Mielestäsi karseita sisustusjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?
Esimerkiksi spottivalaisimet, sellaiset missä kepin varressa on niitä spotteja ja sitten ne kattoon upotettavat spotit. Näitä oli ihan jokaisella joskus 2000-l alkupuolella. Vallilan kelohonka. Harmaa laminaatti.
Kommentit (3977)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee vähän ohi aineen, pahoittelut siitä. Nämä tuolit, joita on monessa paikkaa tätä asuntoa https://www.etuovi.com/kohde/20030239?haku=M1521570572. Olen sellaisella istunut ja ei ole todellakaan mukava istua. Mielummin vaikka joku säkkituoli kun tuo rautahirvitys painamassa häntäluuta. Ehkä 20 vuoden päästä ihmetellään mikä ihmisiä vaivasi...
Arrrgh! Harmaata harmaalla. Luulin katsovani sisätiloista mustavalkokuvia, mutta ei. Olihan siellä keltainen sitruuna ja yksi vihreä kaktus vessassa.
Kauhee talo. 65 kuvaa harmautta. Siinä kohtaa jo repesin, kun ne pelakuutkin onnistui näyttämään harmailta. Saattoi olla tekokukkia kyllä, ja nehän voi vaikka värjätä...
Mikä hitto saa ihmisen laittamaan talonsa ja sisustuksensa tollaseksi? Joku pelko jostain? Tuollahan ei voi asua. Kaikki oli kuin näyttelytilasta tai jostain odotushuoneesta, pelkistetty viimeiseen nippeliin asti. Ihminen kun astuu tuohon tilaan, kokonaisuus menee pilalle. On pian väärän värinen paita päällä.
Miks talo pitää myydä? Ensin tehty tekemällä huusholli sen oman omituisen mielen mukaiseksi ja sitten siitä halutaan päästä eroon. Suurella vaivalla tehty kaikki, että varmaan on just eikä melkein.
Oli kyllä harvinaisen ankea sisustus. Piti ihan zoomata niitä seinällä olevia viherkasveja, että ovatko oikeita, kun jopa nekin näytti ankeilta. Liekö ollut myyntistailaus, vai asuuko tuolla oikeasti joku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen, hiekka, puuteri, beige, hempeä vaaleanpunainen... Väritön hima tarkoittaa väritöntä ihmistä.
Beigen käyttö, oli se sitten takkina tai sohvana, kertoo veltosta sielusta ja ankeasta persoonasta
Ehkä toisten persoona on niin ankea, että pitää tuoda värein sitä esiin ;) itselleni on iha sama millanen sisutus on ja pukeutuminen. Kunhan on siistiä ja hygieniasta
1
Hygieniasta 🤣🤣🤣🤣 vai olisiko ehkä kenties HYGIEENISTÄ😑😑 Tsiisus että olette t....miä!!!
Ylivertaista älyäsikö sinä julistat noilla typerillä hymiöllä?
Mietityttää kyllä suomalaisten ankeus sisustamisessa. Kun katselee noita kuvia miljoonataloista, joissa on mitäänsanomaton sisustus, ei kyllä yhtään käy kateeksi. Itse en viihtyisi tuollaisessa kalseassa hallissa päivääkään.
Olen kiinnostunut sisustuksesta, ja nykyisin katselen mielelläni ruotsalaisia ja muita ulkomaalaisia sisustuslehtiä. Niissä näkee kerroksellisia sisustuksia, joissa on aitoa ja hienostunutta tunnelmaa. Suomi on kyllä todella nuori maa. Kulttuuriperinnön puute toistuu vahvasti ihmisten kodeissa. Usein jopa varakkaissa kodeissa näkee tuota hengettömyyttä. Ostettu kalliit design-huonekalut, mutta taiteena on maksimissaan joku artekin juliste, ja yleisolemus tavallinen ja tylsä.
Pahoin pelkään, että suomalaisiin koteisin kannetaan seuraavien kuukausien aikana heinää ja muuta boho-sälää. 2 vuoden kuluttua taas sitten koko sisustus uusiksi.
Meillä muutossa tipahti lasitavaralaatikko maahan. Pyrex-vuoka, tusina aalto-laseja yms hajosi. Neljä samassa laatikossa ollutta ikean juomalasia oli ainoat, jotka säilyi ehjänä. Eli ne kaikkein rumimmat pääsi uuteen kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valokuvat seinällä perheestä/lapsista/hääpäivästä/lemmikistä. Varsinkin jossain yleisemmässä tilassa, kuten olohuoneessa. Jos on pakko tällainen "muistokuvakokoelma" pykätä, niin mielummin vaikka lipaston päälle pieniä kuvia (kuten vanhemmilla ihmisillä usein näkee) makuuhuoneeseen kuin olohuoneen paraatipaikalle "tauluiksi".... Myös mauttomat ja geneeriset julisteet "taiteena" seinällä hiertävät sieluani.
Ei kai kukaan niitä lastensa kuvia sun olkkariin ole tuonut? 😄
Luitkohan ketjun otsikon?
Vierailija kirjoitti:
Mietityttää kyllä suomalaisten ankeus sisustamisessa. Kun katselee noita kuvia miljoonataloista, joissa on mitäänsanomaton sisustus, ei kyllä yhtään käy kateeksi. Itse en viihtyisi tuollaisessa kalseassa hallissa päivääkään.
Olen kiinnostunut sisustuksesta, ja nykyisin katselen mielelläni ruotsalaisia ja muita ulkomaalaisia sisustuslehtiä. Niissä näkee kerroksellisia sisustuksia, joissa on aitoa ja hienostunutta tunnelmaa. Suomi on kyllä todella nuori maa. Kulttuuriperinnön puute toistuu vahvasti ihmisten kodeissa. Usein jopa varakkaissa kodeissa näkee tuota hengettömyyttä. Ostettu kalliit design-huonekalut, mutta taiteena on maksimissaan joku artekin juliste, ja yleisolemus tavallinen ja tylsä.
Pahoin pelkään, että suomalaisiin koteisin kannetaan seuraavien kuukausien aikana heinää ja muuta boho-sälää. 2 vuoden kuluttua taas sitten koko sisustus uusiksi.
Näin se tuppaa olemaan. Mä olen ollut onnekas - omasta mielestäni - koska olen perinyt mummovainaan huonekaluja. Ne olivat hyvä lähtökohta sisustukselle. Ne ovat niin laadukasta kamaa, että olen kerran muuton yhteydessä ne kunnostuttanut.
Jotain olen ostanut lisää ja kun perusta on selvä, on ostopäätöskin ollut helppo. Pari vuosikymmentä sitten oli "oikeita" kirpputoreja joista sai halvallakin. Nyt tuppaavat kaiken maailman vanhaa rojua myyvät kellaribunlleritkin kutsua itseään antiikkiliikkeiksi ja hinnat on sen mukaisesti pilvissä.
Ei minua häiritse muiden ihmisten sisustukset. Mutta olen tätä asiaa miettinyt. Ei ole helppoa nykypäivänä sisustaa jos tyhjästä aloittaa. Kaikissa, aivan kaikissa huonekaluhalleissa - Vepsäläistä ja Artekia myöten - puhumattakaan nyt Maskuista, Jyskeistä ja Sotkista, on ne samat mööpelit. Joissain vain kalliimpia kuin toisissa.
Vaatisi aivan älyttömästi aikaa, vaivaa ja pakettiauton hankkia huonekalut antiikkiliikkeistä ja vanhain tavarain kaupoista. Niistä voisi saada persoonallisia ja hyvälaatuisia (=kunnostuskelpoisia) huonekaluja. Antiikkiliikkeissä tosin myös aikamoisen rahatukon.
Olen muuten kommentoinut jo jonnekin, en muista olisko mahdollisesti tähän ketjuun, mutta minun mielstäni sisustus tarkoittaa suuria linjoja. Huonekalujen tyyliä, sijoittelua ja mittasuhteita sekä niiden aikakautta ja sinänsä sopivuutta vallitsevaan miljööseen. En jotenkin laske niitä heiniä ja teksetejä ja torkkupeittoja sisustukseksi vaan pikemminkin koristeluksi.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta juuri nyt on muotia ja mielestäni todella tyylikkäitä sellaiset lasiseinät mustilla kehyksillä, joko ovilla tai ilman.
Miten kauan uskotte niiden pysyvän tyylikkäinä vai onko ne ehkä juuri sellainen elementti joka parin vuoden sisällä tuntuu vanhalta?
Minusta ne näyttää vanhoilta jo nyt. Lehtijutussa oli kuva makuuhuoneesta, jonka takana oli vaatehuone. Sängyn kummallakin puolella oli tuollainen lasiseinä liukuovineen. Sopii ehkä hyvin, hyvin pedantille ihmiselle, jolla vaatetangot ovat osa sisustusta.
Kaikki nämä asuntoesittelyjen musta-harmaa-valkoinen sisustukset. Yäääh. Matotkin näkyy nykyään olevan pelkkää tätä. VÄREJÄ on olemassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysvalkoiset kodit.
Väriä tuovat kukat,verhot,matot,taulut.
