Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapoin treffipalstat joksikin aikaa. Miksi se oman naisen löytäminen on niin pirun vaikeaa.

Plusa
04.03.2019 |

Niin,

tapoin (tai siis tauolle) muutamatkin netin treffipalstat taas. Niistä siis olen etsinyt naista elämääni, mutta on se vain hankalaa.

Saisiko mitään keskustelua aikaiseksi tästä, kun parisuhde vakavasti haussa, eikä meinaa osua kohdalle, vaikka kuitenkin niin moni (nainenkin) kuitenkin oman rakkaan haluaa viereen jakamaan arkea jne.

Kommentit (502)

Vierailija
421/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että ap vain on hyvin erikoinen ihminen. Siinä ei sinänsä ole mitään pahaa, mutta on hyväksyttävä, että puolison löytäminen on silloin erittäin haasteellista ja vie aikaa. Nyt kun tässä on jankattu 27 sivua ap:lle, miten hänen pitäisi muuttaa toimintatapaansa, eikä hän näytä kykenevän muutokseen, on oikeastaan ihan turha enää yrittää. 

Siksipä ap:n kannattaa vain olla sellainen kuin on eli aidosti erikoinen henkilö. Ehkä joku toinen samanlainen kiinnostuu hänestä ja kokee samoin asiat. Mutta toivottavasti ap ymmärtää, että siinä voi mennä vuosia ja vuosia ennen kuin sopiva kumppani löytyy.  Toinen vaihtoehto on alkaa ihan oikeasti hieman muokkaamaan omia toimintamallejaan ja ajatuksia parisuhteesta ja elämästä. Ap kyllä vaikuttaa hyvin jämähtäneeltä ja kyvyttömältä muuttamaan itseään, eikä siinä mitään, mutta silloin on myönnettävä se fakta itselle, että naisen löytäminen on kuin etsisi neulaa heinäsuovasta. 

Tartun vain kahteen asiaan. Tiedäno levani erikoisen ainutlaatuinen, sitä ehkä tarkoitit(ko)?

Toisen tartuttavaan vastaan, että käsitykseni parisuhteesta ja naisista on muuttunut oleellisen paljon viimeisen neljän vuoden aikana. Olen tehnyt valtavan muutoksen henkisessä kasvussa ja pohtinut ja lukenut ja keskustellut muutamien naisten ja treffikumppanienkin kanssa. Hyvin on keskustelut sujuneet ja ovat avartaneet maailmaani. Kaavoihin kangistumiseen en sen enempää osa vastata, liikkeessä ainakin olen vahvasti.

ap

Täällä lukuisat naiset ovat ohjeistaneet, miten kannattaisi muuttaa omia toimintamallejaan ja ajatteluaan. Silti et ole niistä ottanut vaariin ja sanonut: "yritän tuolla tavalla". On eri asia tehdä muutos oman ajattelun kautta kuin ottaa vastaan suoria käytännön ehdotuksia ja muuttua niiden kautta. Me kaikki olemme sinulle hokeneet, että unohda se urheilullisuus, lukuisat vaatimukset ja muut kriteerisi ja lähde avoimin mielin tutustumaan ihmisiin. Älä aseta mitään ehtoja, vaan etene tutustumisen kautta. Jokainen älykäs, empaattinen ja viisas ihminen ymmärtää sinun ikäisenä jo sen, mitä elämä on. Se on välillä raskasta, välillä hauskaa, välillä tylsää ja välillä mielenkiintoista. Ei aina jaksa urheilla tai elää hyvin siististi. Mies, joka vaatii sitä tässä iässä naiselta, ei vain vaikuta oikeasti viisaalta ja empaattiselta. 

Hyvä viesti, ja kiteytit siihen jotain olennaista, jota itse täällä mietin, että miten pukisin sen sanoiksi. Ap yrittää kamalasti väittää ja vakuuttaa olevansa empaattinen ja viisas (nimenomaan sydämen viisas). Silti yhdestäkään hänen kommentistaan ei tule vaikutelmaa, että hän olisi empaattinen tai sydämen viisas. Ylipäätään hänen tapa lähestyä parisuhdejuttuja antaa vaikutelman, että kovin empaattinen tai sydämen viisas hän ei ole. Miksi hän kuitenkin niin kovin vakuuttaa olevansa?

Vierailija
422/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut koko ketjun ja jotain kommentoinutkin. Mitä enemmän luen ap:n kommentteja, niin sitä enemmän tulee sellainen olo, että loppuviimein ap:n sydämen veisi, siis ihan täysillä, aivan erityyppinen nainen kuin mitä ominaisuuksia hän on tänne kirjoittanut naisesta toivovansa. 

Joten ap: neuvoni sinulle on, että think out of the box. Elämä voisi silloin yllättää sinut hyvällä tavalla.

Totta tämäkin. Mutta kuitenkin niin, että olen kuvannut itseäni, eli miksi siis ei voisi suunnilleen itseni kaltainen viedä sydäntäni. Out of the box toki mahdollista.

ap

Voitit juuri vuosisadan kovakalloisin mies -palkinnon. 

Ja todistit kommentillasi sen mitä tänne on jo kirjoitettukin: etsit naispuoleista versiota itsestäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lukaisin pari ap:n viestiä, ja tuli sellainen olo että se on jotenkin outo... Kuka esim. ilmoittaa ensikättelyssä, että toisella pitäisi olla elämänhallinta reilassa, ellei itsellä ole ("en jaksa että sinäkin") tai on vielä entisten suhteiden uuvuttama? On epäilyttävää, jos itsestäänselvyydet on varta vasten mainittava. Kas kun ei vaadi, ettei suvussa ole skitsofreniaa tai ettei potentiaalinen anoppi harrasta sauvakävelyä. Oli miten oli, jos ap on hiukan outo, hänen kannattaa miettiä mitä hän sillä tavoittelee, tai pitää realistisena saada.

Vierailija
424/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap trolli? Pystyykö edes insinööri olemaan noin kovakalloinen?

Vierailija
425/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut koko ketjun ja jotain kommentoinutkin. Mitä enemmän luen ap:n kommentteja, niin sitä enemmän tulee sellainen olo, että loppuviimein ap:n sydämen veisi, siis ihan täysillä, aivan erityyppinen nainen kuin mitä ominaisuuksia hän on tänne kirjoittanut naisesta toivovansa. 

Joten ap: neuvoni sinulle on, että think out of the box. Elämä voisi silloin yllättää sinut hyvällä tavalla.

Totta tämäkin. Mutta kuitenkin niin, että olen kuvannut itseäni, eli miksi siis ei voisi suunnilleen itseni kaltainen viedä sydäntäni. Out of the box toki mahdollista.

ap

Ja todistit kommentillasi sen mitä tänne on jo kirjoitettukin: etsit naispuoleista versiota itsestäsi.

Luonteesta päätellen tuleva parkinson tms. -potilas, kannattaa siis ruveta etsimään samantien omaishoitajaa.

Vierailija
426/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavaa sanoa että tapoin treffipalstat....

Vierailija
427/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap trolli? Pystyykö edes insinööri olemaan noin kovakalloinen?

jos se on joku heikkolahjainen melkein insinööri amk:sta.

Vierailija
428/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen mies olet ja millaista naista etsit?

Etelä-Pirkanmaalla asun. Koulutettu ja kai fiksuksikin voi sanoa, hauskaksi ainakin. iklää 46 ja lapset jo aikuisuuden kynnyksellä. 

Naista, jolla terveelliset elämäntavat, urheilee ainakin jonkin verran ja muutakin kuin elämänkoulu.

Tärkeintä olisi sellainen samanlainen yhteenkuuluvuus ja tapa keskustella, joka tuntuisi turvalliselta ja empaattiselta, vaikka ripaus kunnianhimoakin olisi kiva. Lapsia saa olla, mutta jos eivätihan kaikkea aikaa enää veisi, kun omatkin jo vanhempia ja omatoimisia.

Vaatimuslistan kärjessä se, että tulee hyvin juttuun, eli siis kemia vain pitäisi toimia. 

Hyvä nainen hyvälle miehelle, sellainen olisi haussa.

En vastaisi tuollaiseen luetteloon. Tuskin moni muukaan.

Vierailija
429/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottavaa sanoa että tapoin treffipalstat....

Se oli oikein miettiny, miten saada huomiota, kun treffipalstoilla ei [täysin ymmärrettävästi] saa.

Vierailija
430/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei saa naista, koska on liikaa täynnä itseään! Todistelee omaa erinomaisuuttaan.. Tämmöisen vaikutelman minä sain kirjoittamiesi tekstien perusteella.

t:N43 (akateeminen, jolle ihmisen koulutuksella ei ole väliä, sydämen älykkyys tärkeintä!)

Viittaat sydämen älykkyyteen.

sen lisäksi että aihe on enemmän tai vähemmän itseäni innostava, koen sen puutetta maailmassa ja haluan toteuttaa muutakin kuin kovia arvoja. En puhu ja väitä olevani suurisydäminen ihminen, vaan sen lisäksi että toivon sitä, myös paneudun asiaan lukemalla ja opiskelemalla, jotta aikomusten lisäksi osaisin jotenkin jäsentää sitä osaksi arkielämää. Ero ja sitä edeltävät vuodet jättivät minuun suuren reiän sydämeen, että en osannut ymmärtää exää monimutkaisuudessaan ja kyvyttömyydessäni. Nyt ymmärrän parisuhdetta jai hmisen perustarpeita ja käyttäytymisen syitä paljon paremmin. Osin tämän vuoksi olen hyvin tyytyväinen eroon, ja itse asiassa myös rohkaisi minua ottamaan askelleen eroon, joka vapautti minut esimerkiksi syyllisyydestä.

Itselleni sydämen viisaus on näkynyt tällaisten termien kautta (profilissani) ja toivon että saisin empaattisen kumppanin, joka on ehkä kokenut tarvetta pohtia näitä.

"Resilienssi, empatia, kasvatustieteet, vuorovaikutus, mentalisaatio ja myötäeläminen kiinnostavat ja ihan elämänhallintaan liittyvät asia"

ap

Ap yrität ihan hirveästi. Yrität todistella, että sinulla on sydämen sivistystä, empatiaa, resilienssiä, olet perehtynyt kasvatustietieteisiin ja psykologiaan jne. Ydinongelma on se, että yrität kertoa niistä listaamalla, että olet näitä asioita. Siitä tulee feikki olo. Eikä nainen voi tietää omaatko oikeasti sydämen viisautta vai väitätkö vain. Yritä mieluummin kirjoittaa se profiiliteksti niin, että se sydämen viisaus ja empatia tulee tekstistäsi muulla tavalla ilmi (rivien välistä, eräänlaisena kaikuna pohdinnassasi), siis ilman, että "hierot ne sanat suoraan naisen silmille". Saatko kiinni ideasta?

Itse olen selväsanaisuuden kannattaja. Päästään nopeammin asiaan, kun ei tarvitse lukea rivien välistä.

OK, myönnän että pidän myös rivien väleistä, eli voinen kirjailla toisinkin. Mutta mikä siinä on, että asioista puhuminen niiden nimillä herättää pelkoa lukijassa. Täällä on koko Vauva.fi paniikissa tämän asian kanssa

ja reagoi varsin sekasortoisen väkevästi.

ap

Sinä ymmärrät koko ajan väärin ja tulkitset oudolla tavalla. Ei asioista (esim. empatia) puhuminen niiden nimillä herätä pelkoa kenessäkään. Yritin sanoa sinulle, että et voi väittää olevasi empaattinen, koska väitteelläsi ei ole mitään painoarvoa eikä totuusarvoa ellei se empatia kuulla läpi kirjoituksistasi (ajattelustasi) muuten.

Vierailija
431/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä oikein sikiää...

Vierailija
432/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Onko siinä jotain pahaa, että ap etsiin naispuolista versiota itsestään? Minä etsin myös miespuolista versiota itsestäni. Ymmärrän kyllä, että se rajaa potentiaalisen mätsien joukon aika pieneksi.

Vierailija
433/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaavoihin kangistunut viisikymppinen joka pelkää rakentamansa korttitalon kaatuvan hetkenä minä hyvänsä. Toivotaan ettei tule mitään suurempaa muutosta kuitenkaan.

Vierailija
434/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, ap, pääasia on jos pystyt olemaan rehellinen - sillä voit saada naisen, epätäydellisyydestäsi huolimatta... Sinussa on jotain outoa, mutta jos yrität piilottaa sen, naiset juoksevat sinua PAKOON!! Sen sijaan jos olet nöyrä ja vilpitön, sinulla on mahdollisuuksia. Voisitko kuvitella olevasi rehellinen, edes hiukan? Muuten olet todella kaamea.

Vierailija
435/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo lukenu koko viestiketjua. En oo looginen enkä analyyttinen. En täytä kriteerejä, tuskin kenenkään. Ei tarvi. Oon päättömästi rakastunut milloin kehenkin. Joskus on tullut mieleen, että oonko jotenkin epävakaa. Mutta eipä ole elämässä tylsää hetkeä. Ei nytkään, kun kumppania ei ole.

Vierailija
436/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Onko siinä jotain pahaa, että ap etsiin naispuolista versiota itsestään? Minä etsin myös miespuolista versiota itsestäni. Ymmärrän kyllä, että se rajaa potentiaalisen mätsien joukon aika pieneksi.

Ei siinä sinänsä mitään pahaa ole. Mutta ap on koko ajan tiukasti kieltäynyt asian, mutta nyt hän paljastui, kun lipsautti totuuden.

Vierailija
437/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn ilmaisutyyli on TODELLA outo. Lisäksi hän ymmärtää aivan väärin useimmat kommentit, joko tahallaan tai outouttaan. Mikään hänen sanomisissaan ei kerro tunneälystä tai empatiasta, päinvastoin.

Tulee kuva ihmisestä joka liittää itseensä pitkän liudan positiivisia sanoja, mutta ei osaa yhtään reflektoida itseään saati ymmärtää muita, joten ne arviot ovat ihan pielessä. Hän ei ymmärrä naisten kantaa esim tuosta vastenmielisestä profiilitekstistä vaikka se on moneen kertaan väännetty rautalangasta!

Kuva omahyväisestä elostelijasta vahvistuu koko ajan - tämä ihminen ei ymmärrä naisia ollenkaan, eikä osaa arvioida itseään yhtään realistisesti.

Vierailija
438/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että ap vain on hyvin erikoinen ihminen. Siinä ei sinänsä ole mitään pahaa, mutta on hyväksyttävä, että puolison löytäminen on silloin erittäin haasteellista ja vie aikaa. Nyt kun tässä on jankattu 27 sivua ap:lle, miten hänen pitäisi muuttaa toimintatapaansa, eikä hän näytä kykenevän muutokseen, on oikeastaan ihan turha enää yrittää. 

Siksipä ap:n kannattaa vain olla sellainen kuin on eli aidosti erikoinen henkilö. Ehkä joku toinen samanlainen kiinnostuu hänestä ja kokee samoin asiat. Mutta toivottavasti ap ymmärtää, että siinä voi mennä vuosia ja vuosia ennen kuin sopiva kumppani löytyy.  Toinen vaihtoehto on alkaa ihan oikeasti hieman muokkaamaan omia toimintamallejaan ja ajatuksia parisuhteesta ja elämästä. Ap kyllä vaikuttaa hyvin jämähtäneeltä ja kyvyttömältä muuttamaan itseään, eikä siinä mitään, mutta silloin on myönnettävä se fakta itselle, että naisen löytäminen on kuin etsisi neulaa heinäsuovasta. 

Juuri noin.

Luulin aluksi että ap oikeasti halusi kommentteja ja vinkkejä, mutta nyt on selvinnyt että hän onkin jo täydellinen eikä aio mitään muuttaa, kunhan halusi muidenkin päivittelevän että jo on kumma kun ei ap:lle naista löydy.

No olen minä aika moneen kommenttiin kiittänyt ja luvannut ottaa mukaan, kun muokkaan profiilia. En odottanutkaan että pääsette muokkaamaan persoonaani ihan tässä aikataulussa, mutta lupaan että profiiin on erilainen. Millainen? Se muokkautuu korvien välissä lähiaikoina ja minähän loppupelissä kirjoitan miten asiat koen, tämä sessio muokkaa kokemusmaailmaani yhdellä piirulla.

Ja yhtähän minä vain etsin, ei ole tarvetta miellyttää kaikkia. Eikä minulla siinä mielessä ihan hirveää kiirettä ole, vaikka annan naisen tulle elämän iheti kun tupsahtaa.

Ihan avosylin ja avoimin mielin, jos uskaltaa esittäytyä, en pure. 

ap 

Vierailija
439/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apn ilmaisutyyli on TODELLA outo. Lisäksi hän ymmärtää aivan väärin useimmat kommentit, joko tahallaan tai outouttaan. Mikään hänen sanomisissaan ei kerro tunneälystä tai empatiasta, päinvastoin.

Tulee kuva ihmisestä joka liittää itseensä pitkän liudan positiivisia sanoja, mutta ei osaa yhtään reflektoida itseään saati ymmärtää muita, joten ne arviot ovat ihan pielessä. Hän ei ymmärrä naisten kantaa esim tuosta vastenmielisestä profiilitekstistä vaikka se on moneen kertaan väännetty rautalangasta!

Kuva omahyväisestä elostelijasta vahvistuu koko ajan - tämä ihminen ei ymmärrä naisia ollenkaan, eikä osaa arvioida itseään yhtään realistisesti.

Sen ajattelutavassa on jotain ääsburgermaista. Mutta se on yrittänyt kompensoida sitä lukemalla empatiasta, tunneälystä ja resilienssistä. Mutta ei ole jotenkin sisäistänyt mitä ne oikein oikeasti on. Ja siksi termien ilmaan heittely jää ulkokohtaiseksi.

Vierailija
440/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei siinä sinänsä mitään pahaa ole. Mutta ap on koko ajan tiukasti kieltäynyt asian, mutta nyt hän paljastui, kun lipsautti totuuden.

No enpä olekkaan kieltänyt koko ajan. Taas laitetaan sanoja suuhun. Hyvn samankaltainen ihmine nkelpaa,  akiva jos tuo jotainuutta elämääni. Se miten samankaltainen hän on, ei ole sitä mitenkään määritelty, liukuvasti enemmän tai vähemmän minulaiseni, kunhan matchaa. Mutta siis itsestäni olen kertonut ja siitä on hyvä ponnistaa. Nyt en enempää pähki tässä tätä, on vähän ajan hukkaa se.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä