Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häätarjoilut

Vierailija
28.02.2013 |

Olisko kenelläkään hyviä ehdotuksia häätarjoiluks? ei ruokahäihin,vaan kahvitarjoilu häihin. Voi laittaa myös hyviä reseptejä jos löytyy. Ei ole väliä onko makeita vai suolaisia.

Kommentit (283)

Vierailija
21/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta voisi ihan hyvin laittaa jonkun ruuankin, koska jos säästää haluat, ei ne piirakat ym. tule yhtään sen halvemmiksi.

Vierailija
22/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme nyt päättäneet pitää tämmöiset häät, tykkäsitte siitä tai ette.

Ja en tullut tänne mielestäni kyselemään mielipiteitä että onko kahvihäät mielestänne ok vai typerät, vaan tulin tänne kysymään tarjoiluvinkkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesta moneen teidän häänne ovat? Oletatteko, että vieraat jäävät juhlimaan illemmallakin? Onko alkoholitarjoilu?

Perinteisin hääkuvio taitaa olla se, että vihkiminen on päivällä 13-16 välillä ja sen jälkeen siirtyminen juhlapaikkaan, jossa juhlat jatkuvat vähintään puoleen yöhön. Ja tuollaisessa kuviossa tarvitsee kyllä kunnon ruuan. Ellet halua, että porukka alkaa kaikota parin tunnin jälkeen ja muutama vetää kännit tyhjään mahaan.

Vierailija
24/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 16:33"]

Me olemme nyt päättäneet pitää tämmöiset häät, tykkäsitte siitä tai ette.

Ja en tullut tänne mielestäni kyselemään mielipiteitä että onko kahvihäät mielestänne ok vai typerät, vaan tulin tänne kysymään tarjoiluvinkkejä.

[/quote]

Ok. Mutta hyväksy se, etteivät vieraat todennäköisesti viihdy ja heille jää häistä pihi vaikutelma. Lapsetkin siellä huutamassa nälkäänsä.

Vierailija
25/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ole sellaisissa häissä ollut, jossa ei ruokaa tarjoilla! Kannattaa tosiaan mainita asiasta, sillä ihmiset olettavat ilman muuta saavansa ruokaa. Tietää sitten tulla vaikka Mäkkärin kautta ja lapsille ottaa ruokaa mukaan.

Vierailija
26/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkotilaisuus on n. klo 13 ja kestää varmaan. tunnin,

sen jälkeen kahvitarjoilu n. parin kilometrin päässä. Ja vieraat saavat olla ihan sen aikaa kun haluavat. Ja meillä ei häissä todellakaan tarjota alkoholia!

Ja eivät jatku yöhön asti.

Vierailija
27/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten olisi ceasarsalatti (tiedän väärin kirjoitettu) kanalla, tavallinen vihreä salaatti, kasvis-ja kalapiirakka esmes lohesta, sulhaspiirakoita, lusikkaleipiä, täytekakku, jotain muuta makeeta syömistä..

Vierailija
28/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se, joka kyseli vierasmäärää, ja kyselin siksi, että niissä piirakoissa, ruokaisissa salaateissa ja muissa on ensinnäkin aika iso työ, toisekseen ne vaativat paljon kylmäsäilytystiloja, paljon aikaa koristeluun juuri ennen tarjolle laittoa tms. ja ne tulevat paljon kalliimmiksi kuin lämmin ruoka. 

Mutta, kahvitarjoilu on siis minustakin ok, vieraan näkökulmasta, itse sitä aina vaan miettii hääparin aikaa, vaivaa ja lompakkoa. ;)

Meillä on perhejuhlissa ollut suosittua suolainen kinkku-paprikapiirakka, joka on helppo tehdä. Valmis pohja kaulitaan uunipellille, päälle paketti kinnkusuikaleita, paprika, muna-maitoseos (jossa tarvittava määrä kermaa, ja yhtä monta munaa kuin nestettä on desinä) ja päälle juustoraastetta. On joutuisa tehdä, ja teillä ehtii keittiövastaava paistaa monta peltiä kiertoilmauunissa kerralla. Täytettä voi sitten tietenkin vaihdella maun mukaan.

Vierailija
29/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko olla uskovainen jos ei käytä alkoholia? tai halua olla häissä räkä poskella?

Vierailija
30/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hyvä että on positiivisiakin ihmisiä täällä, joilla ei ole vain ruoka ja viina mielessä ja vastaavat asiallisesti kysymykseen.

Vierailija
31/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluan ainakin hääpäivästäni muistaa kaiken.

Vierailija
32/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 16:44"]

miten olisi ceasarsalatti (tiedän väärin kirjoitettu)[/quote]

Miksi sitten kirjoitat tahallasi väärin? Ja joo, sehän on "caesar".

Vierailija
33/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen häihin juhlimaan hääparia. Parhaimmat häät, joissa olen ollut, on ollut maistraattivihkiminen, jossa olin todistajana, ja sitten kakkukahvit hääparin kotona. Häiden tunnelma ei riipu siitä mitä syödään (kunhan jotain on) ja se tunnelma on jokaisen korvien välissä. Jos menee häävieraaksi sillä asenteella, että vastuu omasta viihtymisestä on muilla ihmisillä, niin ei ihme jos häissä ei ole mukavaa. Ei ole mikään pakko mennä häihin, joissa hääpari on yhdentekevä. Ja jos pitää hääparista, ja osaa edes jotenkin asettua toisen ihmisen asemaan (eli iloita toisen onnesta), pääsee kyllä juhlafiilikseen ilman lämmintä ruokaa ja alkoholia.

Vierailija
34/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 17:17"]

Minä menen häihin juhlimaan hääparia. Parhaimmat häät, joissa olen ollut, on ollut maistraattivihkiminen, jossa olin todistajana, ja sitten kakkukahvit hääparin kotona. Häiden tunnelma ei riipu siitä mitä syödään (kunhan jotain on) ja se tunnelma on jokaisen korvien välissä. Jos menee häävieraaksi sillä asenteella, että vastuu omasta viihtymisestä on muilla ihmisillä, niin ei ihme jos häissä ei ole mukavaa. Ei ole mikään pakko mennä häihin, joissa hääpari on yhdentekevä. Ja jos pitää hääparista, ja osaa edes jotenkin asettua toisen ihmisen asemaan (eli iloita toisen onnesta), pääsee kyllä juhlafiilikseen ilman lämmintä ruokaa ja alkoholia.

[/quote]

Kiitos asiallisesta kommentista! Onneksi löytyy myös kaltaisiasi ihmisiä.

Vierailija
35/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti rupes keskustelu luisumaan aivan aiheen ohi.

Eli jos jollain on vielä tarjoiluvinkkejä/reseptejä,niin otan kiitollisena vastaan.

Ja kiitos niille jotka ovat ehdotuksia jo laittaneet :)

Vierailija
36/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan reilu ruoka on jopa halvempi ja helpompi vaihtoehto kuin monenlaiset piirakat ja muut pikkusuolaiset. 

Eihän sitä tarvitse olla 4 ruokalajin tarjottavia, vaikka se perus herkullinen lohikeitto ja kunnon ruisleipä on vallan mainio ruoka, mutta ihan oikeesti, tarjotkaa nyt oikeaa RUOKAA!

Vierailija
37/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei olekkaan mistään säästämisestä kyse, olemme vain päättäneet että pidämme KAHVITARJOILUN emme RUOKATARJOILUA! Se ei ole varmasti sinulta pois.

Vierailija
38/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on syy, ettette laita ruokatarjoilua? Jos ajattelitte säästää, se ei onnistu, sillä ihmiset syö sitten niitä piirakoita ja muita mössöjä sitä enemmän, jos ei ole oikeaa ruokaa tarjolla.

Ei se nälkä lähde aikuiselta jollakin pikkuisella voileipäkolmiolla.... niitä pinotaan sitten lautaselle 6 kpl ja loput vieraista jää ilman.

Vierailija
39/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi pakko pitää ruokatarjoilu häät, jos kutsumme vain kaikista läheisimmät sukulaisemme/ystävämme, ja mistään kaukaa ei ole tulossa vieraita.

Vierailija
40/283 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 17:32"]

Nyt ei olekkaan mistään säästämisestä kyse, olemme vain päättäneet että pidämme KAHVITARJOILUN emme RUOKATARJOILUA! Se ei ole varmasti sinulta pois.

[/quote]

Kahvitarjoilu on ok, mutta vasta kun ensin on syöty ruoka sitä ennen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän