Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäsi karseita sisustusjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?

Vierailija
04.03.2019 |

Esimerkiksi spottivalaisimet, sellaiset missä kepin varressa on niitä spotteja ja sitten ne kattoon upotettavat spotit. Näitä oli ihan jokaisella joskus 2000-l alkupuolella. Vallilan kelohonka. Harmaa laminaatti.

Kommentit (3977)

Vierailija
2701/3977 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun mukaan kotini on erittäin mauton. On pohjois-afrikkalaisia mattoja, tauluja, lautasia, tekstiilejä, kulhoja. Mä kyllä tykkään tuoda sukujuureni esille sisustuksessa. Toki jos henkilöllä ei ole mitään juuria esimerkiksi Marokkoon niin ymmärrän mauttomuuden.

Vierailija
2702/3977 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää on se, että monella kaikki on vaan lastulevyä, vaneria ja vaahtomuovia, hajoaa ja tahriintuu heti, ei kestä elämää eikä muuttoja. Kaiken koristeena sitten halpaa rihkamaa, joka pian heitetään roskiin ja tuodaan uutta tilalle. Kun koti kyllästyttää, Ikeasta haetaan uudet halvat romppeet. Mikään ei ole mitään. Tai ehkä joku rakastaa valkoista lastulevyä. Kaipaan aikaa, jolloin kodeissa oli kalustus, joka säilyi vuosikymmeniä. Muistoissani voin vieläkin kävellä sellaisissa taloissa. Silti omankaan kotini kalustus ei ole niin pysyvä. Mutta huonekaluni ovat puuta ja enimmäkseen kirppareilta tai kavereilta tai suvusta. Sohvani on vanha ja kestävä. Lundiaa on myös. En ole varakas eikä kotini kelpaisi sisustuslehteen. Krääsää on paljon, mutta tavarat ovat enimmäkseen muistoja jostain eikä ostettu vain poisheitettäväksi tai hetken päästä myytäväksi nettikirppiksellä. Elämän kerroksellisuus näkyy. Ikeaa ja huonekaluliikkeitä ja kodinsisustusmyymälöitä vältän viimeiseen asti. Silti on yksi Ikean huonekalu, jonka olen ostanut kirppikseltä. Valkoista lastulevyä on myös hiukan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2703/3977 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pölyä keräävät boho-horsmat. Sisustustikkaat. HEINÄSEIVÄS-SÄNGYNPÄÄDYT!!!

Nämä, juuri nämä! Aargh!

Lisään tähän sen puukuitulevyn taimikälienee, jota tukitaan joka paikkaan viimeistelemättömänä.

Mikäpä siinä jos rahasta on puutetta ja pakko saada joku asiaa ajamaan mutta että hingutaan lehtiin esittelemään niitä, voi hyvänen aika.

Vierailija
2704/3977 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää olla lammas? Todella monella on rottinkinen kattolamppu.

Toi lammasläppä on kyllä niin kulunut. Minä ostin rottinkisen kattolampun, kun vihdoin sellaisen löysin monen vuoden etsinnän jälkeen. Ei kaikki osta trendijuttuja vaan sen trendikkyyden takia, vaan ihan siksi, että Suomesta on tosi vaikea löytää muuta kuin sitä, mitä kulloinkin on in. Voit olla varma, että rottinkilamppu tulee olemaan makuuhuoneeni katossa yhtä monta vuotta kuin sängyn päätyyn seinälle 9 vuotta sitten ripustettu rottinkikehyksinen peili ja huoneen nurkkaan 5 vuotta sitten ostettu rottinkinojatuoli.

En puutu rottinkiin, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, miksi makuuhuoneessa on nojatuoli?  Kuka siinä istuu?  Minua on aina tämä ihmetyttänyt.  Ei pahalla.  Jokainen tehkööt miten haluaa.  Mutta silti, nojatuoli makkarissa?

Se on se "the chair" joka löytyy joka kodista. Siis se tuoli, johon kasataan puolipitoiset vaatteet, päiväpeitto, koristetyynyt ym.. Kuka haluaa laittaa päiväpeiton lattialle yöksi, en minä ainakaan. Joillain se on siisti ja siinä voisi istua, toisilla siinä on semmoinen huojuva pino kaikenlaista tavaraa.

Puolipitoiset vaattet roikkuu mulla rekillä, toimii myös vaatteiden kuivattamisessa. Koristetyynyjen ja päiväpeiton varastoimisen olen ratkaissut niin, ettei minulla ole kumpaakaan.

Minä olen aina ihmetellyt sänkyjä ilman päiväpeittoa, inhottaa ajatuskin.

Toisekseen minulla on makuuhuoneessa sängyn ja yöpöytien lisäksi tuoli ja lipasto, IIK.

Tuolilla istun, olen koko elämäni luullut, että tuolit ovat istumista varten, ilmeisesti kaikki eivät ajattele niin. En ymmärrä mikä laki kieltää istumisen makuuhuoneessa, se huoneen nimikö, vai mikä?

Miten joku voi olla niin yksinkertainen, ettei ymmärrä makuuhuoneessa istuskelua?

Kun minulla oli mies ja talo, meillä oli makuuhuone niin iso, että siellä oli kaksi nojatuolia, pöytä ja lipasto sänkyjen lisäksi. Kun lapset oli saatu nukkumaan, istuimme usein juttelemassa tai kirjaa lukien mieheni kanssa, lasillinen hyvää viiniä kruunasi keskustelu- ja lukuhetket.

Vierailija
2705/3977 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi lammasläppä on kyllä niin kulunut. Minä ostin rottinkisen kattolampun, kun vihdoin sellaisen löysin monen vuoden etsinnän jälkeen. Ei kaikki osta trendijuttuja vaan sen trendikkyyden takia, vaan ihan siksi, että Suomesta on tosi vaikea löytää muuta kuin sitä, mitä kulloinkin on in. Voit olla varma, että rottinkilamppu tulee olemaan makuuhuoneeni katossa yhtä monta vuotta kuin sängyn päätyyn seinälle 9 vuotta sitten ripustettu rottinkikehyksinen peili ja huoneen nurkkaan 5 vuotta sitten ostettu rottinkinojatuoli.

En puutu rottinkiin, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, miksi makuuhuoneessa on nojatuoli?  Kuka siinä istuu?  Minua on aina tämä ihmetyttänyt.  Ei pahalla.  Jokainen tehkööt miten haluaa.  Mutta silti, nojatuoli makkarissa?

Se on se "the chair" joka löytyy joka kodista. Siis se tuoli, johon kasataan puolipitoiset vaatteet, päiväpeitto, koristetyynyt ym.. Kuka haluaa laittaa päiväpeiton lattialle yöksi, en minä ainakaan. Joillain se on siisti ja siinä voisi istua, toisilla siinä on semmoinen huojuva pino kaikenlaista tavaraa.

Puolipitoiset vaattet roikkuu mulla rekillä, toimii myös vaatteiden kuivattamisessa. Koristetyynyjen ja päiväpeiton varastoimisen olen ratkaissut niin, ettei minulla ole kumpaakaan.

Toisekseen minulla on makuuhuoneessa sängyn ja yöpöytien lisäksi tuoli ja lipasto, IIK.

Tuolilla istun, olen koko elämäni luullut, että tuolit ovat istumista varten, ilmeisesti kaikki eivät ajattele niin. En ymmärrä mikä laki kieltää istumisen makuuhuoneessa, se huoneen nimikö, vai mikä?

Miten joku voi olla niin yksinkertainen, ettei ymmärrä makuuhuoneessa istuskelua?

Kun minulla oli mies ja talo, meillä oli makuuhuone niin iso, että siellä oli kaksi nojatuolia, pöytä ja lipasto sänkyjen lisäksi. Kun lapset oli saatu nukkumaan, istuimme usein juttelemassa tai kirjaa lukien mieheni kanssa, lasillinen hyvää viiniä kruunasi keskustelu- ja lukuhetket.

Meillä ei ole koskaan ollut päiväpeittoa. Tuplalakana ajaa saman asian ja sänky näyttää aina siistiltä. Jalkopäässä peitto siltä varalta jos haluaa heittäytyä päikkäreille, silloin (kerran pari vuodessa) otetaan farkut ja sukat pois joten ei liene hirveän epähygieenistä. 

Meilläkin on lipasto tekemässä yöpöydän virkaa ja tuoli jossa on tuo extrapeitto ja mun aamutakki. Ei siellä kukaan koskaan istuskele ainakaan meillä. Meillä lueskellaan ja nautitaan viiniä toisaalla takkatulen ääressä eikä sängyn laidalla. 

Kukin tyylillään

Vierailija
2706/3977 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sara siepin asunto, kauhean ahdas vinojen kattojen takia, mutta se nyt ei kuulu tähän. Saralla on kaikkea sekaisin ja boho turmelee loput.

Ja ne Saran asunnon ikkunat, katon rajassa, kun istuu syömässä näkee taivaan, hienoa. Se hänen entinen kotinsa oli ihana, ihmettelin mielessäni, että miten valitsi tuommoisen ahtaan loukon uudeksi kodikseen. Kertoikin, että meni pitkään totutellessa, no varmasti, hyppäys kauniista huoneistosta tuohon loukkoon on iso.

Vierailija
2707/3977 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköradio paraatipaikalle

Vierailija
2708/3977 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole koskaan ollut päiväpeittoa. Tuplalakana ajaa saman asian ja sänky näyttää aina siistiltä. Jalkopäässä peitto siltä varalta jos haluaa heittäytyä päikkäreille, silloin (kerran pari vuodessa) otetaan farkut ja sukat pois joten ei liene hirveän epähygieenistä. 

Meilläkin on lipasto tekemässä yöpöydän virkaa ja tuoli jossa on tuo extrapeitto ja mun aamutakki. Ei siellä kukaan koskaan istuskele ainakaan meillä. Meillä lueskellaan ja nautitaan viiniä toisaalla takkatulen ääressä eikä sängyn laidalla. 

Kukin tyylillään

Ei kukaan puhunut sängynlaidalla istumisesta, eikä makuuhuoneessa istuskelu poissulje takan edessä istuskelua, molempia teemme me, toki eri aikaan. Kummallisen suppea maailmankuva sinulla. Ja jotenkin kauhean kateellisen oloinen.

Ohis

Vierailija
2709/3977 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kyllä päiväpeitto... mutten ymmärrä miksi olisi kamalaa jos sitä ei ole? En vietä ylimääräistä aikaa makuuhuoneessa, en ota päiväunia, en laita muuta tavaraa sängyn päälle kuin joskus puhtaita pyykkejä. Ei ole koiria tai kissoja. Lakanat pesen.

Mikä on se ällötys mitä voi tapahtua jos en laitakaan päiväpeittoa sängylle?

Vierailija
2710/3977 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseä ei monikaan trendi itsessään niin häiritse, kun lähes kaiken voi tehdä tyylikkäästi tai juntisti. Valkoiset kodit on toki jo nähty, mutta olen vieraillut yhdessä tuttavan vitivalkoisessa yksiössä joka erittäin kaunis ja viihtyisä - tosin se oli niin pieni että moni muu väri kuin valkoinen olisi pienentänyt tilan tuntua entisestään. Tämän hetken boho-trendi on mielestäni myös kaunista jos sen tekee ajatuksella ja huolella, sen sijaan en itsekään tykkää katsella jotain ikean esittelyhuonetta tai muotilehden sivuilta kopioitua sisustusta joka tuntuu liian kopioidulta.

Inhokki-listani alla. Huomiona se että voi olla etten vielä ole tajunnut kaikkien seuraavien asioiden neroutta, jouduin nimittäin äsken poistamaan inhoamani sisustustikkaat listalta kun tajusin tämän ketjun jälkeen että oikeastaan tarvitsen niitä itsekin käyttövaatteiden säilytykseen :D

- 90-luvun "pikantti" huonekalut, jotka ovat kulmikkaita koivuhuonekaluja, tai vielä pahemmassa tapauksessa lastulevyä koivukuosisella pinnoitteella

- kattotuuletin, semmoinen vielä missä yhdistettynä rottinkia, kultaa ja kirsikanväriseksi petsattua puuta

- treenihökötykset jotka keräävät pölyä jossain olkkarin nurkassa, kuten vaikka vatsatreeniteline tai porraslaite (ymmärrän että nämä ovat jollain jopa käytössä mutta yllättävän monella ei koskaan. mieluiten nämä myös piilottaisi johonkin muualle kuin keskelle olohuonetta)

- 80-luvulla suosiossa olleet jättiviuhkat itämaisilla maisemakuvalla

- 80-luvun posliiniset sisustuspellet/klovnit/harlekiinit/pierrotit silkkisissa jättihaalareissaan. Näitä oli joko asetettuina pöydille tai sitten roikkumassa jossain telineessä, vähän tätä tyyliä:

https://fi.pinterest.com/pin/481744491383539824/

- tekonahkasohvat joihin liimautuu istuessa kiinni ja joiden kangas halkeilee

- tietokonetuolit

- Muoviset design-lamput kuten Lokki

- Bukleematot etenkään Vallilan Kelohonka

- Klaffituolit jotka pitkän käytön jälkeen hajoaa alle

- Paneeliverhot

Sisustustikkaat on minullakin makkarissa puolipitoisille vaatteille, oikein passelit siihen hommaan. Tuollainen kattotuuletinlamppu on  ulla pakattuna varastoon, oli viimeksi käytössä 2010 yhdessä pienessä, todella kuumassa vuokrakämpässä. Olen nyt muuttamassa ja kun varastossa osui lamppulaatikko silmiini, päätin heti, että tuo tulee nyt uuteen kotiini :). Lamppu on kokonaan valkoinen, mutta rottinkiset lavat löytyy kyllä (nekin siis valkoiset). Mielestäni oli oikein kivannäköinen silloin ja ihan hyvältä näytti nytkin.

Minulle tuli kiire ostaa kattotuuletinlamppu, kun vaihdevuodet iskivät. On maailman paras kapine sängyn päällä nyt.

Vierailija
2711/3977 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmen osan maisemakuvataulu suurkaupungista. Kaikki sisustus eri sarjaa. "Ostin kun sain halvalla". Marimekon verhot ja Iittalaa pöydällä, ollaan ei niin köyhiä-ilmaisulla. Nahkasohva ja -tuolit ja tv hallitsee olohuonetta. Huonekalut sijoitettu miten sattuu. Sisustus ei kerro mistään paitsi asukkien olemattomasta minästä.

Jos sinun mielestä "minuus" tai sen puute on vääjämättä kodin sisustuksessa, kipoissa, sohvatyynyjen värien harmoniassa ja kupeissa manifestoituva asia, niin voin vain kuvitella kuinka syvällinen ja monikerroksinen persoona itse olet 😸

Se on ehkä noille himosisustajille vaikea ajatus, että on myös meitä, joita sisustus ei saa hurmioon. Joo ostetaan hyviä, käyttökelpoisia ja omasta mielestä nättejä huonekaluja silloin kun niitä tarvitaan. Mutta jokaikistä tuikkukuppia hankkiessa ei mietitä, onko tämä nyt minua ja mitä vieraat minusta ajattelevat kun tämän näkevät.

Vierailija
2712/3977 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella, siis todella harvoin, kukaan onnistuu yhdistämään niitä Vallilan värikkäitä ja isokuvioisia verhoja tyylikkäästi sisustukseen. Yhdessä Huvila & Huussi tms. sisutusohjelmassa muistan niiden näyttäneen kivoilta ja oikeasti sopivan sisustukseen.

Mutta mikä juttu ne on ne pannukakkutyynyt sohvalla? Sellaset hirveät lituskat ilman kunnon täytettä? Mikseivät ihmisen osta kunnon pöyheitä höyhentyynyjä?

Valkoiset ja persoonattomat kodit (esim. Maisa Torpan ”Ripustettu rakkaudella” insta) nyt on toinen ääripää tästä. Sekään ei ole kiva kun on yhdistetty kaikkia valkoisen kodin clichéitä: korkeakiiltoa, lyhtyjä, tekokarvaa ja hopeisia halpoja sisustusesineitä.

Missä on tyylikkyys Suomen maassa?

Se on ilmeisesti siellä sinun residenssissäsi.

Vierailija
2713/3977 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

karseus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä löytyy aika nopeasti mun inhokit:

https://asunnot.oikotie.fi/vuokrattavat-asunnot/vantaa/15938154

Ihan kaikki tässä on ihan hirveetä.

Todellakin hirveetä! Mun silmään pisti nuo ruokapöydän tuolit, kaikki erilaisia. No sehän on niin trendikästä, että! Pitää vissiin panna kirveellä palasiksi nuo minun ruokapöydän kolme tuolia ja heittää roskiin! Ja niiden tilalle kolme toinen toistaan rumempaa erilaista tuolia (yhden vanhan tuolinhan voi jättää).

Älä ihmeessä hajota - vie makuuhuoneeseen, niin jotkut saavat hyperventilaatiokohtauksen 😂

Vierailija
2714/3977 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kyllä päiväpeitto... mutten ymmärrä miksi olisi kamalaa jos sitä ei ole? En vietä ylimääräistä aikaa makuuhuoneessa, en ota päiväunia, en laita muuta tavaraa sängyn päälle kuin joskus puhtaita pyykkejä. Ei ole koiria tai kissoja. Lakanat pesen.

Mikä on se ällötys mitä voi tapahtua jos en laitakaan päiväpeittoa sängylle?

En ymmärrä yhtään mitä ällötystä meidänkin makuuhuoneessamme päivän aikana tapahtuu, kun ei ole sitä päiväpeitettä sängyn päällä. Meillä toimitaan siten, että kun aamulla heräämme, niin avataan ikkuna ja huone saa tuulettua tovin aikaa. Tuuletuksen jälkeen jälkeen sänky siistitään, lakanat oiotaan jne., ja huoneessa ei käydä koko päivänä, eikä siellä vietetä aikaa. Illalla taas huone tuuletetaan ennen nukkumaan menoa. Muutaman kerran viikossa pyyhitään huoneesta pölyt pinnoilta ja lattioilta. Lakanat vaihdetaan kerran viikossa. Makuuhuoneessamme on kaksi sängyn korkuista isohkoa yöpöytää, lipasto ja lepotuoli. Siinä tuolissa ei ole taidettu koskaan istua, vaan se on sisustuksellisista syistä huoneessa, ja siihen laitamme kotivaatteet päältämme ennen nukkumaanmenoa, koska nukumme alasti.

Vierailija
2715/3977 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne helvetin valaisimet, lattialamput joissa on "lukuvalo" ja sit se ufon näkönen kattoa kohti valaiseva osa. Oksennus.

Vierailija
2716/3977 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo

Vierailija
2717/3977 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne nyt trendikkäät mustakehyksiset lasiliukuovet. Harvassa paikassa ne näyttää hyvälle. Yhdessä asuntomessutalossa jopa vessan ovi oli semmoinen, en tajua?!

Mitä? Vessan oviko oli lasinen liukuovi?? Näkikö sen läpi siis suoraan vessaan? 😮

Kuulostaa hullulta.

Kyllä! Eikä kyseessä ollut edes mikään Master bedroomin yksityisvessa vaan ovi oli eteiskäytävään (joka oli kyllä niin ahdas että normi ovi olisi tukkinut tien). Viereisessä kodinhoitohuoneessa oli samanlainen ovi, mutta siihen oli laitettu joku "maitolasi" kalvo, ehkäpä semmoinen oli tulossa vessaankin ettei ihan läpi näy. Silti, eihän tuommoinen eristä esim. ääntä yhtään tai ole tiivis, en ikinä laittaisi vessaan semmoista.

Miten voi olla, ettette te ymmärrä, että se oli väliaikaisratkaisu? Lehtien lööppejä myöten tätä ihmeteltiin. Se rajasi siinä sen tilan, ettei vieraat menneet sinne kylppäriin sisään (koska jengi astuu yli niistä rajausnauhoista ja sitä haluttiin välttää).

Jos olisitte viitsineet 20 sek miettiä tätä asiaa, olisitte saattaneet sen oivaltaa.

Siihen oveen laitettiinkin vissiin ekan viikon jälkeen lappu tyyliin "Tämä ovi on väliaikainen ja vaihdetaan messujen jälkeen läpinäkymättömään ;)".

No, nyt tiedätte.

Vierailija
2718/3977 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LIVE LOVE LAUGH

KEEP CALM AND............................ ............   ..........

MY HOME IS WHERE MY HEART IS

pitääkö vielä jatkaa vai tuliko tämä nyt selväksi?

Lisätään tähän makuuhuoneen tekstitarra "Always kiss Me Goodnight"

Ja tyynyliinoissa

HERS    ja     HIS.

Vierailija
2719/3977 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän makkarissa on puinen NAULAKKO tuolin lisäksi :)

Kirjoituspöytäkin ollaan kehdattu sinne sijoittaa jonka parina en edes käytä sitä samaa tuolia vaan meidän makuuhuoneessa on peräti kaksi ERIparia olevaa tuolia. Toinen on nahkainen ja toinen on puinen. Eri värisiäkin vielä mokomat..

Eikä ole päiväpeittoa.. tirsk.

Vierailija
2720/3977 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän makkarissa on puinen NAULAKKO tuolin lisäksi :)

Kirjoituspöytäkin ollaan kehdattu sinne sijoittaa jonka parina en edes käytä sitä samaa tuolia vaan meidän makuuhuoneessa on peräti kaksi ERIparia olevaa tuolia. Toinen on nahkainen ja toinen on puinen. Eri värisiäkin vielä mokomat..

Eikä ole päiväpeittoa.. tirsk.

Hei, naulakoita pitäisikin olla enemmän taloudessa. Meillä on kaksi isoa vaatehuonetta kahden makuuhuoneen yhteydessä ja kolmessa muussa makuuhuoneessa on vaatekomerot, mutta eteiseen voisinkin komeron lisäksi hankkia jonkun naulakon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi