Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäsi karseita sisustusjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?

Vierailija
04.03.2019 |

Esimerkiksi spottivalaisimet, sellaiset missä kepin varressa on niitä spotteja ja sitten ne kattoon upotettavat spotit. Näitä oli ihan jokaisella joskus 2000-l alkupuolella. Vallilan kelohonka. Harmaa laminaatti.

Kommentit (3977)

Vierailija
2661/3977 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölyä keräävät boho-horsmat. Sisustustikkaat. HEINÄSEIVÄS-SÄNGYNPÄÄDYT!!!

Vierailija
2662/3977 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaakeleihin kiinnitettävät kukkatarrat 60-70 luvuilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2663/3977 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään pidä nykyisistä mustakehyksisistä lasiovista/väliseinistä. Tavallaan näyttävät kivalta, mutta luulen että niihin kyllästyy nopeasti. Samoin se yletön rottingin ja heinien ja kaislojen kylväminen, mikä on nyt in. Ja mustat keittiöt.

Sen sijaan tykkään kaikenlaisista väreistä, jotka on tehneet paluun valkoisen ja valko-harmaa-musta-kombon jälkeen.

Vierailija
2664/3977 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää olla lammas? Todella monella on rottinkinen kattolamppu.

Toi lammasläppä on kyllä niin kulunut. Minä ostin rottinkisen kattolampun, kun vihdoin sellaisen löysin monen vuoden etsinnän jälkeen. Ei kaikki osta trendijuttuja vaan sen trendikkyyden takia, vaan ihan siksi, että Suomesta on tosi vaikea löytää muuta kuin sitä, mitä kulloinkin on in. Voit olla varma, että rottinkilamppu tulee olemaan makuuhuoneeni katossa yhtä monta vuotta kuin sängyn päätyyn seinälle 9 vuotta sitten ripustettu rottinkikehyksinen peili ja huoneen nurkkaan 5 vuotta sitten ostettu rottinkinojatuoli.

En puutu rottinkiin, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, miksi makuuhuoneessa on nojatuoli?  Kuka siinä istuu?  Minua on aina tämä ihmetyttänyt.  Ei pahalla.  Jokainen tehkööt miten haluaa.  Mutta silti, nojatuoli makkarissa?

Se on se "the chair" joka löytyy joka kodista. Siis se tuoli, johon kasataan puolipitoiset vaatteet, päiväpeitto, koristetyynyt ym.. Kuka haluaa laittaa päiväpeiton lattialle yöksi, en minä ainakaan. Joillain se on siisti ja siinä voisi istua, toisilla siinä on semmoinen huojuva pino kaikenlaista tavaraa.

Vierailija
2665/3977 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara siepin asunto, kauhean ahdas vinojen kattojen takia, mutta se nyt ei kuulu tähän. Saralla on kaikkea sekaisin ja boho turmelee loput.

Vierailija
2666/3977 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi lammasläppä on kyllä niin kulunut. Minä ostin rottinkisen kattolampun, kun vihdoin sellaisen löysin monen vuoden etsinnän jälkeen. Ei kaikki osta trendijuttuja vaan sen trendikkyyden takia, vaan ihan siksi, että Suomesta on tosi vaikea löytää muuta kuin sitä, mitä kulloinkin on in. Voit olla varma, että rottinkilamppu tulee olemaan makuuhuoneeni katossa yhtä monta vuotta kuin sängyn päätyyn seinälle 9 vuotta sitten ripustettu rottinkikehyksinen peili ja huoneen nurkkaan 5 vuotta sitten ostettu rottinkinojatuoli.

En puutu rottinkiin, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, miksi makuuhuoneessa on nojatuoli?  Kuka siinä istuu?  Minua on aina tämä ihmetyttänyt.  Ei pahalla.  Jokainen tehkööt miten haluaa.  Mutta silti, nojatuoli makkarissa?

Se on se "the chair" joka löytyy joka kodista. Siis se tuoli, johon kasataan puolipitoiset vaatteet, päiväpeitto, koristetyynyt ym.. Kuka haluaa laittaa päiväpeiton lattialle yöksi, en minä ainakaan. Joillain se on siisti ja siinä voisi istua, toisilla siinä on semmoinen huojuva pino kaikenlaista tavaraa.