Sinäkö inhoat väriä tuovia kukkia, verhoja, mattoja , tauluja?
Vai tarkoititko että ne tuovat väriä täysvalkoiseen kotiin?
Eihän se sitten olekaan täysvalkoinen.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta juuri nyt on muotia ja mielestäni todella tyylikkäitä sellaiset lasiseinät mustilla kehyksillä, joko ovilla tai ilman.
Miten kauan uskotte niiden pysyvän tyylikkäinä vai onko ne ehkä juuri sellainen elementti joka parin vuoden sisällä tuntuu vanhalta?
Veikkaan, että tämä "hitti" ei kauan kestä. Omasta mielestäni ne ovat täysin käsittämättömiä. Halutaan johonkin seinä, mutta tehdään siitä epäseinä, joka ei millään lailla toteuta seinän tehtävää. Käsittämättömintä on tuupata tuollainen lasiseinä saunaan, jossa se saa ikävästi puhdistettavat vesiroiskeet päällensä.
Kakkahattutäti kirjoitti:
-Lexington-tyyli, erityisesti tyynyt joissa isoja tähtiä. Siis valkoisia tähtiä harmaalla pohjalla, näitä näkee joka paikassa. Viimeksi eilen Sairurin Pörssissä...
-Röpelöisestä kivimosaiikista tehty seinä keittiössä (varmaan ihan helvetillinen puhdistaa)
Toinen ääni tälle röpelöiselle kivimosaiikille keittiössä. Omassa kodissa just tällanen (oli valmiiksi kun muutin tänne) ja ei ole päivää etten miettisi sen alas repimistä. Ja todellakin on mahdoton puhdistaa, koska kaikki paistorasva ja muu imeytyvät sinne ja repii hermoja yrittää sitä rätillä pyyhkiä kun siitä ei kuitenkaan tule mitään.
Heinää muistuttavat muka erikoiset "valaisimet" tai peilit. Korimateriaalista tehdyt tuolit, pöydät jne. Räsymatot ja muut etenkin siivoomattomat likaiset matot lattioilla, miksi pitää sitten mattoja ollenkaan. Ruskeavalkoinen sisustus kokovalkoisen sisustuksen lisäksi, niistä en pidä.
Musta keittiö.
Baarisaareke.
Palju.
Marmori on hienoa, muttei sitä tartte vetää jokaiseen paikkaan ja dc-fixillä tietenkin.
Marimekon tuotemerkki.
Artek tuo mieleen julkisen puolen päiväkodit ja terveysasemat.
Jotkut random hatut seinillä, joita ei käytetä oikeasti.
Aloin lukemaan tätä koska kiinnosti nähdä miten näin tylsästä aiheesta saa juttua, ja näyttäähän siitä saavan. Itse en osaa sanoa yhtään sisustustrendiä, joten en osaa sanoa mikä olisi muuttunut karseaksi. Minulla ei ole naisystävää (lähti lätkimään), joten olen heivannut verhot ja suurimman osan matoista roskikiseen pölyä keräämästä. Useita jätesäkillisiä koristetyynyjä on seurannut perässä, lisäksi muopusseittain erilaisia kynttilöitä etc muuta sisustuskrääsää. Vielä olisi varastossa noin 50 erilaista lyhtyä(en ole koskaan ostanut yhtään lyhtyä, enkä osta), ajattelin perustaa eläkkeellä lyhtykaupan.
Vierailija kirjoitti:
Makramee! Heinäseipäässä.
Itse tykkään näistä makrameeista, kun ne ovat taidokkaasti itsetehtyjä. Silloin se on käsityötä, jota arvostan ja jota meidän kaikkien pitäisi arvostaa enemmän. Eri asia on sitten halvat kiinakaupasta tilatut rimpulat.
Värittömyys!! Värit!!
Runsaus!! Tyhjyys!!
Valokuvat esillä!! Tyhjät kehykset!!
Maalaukset!! Valokuvataide!! Grafiikka!! Veistokset!! Esineet!!
Aargh my eyes!
Vierailija kirjoitti:
Meillä muutossa tipahti lasitavaralaatikko maahan. Pyrex-vuoka, tusina aalto-laseja yms hajosi. Neljä samassa laatikossa ollutta ikean juomalasia oli ainoat, jotka säilyi ehjänä. Eli ne kaikkein rumimmat pääsi uuteen kotiin.
Pudottiko meillämies ne? Vai kenties teillä pienet lapset?
Kuormalavoista tehdyt viritykset, heinäseipäät, kaikki ruosteiset krääsät nyt aluksi! Seuraavaksi vanha lohkeillut maali ränsistyneessä kaapissa, rakoillut nariseva lautalattia.