Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäsi karseita sisustusjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?

Vierailija
04.03.2019 |

Esimerkiksi spottivalaisimet, sellaiset missä kepin varressa on niitä spotteja ja sitten ne kattoon upotettavat spotit. Näitä oli ihan jokaisella joskus 2000-l alkupuolella. Vallilan kelohonka. Harmaa laminaatti.

Kommentit (3977)

Vierailija
2721/3977 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkkupöytä, naruamppelit seinillä/ikkunan edessä,  mistä roikkuu vihreitä osin kuivuneita kukanriippoja, Tiffany-lampunvarjot. Liitutaulutaulut, joissa  I <3 Home yms. Mutta eniten painetta kyllä nostaa tähtikuviomatto, jos huoneistossa ei ole mitään muuta tähtiteemaa. Tyhjillä kaljatölkeillä täytetty kirjahylly, vaikka tokko kellään sellaista enää on...

Vierailija
2722/3977 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmen osan maisemakuvataulu suurkaupungista. Kaikki sisustus eri sarjaa. "Ostin kun sain halvalla". Marimekon verhot ja Iittalaa pöydällä, ollaan ei niin köyhiä-ilmaisulla. Nahkasohva ja -tuolit ja tv hallitsee olohuonetta. Huonekalut sijoitettu miten sattuu. Sisustus ei kerro mistään paitsi asukkien olemattomasta minästä.

Katsotaanpas,

Kelpaako seinällä Empire State Buildingin rakentajien kuva taustanaan Central park?

Sisustus ja huonekalut on mitä sattuu alkaen 1800-luvun ruokapöydästä Ikean sekä 50-luvun tuoleilla päättyen Boknäs kirjahyllyn sekä Bauhausin hyllyn epäpyhään allianssiin.

Ysärin siniset nahkaiset nojatuolit kohtaavat olohuoneessa mustan nahkadivaanin, ruskean sohvan, kasarin kaiuttimet sekä muinaisen plasma-töllön.

Yhtään Marimekkoa ei löydy, jotain rajaa nyt sentään.

On tämä sentään aika hieno!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2723/3977 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää olla lammas? Todella monella on rottinkinen kattolamppu.

Toi lammasläppä on kyllä niin kulunut. Minä ostin rottinkisen kattolampun, kun vihdoin sellaisen löysin monen vuoden etsinnän jälkeen. Ei kaikki osta trendijuttuja vaan sen trendikkyyden takia, vaan ihan siksi, että Suomesta on tosi vaikea löytää muuta kuin sitä, mitä kulloinkin on in. Voit olla varma, että rottinkilamppu tulee olemaan makuuhuoneeni katossa yhtä monta vuotta kuin sängyn päätyyn seinälle 9 vuotta sitten ripustettu rottinkikehyksinen peili ja huoneen nurkkaan 5 vuotta sitten ostettu rottinkinojatuoli.

En puutu rottinkiin, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, miksi makuuhuoneessa on nojatuoli?  Kuka siinä istuu?  Minua on aina tämä ihmetyttänyt.  Ei pahalla.  Jokainen tehkööt miten haluaa.  Mutta silti, nojatuoli makkarissa?

Se on se "the chair" joka löytyy joka kodista. Siis se tuoli, johon kasataan puolipitoiset vaatteet, päiväpeitto, koristetyynyt ym.. Kuka haluaa laittaa päiväpeiton lattialle yöksi, en minä ainakaan. Joillain se on siisti ja siinä voisi istua, toisilla siinä on semmoinen huojuva pino kaikenlaista tavaraa.

Puolipitoiset vaattet roikkuu mulla rekillä, toimii myös vaatteiden kuivattamisessa. Koristetyynyjen ja päiväpeiton varastoimisen olen ratkaissut niin, ettei minulla ole kumpaakaan.

Minä olen aina ihmetellyt sänkyjä ilman päiväpeittoa, inhottaa ajatuskin.

Toisekseen minulla on makuuhuoneessa sängyn ja yöpöytien lisäksi tuoli ja lipasto, IIK.

Tuolilla istun, olen koko elämäni luullut, että tuolit ovat istumista varten, ilmeisesti kaikki eivät ajattele niin. En ymmärrä mikä laki kieltää istumisen makuuhuoneessa, se huoneen nimikö, vai mikä?

Miten joku voi olla niin yksinkertainen, ettei ymmärrä makuuhuoneessa istuskelua?

Kun minulla oli mies ja talo, meillä oli makuuhuone niin iso, että siellä oli kaksi nojatuolia, pöytä ja lipasto sänkyjen lisäksi. Kun lapset oli saatu nukkumaan, istuimme usein juttelemassa tai kirjaa lukien mieheni kanssa, lasillinen hyvää viiniä kruunasi keskustelu- ja lukuhetket.

Meillä on myös iso makuuhuone, 50 neliötä, ja todellakin mulla on makuuhuoneessa oma ihana lukunurkkaukseni! Lepotuoli raheineen ja hyvä lamppu.

Sitten on tietty sänky, yöpöydät ja lipasto.

Ihme massaminimalisteja nuo, joiden mielestä makuuhuoneessa ei saa istua (paitsi ehkä sängyllä?).

Vierailija
2724/3977 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainkaan ymmärrä tätä makramee-intoilua. Kasa solmuja seinällä?

Vierailija
2725/3977 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ryijy, mitä vihasin. Ja se olivat lapsuudessani todella suosittuja. 

Näistä makramee-jutuista en myöskään ole itse yhtään innostunut.  Mutta omakin sisustusmakuni on yleensä aina ollut täysin erilainen kuin valtavirta ( jo yli 30 vuotta) ja siksi onkin hassua, että viime vuosina moni kotini juttu onkin ollut ns. in.

Vierailija
2726/3977 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän koristeellisemmat Tokmannin lasit olohuoneen avohyllyssä koristeena, ja vieressä joku erikoisolutpullo myös koristeena. Siis joku Lapin kullan special edition etiketti. Jee.

Vierailija
2727/3977 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti-kuviolliset tekstiilit on kyllä niin weeteetä, huh.

Vierailija
2728/3977 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliampuva ”trendikäs” boho, eli koko kämppä beigeä, heinää ja rottinkia.

Buddhapäät ja -patsaat

2729/3977 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat ikkunankarmit seinällä tai pöydälle seinään nojaten. Liikaa tilpehööriä.

Vierailija
2730/3977 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buddha-patsaat tyypeillä jotka eivät osaa siteerata edes yhtä kyseisen filosofin mietettä ja kaikki muukin näennäinen "hengellisyys/syvällisyys" instan pintaliitobarbeilla aiheuttaa rankkaa myötähäpeää.

2731/3977 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asun lähellä 80-luvun asuntomessualuetta ja voin kertoa, että ne talot vasta outoja onkin, nykymittapuulla melko kauheita. Mutta niin se näyttää menevän, ne kodit jotka on aikanaan rakennettu kalliilla rahalla viimeisen päälle trendikkääksi eivät kestä aikaa ollenkaan niin hyvin kuin ne, joissa on tehty ehkä tylsempiä varman päälle-ratkaisuja.

Tulee mieleen Helsingissä Torppiksen asuntomessualue. 80-luvun hirveitä laatikkotaloja ahtaine portaikkoineen. Yksi lapsuuden kaverini asuu niissä taloissa, joten tutuksi tuli tuo alue. Voin kuvitella, että ovat varmasti jo aika lahonneita nyt.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
2732/3977 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä heinävillitystä mikä nyt on meneillään.

Vierailija
2733/3977 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisaikain vanhat puiset säilytyslaatikot, siis ne sellaiset joissa on säilytetty limsapulloja tai hedelmiä tai vastaavaa. Ovat jo ulkomuodoltaan kulahtaneita kun ne otetaan uudestaan käyttöön "kivaksi yöpöydäksi" tms.

Vierailija
2734/3977 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään tiffanylampuista ja sellasesta vanhasta brittiläistyylistä. On kirjahyllyt tummaa puuta (ja niissä kirjoja), chesterfield-nojatuolit ja raskaat verhot. No me asutaankin yli 100 v vanhassa puutalossa maalla, mielestäni meille sopii tämä tyyli.

Itse en pidä kromista esim huonekalujen jalkoina, enkä makrameetöistä. Myös rosteripinta on jotenkin epämiellyttävä mielestäni. Blogimatostakaan en ikinä tykännyt, se vaikutti keräävän likaa ja pölyä helposti, ystävälläni oli sellainen.

Vierailija
2735/3977 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki Ikean krääsät!

Vierailija
2736/3977 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä yksi hitti on koko beige, saattaa olla aika pelkistettyä tavaraa, tyylistä käytetään myös nimitystä "japandi",kyllä tämä kokonaisuus ehkä hieman hetken hitiltä vaikuttaa. Erikoisen muotoiset modernit keramiikkamaljakot kuuluu tyyliin. Omaan silmään täyttää otsikon kriteerit.

Vierailija
2737/3977 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulmasohvat, tsiisus! 😬

Mulla tulee olemaan kulmasohva jokaisessa kodissa, jossa mulla on sille tilaa. Kaikista maailman paikoista kulmasohvan kulmapala on mun suosikkipaikkani aina ja ikuisesti!

Vierailija
2738/3977 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimukivitriini. Ja muumimukit muutoinkin keräilykohteena. Käyttöastioina ovat hyväksyttäviä.

2739/3977 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peilipylväät on hirveitä.

Vierailija
2740/3977 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LIVE LOVE LAUGH

KEEP CALM AND............................ ............   ..........

MY HOME IS WHERE MY HEART IS

pitääkö vielä jatkaa vai tuliko tämä nyt selväksi?

Lisätään tähän makuuhuoneen tekstitarra "Always kiss Me Goodnight"

Ja tyynyliinoissa

HERS    ja     HIS.

Nuo tyynyt olisivat niin paljon hauskemmat suomeksi. HÄNEN ja HÄNEN. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä