Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten otat omaa aikaa parisuhteessa?

Vierailija
10.07.2023 |

Olen ollut aina erakkosielu, vieläpä melko passiivinen luonne. Jo lapsena halusin vetäytyä omiin oloihin, maata sängylläni ovi kiinni ja vain olla ja latautua. En halunnut edes telkkaria kuunnella.
Olen aikuisena samanlainen. Päivät koostuvat töistä, harrastuksista ja sarjojen katselusta ja liikunnasta myös, toki perhe ja ystävät myös. Asun kuitenkin yksin omasta halusta. Vaikka olisi kivoja "oman ajan harrastuksia" missä saan puuhata yksinäni, niin usein myös vetäydyn joka päivä johonkin sohvan nurkkaan ja haluan vaan olla hiljaa ja virikkeettä. En halua huomioida ketään. Vaikka tunnin tai kaksikin. Ovi kiinni.

Olen kuitenkin löytänyt kumppanin näin kolmekymppisenä. Hän on introvertti myös, mutta hänen oma aikansa on minun kanssa telkkarin katselu ja palautua niin. On se mulle myös, muttei kuitenkaan. Kaipaisin sellaisia totaalisia yksinoloaikoja, milloin saan passiivisena vetäytyä omiin nurkkiini. Saan minä mennä passiivisena tietysti makaamaan makkariin ja olla siellä, mutta usein kyllä mieskin sinne tulee ja haluaa makoilla kanssani. Vaikkei mitään puhuttaisikaan, ollaan vaan.

Yhdessä vietettyjen viikonloppujen/vapaapäivien jälkeen, kun pääsen taas kotiin, niin yksinolon tarve on suorastaan huutava. Sitten olen ja makaan passiivisena vaikka puoli päivää, kunnes herään taas jollain lailla eloon.

Yhteiset viikonloput ja vapaapäivät on toki ihania, mutta huomaan, että vaivun sellaseen ylivireyteen, koska en saa palautua kunnolla tai ottaa sitä omaa aikaa. Nukkuminenkin on sitä kautta toki heikompaa ja en virkisty öisinkään.

Miten te osaatte tai millä tavalla omaa aikaa saat parisuhteessa? Millaista omaa aikaa tarvitset? Tarvitsetko ihan sellaista "täydellistä virikkeettömyyttä"?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omat huoneet, ja sinne saa vetäytyä rauhaan ihan koska haluaa. Matkustan myös yksin useamman kerran vuodessa.

Vierailija
2/14 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähen mökille. Muija saa jäädä kotia murjottamaan ja valittamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko avata taas tämä sivusto ja tulla kertomaan, kuinka paljon olet mielessäni mies. Olisipa rohkeutta tehdä jotain vaikka tuskin tunne on molemminpuolinen. Lahteen miehelle.

Vierailija
4/14 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli pakko avata taas tämä sivusto ja tulla kertomaan, kuinka paljon olet mielessäni mies. Olisipa rohkeutta tehdä jotain vaikka tuskin tunne on molemminpuolinen. Lahteen miehelle.

Hups, väärä ketju

Vierailija
5/14 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähen mökille. Muija saa jäädä kotia murjottamaan ja valittamaan.

Meillä on myös hankkinut itselleen mökin. Hän tuntee minut jo niin hyvin ja tietää milloin kannattaa häipyä.

Vierailija
6/14 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parisuhteessa, mutta emme asu yhdessä. Eli teidän ei ole mikään pakko muuttaa yhteen. 

Vierailija
7/14 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkillä ja mökillä.

Vierailija
8/14 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen parisuhteessa, mutta emme asu yhdessä. Eli teidän ei ole mikään pakko muuttaa yhteen. 

Jos nyt aloittaisin uuden parisuhteen, niin pitäisin ilman muuta omat erilliset kodit.

Tämä ei tietenkään nuorena toimi, mutta näin keski-ikäisenä kyllä.

Vierailija
9/14 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle riittää kun mies käy kodin ulkopuolella 5 tuntia töissä niin sen ajan saan tehdä omia etätöitä tai olla vaan. sen enempää en tarvitse ns. omaa aikaa. viikonloput ollaan sitten nenätysten tai mies käy isänsä luona ja on muutaman tunnin päivässä poissa. 

nyt kun ollaan ostamassa kesämökkiä niin saa nähdä tuleeko siitä oikeesti mitään...toinen on töissä kodin ulkopuolella ja meillä olis yhteistä aikaa mökkeillä vaan viikonloput. miehellä loppuu tämä nykyinen työ joulukuussa, joten talvella pystyy sitten olemaan mökillä pitempiä aikoja. ensi kesänä sitten on enempi aikaa olla mökillä kesäaikaan....tämä kesä menee näin työn merkeissä miehen osalta. tänä kesänä miehellä oli kaksi viikkkoa kesälomaa ja hän käytti ne olemalla kaverinsa luona savusaunan teossa. Nyt kun hän tällä viikolla palaa kotiin niin katsotaan mikä päivä jaksaa ajella katsomaan sitä myytävää mökkiä kesälahdelle. 

Saa nähdä onnistuuko mökkeily..toivottavasti. 

Vierailija
10/14 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä teidän ei vaan kannata viettää kokonaisia päiviä tai viikonloppuja yhdessä, jos noin menee veto pois, tai sitten teidän pitää vaan muuttaa yhteen, jolloin jokaisen menot on vähän eri aikaa ja näin saa sitä omaa aikaa.

Vierailija
11/14 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävän iso talo ja vuorotyöt. Omaa aikaa on runsaasti.

Vierailija
12/14 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanoisit sille miehelle, että tarvitset omaa aikaa ja haluat olla rauhassa, voisiko se kenties ratkaista ongelman? Ymmärrän hyvin, että jos joku on kyläilemässä, niin yleensä sen henkilön kanssa haluaa viettää sen ajan. Mies ei välttämättä tajua, ettet kestä jatkuvaa yhdessäoloa.

Vierailija
13/14 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on töissä muualla ja aina vähintään 3 päivää kerrallaan. Siinä saa ihan riittävästi omaa aikaa. Mies myös nukkuu pidempään kotona ollessaan kuin minä, joten saan siinäkin omaa aikaa.

Vierailija
14/14 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virmetän ykdin aikaa kakkoskodissamme ulkomailla. Mies tulee lomilla ja silloin kun voi tehdä etätöitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän