Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäsi karseita sisustusjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?

Vierailija
04.03.2019 |

Esimerkiksi spottivalaisimet, sellaiset missä kepin varressa on niitä spotteja ja sitten ne kattoon upotettavat spotit. Näitä oli ihan jokaisella joskus 2000-l alkupuolella. Vallilan kelohonka. Harmaa laminaatti.

Kommentit (3976)

Vierailija
201/3976 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkoisuus ja marimekko

Vierailija
202/3976 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä en ymmärrä vaikka Iittalan astioiden suosiota. Onhan se suomalainen brändi joo, mutta kun jokaisella on niitä samoja. Esim joku Teema. Ylihintaisia ja tylsiä. Jos haluaa valkoisia peruskippoja ja kuppeja, niitä saa ihan yhtä laadukkaita hyvin paljon halvemmalla.

Ainakin mulle astiat, juuri nuo Iittalan Teemat, ovat ihan käyttötavaraa, eivät mikään sisustuselementti. Astioina mielestäni ovat oikein toimivan mallisia.

No olkoon niin. Minä taas ajattelen, että on hassua ostaa käyttöastioita ylihintaan, koska noissa ei sinänsä ole mitään erityistä. Eri asia, jos jotenkin eroaisivat vaikkapa ikean tusinavalkoisista astioista. Mutta kukin tyylillään.

Teeman hamstraajat ovat mielestään vähän parempia kuin ikea-astioiden käyttäjät. Pitää olla Teemaa, koska se on joku keskiluokkaisuuden merkki, että voi syödä päivittäin vähän kalliimmista astioista. Mitään hienoa, laadukasta ja erityistähän noissa ei ole, joka marketissa on ihan vastaavaa settiä. Ja se kotimaisuuskin on nykyään mennyttä.

Jos pitää tylsästä ja mitäänsanomattomasta, siitä vaan, mutta jos maksaa siitä tyyliin viisinkertaisen hinnan verrattuna muuhun bulkkiryönään on vaan yksinkertaisesti markkinointihömppään sortunut pöljäke.

Eihän teemat edes ole mitään ylihintaisia, niitä saa halvalla jostain tokmannilta ja K-kaupan tarjouksista. Ja ovat silti 5 kertaa kestävämpiä kuin joku Ikea, eli todellakin ostan mieluummin teemaa kuin ikeaa, joka hajoaa tuhansiksi sirpaleiksi heti kun vähän kolahtaa tiskialtaan reunalle.

-eri

Samalla tavalla ne hajoaa maahan pudotessaan kuin mitkä tahansa lasiset/posliiniset astiat. Kolistelemalla taas en ole saanut mitään tavallista astiaa koskaan rikki, joku mummon ohut kristallilasi joskus vain pöytään kolauttamalla hajonnut. Mutta ehkä teema käyttäjät hakkaavat niitä astioita pöytään, tiedä sitten.

Mulla on hajonnut Ikean lasit ihan normaalisti tiskatessa. Itse asiassa melkein kaikki Ikean astiani ovat hajonneet parin vuoden sisällä, kun 8 vuoden aikana yksikään teemoistani ei ole hajonnut, vaikka olen käsitellyt niitä samalla tavalla. Sattumaako vain?

No melkoinen tiskaustyyli sulla, jos saat sillä astiat rikki. Kokeileppa muoviastioita seuraavaksi.

Kyse ei ole tiskaustyylistä vaan paskasta laadusta. Teema-astioilla ja iittalalla ei ole käynyt noin samalla tiskaustyylillä.

Mulla ihan samanlaisia kokemuksia Ikean astioista. Arkikäytössä meillä on Ikean astoita ja Pentikin astioita. Ikean lautasista lohkeilee pieniä palasia, jos vähänkään kolhii, esim. tiskikoneesta otettaessa. Pentikin astiasto saatiin 12v. sitten häälahjaksi ja se on edelleen täysin ehjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/3976 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä en ymmärrä vaikka Iittalan astioiden suosiota. Onhan se suomalainen brändi joo, mutta kun jokaisella on niitä samoja. Esim joku Teema. Ylihintaisia ja tylsiä. Jos haluaa valkoisia peruskippoja ja kuppeja, niitä saa ihan yhtä laadukkaita hyvin paljon halvemmalla.

Ainakin mulle astiat, juuri nuo Iittalan Teemat, ovat ihan käyttötavaraa, eivät mikään sisustuselementti. Astioina mielestäni ovat oikein toimivan mallisia.

No olkoon niin. Minä taas ajattelen, että on hassua ostaa käyttöastioita ylihintaan, koska noissa ei sinänsä ole mitään erityistä. Eri asia, jos jotenkin eroaisivat vaikkapa ikean tusinavalkoisista astioista. Mutta kukin tyylillään.

Teeman hamstraajat ovat mielestään vähän parempia kuin ikea-astioiden käyttäjät. Pitää olla Teemaa, koska se on joku keskiluokkaisuuden merkki, että voi syödä päivittäin vähän kalliimmista astioista. Mitään hienoa, laadukasta ja erityistähän noissa ei ole, joka marketissa on ihan vastaavaa settiä. Ja se kotimaisuuskin on nykyään mennyttä.

Jos pitää tylsästä ja mitäänsanomattomasta, siitä vaan, mutta jos maksaa siitä tyyliin viisinkertaisen hinnan verrattuna muuhun bulkkiryönään on vaan yksinkertaisesti markkinointihömppään sortunut pöljäke.

Ei tarvinut hamstrata kun sitä sai ihan riittävästi vanhemmilta perinnöksi. Sen jälkeen Ikean astiat lähtivät vuorostaan kirpputorille. Perityt Teemat kotimaista tekoa.

Vierailija
204/3976 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viihdy vieraana paikassa joka on hirveän siisti ja todella kalliisti sisustettu. Pelkään koskea mihinkään tai käydä vessassa. Syöminen on ahdistavaa, kun pelkää tiputtavansa jotakin pöydälle. Sohvalla rutistan viinilasia kaksin käsin ettei se läiky. Olen aina helpottunut kun pääsen ulos. En ole uskaltanut kertoa tutulleni etten käy heillä tästä syystä. Hän siivoaa aina kun olen paikallakin, pyyhkii heti kaikki muruset ruokailun jälkeen ja lakaisee ympäriltämme lattian. Siinä hyöriessään hänestä tulee mieleen kampaaja, joka lakoo leikattuja hiuksia sihveliin. Koiransa näkymättömiä karvoja hän nyppii keskustelun lomassa sohvalta ja suuttuu, jos eläin ei pysy merkityllä alueellaan. Kengät tulee puhdistaa harjalla ennen sisälle tuloa, ja ne täytyy jättää kylmään eteiseen. Ei ole mukava pakkaskeleillä työntää lämpimiä jalkoja jäisiin kenkiin kotiin lähtiessä. Hän myös jaksaa mainostaa, kuinka kallista kaikki hänen kodissaan on. En itse seuraa liiemmin sisustusta, joten en osaa kadehtia jotain Tiffanin ktistallikruunua tai Palmgrenin tammipöytää. En muista menivätkö nimet oikein. Enivei, harmi että tuttuni on muuten mukava ja hauska ihminen, hänen kodissaan on vain uskomattoman epämukavaa vierailla.

Vierailija
205/3976 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Alessin sitruspuserrin pitää löytyä joka huushollin työpöydän nurkalta. Yhteen aikaan sisustuslehtiä selatessa laskin kuinka monta kertaa sen bongasin. Joka kerta.

Vierailija
206/3976 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kotisisustusta mutta ne koristelakanat tuolien päällä häissä. Taitaa olla vieläkin trendi elossa. Ymmärtäisin jos tuolit olisi jotain rumia toimistotuoleja, mutta ihan hienoja tuoleja noissa häätiloissa yleensä on.

Ne suojukset saa pestyä. Saa pestyä paljon helpommin kuin tuolin. Siksi niitä käytetään.

Vierailija
207/3976 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulihan näitä sisustuksen kukkasia nähtyä aiemmassa ammatissa:

Kun ei ole raaskinut laittaa edes sitä samaa laminaattia kaikkiin huoneisiin, vaan kämppä näyttää joltain laminaattikuvastolta. Jossain huoneissa ehkäpä vielä muovimatto.

Puolipanelointi näyttää useimmiten kamalalta. Suomessa kodit ei muutenkaan ole kovin korkeita, joten tuo on hyvä tapa korostaa mataluuden vaikutelmaa. Aika on ajanut jo ohi tästä, mutta yhä jotkut näitä haluaa laittaa.

Kauttaaltaan mäntypaneloidut seinät muistuttavat enemmän saunaa kuin olohuonetta. Pahimmillaan seiniin on laitettu karheaa raakalautaa.

Seinissä ja katoissa näkyvät levyjen raot.

Tee-se-itse -miehen maalaamat seinät, jossa hakkausjälki menee miten sattuu, valorajaa ei ole tehty, ja seinissä on kuivaneita maaliklimppejä ja telasta jääneitä höytyviä. Parhaimmillaan telalla on osuttu valkoiseen kattoonkin. Olen nähnyt myös näitä aivopieruja, että lattia on lämmintä puuta ja seinään on lätkitty kylmää harmaata. Unohtamatta sitä, että ei ole älytty tasoittaa seinää kunnolla.

Kuviollista tapettia ei ole osattu kohdistaa, vaan kuvio menee miten sattuu. Mutta kun on pitänyt itse se "helppo" non-woven -tapetti sinne laittaa.

Lattialista ihan eri väriä kuin lattia tai seinä.

Tätä olen itsekin nähnyt paljon nyt, kun olen kierrellyt asuntonäytöillä. Pienessä kämpässä saattaa olla viittä erilaista lattiamateriaalia, joista yksi on keittiön kohdalle asennettu laatta ja loput erilaisia laminaatteja ja muovimattoja. Tietysti keittiön laatta on laitettu vain osaan lattiaa, ja loppuosa on sitten yhtä niistä toinen toistaan kammottavammista laminaateista. Pahimmillaan vielä eteiseenkin on lyöty laatat osaan lattiaa. En pysty ymmärtämään!

Vierailija
208/3976 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, meillä on pelkkä patja lattialla, koska molemmat halutaan nukkua patjalla lattialla. Eikä se mitään homehdu? :D

Tiesithän, että ihminen hikoilee yön aikana litratolkulla? Ja kun patja makaa lattiaa vasten (= ei ole tuuletusrakoa), lattia ja patjan alaosa eivät pääse kuivumaan, ellette sitten nosta patjaa päiväksi seinää vasten? Tarkkaile tilannetta. 

Japanilaisilla on sitten varmaan kaikilla homeiset patjat? Totuus: ei ole. Korkea, jalallinen sänky rikkoo huonetta visuaalisesti olemalla älyttömän massiivinen. Sellaiset sopivat yltäkylläiseen kasarihenkiseen sisustukseen, jos sellaisesta tykkää. Kun sängyn runko on matalalla tai patja lattialla, huomio ei kiinnity siihen ja tila tuntuu rauhoittavalta, mikä on itselleni makuuhuoneen tärkein ominaisuus.

T. Toinen jonka patja on lattialla eikä homehdu

Vierailija
209/3976 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemat on kuitenkin halpoja astioita, joita saa joka prismasta. Joten arkikäytössä kätevä hakea sieltä ei tarvi Ikeaanasti lähteä...

Vierailija
210/3976 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eriparituolit, hyiii! Näyttää köyhältä.

Minun silmääni taas viehättää, erityisesti jos on kauniita ja onnistuneita väriyhdistelmiä.

Äh, tämä on tällainen tylsä blogivillitys, millä tavoitellaan jotain muka-persoonallisuutta.

Todella upeeta käyttää värejä hyvällä maulla, paljon parempaa kuin aneeminen väritys pellavaa ja pastellia.

Vierailija
211/3976 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Englantilaisissa dokumentti sarjoissa näkee niitä sinälle tehtyjä lauseita. Aina niin ankeita latteuksia tapetoituna seinään. Kyllä niitä varmaan suomessakin on.

Vierailija
212/3976 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iittalan lasit niin että niistä ei ole poistettu niitä pieniä punaisia tarroja. Voiko juntimpaa junttia olla joka tekee näin.

Vierailija
213/3976 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ropelilamppu

Vierailija
214/3976 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

P_Vasara kirjoitti:

Iittalan lasit niin että niistä ei ole poistettu niitä pieniä punaisia tarroja. Voiko juntimpaa junttia olla joka tekee näin.

Sen tarran takiahan ne ostetaan. Usein pakon edessä kun on joutunut jonkun turisti tai tuttava seurueen kanssa sinne kauppaan ja on pakko ostaa jotain sosiaalisen paineen alaisena. Ihan samantyyppisiä laseja nyt saa ilman tarraa selvästi halvemmalla.

Vierailija
215/3976 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi inhokeistani on laminaattilattialta näyttävä parketti. Siis sellainen, jonka pintarakenne ja kuvio ovat niin eleettömiä, että lattia näyttää kuviopainetulta, mdf-levyn pintaan laminoidulta muovikalvolta. En voi käsittää kuka haluaa tällaisen lattian, ja miksei sitten laita saman tien laminaattia, joka tulisi paljon edullisemmaksi. Toki se jo mainittu todella feikin näköinen harmaa laminaatti (yleensä luonnottoman räikeällä puukuviolla) on vielä paljon pahempi. 

Vielä näitäkin enemmän inhoan kuitenkin massiivisia televisioita, jollainen pilaa minkä tahansa sisustuksen täydellisesti. Oletan tämän olevan myös varsin yleinen, kun katsoo elekrtoniikkaliikkeiden valikoimia.

Vierailija
216/3976 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 luvun alussa kaikilla piti olla valkoinen pitkäkarvainen paimentolaismatto ja yuccapalmu. Sitten oli myös sellaisia 'hissilamppuja' joita voi vetää alemmas ja ylemmäs, niissä oli kahva. Yksi muotikasvi oli myös kodinonni jota kukaan ei saanut kasvamaan, kaikki ne kuihtui. Saniaiset olivat myös kova sana ja kuihtuivat nekin. Siihen aikaan oltiin aivan viherkasvihulluja, kukalliset kasvit oli out.

Vierailija
217/3976 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Muistatteko niitä 50-luvun peuragobeliineja ?

Ooh! Mä niin haluaisin just semmoisen! 

Vierailija
218/3976 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

P_Vasara kirjoitti:

Totta, aivan kuin pitäisi jotenkin korostaa että meillä on Iittalan astiat. Kohtuullisen halpaa krääsää kuitenkin verrattuna laatutavaraan. Persaukisten puuhastelua lähinnä siis.

Vierailija
219/3976 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

P_Vasara kirjoitti:

Sen tarran takiahan ne ostetaan. Usein pakon edessä kun on joutunut jonkun turisti tai tuttava seurueen kanssa sinne kauppaan ja on pakko ostaa jotain sosiaalisen paineen alaisena. Ihan samantyyppisiä laseja nyt saa ilman tarraa selvästi halvemmalla.

Siis kuka dille jättää tarrat astioihin? Jättääkö ne vaatteisiinkin laput kiinni ja ulkopuolelle roikkumaan.

Vierailija
220/3976 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustavalkoinen sisustus! Miksi nykyään joka toisella on sellainen? Ylipäänsä musta on varsinkin isommilla pinnoilla todella synkkä. En ymmärrä mustia kaapinovia tai mustia seiniä.

Toinen on todella minimalistinen sisustus, jossa ei esimerkiksi käytetä verhoja ollenkaan, ja juuri missään ei näy mitään tavaroita. Paitsi sillä yhdellä mustalla hyllyllä, jossa on yksi tavara per hylly. Huonekalujakin mahdollisimman vähän. Toisaalta mukavan selkeä, mutta persoonaton ja vähän kylmä, kun elämisen jälkiä ei näy missään ja koti vaikuttaa enemmän joltain taidemuseolta kuin kodilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän