…
Tuosta kuvasta näkee miltä direwolfien olisi sarjassa pitänyt näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Cersei on valmis antamaan Riverrunin veljiensä hoitelemisesta, mutta tyytyy vain mulkoilemaan Tyrionia ampumaetäisyydeltä. Logiikkaa a´la D & D.
Eihän se voinut Tyrionia lopettaa siinä kaikkien edessä. Tyrion on hänen veljensä kuitenkin. Se olisi ollut huono päätös hallitsijalta.
Siihen myös Tyrion luotti, kun päätti puhutella Cerceitä suoraan, eikä tämän Kouran välityksellä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä usko että Ghostia näytetään enää. Hurjasusien animointi on liian kallista, että käytetään ne rahat sit mielummin lohikäärmeisiin, kun niillä saa aikaan jotain hurjempaa. Olin ihan varma jo et Ghost olis kuollut siinä taistelussa.
Cersein näyttelijä on kyllä ehkä paras noista kaikista. Kun näin pätkän jostain haastattelusta, niin hämmästyin oikeen, miten suuri kontrasti Lena Headeyn ja Cersein välillä on :D Näyttelijä vaikutti niin iloiselta ja kiltiltä verrattuna Cerceihin, mutta silti onnistunut niin uskottavasti esittämään ilkeää ja kauheaa että hahmo on todellakin ainakin mun inhon ja vihan saanut päälleen moneen kertaan :D
Mä olen katsellut kymmeniä Lena Headeyn haastatteluita. Todella harvoin on iloinen ja kiltti. Tai.. vitsiä kyllä vääntää, mutta sekin on aika kylmänkiskoista ja viileää. Mun mielestä Lenassa ja Cerceissä on todella paljon samaa. Tyypillinen Lena rooli. Se on noita tehnyt aiemminkin.
Mun tietääkseni spoilerilla voidaan tarkoittaa myös sitä että saa sellaista tietoa, mitä ei olekaan vielä esitetty, ja en siis nyt halua edes spoileria 5.jaksosta vaan ylipäätään koko kaudesta, mikä tosin nyt on jo aika myöhäistä kun kautta on enää vain kaksi jaksoa jäljellä