Tapoin treffipalstat joksikin aikaa. Miksi se oman naisen löytäminen on niin pirun vaikeaa.
Niin,
tapoin (tai siis tauolle) muutamatkin netin treffipalstat taas. Niistä siis olen etsinyt naista elämääni, mutta on se vain hankalaa.
Saisiko mitään keskustelua aikaiseksi tästä, kun parisuhde vakavasti haussa, eikä meinaa osua kohdalle, vaikka kuitenkin niin moni (nainenkin) kuitenkin oman rakkaan haluaa viereen jakamaan arkea jne.
Kommentit (502)
Vierailija kirjoitti:
Muutamia katkelmia profiilistani:
Alla on muutama kohta profiilistani. Itseasiassa liikunnnasta on aika vähän (kaikki näkyy tuossa alla), se kun nyt on noussut täällä niin kovasti esiin.
1. Lähtökohtaisesti perusmukavaa elämää ja yhteinen kemiahan se määrittää halun olla toisen kanssa. Siksi yhteys jonka koemme, määrittää enemmän kuin mikään muu yksittäinen ”vaatimus” toi toive. Katse ja huumori, kosketus ja suudelmat vievät jo pitkälle niiden ollessa samalla kellotaajuudella ja fiiliksellä. Nämä voi havaita vain tapaamalla, lähestymällä toista ja kokemalla toinen ihminen.
2. Etsin yhteyttä ja turvallista luottamusta, yhteiseloa kauniin naisen kanssa (sellainenhan sinä olet). Pidän museoista ja näyttelyistä (museokortin omaan) jotka koskettavat sisintä ja esteettistä silmääni, kauniin kokemista ja rauhallista aikaa näiden parissa.
3. Atleetti en ole, mutta harrastan kuntoliikuntaa ja jokusen 1/2 maratonin juoksen vuositain, välillä myös ulkomailla. Lenkkeilyn lisäksi monenmoista kuntoilua, avantoa, sählyä, potkupalloilua, suunnistusta, kuntosalia, pyöräilyä, uintia. Kanssasi voisi olla kivaa lätkiä sulkapalloa? Toivon että ulkoiluttaisit minua, huomaan että ikä tuo tullessaan kiloja vääriin paikkoihin : )
4. Tärkeintä se ”kellotaajuus” ja fiilis ja tunnelma ja suudelmat käsikkäin kävellen jne. Itse voin sitoutua vahvastikin, mutta koska tärkeintä on rakkauden ja yhdessäolon kokemus,
5. Haaveissa yhteiset harrastukset, pikku projektit ja kävely tähtitaivaan alla ennen saunaa. Nauru, huumori, yhteinen hyvä fiilis ja yhdessä tekeminen tuntuisivat hyvältä. Viestejä päivän mittaan puhelimeen, sydämiä ja yhteydenpitoa, hieman hullaantumista ja perhosia vatsaan. Saisinko niitä sinulta, toivoisin??
6. Liikunnan lisäksi harrastan itseni sivistämistä esimerkiksi lukemalla. Resilienssi, empatia, kasvatustieteet, vuorovaikutus, mentalisaatio ja myötäeläminen kiinnostavat ja ihan elämänhallintaan liittyvät asiat
Tuo on jo hyvä läpileikkaus profiilistani kuudella bulletilla,
Nyt säntään illan harrastuksiin, avantoon ja sählyyn, palaan ehtiessäni. Kiitos kaikille ja mielelläni jatkan..
ap
Tummensin kohdat, joiden vuoksi en vastaisi ap:lle.
t. akateeminen urheilullinen nainen
"Saisinko niitä sinulta, toivoisin??"
Jos et ole Yoda, älä puhu niinkuin olisit -__-.
Vierailija kirjoitti:
Vain yksi kysymys: AP, oletko myös syntyisin sieltä Pirkanmaalta? Se selittäisi kaiken.
Olen kotoisin Turusta. Puolet elämästä asunut muualla viidessä eri kaupungissa ja hetken ulkomailla töissä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n toivoma nainen (koulutettu/fiksu, urheilullisen vartalon omaava, mukava, nätti, spontaani, ei pikkulasten yh) on nainen, joka omassa ikäluokassan +- 10 vuotta saa valita parhaat miehet pinkan päältä. Ap ei ikävä kyllä kuulu niihin, ellei hänellä ole jotain miljoonaomaisuutta (400 000 € velaton omakotitalo ei melkein viiskymppisellä miehellä riitä tekemään häntä varakkaaksi).
Totta. Ylipäänsä jos on 40 + fiksu/kaunis/asiansa hoitava nainen jolla ei enää lapsia kotona - tai jopa lapseton - niin tästä naisporukasta on melkoinen kilpailu!
Ap, sinuna tinkisin tuosta lapsiasiasta. Sulla itselläsi on noinkin nuoria lapsia, joten kyllä sanoisin että sun täytyis hyväksyä se että naisellakin on. Ja onko se akateemisuuskaan niin tärkeätä jos nainen käy duunissa, hoitaa raha-asiansa kunnolla jne? Urheilullisuuden ymmärrän kyllä, en itsekään halua sohvaperunaa.
Niinpä ja taas kerran, voin hyvin joustaa kaikesta, kunhan pääpiirteet osuvat kohdilleen. En mielestäni ole kirjoittanut että ovat "minimikriteereitä", kuten suuhuni tuolla toisaalla jo ehdittiin laittamaan. Eivät ole minimikriteereitä, vaan toiveita ja asioita joihin kiinnitän huomiota ja jotka kuvaavat omaa elämääni ja elämäntilannettani.
Treffipalstoille olen kyllä kirjoittanut etsiväni samankaltaisessa elämäntilanteessa olevaa...... pitäisikö muka etsiä erilaisessa elämäntilanteessa olevaa, ehkä sekin OK, mutta näin minä tämän tein.
Mutta olen sen nyt oppinut, että olen antanut tahattomasti ymmärtää niiden olevan tiukkoja vaatimuksia, vaikka sitä en ole tarkoittanut. Tässä osaan jatkossa skarpata, toisaalta kyllä osa noista toki on myös dealbreikereitä. Mutta kokonaisuus ratkaisee.
ap
No kerro mitkä ne ehdottomat kriteerit naiselle nyt sitten on?
Ei pysty, nyt on haastetta. Tämä saa nyt jalostua ajan kanssa.
ap
Höpsis. Anna palaa vaan ja kerro mikä ekana mieleen tulee, että mitkä ne ehdottomat kriteerit on. Täällä on kerrankin joukko fiksuja naisia sinua auttamassa ja vinkkaamassa miten löytää nainen. Lupasit aiemmassa kommentissasi, että olet spontaani ja rohkea heittäytyjä. Ole nyt sanasi mittainen mies ja kerro ne diilbreikkerit.
No vastaan, että en vastaa, sillä menisi mahdottomaksi antaa sopivan järjellinen vastaus (joka ei provosoisi) tähän keskusteluun.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mua ainakin tökkii ap:n kirjoituksissa noi muka nokkelat letkautukset joka väliin. Sellainen liiallinen yritys olla joku supliikkimies. Vähempi on parempi.
Okei, en ole yhtään yrittänyt olla nokkela. Herää toki kysymys siitäkin, onko joku muu kirjottanut ja oletetaan ap:n kirjoituksiksi. Aika paljon on tässä keskustelussa laitettu sanoja minun suuhuni.
Mutta jos omiani ovat, niin kerron salaisuuden... niille hymyillään monesti, vaikka saunan lauteilla tai lenkeillä tai pelitauoilla jne. ja vastataan jotain samanhenkistä. En ota kantaa siihen vastaukseen joka kohta tulee, että hymyillään ilkikurisesti tai nolostuineina puolestani häveten jne.. Niitä en tunnista, joten en osaa kommentoidakaan.
Mutta totta on se, että toisiin puree ja toisiin ei, luonteet ovat erilaisia. Kaikki eivät naura mun jutuille, mutta niiden parissa olen ripauksen vakavampi, koitan tunnistaa tilanteita.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3. Atleetti en ole, mutta harrastan kuntoliikuntaa ja jokusen 1/2 maratonin juoksen vuositain, välillä myös ulkomailla. Lenkkeilyn lisäksi monenmoista kuntoilua, avantoa, sählyä, potkupalloilua, suunnistusta, kuntosalia, pyöräilyä, uintia. Kanssasi voisi olla kivaa lätkiä sulkapalloa? Toivon että ulkoiluttaisit minua, huomaan että ikä tuo tullessaan kiloja vääriin paikkoihin : )
ap
Kaikki treffipalstojen ihmiset harrastavat omien sanojensa mukaan lenkkeilyä, kuntosalia, pyöräilyä ja uintia + monenmoista kuntoilua. Se ei kuitenkaan kerro ihmisestä oikein mitään. Onko joku laji, josta olet erityisen innostunut? Kannattaa yksilöidä vähän.
Jos etsii ulkoiluttajaa kilojen karistamiseen kannattaa hankkia personal trainer. Puolisona on todella rankkaa patistaa toista liikkumaan ja alkaa toisen valmennussuhteeseen.
Jep. Tuossa siis kaikki urheilusta mitä profiilissani on, eli mielestäni sai hieman turhan paljon palstatilaa.
En ole mistään lajista erityisen innostunut. Kaikkea tasapuolisesti vähän vuodenaikojen mukaan. Kuntourheilua omaksi parhaaksi. Ei ole sen tarkemmin yksilöitävää, kuin että liikunta kiinnostaa ja saa liittyä seuraan.
Tuo loppu mielestäni vastaa siihenkin, että kaiken tekeminen on yksin rankkaa. Liikkuu sitten yksin parisuhteessa tai liikuttaa toista, jos se itselle tuntuu rankalta. Siksi tuon asian nostin esiin. Olisi plussaa jos molemmat tykkää, jolloin se on molemmille mukavaa. Ei tarvitse toisen takia tehdä jotain vastenmielistä. Nyt opin sen, että vain harva nainen liikkuu, joka yllätti itseäni koska tuttavapiirini liikkuu.
ap
Jos tosiaan asetat ruumiinrakenteen tärkeimmäksi kriteeriksi, herää kysymys mitä siellä päässäsi liikkuu. Jaottelet naisen sopivaan tai ei sopivaan painon tms. ulkoisen olemuksen kautta. Jep, sielukas papparainen siellä koettaa saada naisen. Lähtikö lasten äiti nuoremman perään?
Vierailija kirjoitti:
382 osui.
Ap on sovinnollinen, visuaalinen esteetikko, neuroottinen itsestään ja taipuvainen miettimään mitä muut ajattelevat hänestä ja hänen kumppanistaan.
Ap:n luonnetyyppi siis on tyypillisempi naiselle. Naiset kavahtavat nähdessään ap:ssa oman peilikuvansa. Mieheltä odotetaan maskuliinista suoraviivaisuutta ja omapäisyyttä. Tämä korostuu koska ap on ulkoisesti iso ja työelämässä menestynyt.
Tässä nyt vastaan yhteen aiemmin kysyttyyn, johon en luvannut vastata, mutta menkööt tässä kohtaa.
Yksi monista syitä avioerooni oli, vaimon neuroottisuus ja pakkomielteisyys. Koin sen hyvin raskaaksi ja itseäni rasittavaksi. Tunnen etten ole neuroottisuudessani ainakaan pahimmasta päästä, mutta myönnän että kontrolloin itseäni melko paljon, siis selvästi keskivertoa enemmän. Muuten tuohon yllä olevaan totean, että oikean suuntainen analyysi. Mutta pliis, älkää tehkö siitä pidempiä johtopäätöksiä, menee kuitenkin metsään kettiöpsykologian tasolla liikuttaessa.
Jo jos joku on perehtynyt henkilöstö ja organisaatiojohtamiseen, luovuuteen ja luottamukseen liiketoiminnassa sekä ihmisen kehitykseen, niin hän tunnistanee näitä (feminiinisempi ominaisuuksia) ja niiden nousun viime vuosina keskusteluissa. Puhutaan pehmeämmästä luovuuden johtamisesta, empatiasta ja mentalisaatiosta kykynä kokea toinen ihminen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alla on muutama kohta profiilistani. Itseasiassa liikunnnasta on aika vähän (kaikki näkyy tuossa alla), se kun nyt on noussut täällä niin kovasti esiin.
1. Lähtökohtaisesti perusmukavaa elämää ja yhteinen kemiahan se määrittää halun olla toisen kanssa. Siksi yhteys jonka koemme, määrittää enemmän kuin mikään muu yksittäinen ”vaatimus” toi toive. Katse ja huumori, kosketus ja suudelmat vievät jo pitkälle niiden ollessa samalla kellotaajuudella ja fiiliksellä. Nämä voi havaita vain tapaamalla, lähestymällä toista ja kokemalla toinen ihminen.
2. Etsin yhteyttä ja turvallista luottamusta, yhteiseloa kauniin naisen kanssa (sellainenhan sinä olet). Pidän museoista ja näyttelyistä (museokortin omaan) jotka koskettavat sisintä ja esteettistä silmääni, kauniin kokemista ja rauhallista aikaa näiden parissa.
4. Tärkeintä se ”kellotaajuus” ja fiilis ja tunnelma ja suudelmat käsikkäin kävellen jne. Itse voin sitoutua vahvastikin, mutta koska tärkeintä on rakkauden ja yhdessäolon kokemus,
5. Haaveissa yhteiset harrastukset, pikku projektit ja kävely tähtitaivaan alla ennen saunaa. Nauru, huumori, yhteinen hyvä fiilis ja yhdessä tekeminen tuntuisivat hyvältä. Viestejä päivän mittaan puhelimeen, sydämiä ja yhteydenpitoa, hieman hullaantumista ja perhosia vatsaan. Saisinko niitä sinulta, toivoisin??
6. Liikunnan lisäksi harrastan itseni sivistämistä esimerkiksi lukemalla. Resilienssi, empatia, kasvatustieteet, vuorovaikutus, mentalisaatio ja myötäeläminen kiinnostavat ja ihan elämänhallintaan liittyvät asiat
Nyt säntään illan harrastuksiin, avantoon ja sählyyn, palaan ehtiessäni. Kiitos kaikille ja mielelläni jatkan..
ap
Itselleni tärkeiät, emme matchaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Jos tosiaan asetat ruumiinrakenteen tärkeimmäksi kriteeriksi, herää kysymys mitä siellä päässäsi liikkuu. Jaottelet naisen sopivaan tai ei sopivaan painon tms. ulkoisen olemuksen kautta. Jep, sielukas papparainen siellä koettaa saada naisen. Lähtikö lasten äiti nuoremman perään?
En tosiaan aseta ruumiinrakennetta tärkeimmäksi kriteeriksi. Ei tarvitse herätellä kysymysarsenaaliasi hereille. Lasten äiti ei lähtenyt nuoremman perään, eikä ole toistaiseksi lähtenyt mihinkään muuallekaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
mutta todennäköisesti olen kolmen vuoden kuluttua innostunempi jostain muusta aiheesta. Toki otan tämän innostuksen tuoman osaamisen ja pohdinnat mukaani, joten ne eivät häviä. Mutta muistan että esimerkiksi viisi vuotta sitten luin paljon yritysjohdon strategiakirjallisuutta. Tältä osin toki voi todeta, että profiilini muuttuu. Kirjoitin silti sen mikä tällä hetkellä innostaa, ja koen aiheen päteväksi myöt tulevaisuudessa, eli ei vain hetken huumaa.
ap
Ap ei saa naista, koska on liikaa täynnä itseään! Todistelee omaa erinomaisuuttaan.. Tämmöisen vaikutelman minä sain kirjoittamiesi tekstien perusteella.
t:N43 (akateeminen, jolle ihmisen koulutuksella ei ole väliä, sydämen älykkyys tärkeintä!)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
382 osui.
Ap on sovinnollinen, visuaalinen esteetikko, neuroottinen itsestään ja taipuvainen miettimään mitä muut ajattelevat hänestä ja hänen kumppanistaan.
Ap:n luonnetyyppi siis on tyypillisempi naiselle. Naiset kavahtavat nähdessään ap:ssa oman peilikuvansa. Mieheltä odotetaan maskuliinista suoraviivaisuutta ja omapäisyyttä. Tämä korostuu koska ap on ulkoisesti iso ja työelämässä menestynyt.Tässä nyt vastaan yhteen aiemmin kysyttyyn, johon en luvannut vastata, mutta menkööt tässä kohtaa.
Yksi monista syitä avioerooni oli, vaimon neuroottisuus ja pakkomielteisyys. Koin sen hyvin raskaaksi ja itseäni rasittavaksi. Tunnen etten ole neuroottisuudessani ainakaan pahimmasta päästä, mutta myönnän että kontrolloin itseäni melko paljon, siis selvästi keskivertoa enemmän. Muuten tuohon yllä olevaan totean, että oikean suuntainen analyysi. Mutta pliis, älkää tehkö siitä pidempiä johtopäätöksiä, menee kuitenkin metsään kettiöpsykologian tasolla liikuttaessa.
Jo jos joku on perehtynyt henkilöstö ja organisaatiojohtamiseen, luovuuteen ja luottamukseen liiketoiminnassa sekä ihmisen kehitykseen, niin hän tunnistanee näitä (feminiinisempi ominaisuuksia) ja niiden nousun viime vuosina keskusteluissa. Puhutaan pehmeämmästä luovuuden johtamisesta, empatiasta ja mentalisaatiosta kykynä kokea toinen ihminen.
ap
No, nuo asiat voivat olla hyödyllisiä työelämässä, mutta ei pidä ihmetellä jos ne eivät herätä heteronaisessa himoja.
Oot ihastunut leffankatsomiskaveriisi. Kysy häneltä, voisko teillä olla jotain. Oikeesti.
Sanoisin, että olehan tyytyväinen tilanteeseesi ja nauti elämästä vielä kun voit!
Vierailija kirjoitti:
Ap ei saa naista, koska on liikaa täynnä itseään! Todistelee omaa erinomaisuuttaan.. Tämmöisen vaikutelman minä sain kirjoittamiesi tekstien perusteella.
t:N43 (akateeminen, jolle ihmisen koulutuksella ei ole väliä, sydämen älykkyys tärkeintä!)
Viittaat sydämen älykkyyteen.
sen lisäksi että aihe on enemmän tai vähemmän itseäni innostava, koen sen puutetta maailmassa ja haluan toteuttaa muutakin kuin kovia arvoja. En puhu ja väitä olevani suurisydäminen ihminen, vaan sen lisäksi että toivon sitä, myös paneudun asiaan lukemalla ja opiskelemalla, jotta aikomusten lisäksi osaisin jotenkin jäsentää sitä osaksi arkielämää. Ero ja sitä edeltävät vuodet jättivät minuun suuren reiän sydämeen, että en osannut ymmärtää exää monimutkaisuudessaan ja kyvyttömyydessäni. Nyt ymmärrän parisuhdetta jai hmisen perustarpeita ja käyttäytymisen syitä paljon paremmin. Osin tämän vuoksi olen hyvin tyytyväinen eroon, ja itse asiassa myös rohkaisi minua ottamaan askelleen eroon, joka vapautti minut esimerkiksi syyllisyydestä.
Itselleni sydämen viisaus on näkynyt tällaisten termien kautta (profilissani) ja toivon että saisin empaattisen kumppanin, joka on ehkä kokenut tarvetta pohtia näitä.
"Resilienssi, empatia, kasvatustieteet, vuorovaikutus, mentalisaatio ja myötäeläminen kiinnostavat ja ihan elämänhallintaan liittyvät asia"
ap
Vierailija kirjoitti:
Oot ihastunut leffankatsomiskaveriisi. Kysy häneltä, voisko teillä olla jotain. Oikeesti.
Asia on keskusteltu.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Ymmärsit väärin kommenttini. Olen siis se ilmoituksesi kohtien tummentaja. Minullekin monet noista tummentamistani asioista on tärkeitä (tosin ei maratonit eikä kilot), mutta minua tökkii pahasti joko sinun tapa sanoa ne (siis kielenkäyttösi on ärsyttävän lipevää ja teennäistä) tai sitten se, että ylipäätään laitat ilmoitukseen niitä asioita (kemiaa, suudelmia ja tähtitaivaita). Minäkin rakastan suudelmia ja tähtitaivaita ja kemia on hyvin olennaista, mutta en hyvänen aika todellakaan vastaisi miehelle, joka niitä deitti-ilmoon kirjoittelee. Kyllä suudelmien ja tähtien ja kemioiden aika on sitten vasta livenä, jos niikseen tulee.
Aion nyt olla rehellinen, kun tunnut täällä mielipiteitä hakevan.
Olen tottunut siihen, että miehet ja naiset ovat eron jälkeen itsekseen siihen saakka, että ihastuvat uuteen naiseen (töissä, harrastuksissa, tuttavien kautta jne.). Tässä voi vierähtää useakin vuosi. En ole tottunut että sinun ikäpolvesi mies tykkää kirjoittaa nettiin itsestään ja odotuksistaan ja jostain tähtitaivaan alla sydänten sykkimisestä.
382 osui.
Ap:n luonnetyyppi siis on tyypillisempi naiselle. Naiset kavahtavat nähdessään ap:ssa oman peilikuvansa. Mieheltä odotetaan maskuliinista suoraviivaisuutta ja omapäisyyttä. Tämä korostuu koska ap on ulkoisesti iso ja työelämässä menestynyt.