Miksi miehet eivät hoida asioita puhumalla, vaan odottavat, että naisen on pakko raivostua?
Eli jos on loukannut omaa kumppania, niin miksei voi pahoitella ja puhua asiasta, kun toinen kertoo, miten haluaisi itseään kohdeltavan? Pakkohan se silloin on sanoa pahasti, kun ei muuten jakeluun mene, että on loukattu.
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisen on pakko raivostua? On parempiakin tapoja käsitellä asioita, paitsi wt-piireissä.
Jäin mielenkiinnolla odottamaan neuvojasi paremmista tavoista :)
Ap
En vietä joka hetkeä netissä. Olet jo saanut hyviä neuvoja, mutta et niitä hyväksy.
Lähde ja tee sekä miehesi, että itsesi onnellisemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
En suosittele raivostumista, mutta meillä miehellä oli nuorempana se ongelma ettei yksinkertaisesti tiennyt tai osannut kuvailla tunteitaan. Ei myöskään ymmärtänyt muiden tunteita. Jos vaikka sanoin että jatkuva painostani vitsailu ärsyttää (olen alipainoinen), niin hänelle oli tosi vaikeaa käsittää että vitsailukin voi tuntua pahalta. "Miten muka, sehän on vitsi!"
Ei minunkaan mieheni ymmärrä, vaikka selittäisi, mitä asiaa tarvitsee.
Ap
Koska siitä saa hyvän syyn häippästä kavereiden kanssa kaljabaariin, kun "se h ullu ä mmä taas raivoo". Samalla reissulla voi sitten silmäillä lohduttajaa, jolle voi kertoa nyyhkystoorin "h ullusta exästä" ja jonka luo voi mennä yöksi "lohdutettavaksi". Toimii joka kerta! Siksi :) T:mies33v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itse olet samanlainen kirjoitti:
Huonoon käytökseen vastataan huonolla käytöksellä, noooo juust.
No päähänkö ansaitsisi silittää?
ApMitäpä jos näyttäisit esimerkkiä ja antaisit hyvän kiertää.
Niin mitä sitten? Mies ei muuttuisi millään lailla, ei siis tajuaisi kehittyä, tai että sitä odotellaan.
ApMiksi sä sitten olet sen kanssa?
Hankin hänen kanssaan lapsia.
Ap
Hankittu vai olet hankkimassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisen on pakko raivostua? On parempiakin tapoja käsitellä asioita, paitsi wt-piireissä.
Jäin mielenkiinnolla odottamaan neuvojasi paremmista tavoista :)
ApEn vietä joka hetkeä netissä. Olet jo saanut hyviä neuvoja, mutta et niitä hyväksy.
Lähde ja tee sekä miehesi, että itsesi onnellisemmaksi.
Eli sulla ei ole neuvoja :D mitä ne paremmat tavat käsitellä asioita olivat? ;)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itse olet samanlainen kirjoitti:
Huonoon käytökseen vastataan huonolla käytöksellä, noooo juust.
No päähänkö ansaitsisi silittää?
ApMitäpä jos näyttäisit esimerkkiä ja antaisit hyvän kiertää.
Niin mitä sitten? Mies ei muuttuisi millään lailla, ei siis tajuaisi kehittyä, tai että sitä odotellaan.
ApMiksi sä sitten olet sen kanssa?
Hankin hänen kanssaan lapsia.
ApHankittu vai olet hankkimassa?
Imperfektissä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Koska siitä saa hyvän syyn häippästä kavereiden kanssa kaljabaariin, kun "se h ullu ä mmä taas raivoo". Samalla reissulla voi sitten silmäillä lohduttajaa, jolle voi kertoa nyyhkystoorin "h ullusta exästä" ja jonka luo voi mennä yöksi "lohdutettavaksi". Toimii joka kerta! Siksi :) T:mies33v.
Tämä mies ei mene minnekään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikeneminen on kultaa kirjoitti:
Puhuminen on yliarvostettua, eikä se yleensä johda mihinkään toivottuun lopputulokseen + hiljaisuus kauneinta musiikkia on.
Sillälaillako ratkaiset erimielisyydet? :D Toisen jonkun inhottavan piirteen tai tavan?
ApErimielisyyksiä ei voi ratkaista,ne vain on.
Täytyyhän ne ratkaista. Sinun asenteesi on juurikin sellainen, jonka kanssa kukaan ei tule toimeen, koska et ajattele kuin itseäsi.
Ap
Sinä taas olet juuri sellainen ihminen joka ajattalee vai itseään etkä edes yritä tulla kenenkään kanssa toimeen ellei se toinen osapuoli tee just niinkuin sinä ajattelet eikä vahingossakaan ole koskaan mistään eri mieltä tai näytä tunteitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suosittele raivostumista, mutta meillä miehellä oli nuorempana se ongelma ettei yksinkertaisesti tiennyt tai osannut kuvailla tunteitaan. Ei myöskään ymmärtänyt muiden tunteita. Jos vaikka sanoin että jatkuva painostani vitsailu ärsyttää (olen alipainoinen), niin hänelle oli tosi vaikeaa käsittää että vitsailukin voi tuntua pahalta. "Miten muka, sehän on vitsi!"
Ei minunkaan mieheni ymmärrä, vaikka selittäisi, mitä asiaa tarvitsee.
Ap
Millaisia asioita miehesi ei ymmärrä? Loukkasiko sanoin vai teoin?
Oletko päällepäsmäri? Onko kanssasi vaikea keskustella tuntemalla itsensä samalla vähäpätöisemmäksi tai sitten valikoiva kuulo? Lyttäätkö? Kysyin vain, en väitä että olisit näitä.
Taas oli tilanne, josta yritin ensin puhua miehen kanssa, mutta mies on kuin ei tajuaisi yhtään, että on loukannut, juuri tuo laihavitsailu kuvaa toimintaa aika hyvin, eli "aivan sama", onko hän asiasta mitä mieltä, kun silloin olisi keskusteltava siitä , miltä jokin asia minusta tuntui. Niin ehei. Ei vain pysty käsittelemään sellaista asiaa. Että ei samalle, kuin hänestä, niiii.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No huh huh.
Sanot olevasi aikuinen. Ei siltä vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Oletko päällepäsmäri? Onko kanssasi vaikea keskustella tuntemalla itsensä samalla vähäpätöisemmäksi tai sitten valikoiva kuulo? Lyttäätkö? Kysyin vain, en väitä että olisit näitä.
Minulla on aika huono itsetunto, mutta se on kohentunut viime aikoina. Eli koin aina joutuvani heti puolustamaan. "Koska onhan se nyt ihan normaalia vitsailla laihuudesta" -tyyliä oli vastassa, tai ainakin pelko, että suhtautuu vain ja ainoastaan niin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo huh huh.
Miten minun aikuisuuteni siihen liittyy, minne mies menee tai ei mene?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Puhuminen on yliarvostettua, eikä se yleensä johda mihinkään toivottuun lopputulokseen + hiljaisuus kauneinta musiikkia on.
Sillälaillako ratkaiset erimielisyydet? :D Toisen jonkun inhottavan piirteen tai tavan?
Ap
En, mutta halusin vaan vastata vähän toisella tavalla :) ja olihan siinä kuitenkin vähän totuudensiemeniä, tietysti kaikki riippuu niin ihmisten luonteesta, joskus se keskustelu todellakin vaan pahentaa tilannetta, ainakin jos toinen osapuoli on sellainen joka on aina oikeassa.
No juu! Juuri oman miesystävän kanssa tästä tappelin. Hän petti erään lupauksensa, kysyin syytä ja lupasi kertoa syistä tarkemmin sitten kun nähdään. Tämä oli nimittäin minulle aika iso lupaus ja myös pettymys, ei mikään "et sitten vienyt roskapussia". Olimme sopimassa tapaamista ja hän sanoi, että hänen kaverinsa on tulossa samana päivänä käymään. Tämä olisi minulle muuten ihan ok, mutta sanoin hänelle, että voisiko hän tulla vähän myöhemmin, että saamme juteltua ensin ja selvitettyä tämän asian. Hän kysyi "ai mitä meidän vielä pitää jutella, ai siitä pikkujutusta vai, sehän oli ja meni jo, mitä siitä nyt enää?" Loukkaannuin tästä niin paljon, kun hän ei ymmärtänyt, miten tärkeää minulle olisi ollut puhua se asia selväksi. Sanoin, että tottakai pitää puhua, koska asia vaivaa minua ja oikeasti asia merkitsi minulle paljon. Hän alkoi jankuttaa, että älä jaksa, en halua puhua kun olet tuollainen. No niinpä, ei minun olisi tarvinnut olla "sellainen", jos hän olisi alun perin tajunnut, että asia on tärkeä ja siitä tietysti pitää vielä puhua. Tottakai minä raivostun, kun hän alkaa vähätellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApErimielisyyksiä ei voi ratkaista,ne vain on.
Täytyyhän ne ratkaista. Sinun asenteesi on juurikin sellainen, jonka kanssa kukaan ei tule toimeen, koska et ajattele kuin itseäsi.
ApSinä taas olet juuri sellainen ihminen joka ajattalee vai itseään etkä edes yritä tulla kenenkään kanssa toimeen ellei se toinen osapuoli tee just niinkuin sinä ajattelet eikä vahingossakaan ole koskaan mistään eri mieltä tai näytä tunteitaan.
Saa tehdä erilailla, tosin miksi on silloin minun kanssani? Haluaa ihan ehdoin tahdoin loukata ja nauttii sellaisesta?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo huh huh.
Miten minun aikuisuuteni siihen liittyy, minne mies menee tai ei mene?
Ap
Epäkypsyytesi ilmenee suhtautumisestasi parisuhteeseenne.
En ennusta teille pitkää yhteistä tulevaisuutta. Kuulostaa tekeillä olevalta perhehelvetiltä.
Ap