Kuinka usein vaihdat vessan käsipyyhkeen?
Kommentit (68)
Pari kertaa kuussa.
T. Erakko, jonka luona ei käy ketään.
Kerran viikossa. Asun yksin, joten ei ole kovin kovassa käytössä.
Viikonloppuisin, se on helppo muistaa.
Meillä on jokaiselle perheenjäsenelle oma käsipyyhe, nimikyltti on koukun yläpuolella. Lisäksi vieraille (täällä ravaa lapsivieraita joka päivä) on ihan oma käsipyyhe, senkin yläpuolella lukee "ystävät".
Jokaiselle perheenjäsenelle on myös oma hammastahna, ettei hammastahnatuubin päässä muhivat bakteerit siirry harjasta toiseen ja täten leviäisi flunssat, angiinat, kariesbakteerit ja oksennustaudit sun muut.
Mä pyyhin siihen puhtaat, pestyt kädet.
Ettekö pese käsiänne, kun käytätte pyyhettä?
Edelliset on ainakin 10 vuotta vanhoja ;)
En kovin usein. Mutta et kai tarkoita kuinka usein pesen ne?
Sinccis
En mä tarvii mitään varavarastoa. Me pesen ne ja avót. Parin viikon välein, tai lähinnä silloin kun ne alkaa tuntumaan siltä. Nyt tuntuu.
Sitten taktikoin niin, että käytän joitain pyyhkeitä enemmän, sitten pesen ne ja sillä aikaa käytän vähemmän käytettyjä.
Ikuista kiertoa.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Meillä on jokaiselle perheenjäsenelle oma käsipyyhe, nimikyltti on koukun yläpuolella. Lisäksi vieraille (täällä ravaa lapsivieraita joka päivä) on ihan oma käsipyyhe, senkin yläpuolella lukee "ystävät".
Jokaiselle perheenjäsenelle on myös oma hammastahna, ettei hammastahnatuubin päässä muhivat bakteerit siirry harjasta toiseen ja täten leviäisi flunssat, angiinat, kariesbakteerit ja oksennustaudit sun muut.
Ei ole todellista😂
Vierailija kirjoitti:
Tuolla logiikalla ei mitään pyyhkeitä tarvitsisi pestä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin mäkin. Mutta silti vaihdan pyyhkeen kerran viikossa. Katsos kun se märkä pyyhe ei kovin kauaa pysy hygieenisenä.
Vierailija kirjoitti:
Teilläpä on hyvin hoidettu nämä, fiksua tuo hammastahnakin. Itse vaihdan noin kerran vkossa, asun yksin. No lakanat parin vkon välein, pussilakanan voi tuulettaa pakkasella esim tänään, menee 3 vkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö pese käsiänne, kun käytätte pyyhettä?Tuolla logiikalla ei mitään pyyhkeitä tarvitsisi pestä koskaan.
Tutkimuksien mukaan suihkunkin jälkeen suurin osa liasta siirtyy pyyhkeeseen. (jos ei mikään uimari ole)
Sitä jää aina ihon pintaan, vaikka miten pesisi, vasta se karhea pyyhe ottaa viimeisimmät.
Sinccis
Kerran tai kaksi viikossa. Kesällä joka toinen päivä. Vessassa roikkuu 3-4 pikkupyyhettä ja meitä on 4 käyttäjää. Kesällä likaantuu enempi kun on enemmän multaisia/hiekkaisia ulkoaktiviteetteja.
Kysymys on sikäli epärelevantti, että jotkut käyttää yhtä käsipyyhettä, mulla on ainakin viisi.
(kaikki ei tietenkään vessassa)
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole todellista😂
Kyllä on. Siirryimme omiin hammastahnatuubeihin lääkärin kehotuksesta, kun perheessämme oli angiinakierre vuoden ajan, koko ajan jollakin se oli. Hammastahnatuubeissa lukee käyttäjän nimi vedenkestävällä tussilla kirjoitettuna, niin ei mene sekaisin.
Ja mielestäni jokaiselle oma käsipyyhe on ainoastaan järkevää.
En todellakaan halua kuivata käsiäni pyyhkeeseen, johon jokin lapsen kaveri on pyyhkinyt puolilikaiset kätensä. Vaikka ohjeistan, että peskää saippualla, silti tuo kaveripyyhe on jo parissa päivässä ruskea. Eli eivät vaahdota käsiä tarpeeksi saippualla ennen huuhtelua.
Sillon kun se ei oo sellanen kova ja karhea eli imukykyinen enää, vaan lötterö. ehkä kerran viikossa/kahdessa siis.
Joka maanantai. Samoin kuin kylpypyyhkeetkin ja lakanat. Tosin jos käsipyyhe alkaa haista jo kesken viikon, niin vaihdan tietysti aiemmin.