Minulla on nojatuoli makuuhuoneessa ja lipasto ja yöpöydät ja tietysti sänky, 180 cm leveä, yksin nukun. Tuoli on ihan istumista varten, ja tietysti päiväpeitto pitää viitkata siihen yöksi, minulla on myös kirjasto, jossa kirjahyllyt ja nojatuoli+rahi sekä olkkarissa kaksi sohvaa. Jokaisessa tulee istuskeltua.

Vierailija
2667/3977 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on niin iso makkari, että 180 cm sängyn ja yöpöytien lisäksi jos ei olisi mitään niin autiolta näyttäisi, nyt on lipasto ja nojatuoli ja tilaa on siltikin erittäin hyvin. Katsos kun kaikki meistä eivät asu miniasunnoissa, jotkut meistä satsaavat tilaan ja laatuun. Eikös olekin kumma juttu!?

Vierailija
2668/3977 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on niin iso makkari, että 180 cm sängyn ja yöpöytien lisäksi jos ei olisi mitään niin autiolta näyttäisi, nyt on lipasto ja nojatuoli ja tilaa on siltikin erittäin hyvin. Katsos kun kaikki meistä eivät asu miniasunnoissa, jotkut meistä satsaavat tilaan ja laatuun. Eikös olekin kumma juttu!?

Ja tuon kaiken olisi voinut kertoa ilman toiseksi viimeisen lauseen ylimielisyyttäkin. Aika nolon kuvan annat itsestäsi.

Vierailija
2669/3977 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään haluaisi laittaa, mutta makuuhuoneessa ei ole missään muualla tilaa kuin taitellun päiväpeiton mentävä kolo lattialla ikkunan alla. Edellisessä asunnossa oli isompi makuuhuone, jossa meillä oli tuoli, eikä takuuvarmasti huojunut tavaran alla.

Vierailija
2670/3977 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se jännä mitä takapajulaa edustavat ne jotka jaksaa haukkua Marimekkoa, Iittalaa ym suomalaista.

Esim. Japaniin menee kuin häkä Unikko, edelleen hyvin suosittua, samoin kun Muumimukit.

Ette nähtävästi nähneet viimeviikolla uutisia Marimekosta.

On se jännä että joku voi silti olla niistä pitämättä.

Minulle tulee Marimekon isokuvioisista verhoista aina mieleen avohoitokeskus (terveyskeskusten nimitys silloin, kun niitä 70-luvulla Suomeen perustettiin). Jouduin pikkutyttönä viettämään paljon aikaa avohoitokeskuksen lääkärien vastaanottohuoneissa ja kaikissa niissä oli jotkin Marimekko-verhot. Yhdistän ne edelleenkin kipuun, särkyyn ja melankoliseen olotilaan, enkä voisi missään tapauksessa sellaisia oman kotini ikkunaan ripustaa.

2671/3977 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaat sohvat!

Olleet jo muutaman vuoden niin muodissa, että tuntuu ettei yhtään minkään muun värisiä ole olemassakaan. Siis ei siinä mitään, jos monet siitä tykkää, mutta kai meille ei-harmaan ystäville voisi olla myös muita värivaihtoehtoja olemassa?

Oli ainakin vielä vuosi sitten ihan tuskaa yrittää etsiä mieleistä sohvaa, kun muutettiin miehen kanssa yhteen ja uusi sohva piti hankkia. Ei ollut varaa laittaa sohvaan omaisuuksia (silloin olisi varmaan saanut millaisen vaan, vaikka tilaamalla...) joten kierrettiin läpi sotkat, jyskit ym. Pelkkää harmaata! Lopulta ostettiin sitten ikeasta sohva, se oli ainut paikka jossa oli oikeesti kunnolla värivalikoimaa sohvissa. Muissa paikoissa ehkä joku 2 eriväristä, nekin just niillä huonoimmilla/oudoimmilla rungoilla.

Itse tykkään käyttää värejä (esim. Viininpunaista, metsänvihreää, vaaleanpunaista, laivastonainistä, violettia, persikkaa jne. Tietenkin sopivasti yhdisteltynä, eikä kaikkea sekaisin miten sattuu) ja harmaa on inhokkivärini. Minulle harmaasta tulee pelkkiä karuja ja masentavia mielikuvia, kuten asfaltti, marraskuun pimeät ja loskaiset illat, luonto jossa kaikki kuollutta, vanhuus, sameus... Sohvassa päädyttiin tummaan viininpunaiseen, mutta esimm mustakin sohva on minusta parempi kuin harmaa, se on kuitenkin jotenkin vahvempi väri.

Vierailija
2672/3977 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisessa asuntomessutalossa oli vessassa lattiaan asti oleva ikkuna. Kadulle päin tietenkin. Tosi kiva :D

Asuntomessuista muuten, katsoin eilen Neloselta ne kaksi Huvila&Huussi-ohjelmaa asuntomessualueen pientaloista enkä tykännyt yhdestäkään. Itse asiassa kamalia olivat mielestäni jokaikinen esitelty enkä todellakaan menisi asumaan niistä yhteenkään. Jo ovat arkkitehtuurin trendit muuttuneet kummallisiksi!

Vierailija
2673/3977 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisessa asuntomessutalossa oli vessassa lattiaan asti oleva ikkuna. Kadulle päin tietenkin. Tosi kiva :D

Asuntomessuista muuten, katsoin eilen Neloselta ne kaksi Huvila&Huussi-ohjelmaa asuntomessualueen pientaloista enkä tykännyt yhdestäkään. Itse asiassa kamalia olivat mielestäni jokaikinen esitelty enkä todellakaan menisi asumaan niistä yhteenkään. Jo ovat arkkitehtuurin trendit muuttuneet kummallisiksi!

Minä asun lähellä 80-luvun asuntomessualuetta ja voin kertoa, että ne talot vasta outoja onkin, nykymittapuulla melko kauheita. Mutta niin se näyttää menevän, ne kodit jotka on aikanaan rakennettu kalliilla rahalla viimeisen päälle trendikkääksi eivät kestä aikaa ollenkaan niin hyvin kuin ne, joissa on tehty ehkä tylsempiä varman päälle-ratkaisuja.

Vierailija
2674/3977 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ostettiin joskus reilu 10 vuotta sitten vaaleansininen sohva.  Minä pidin siitä kovasti.  Mutta kaikki meillä käyvät ihmiset tuijotti sitä sohvaa ja jotkut sanoivatkin, että miten se on tuon värinen tai että onpas erikoisen värinen jne.  ja kaikki juuri sen tyylisesti, että ne inhosi sitä.  Yksi miehen kaveri sanoikin, että muuten hyvä mutta väri ihan kauhea.  Ja meistä se oli niin nätti.

No, sitten tuli koiranpentu ja pureskeli sen piloille, joten luovuimme siitä haikein mielin sitten, kun pentu pääsi yli sen vaiheen.   Nyt meillä on sovinnainen tummanharmaa sohva eikä kukaan kiinnitä siihen mitään huomiota. 

Minä en inhoa Marimekkoa enkä mariskooleja, mutta niitä Iittalan tuikkukippoja en ymmärrä.  Miksi ne on niin suosittuja, kun ne on vaan niin tavallisen mitäänsanomattoman näköisiä, ei mitään mielikuvitusta.  Pelkkä kippo.  

Yksi sisustustyyli, mitä en millään käsitä, on keräilykama.  Eli koko huusholli täynnä jotain tiettyä esinettä.  Jollain on enkelifiguureja, jollain elefantteja, jollain jotain Arabian maitokannuja ja niin pois päin ja niitä on sitten ihan valtavasti, joka paikka täynnä.  Jotkut menee niin pitkälle, että niillä on jo ihan oma huone näille esineille.  Varsinkin nuo maitokannut, vaikka ne nyt kuinka olisi arvokkaita, niin silti ne ei näytä miltään, kun niitä on joka paikassa ihan kuin jossain kaupan hyllyssä.  Mitä ihmeen tyydytystä ihminen niistä saa?  Onko niin valtava ilo niitä kaiken aikaa katsella?  

No, ehkä nuokin vielä ymmärtää, mutta jossain ohjelmassa oli mies, jolla oli valtaisa kokoelma kuulakärkikyniä, niin että niille oli omat isot vitriininsä ja sitten niitä oli vielä ulkorakennuksessa, kun niille oli sinne tehty ihan oma huone.  

Ja joku mieshän kerran esitteli televisioitaan.  Niitä oli varastossa järkyttävät määrät, iso osa kaupan pakkauksissaan.  Suurin osa siis vanhoja mustavalkoisia kuvaputkitelkkareita, mutta oli tietysti uudempiakin.  En ihan usko, että joku vanha telkkari tulisi olemaan samalla tavalla haluttua retroa joskus, niin kuin nyt on vanhat putkiradiot.  Eli mitä perikunta tekee aikanaan?  No, se ei sentään niillä sisustanut, kunhan vaan keräili.

Vierailija
2675/3977 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Live love laugh. Oikeastaan kaikki muutkin tekstinpätkät seinällä.

Vierailija
2676/3977 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt joku listais mitä tyylikkään ihmisen kodissa ei saisi olla, niin mitähän jäisi jäljelle? Mainittu on moderni minimalistinen sekä vanha rustiikkinen, boheemi värikäs ja uuden ja vanhan sekoitus. On mainittu vaalea, tumma ja kirjava, raidallinen ruudukas, kukallinen. Huonekalut ei saa olla puisia, pehmeitä, kovia, metallisia, kierrätettyjä eikä design-tuotteita. Sama valaisimissa, matoissa, sisustusesineissä jne :)

Vierailija
2677/3977 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun puulattia korvataan laminaatilla tai vinyylillä ja puiset kaapit mdf:lla. Ja parin vuoden päästä uudelleen, kun taas pitääkin modernisoida. Aidon puun voisi vaan hioa ja/tai maalata ja kestää aikaa.

Elloksen Tanger-matto, joka sekä näyttää muoviselta (mitä onkin) että 90 % kodeista on liian pieni siihen tilaan, johon se on isketty.

Pampaheinät ja kuivatut roskat seinillä. Aivastuttaa jo ajatuskin.

Vierailija
2678/3977 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tuon kaiken olisi voinut kertoa ilman toiseksi viimeisen lauseen ylimielisyyttäkin. Aika nolon kuvan annat itsestäsi.

No yritin olla sarkastinen ja vastata samaan sävyyn kysymyksen kanssa, epäonnistuin.

Minusta on outoa, että joku ihmettelee miksi makuuhuoneessa on tuoli, siis miksi huoneessa on tuoli. No istumista varten tietenkin.

Olisin jotenkin käsittänyt, jos tuolin olisi kerrottu olevan niin ahtaassa paikassa, että estää esim sängylle menon tai joku ”muotituoli”, jolla istuminen on yhtä tuskaa, mutta ei, ihmeteltiin sitä miksi huoneessa on tuoli.

Ihmetteleekö hän miksi keittiössä on pöytä? Tai olohuoneessa sohva?

Tuolille on mielestäni ainakin yksi tehtävä, eikös se istuttavaksi tehty.

Outoa mielestäni, että kysyjän maailmankuvaan ei mahdu, että ihminen voi istua myös makuuhuoneessa. Minä istun usein, vaikka, kuten mainitsin, lääniä istua muuallakin on.

Miten tuoli voi olla karsea sisustusesine? Jonkun mielestä esim. joku pallotuoli voi olla, mutta pelkkä tuoli!?

Sori siitä, Alexia lainatakseni.

Vierailija
2679/3977 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaadetaan kaikki mahdolliset seinät jotta saadaan aikaan joku 80 neliön yksiö, joka on ”ihanasti loft” ja sitten itketään, kun ei saa rauhassa tehtyä etätöitä tai nukuttua, kun muut metelöi. Kunnon keittiö muutetaan avokeittiöksi saarekkeineen, jonka jälkeen tiskit on olkkarissa näkyvissä ja koko kämppä haisee kastikkeelle. Kiitos ei, suljettava ovi on tietyissä tilanteissa hyvä asia.

Vierailija
2680/3977 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sisustaessa tulee huomioida talon henki ja aikakausi. Esim. 70-luvun rivarissa maalaisromantiikka, tai satavuotiaassa hirsitalossa joku 80-lukusisustus ei vaan toimi. Mun oma koti on kylmiä neutraaleja sävyjä, mutta lautalattia ja perintöhuonekalut tuovat lämpöä. Tää toinen koti on musta, puunväri, kuparisävyinen joten samat jutut ei käy tänne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi