Tapoin treffipalstat joksikin aikaa. Miksi se oman naisen löytäminen on niin pirun vaikeaa.
Niin,
tapoin (tai siis tauolle) muutamatkin netin treffipalstat taas. Niistä siis olen etsinyt naista elämääni, mutta on se vain hankalaa.
Saisiko mitään keskustelua aikaiseksi tästä, kun parisuhde vakavasti haussa, eikä meinaa osua kohdalle, vaikka kuitenkin niin moni (nainenkin) kuitenkin oman rakkaan haluaa viereen jakamaan arkea jne.
Kommentit (502)
Vierailija kirjoitti:
Oletko miettinyt, minkälaisen kuvan annat itsestäsi noilla treffipalstoilla? Itse tapasin muutamia naisia nettideittien kautta ja korvat punaisena sain kuulla, millaisia kokemuksia heillä on miehistä. Siksi monet naiset lukevat tosi tarkkaan kaiken, minkä itsestäsi kirjoitat. Jostain luin ohjeen, että omat kuvat / testit kannattaa luetuttaa jollakin tuttavalla, mielellään naispuolisella, niin tulee pahimmat ohilyönnit vältettyä.
Sitten vaan sinnikästä ja positiivista yrittämistä. Tosi asia on, että vain harva nainen vastaa, kirjoitit mitä tahansa, mutta silti pitää jaksaa olla iloinen ja pirteä tai näin ainakin itse kuvittelen. Näillä opeilla löysin hyvinkin nopeasti seuraa ja lopulta todella ihanan naisen, jonka kanssa suunnitellaan tulevaisuutta. Enkä todellakaan ole mikään casanova, vaan ihan normi suomimies ja vielä yli 50v. :)
Kiitos. No kyllä mä olentätä yrittänyt miettiä.
Voi kyllä olla, että saatan olla vähän "vaativa", vaikka en nyt lataakaan vaatimuksia kirjoitukseen. Ehkä jotain kuitenkin välittyy rivien välistä, eikä sekään niin huono ole. Treffeillä on jonkin verran käyty ja muutama vakava juttu on kyllä ollut hienoja kokemuksia. Melkein mutta ei ihan.
Itselleni harmillisinta on ollut se, että luulin jo löytäneeni elämänkumppanin viime vuonna, mutta kaatui .... naisen epäsiisteyteen. Arvostan itse siistiä ja rauhoittavaa asuntoa.
Omasta mielestäni en vaadi suuria, mutta joitain kynnyskysymyksiä kuitenkin minulla on.
ap
"naisen pitää olla urheilullinen"
Siinä on sun vastaus,
Liity vaikka kuntosalille, ellet jo ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko miettinyt, minkälaisen kuvan annat itsestäsi noilla treffipalstoilla? Itse tapasin muutamia naisia nettideittien kautta ja korvat punaisena sain kuulla, millaisia kokemuksia heillä on miehistä. Siksi monet naiset lukevat tosi tarkkaan kaiken, minkä itsestäsi kirjoitat. Jostain luin ohjeen, että omat kuvat / testit kannattaa luetuttaa jollakin tuttavalla, mielellään naispuolisella, niin tulee pahimmat ohilyönnit vältettyä.
Sitten vaan sinnikästä ja positiivista yrittämistä. Tosi asia on, että vain harva nainen vastaa, kirjoitit mitä tahansa, mutta silti pitää jaksaa olla iloinen ja pirteä tai näin ainakin itse kuvittelen. Näillä opeilla löysin hyvinkin nopeasti seuraa ja lopulta todella ihanan naisen, jonka kanssa suunnitellaan tulevaisuutta. Enkä todellakaan ole mikään casanova, vaan ihan normi suomimies ja vielä yli 50v. :)
Voi kyllä olla, että saatan olla vähän "vaativa", vaikka en nyt lataakaan vaatimuksia kirjoitukseen. Ehkä jotain kuitenkin välittyy rivien välistä, eikä sekään niin huono ole. Treffeillä on jonkin verran käyty ja muutama vakava juttu on kyllä ollut hienoja kokemuksia. Melkein mutta ei ihan.
Itselleni harmillisinta on ollut se, että luulin jo löytäneeni elämänkumppanin viime vuonna, mutta kaatui .... naisen epäsiisteyteen. Arvostan itse siistiä ja rauhoittavaa asuntoa.
Omasta mielestäni en vaadi suuria, mutta joitain kynnyskysymyksiä kuitenkin minulla on.
ap
Eli olet itse nirso. Outo syy kyllä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihan luonnollista, että kestää kauan löytää sopiva. Ainakin jos haluaa enemmän kuin vain toimivan arjen peruskivan ihmisen kanssa.
No juuri tuohan se on hankala löytää. Useimmat miehet kaipaavat toimivaa arkea peruskivan ihmisen kanssa. Mutta ainakin lapsia omaavalle miehelle on tarjolla vain kevytsuhteita tai mahdottomia vaatimuslistoja.
No jos mies kaipaa nimenomaan vain toimivaa arkea ja peruskivaa seuraa, se jo selittää miksi ei naista löydy. Ainakaan minulle ei kelpaisi. Arkeni toimi sinkkuna hienosti ja viihdyn omassa seurassani. Parisuhteen pitää olla aika paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että naisen ruumiinrakenteen pitää olla hoikka tai sporttinen. Rajaa aika paljon pois niitä, jotka täyttävät muut kriteerit.
Joo, ja kaunis myös. Sekä 18-27-vuotias. Mutta nämä nyt ovat itsestäänselvyyksiä? Olenhan mies.
Iso osa naisistakin haluaa itseään nuoremman kumppanin. Tästä syystä naista voikin olla vaikeaa löytää. Itsekään en vanhempaa miestä huolisi kun on nuorempiakin tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että naisen ruumiinrakenteen pitää olla hoikka tai sporttinen. Rajaa aika paljon pois niitä, jotka täyttävät muut kriteerit.
Totta. Sporttista ruuminrakennetta on harvassa. Eipä omanikaan ihan urheilijavartalo ole. Eikä suinkaan mikään yksi ominaisuus kaada tai pelasta kokonaisuutta. Kokonaisuushan tässä hakusessa on. Tuttavapiirissä naiset ovat kyllä keskimääräistä urheilullisempia, kun osallistutaan maratonkisoihin ja juostaan yhdessä. Mutta varattujahan nuokin ovat.
Sen huomion olen tehnyt, että maratonjuoksijoissa on melko suurella osumaprosentilla akateemisesti koulutettuja, kuten itsekin olen. Se olisi hyvä kombinaatio kumppanilta.
ap
Aina kun mies ilmoittaa itse olevansa vaativa naisten suhteen ja samassa yhteydessä ilmassa leijuu katkeruus siitä kuinka naiset ovat nirsoja vaatimuslistoineen, niin ei taas kerran tartte miettiä sen pitemmälle mikä mättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Minusta vaikutat kyllä tosi vaativalta. Kuten sanoit, se ei välttämättä ole huono asia. Paitsi siksi, että se voi karkottaa nekin jotka vaatimukset täyttävät. Itse olisin jokseenkin sellainen nainen jota etsit, mutta en ottaisi yhteyttä mieheen joka vaikuttaa kovin vaativalta. Voisitko ajatella että teet deitti-ilmoituksestasi ns. helpommin lähestyttävän ja suoritat "karsinnan" vasta sitten kun joku epäsopiva ottaa yhteyttä?
Vierailija kirjoitti:
Iän myötä vaatimustaso kasvaa, jos kelpaat jollekulle et ehkä itse kelpuuta häntä. Ja sama toisinpäin. Ihan muutenkin ihminen alkaa arvostaa yksityisyyttään ja vapauttaan kun ikää tulee.
Tämä on kyllä totta. Huomaan itsessänikin.
Olen myös huomannut harmikseni, että vaikka yleensä kai keskimäärin naiset tekevät lapset miehiä nuorempina, niin ei nyt ihan putkeen siinäkään.
Itse olen 46 vuotias ja lapset 17 ja 18. Kun tulee kirjoiteltua itseäni 5 vuotta nuorempien naisten kanssa, niin niillä onkin 10 vuotta nuorempia lapsia. Harvalla ikäselläni naisella on yhtä vanhoja lapsia kuin itselläni. Minulla kun olisi aikaa kumppanille, vaikka toki lapsetkin tiettyyn rajaan ihan kivoja, tykkään.
Oon kyllä ollut elämässä monessa asiassa aikaansaava.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iän myötä vaatimustaso kasvaa, jos kelpaat jollekulle et ehkä itse kelpuuta häntä. Ja sama toisinpäin. Ihan muutenkin ihminen alkaa arvostaa yksityisyyttään ja vapauttaan kun ikää tulee.
Olen myös huomannut harmikseni, että vaikka yleensä kai keskimäärin naiset tekevät lapset miehiä nuorempina, niin ei nyt ihan putkeen siinäkään.
Itse olen 46 vuotias ja lapset 17 ja 18. Kun tulee kirjoiteltua itseäni 5 vuotta nuorempien naisten kanssa, niin niillä onkin 10 vuotta nuorempia lapsia. Harvalla ikäselläni naisella on yhtä vanhoja lapsia kuin itselläni. Minulla kun olisi aikaa kumppanille, vaikka toki lapsetkin tiettyyn rajaan ihan kivoja, tykkään.
ap
Älykäs mies osaisi tuossa kohtaa päätellä., että kannattaa tutustua itseään viisi vuotta vanhempiin naisiin.
Onko ilmoituksessasi alaikäraja alhaalla? Sekin karkottaa potentiaalisia itsesi ikäisiä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö naisen nimenomaan urheilla, vai riittäisikö liikunnan harrastaminen?
Liikunnan harrastaminen on ihan jees, siis ei mikään urheilija tarvitse olla. Terveet elämäntavat itseasiassa on se tärkeä asia. Liikuntaa, terveellistä ruokaa, siten että elämänhallinta pysyy kasassa ja terveys kunnossa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska me ei olla siellä.
Tinder = sukupuutto
Tinder ollut käytössä. Myös treffit.suomi24, eliitti, e-kontakti, happypancake, match.
Onhan niissä samoja naamoja, niinkuin omanikin. Paitsi että ei ole ainakaan vähään aikaan.
Enempää ei tule yritettyä, ihan on hyvää aktiivisuutta ollut. Mutta joku mättää. Onko nirsoilua vai ....niin kysymysmerkiksi menee itselläni.
Mulla ainakin kävi e-kontaktissa useamman kerran niin, että profiilini poistui ennen kuin pääsin vastaamaan viesteihin. Viimeksi ilahduin kun huomasin saaneeni vastauksen, mutta meni muutama päivä ennen kuin pääsin kiireiltäni miettimään uutta jäsenkautta; silloin profiilia ei enää ollutkaan, ja vastaus jäi lukematta. Muista palveluista ei ole kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Itse asiassa pariskunnilla on yleensä hyvin pieni ikäero tilastojen mukaan, joten suunnilleen saman ikäisenä miehet ja naiset tulevat vanhemmiksi, keskimäärin.
En halua tuhlata aikaani netistä etsimiseen, siksi en aio enää laittaa enää profiilia.
Vierailija kirjoitti:
Onko ilmoituksessasi alaikäraja alhaalla? Sekin karkottaa potentiaalisia itsesi ikäisiä naisia.
Tämä on muuten yksi isoimmista turn offeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kuinkahan moni nainen kokisi, että voisi nyrppäillä vain sen takia, että mies on epäsiisti?
Deittipalveluiden idea on kerätä rahaa, ei niinkään taata hyviä lopputuloksia, joten ehkä teit viisaan ratkaisun pitämällä niistä nyt paussia. Ylipäätään deittipalveluissa osumat ovat harvinaisia kuin niissä kohdattaisiin sitä sopivinta. Tutkimuksiakin on tehty, valitettavasti en enää muista tietolähdettä, mutta deittipalvelut ovat myös yhden sortin viihdettä ja illuusioiden luomista.
Niiden kautta voi löytää kavereita, ei niinkään elämänkumppannia/seurustelusuhdetta, ellet sitten tyydy ottamaan likimain kenet tahansa elämänkumppaniksi.
Kaikkein tavallisimmat ja helpoimman oloiset naisystäväni saavat valtavasti yhteydenottoja. Kauniit ystäväni hyvin vähän. Se jo kertoo deittipalveluiden käyttäjistä ja mitä vailla moni mies on: helppoa yhden yön seksikumppania. Sen kun ymmärtää mätsejä kyllä löytyy.
Lisäksi ihmisten vanhentuessa myös vaateet, odotukset kumppania kohtaan kovenevat. Elämänkokemus ja exät ovat karsineet turhat luulot, jolloin voi myös katkeruutensa syövereissä missata sen sopivimman. Miehet etenkin tursuavan passiivista naisvihaa, joka pilkahtee deiteillä joskus esille. Loppujen lopuksi ei haluta ketään, vaan valitellaan miten on kaikki mennyt smuidujen kanssa alati pieleen. Ainakin minulle ovat valitettelleet ja sitä marmatusta ei vaan jaksa.
Yhteen mätsiin ei kannata jäädä samoin tein roikkumaan. Mahdollisimman monta kontaktia ja deiteille vain urakalla. Siitä määrästä voi löytyä joku ihan potentiaalinenkin seuralainen. Pääasia, että itse menee hyväntuulisena ja suurempia odottamatta. Silloin voi olla ihan muuten vain kivaa ja etenkin kesällä tavata vaikka missä. Olen oppinut paljon deiteillä ja laajentanut yleisissivystäni tutustumalla miesten harrastuksiin, työhön tai muihin kiinnostuksen kohteisiin. Jokaikinen on halunnut pitää yhteyettä juuri siksi, että olen hyvä kuuntelemaan ja hyvä keskustelemaan. Ilman seksiä ja joskus seksin kera.
Olen 48 vuotias nainen.
Vierailija kirjoitti:
"naisen pitää olla urheilullinen"
Siinä on sun vastaus,
Liity vaikka kuntosalille, ellet jo ole.
Käyn kuntosalilla säännöllisesti ja yhden sinkun olen sieltä tunnistanut (Tinderistä huomasin että kas tuossahan tuo...), mutta ei se innostunut. Joo, ja sormukset tulee katsottua salilla. Ehkä uskaltaisin jopa jutulle sormuksettoman kanssa. En ole tuppisuus, vaan suht puhelias. Voisin aloittaa keskustelun, mutta jos on sormukset, niin ehkä ei ainakaan sellaista keskustelua tule aloitettua.
Avannossa käyn myös. Sama juttu. Tietävät kyllä että nainen saa tulla elämääni, en ujostele sivulauseessa mainita lauteilla aiheesta.
Muut harrastukset, sähly ja jalkapallo ovat vähän miehisempiä. Pyöräillessä harvemmin tapaa muita (minä kun fillaroin yksin, enkä seurassa). Uiminenkin uimahallissa on "yksinäistä puuhaa", naisten puolen saunaan en uskaltaudu. Suunistuksessakaan harvemmin jää rastille jutustelemaan ; )
Joo,kyllä mä liikun ihmisten parissa melko paljon kuitenkin. Kierrän jonkin verran museoita jne. myös
ap
Jep jep. En ihmettele enää.