Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapoin treffipalstat joksikin aikaa. Miksi se oman naisen löytäminen on niin pirun vaikeaa.

Plusa
04.03.2019 |

Niin,

tapoin (tai siis tauolle) muutamatkin netin treffipalstat taas. Niistä siis olen etsinyt naista elämääni, mutta on se vain hankalaa.

Saisiko mitään keskustelua aikaiseksi tästä, kun parisuhde vakavasti haussa, eikä meinaa osua kohdalle, vaikka kuitenkin niin moni (nainenkin) kuitenkin oman rakkaan haluaa viereen jakamaan arkea jne.

Kommentit (502)

Vierailija
401/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ainakin tökkii ap:n kirjoituksissa noi muka nokkelat letkautukset joka väliin. Sellainen liiallinen yritys olla joku supliikkimies. Vähempi on parempi.

Okei, en ole yhtään yrittänyt olla nokkela. Herää toki kysymys siitäkin, onko  joku muu kirjottanut ja oletetaan ap:n kirjoituksiksi. Aika paljon on tässä keskustelussa laitettu sanoja minun suuhuni. 

Mutta jos omiani ovat, niin kerron salaisuuden... niille hymyillään monesti, vaikka saunan lauteilla tai lenkeillä tai pelitauoilla jne. ja vastataan jotain samanhenkistä. En ota kantaa siihen vastaukseen joka kohta tulee, että hymyillään ilkikurisesti tai nolostuineina puolestani häveten jne.. Niitä en tunnista, joten en osaa kommentoidakaan.  

Mutta totta on se, että toisiin puree ja toisiin ei, luonteet ovat erilaisia. Kaikki eivät naura mun jutuille, mutta niiden parissa olen ripauksen vakavampi, koitan tunnistaa tilanteita.

ap

Harvoin yritän ketään tunnistaa palstalla kirjoitustyylin perusteella, mutta nyt on pakko kysyä. Oletko kirjoitellut joskus vuosia sitten kaksplussalla nimimerkillä mies1? Tai jollain muulla? Kuulostat tutulta.

Vierailija
402/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsit väärin kommenttini. Olen siis se ilmoituksesi kohtien tummentaja. Minullekin monet noista tummentamistani asioista on tärkeitä (tosin ei maratonit eikä kilot), mutta minua tökkii pahasti joko sinun tapa sanoa ne (siis kielenkäyttösi on ärsyttävän lipevää ja teennäistä) tai sitten se, että ylipäätään laitat ilmoitukseen niitä asioita (kemiaa, suudelmia ja tähtitaivaita). Minäkin rakastan suudelmia ja tähtitaivaita ja kemia on hyvin olennaista, mutta en hyvänen aika todellakaan vastaisi miehelle, joka niitä deitti-ilmoon kirjoittelee. Kyllä suudelmien ja tähtien ja kemioiden aika on sitten vasta livenä, jos niikseen tulee. 

Minussa heräsi samat ajatukset! Olen tuo joka juuri kommentoi, etten ole tottunut että lähes viisikymppinen mies kirjoittelee tällaisia tähtitaivasjuttuja nettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutamia katkelmia profiilistani:

Alla on muutama kohta profiilistani. Itseasiassa liikunnnasta on aika vähän (kaikki näkyy tuossa alla), se kun nyt on noussut täällä niin kovasti esiin.

1. Lähtökohtaisesti perusmukavaa elämää ja yhteinen kemiahan se määrittää halun olla toisen kanssa. Siksi yhteys jonka koemme, määrittää enemmän kuin mikään muu yksittäinen ”vaatimus” toi toive. Katse ja huumori, kosketus ja suudelmat vievät jo pitkälle niiden ollessa samalla kellotaajuudella ja fiiliksellä. Nämä voi havaita vain tapaamalla, lähestymällä toista ja kokemalla toinen ihminen.

2. Etsin yhteyttä ja turvallista luottamusta, yhteiseloa kauniin naisen kanssa (sellainenhan sinä olet). Pidän museoista ja näyttelyistä (museokortin omaan) jotka koskettavat sisintä ja esteettistä silmääni, kauniin kokemista ja rauhallista aikaa näiden parissa.

3.  Atleetti en ole, mutta harrastan kuntoliikuntaa ja jokusen 1/2 maratonin juoksen vuositain, välillä myös ulkomailla. Lenkkeilyn lisäksi monenmoista kuntoilua, avantoa, sählyä, potkupalloilua, suunnistusta, kuntosalia, pyöräilyä, uintia. Kanssasi voisi olla kivaa lätkiä sulkapalloa? Toivon että ulkoiluttaisit minua, huomaan että ikä tuo tullessaan kiloja vääriin paikkoihin : )

4. Tärkeintä se ”kellotaajuus” ja fiilis ja tunnelma ja suudelmat käsikkäin kävellen jne. Itse voin sitoutua vahvastikin, mutta koska tärkeintä on rakkauden ja yhdessäolon kokemus,

5. Haaveissa yhteiset harrastukset, pikku projektit ja kävely tähtitaivaan alla ennen saunaa. Nauru, huumori, yhteinen hyvä fiilis ja yhdessä tekeminen tuntuisivat hyvältä. Viestejä päivän mittaan puhelimeen, sydämiä ja yhteydenpitoa, hieman hullaantumista ja perhosia vatsaan. Saisinko niitä sinulta, toivoisin??

6. Liikunnan lisäksi harrastan itseni sivistämistä esimerkiksi lukemalla. Resilienssi, empatia, kasvatustieteet, vuorovaikutus, mentalisaatio ja myötäeläminen kiinnostavat ja ihan elämänhallintaan liittyvät asiat

Tuo on jo hyvä läpileikkaus profiilistani kuudella bulletilla,

Nyt säntään illan harrastuksiin, avantoon ja sählyyn, palaan ehtiessäni. Kiitos kaikille ja mielelläni jatkan..   

ap

Tummensin kohdat, joiden vuoksi en vastaisi ap:lle.

t. akateeminen urheilullinen nainen

Itselleni tärkeiät, emme matchaa.

ap

mutta todennäköisesti olen kolmen vuoden kuluttua innostunempi jostain muusta aiheesta. Toki otan tämän innostuksen tuoman osaamisen ja pohdinnat mukaani, joten ne eivät häviä. Mutta muistan että esimerkiksi viisi vuotta sitten luin paljon yritysjohdon strategiakirjallisuutta. Tältä osin toki voi todeta, että profiilini muuttuu. Kirjoitin silti sen mikä tällä hetkellä innostaa, ja koen aiheen päteväksi myöt tulevaisuudessa, eli ei vain hetken huumaa.

ap

Ymmärrät koko ajan väärin kommentteja ja jotenkin otat sitten itseesi niistä. Esimerkiksi ne tummentamani sanat resilienssi ja mentalisaatio on fiksuja juttuja ja arvostan niitä (olen itsekin perehtynyt aiheisiin). Mutta tummensin ne siksi, että niiden kirjoittaminen treffiprofiiliin tuntuu lähinnä epätoivoiselta huomion kalastelulta tai omakehulta. Nuo kaksi sanaa on vähän muotisanoja ja sellaisia knoppeja, joista keskimäärin naiset on enemmän kiinnostuneita kuin miehet, ja jos joku mies niitä profiilissaan korostaa niin siitä tulee vähän sellainen "housuihin uivan" miehen vaikutelma. Ehdit kertoa noista kiinnostuksen kohteistasi sitten kun tapaat naisen. Mieti oikeasti sitä ilmoituksen sisältöä, että mitä siihen kannattaa laittaa niin, ettei siitä kuultaisi läpi omahyväisyys tai lipevyys tai epätoivo. 

Vierailija
404/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse arvostan miehessä katoavia kädentaitoja, harva mies pystyy tarvittaessa rakentamaan esim. talon. Tuntuu, että valaisimen asennuskin on monelle miehelle täyttä hepreaa. Profiilikuvissa jumppa/salitrikoissa pullistelevat miehet saa lähinnä kyynelkanavat auki.

Vierailija
405/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ap olet ehtinyt 1,5 vuoden aikana ihastumaan/rakastumaan siihen sottapyttynaiseen, lopettamaan sen suhteen ja käymään aina vaan uusilla treffeillä?

No sottapytty kuulostaa turhan halveksivalta, ihan sitä sanaa en käyttäisi.

Mutta siis aikaansaava saan nimensä mukaisesti aikaan, ehtii ja toteuttaa ja kokee ja saa ihmetellä elämää.  Myönnän että nainen on minulle ajava voima ja kannustin. Oikea nainen saa minut tekemään asioita monella tasolla. Arvostan suuresti naisia.

Jos ei olisi naisia, makoilisin varmasti uuninpankolla kaikessa rauhassa : )

ap 

Vierailija
406/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3.  Atleetti en ole, mutta harrastan kuntoliikuntaa ja jokusen 1/2 maratonin juoksen vuositain, välillä myös ulkomailla. Lenkkeilyn lisäksi monenmoista kuntoilua, avantoa, sählyä, potkupalloilua, suunnistusta, kuntosalia, pyöräilyä, uintia. Kanssasi voisi olla kivaa lätkiä sulkapalloa? Toivon että ulkoiluttaisit minua, huomaan että ikä tuo tullessaan kiloja vääriin paikkoihin : )

ap

Kaikki treffipalstojen ihmiset harrastavat omien sanojensa mukaan lenkkeilyä, kuntosalia, pyöräilyä ja uintia + monenmoista kuntoilua. Se ei kuitenkaan kerro ihmisestä oikein mitään. Onko joku laji, josta olet erityisen innostunut? Kannattaa yksilöidä vähän.

Jos etsii ulkoiluttajaa kilojen karistamiseen kannattaa hankkia personal trainer. Puolisona on todella rankkaa patistaa toista liikkumaan ja alkaa toisen valmennussuhteeseen.

Jep. Tuossa siis kaikki urheilusta mitä profiilissani on, eli mielestäni sai hieman turhan paljon palstatilaa.

En ole mistään lajista erityisen innostunut. Kaikkea tasapuolisesti vähän vuodenaikojen mukaan. Kuntourheilua omaksi parhaaksi. Ei ole sen tarkemmin yksilöitävää, kuin että liikunta kiinnostaa ja saa liittyä seuraan. 

Tuo loppu mielestäni vastaa siihenkin, että kaiken tekeminen on yksin rankkaa. Liikkuu sitten yksin parisuhteessa tai liikuttaa toista, jos se itselle tuntuu rankalta. Siksi tuon asian nostin esiin. Olisi plussaa jos molemmat tykkää, jolloin se on molemmille mukavaa. Ei tarvitse toisen takia tehdä jotain vastenmielistä. Nyt opin sen, että vain harva nainen liikkuu, joka yllätti itseäni koska tuttavapiirini liikkuu. 

ap

Ja juuri se, että tuttavapiirissäsi on niitä ihania liikkuvia naisia, mutta he eivät kiinnostu sinusta miehenä, kertoo jotain olennaista.

Vierailija
407/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse arvostan miehessä katoavia kädentaitoja, harva mies pystyy tarvittaessa rakentamaan esim. talon. Tuntuu, että valaisimen asennuskin on monelle miehelle täyttä hepreaa. Profiilikuvissa jumppa/salitrikoissa pullistelevat miehet saa lähinnä kyynelkanavat auki.

En kyllä taloa  rakentaisi omin käsin, mutta osaisin hoitaa projektin. Olen kyllä näpsäkkä väkertämään pihalla ja toteuttamaan pihasuunnitelmia jne. Pieneen kädentaitoon ja mielikuvitukseen löytyy hyvin annettavaa. 

ap

Vierailija
408/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko miettinyt, minkälaisen kuvan annat itsestäsi noilla treffipalstoilla? Itse tapasin muutamia naisia nettideittien kautta ja korvat punaisena sain kuulla, millaisia kokemuksia heillä on miehistä. Siksi monet naiset lukevat tosi tarkkaan kaiken, minkä itsestäsi kirjoitat. Jostain luin ohjeen, että omat kuvat / testit kannattaa luetuttaa jollakin tuttavalla, mielellään naispuolisella, niin tulee pahimmat ohilyönnit vältettyä.

Sitten vaan sinnikästä ja positiivista yrittämistä. Tosi asia on, että vain harva nainen vastaa, kirjoitit mitä tahansa, mutta silti pitää jaksaa olla iloinen ja pirteä tai näin ainakin itse kuvittelen. Näillä opeilla löysin hyvinkin nopeasti seuraa ja lopulta todella ihanan naisen, jonka kanssa suunnitellaan tulevaisuutta. Enkä todellakaan ole mikään casanova, vaan ihan normi suomimies ja vielä yli 50v. :)

Kiitos. No kyllä mä olentätä yrittänyt miettiä. 

Voi kyllä olla, että saatan olla vähän "vaativa", vaikka en nyt lataakaan vaatimuksia kirjoitukseen. Ehkä jotain kuitenkin välittyy rivien välistä, eikä sekään niin huono ole. Treffeillä on jonkin verran käyty ja muutama vakava juttu on kyllä ollut hienoja kokemuksia. Melkein mutta ei ihan.  

Itselleni harmillisinta on ollut se, että luulin jo löytäneeni elämänkumppanin viime vuonna, mutta kaatui .... naisen epäsiisteyteen. Arvostan itse siistiä ja rauhoittavaa asuntoa. 

Omasta mielestäni en vaadi suuria, mutta joitain kynnyskysymyksiä kuitenkin minulla on.

ap   

No huh, kyllä menee nirsoilun puolelle tuo 😅 Minäkin arvostan siistiä ja seesteistä kotia, mutta niin vaan elettiin exän kanssa tyytyväisenä tiskiröykkiöiden keskellä kun muuten synkkasi, kunnes suhde kaatui muista syistä 😄

N42

No minä taas olen kyllä tässä asiassa samoilla linjoilla aloittajan kanssa. Erilaiset siisteyskäsitykset voi olla todellinen ongelma - ja nimenomaan sille siistimmälle osapuolelle. Jos pariskunnalla on erilaiset käsitykset siisteystasosta, AINA pitäisi mennä sen siistimmän mukaan, koska hänhän on se, joka siitä tilanteesta kärsii. Käytännössä siinä käy juuri noin eli mennään sen sottaisemman siisteyskäsityksen mukaan ja siistimpi joko kärsii tai sitten se raataa yksin niska limassa.

Jep ja jos tällä epäsiistillä on lapsia, ne on kasvatettu samanlaisiksi sottupytyiksi.. onnea vaan siihen uusioperhekuvioon...

Vierailija
409/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kaikki treffipalstojen ihmiset harrastavat omien sanojensa mukaan lenkkeilyä, kuntosalia, pyöräilyä ja uintia + monenmoista kuntoilua. Se ei kuitenkaan kerro ihmisestä oikein mitään. Onko joku laji, josta olet erityisen innostunut? Kannattaa yksilöidä vähän.

Jos etsii ulkoiluttajaa kilojen karistamiseen kannattaa hankkia personal trainer. Puolisona on todella rankkaa patistaa toista liikkumaan ja alkaa toisen valmennussuhteeseen.

Jep. Tuossa siis kaikki urheilusta mitä profiilissani on, eli mielestäni sai hieman turhan paljon palstatilaa.

En ole mistään lajista erityisen innostunut. Kaikkea tasapuolisesti vähän vuodenaikojen mukaan. Kuntourheilua omaksi parhaaksi. Ei ole sen tarkemmin yksilöitävää, kuin että liikunta kiinnostaa ja saa liittyä seuraan. 

Tuo loppu mielestäni vastaa siihenkin, että kaiken tekeminen on yksin rankkaa. Liikkuu sitten yksin parisuhteessa tai liikuttaa toista, jos se itselle tuntuu rankalta. Siksi tuon asian nostin esiin. Olisi plussaa jos molemmat tykkää, jolloin se on molemmille mukavaa. Ei tarvitse toisen takia tehdä jotain vastenmielistä. Nyt opin sen, että vain harva nainen liikkuu, joka yllätti itseäni koska tuttavapiirini liikkuu. 

ap

Ja juuri se, että tuttavapiirissäsi on niitä ihania liikkuvia naisia, mutta he eivät kiinnostu sinusta miehenä, kertoo jotain olennaista.

Vielä vastaan tähän, vaikka saman toistoa. Tuttavapiirissä olevat naiset ovat sekä varattuja, että minulle "tavallisia" naisia, ne on täällä brändätty ihaniksi liikkuviksi naisiksi. Tuo yksi "elokuvanainen" jota saatoin tituleerata ihanaksi on ihana sen takia, että on sinkku ja pidän hänestä kovasti. Loput täällä brändätyt "ihanaiset" ovat varattuja ja elävät omaa elämäänsä. Ei siis syytä katsella minun suuntaan, en ottaisi sitä

riskiä.

ap

Vierailija
410/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että ap vain on hyvin erikoinen ihminen. Siinä ei sinänsä ole mitään pahaa, mutta on hyväksyttävä, että puolison löytäminen on silloin erittäin haasteellista ja vie aikaa. Nyt kun tässä on jankattu 27 sivua ap:lle, miten hänen pitäisi muuttaa toimintatapaansa, eikä hän näytä kykenevän muutokseen, on oikeastaan ihan turha enää yrittää. 

Siksipä ap:n kannattaa vain olla sellainen kuin on eli aidosti erikoinen henkilö. Ehkä joku toinen samanlainen kiinnostuu hänestä ja kokee samoin asiat. Mutta toivottavasti ap ymmärtää, että siinä voi mennä vuosia ja vuosia ennen kuin sopiva kumppani löytyy.  Toinen vaihtoehto on alkaa ihan oikeasti hieman muokkaamaan omia toimintamallejaan ja ajatuksia parisuhteesta ja elämästä. Ap kyllä vaikuttaa hyvin jämähtäneeltä ja kyvyttömältä muuttamaan itseään, eikä siinä mitään, mutta silloin on myönnettävä se fakta itselle, että naisen löytäminen on kuin etsisi neulaa heinäsuovasta. 

Vierailija
411/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion nyt olla rehellinen, kun tunnut täällä mielipiteitä hakevan.

Olen tottunut siihen, että miehet ja naiset ovat eron jälkeen itsekseen siihen saakka, että ihastuvat uuteen naiseen (töissä, harrastuksissa, tuttavien kautta jne.). Tässä voi vierähtää useakin vuosi. En ole tottunut että sinun ikäpolvesi mies tykkää kirjoittaa nettiin itsestään ja odotuksistaan ja jostain tähtitaivaan alla sydänten sykkimisestä.

Niinpä, kiitos mielipiteestä, vaikka en ihan ymmärtänyt sen sisältöä. Tai ymmärsin ettet ole tottunut, mutta entä sitten?

Tähän väliin voisin mainostaa, että nainen joka on tottunut puhumaan, osoittamaan  ja kirjoittamaan tunteistaan olisi kovaa valuuttaa tilanteessani. 

ap

Vierailija
412/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei saa naista, koska on liikaa täynnä itseään! Todistelee omaa erinomaisuuttaan.. Tämmöisen vaikutelman minä sain kirjoittamiesi tekstien perusteella.

t:N43 (akateeminen, jolle ihmisen koulutuksella ei ole väliä, sydämen älykkyys tärkeintä!)

Viittaat sydämen älykkyyteen.

sen lisäksi että aihe on enemmän tai vähemmän itseäni innostava, koen sen puutetta maailmassa ja haluan toteuttaa muutakin kuin kovia arvoja. En puhu ja väitä olevani suurisydäminen ihminen, vaan sen lisäksi että toivon sitä, myös paneudun asiaan lukemalla ja opiskelemalla, jotta aikomusten lisäksi osaisin jotenkin jäsentää sitä osaksi arkielämää. Ero ja sitä edeltävät vuodet jättivät minuun suuren reiän sydämeen, että en osannut ymmärtää exää monimutkaisuudessaan ja kyvyttömyydessäni. Nyt ymmärrän parisuhdetta jai hmisen perustarpeita ja käyttäytymisen syitä paljon paremmin. Osin tämän vuoksi olen hyvin tyytyväinen eroon, ja itse asiassa myös rohkaisi minua ottamaan askelleen eroon, joka vapautti minut esimerkiksi syyllisyydestä.

Itselleni sydämen viisaus on näkynyt tällaisten termien kautta (profilissani) ja toivon että saisin empaattisen kumppanin, joka on ehkä kokenut tarvetta pohtia näitä.

"Resilienssi, empatia, kasvatustieteet, vuorovaikutus, mentalisaatio ja myötäeläminen kiinnostavat ja ihan elämänhallintaan liittyvät asia"

ap

Ap yrität ihan hirveästi. Yrität todistella, että sinulla on sydämen sivistystä, empatiaa, resilienssiä, olet perehtynyt kasvatustietieteisiin ja psykologiaan jne. Ydinongelma on se, että yrität kertoa niistä listaamalla, että olet näitä asioita. Siitä tulee feikki olo. Eikä nainen voi tietää omaatko oikeasti sydämen viisautta vai väitätkö vain. Yritä mieluummin kirjoittaa se profiiliteksti niin, että se sydämen viisaus ja empatia tulee tekstistäsi muulla tavalla ilmi (rivien välistä, eräänlaisena kaikuna pohdinnassasi), siis ilman, että "hierot ne sanat suoraan naisen silmille". Saatko kiinni ideasta?

Vierailija
413/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että ap vain on hyvin erikoinen ihminen. Siinä ei sinänsä ole mitään pahaa, mutta on hyväksyttävä, että puolison löytäminen on silloin erittäin haasteellista ja vie aikaa. Nyt kun tässä on jankattu 27 sivua ap:lle, miten hänen pitäisi muuttaa toimintatapaansa, eikä hän näytä kykenevän muutokseen, on oikeastaan ihan turha enää yrittää. 

Siksipä ap:n kannattaa vain olla sellainen kuin on eli aidosti erikoinen henkilö. Ehkä joku toinen samanlainen kiinnostuu hänestä ja kokee samoin asiat. Mutta toivottavasti ap ymmärtää, että siinä voi mennä vuosia ja vuosia ennen kuin sopiva kumppani löytyy.  Toinen vaihtoehto on alkaa ihan oikeasti hieman muokkaamaan omia toimintamallejaan ja ajatuksia parisuhteesta ja elämästä. Ap kyllä vaikuttaa hyvin jämähtäneeltä ja kyvyttömältä muuttamaan itseään, eikä siinä mitään, mutta silloin on myönnettävä se fakta itselle, että naisen löytäminen on kuin etsisi neulaa heinäsuovasta. 

Tartun vain kahteen asiaan. Tiedäno levani erikoisen ainutlaatuinen, sitä ehkä tarkoitit(ko)?

Toisen tartuttavaan vastaan, että käsitykseni parisuhteesta ja naisista on muuttunut oleellisen paljon viimeisen neljän vuoden aikana. Olen tehnyt valtavan muutoksen henkisessä kasvussa ja pohtinut ja lukenut ja keskustellut muutamien naisten ja treffikumppanienkin kanssa. Hyvin on keskustelut sujuneet ja ovat avartaneet maailmaani. Kaavoihin kangistumiseen en sen enempää osa vastata, liikkeessä ainakin olen vahvasti.

ap

Vierailija
414/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut koko ketjun ja jotain kommentoinutkin. Mitä enemmän luen ap:n kommentteja, niin sitä enemmän tulee sellainen olo, että loppuviimein ap:n sydämen veisi, siis ihan täysillä, aivan erityyppinen nainen kuin mitä ominaisuuksia hän on tänne kirjoittanut naisesta toivovansa. 

Joten ap: neuvoni sinulle on, että think out of the box. Elämä voisi silloin yllättää sinut hyvällä tavalla.

Vierailija
415/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei saa naista, koska on liikaa täynnä itseään! Todistelee omaa erinomaisuuttaan.. Tämmöisen vaikutelman minä sain kirjoittamiesi tekstien perusteella.

t:N43 (akateeminen, jolle ihmisen koulutuksella ei ole väliä, sydämen älykkyys tärkeintä!)

sen lisäksi että aihe on enemmän tai vähemmän itseäni innostava, koen sen puutetta maailmassa ja haluan toteuttaa muutakin kuin kovia arvoja. En puhu ja väitä olevani suurisydäminen ihminen, vaan sen lisäksi että toivon sitä, myös paneudun asiaan lukemalla ja opiskelemalla, jotta aikomusten lisäksi osaisin jotenkin jäsentää sitä osaksi arkielämää. Ero ja sitä edeltävät vuodet jättivät minuun suuren reiän sydämeen, että en osannut ymmärtää exää monimutkaisuudessaan ja kyvyttömyydessäni. Nyt ymmärrän parisuhdetta jai hmisen perustarpeita ja käyttäytymisen syitä paljon paremmin. Osin tämän vuoksi olen hyvin tyytyväinen eroon, ja itse asiassa myös rohkaisi minua ottamaan askelleen eroon, joka vapautti minut esimerkiksi syyllisyydestä.

Itselleni sydämen viisaus on näkynyt tällaisten termien kautta (profilissani) ja toivon että saisin empaattisen kumppanin, joka on ehkä kokenut tarvetta pohtia näitä.

"Resilienssi, empatia, kasvatustieteet, vuorovaikutus, mentalisaatio ja myötäeläminen kiinnostavat ja ihan elämänhallintaan liittyvät asia"

ap

Ap yrität ihan hirveästi. Yrität todistella, että sinulla on sydämen sivistystä, empatiaa, resilienssiä, olet perehtynyt kasvatustietieteisiin ja psykologiaan jne. Ydinongelma on se, että yrität kertoa niistä listaamalla, että olet näitä asioita. Siitä tulee feikki olo. Eikä nainen voi tietää omaatko oikeasti sydämen viisautta vai väitätkö vain. Yritä mieluummin kirjoittaa se profiiliteksti niin, että se sydämen viisaus ja empatia tulee tekstistäsi muulla tavalla ilmi (rivien välistä, eräänlaisena kaikuna pohdinnassasi), siis ilman, että "hierot ne sanat suoraan naisen silmille". Saatko kiinni ideasta?

Itse olen selväsanaisuuden kannattaja. Päästään nopeammin asiaan, kun ei tarvitse lukea rivien välistä.

OK, myönnän että pidän myös rivien väleistä, eli voinen kirjailla toisinkin. Mutta mikä siinä on, että asioista puhuminen niiden nimillä herättää pelkoa lukijassa. Täällä on koko Vauva.fi paniikissa tämän asian kanssa

ja reagoi varsin sekasortoisen väkevästi.

ap

Vierailija
416/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut koko ketjun ja jotain kommentoinutkin. Mitä enemmän luen ap:n kommentteja, niin sitä enemmän tulee sellainen olo, että loppuviimein ap:n sydämen veisi, siis ihan täysillä, aivan erityyppinen nainen kuin mitä ominaisuuksia hän on tänne kirjoittanut naisesta toivovansa. 

Joten ap: neuvoni sinulle on, että think out of the box. Elämä voisi silloin yllättää sinut hyvällä tavalla.

Totta tämäkin. Mutta kuitenkin niin, että olen kuvannut itseäni, eli miksi siis ei voisi suunnilleen itseni kaltainen viedä sydäntäni. Out of the box toki mahdollista.

ap

Vierailija
417/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri noin.

Luulin aluksi että ap oikeasti halusi kommentteja ja vinkkejä, mutta nyt on selvinnyt että hän onkin jo täydellinen eikä aio mitään muuttaa, kunhan halusi muidenkin päivittelevän että jo on kumma kun ei ap:lle naista löydy.

Vierailija
418/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Itse olen selväsanaisuuden kannattaja. Päästään nopeammin asiaan, kun ei tarvitse lukea rivien välistä.

OK, myönnän että pidän myös rivien väleistä, eli voinen kirjailla toisinkin. Mutta mikä siinä on, että asioista puhuminen niiden nimillä herättää pelkoa lukijassa. Täällä on koko Vauva.fi paniikissa tämän asian kanssa

ja reagoi varsin sekasortoisen väkevästi.

ap

Nyt aletaan päästä todellisen ap:n persoonallisuuteen. Koko Vauva-palsta on hänen takiaan paniikissa ja sekasortoinen - tuo kertoo enemmän kuin ne tähtitaivas-kellopeliappelsiinit- whatever yhteensä ;)

Vierailija
419/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tunnut lähestyvän naisasioita ja rakkautta aika mekanistisesti, insinöörimäisesti. Ihan kuin rakkaus olisi sinulle joku kaavio tai räjäytyskuva tai sellainen, että "lisää nämä termit, niin siitä seuraa tällaista liikettä", "laita tähän kohtaan nämä asiat niin, tämä pyörä pyörittää tuota pyörää ja siitä seuraa tämän suuntainen liike tähän kappaleeseen".

Ja ilmoitat, että resilienssi ja empatia kiinnostaa sinua. Ok. Lukija ymmärtää, että ne kiinnostaa sinua jotenkin teoreettisina konsepteina. Tai että ne on sinulle ihmisissä outoja asioita, mutta olet herännyt siihen, että ne voisi olla tavoiteltavia ominaisuuksia ihmisessä. Lukijalle tulee sellaisesta outo olo. Jokainen meistä haluaa empaattisen kumppanin, jolla on hyvä resilienssi. Jokainen meistä haluaisi itselleen lisää resilienssiä. En oikein ymmärrä mitä haet niillä termeillä ilmoituksessasi.

Vierailija
420/502 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tartun vain kahteen asiaan. Tiedäno levani erikoisen ainutlaatuinen, sitä ehkä tarkoitit(ko)?

Toisen tartuttavaan vastaan, että käsitykseni parisuhteesta ja naisista on muuttunut oleellisen paljon viimeisen neljän vuoden aikana. Olen tehnyt valtavan muutoksen henkisessä kasvussa ja pohtinut ja lukenut ja keskustellut muutamien naisten ja treffikumppanienkin kanssa. Hyvin on keskustelut sujuneet ja ovat avartaneet maailmaani. Kaavoihin kangistumiseen en sen enempää osa vastata, liikkeessä ainakin olen vahvasti.

ap

Täällä lukuisat naiset ovat ohjeistaneet, miten kannattaisi muuttaa omia toimintamallejaan ja ajatteluaan. Silti et ole niistä ottanut vaariin ja sanonut: "yritän tuolla tavalla". On eri asia tehdä muutos oman ajattelun kautta kuin ottaa vastaan suoria käytännön ehdotuksia ja muuttua niiden kautta. Me kaikki olemme sinulle hokeneet, että unohda se urheilullisuus, lukuisat vaatimukset ja muut kriteerisi ja lähde avoimin mielin tutustumaan ihmisiin. Älä aseta mitään ehtoja, vaan etene tutustumisen kautta. Jokainen älykäs, empaattinen ja viisas ihminen ymmärtää sinun ikäisenä jo sen, mitä elämä on. Se on välillä raskasta, välillä hauskaa, välillä tylsää ja välillä mielenkiintoista. Ei aina jaksa urheilla tai elää hyvin siististi. Mies, joka vaatii sitä tässä iässä naiselta, ei vain vaikuta oikeasti viisaalta ja empaattiselta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi