Voisiko joku tehdä kansalaisaloitteen kuukautiskorvauksista?
Menkat vituttaa joka kuukausi ihan yhtä paljon, vaikka oon jo 30-vuotias. Ei jaksais. Ei jaksa tätä väsymystä ja vessareissuja ja stanan tamponirumbaa. Rahaakin menee. Sääliks käy ne naiset, joilla on vielä kunnon PMS-oireet päälle.
Voisko joku aikaansaavampi henkilö tehdä kansalaisaloitteen siitä, että kaikki naiset saisi joka kuukausi hyvityksen ostetuista tamponeista/siteistä sekä kärsimyskorvauksen sen lisäksi? Sen läpimenemiseksi varmaan riittää, että av-mammat käy allekirjoittamassa. Kiitos!
Kommentit (105)
Olisi mahtavaa saada bonusta siitä, että ei ole kipuja, ei PMS-oireita ja vuoto hoituu kupilla & Thinxeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kestositeitä saa ommeltua edullisesti, niin ei tarvitse huutaa valtiota apuun tässäkin asiassa. Itse olen ostanut vain kosteussulkukangasta ja neppareita, mutta muuten materiaalit on löytyneet omasta takaa. Vanhat lakanat ja T-paidat käyvät hyvin.
Kestositeet ei riitä, jos on runsaat kuukautiset!
Isomummin aikaan niillä on pärjätty, koska vaatimukset naisilta ovat olleet erilaiset.
Pärjää tietysti, kun on tarpeeksi niitä. Vaihtaa vaan koko ajan uusiin. Nykyisin on myös housuja, jotka vaan heitetään pesukoneeseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kestositeitä saa ommeltua edullisesti, niin ei tarvitse huutaa valtiota apuun tässäkin asiassa. Itse olen ostanut vain kosteussulkukangasta ja neppareita, mutta muuten materiaalit on löytyneet omasta takaa. Vanhat lakanat ja T-paidat käyvät hyvin.
Isomummin aikaan niillä on pärjätty, koska vaatimukset naisilta ovat olleet erilaiset.Pärjää tietysti, kun on tarpeeksi niitä. Vaihtaa vaan koko ajan uusiin. Nykyisin on myös housuja, jotka vaan heitetään pesukoneeseen
Minkälaista työtä teet? Oletko töissä ollenkaan?
Harvalla työpaikalla on mahdollista juosta vessassa esim tunnin välein.
Voin vain kuvitella kuinka hankalaa olisi istua jossain asiakaspalvelutiskin takana kotikutoiset mytyt housuissa!
Eikä lähdetä kaupan kassaltakaan vähän väliä veskiin.
Menkkapäivinä pitäisi olla joku IKEA-kassi mukana töissä, mihin saisi laittaa käytetyt kangasrievut kotiinviemistä varten.
Pyykikonettakin pitäisi käyttää joka päivä.
Kestositeet ovat erittäin epämukavia, epähygienisiä ja epäekologisia.
Ei minua haittaa, jos joku niitä käyttää, siinäpä vaan.
Toisten elämänlaatua ne heikentävät.
Kun nykyään on parempaakin keksitty niin on se kumma, että nainen haluaisi sen toiselta naiselta pois!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isomummin aikaan niillä on pärjätty, koska vaatimukset naisilta ovat olleet erilaiset.Pärjää tietysti, kun on tarpeeksi niitä. Vaihtaa vaan koko ajan uusiin. Nykyisin on myös housuja, jotka vaan heitetään pesukoneeseen
Minkälaista työtä teet? Oletko töissä ollenkaan?
Harvalla työpaikalla on mahdollista juosta vessassa esim tunnin välein.
Voin vain kuvitella kuinka hankalaa olisi istua jossain asiakaspalvelutiskin takana kotikutoiset mytyt housuissa!
Eikä lähdetä kaupan kassaltakaan vähän väliä veskiin.
Menkkapäivinä pitäisi olla joku IKEA-kassi mukana töissä, mihin saisi laittaa käytetyt kangasrievut kotiinviemistä varten.
Pyykikonettakin pitäisi käyttää joka päivä.
Kestositeet ovat erittäin epämukavia, epähygienisiä ja epäekologisia.
Ei minua haittaa, jos joku niitä käyttää, siinäpä vaan.
Toisten elämänlaatua ne heikentävät.Kun nykyään on parempaakin keksitty niin on se kumma, että nainen haluaisi sen toiselta naiselta pois!
Komppaan. Vieläköhän löytyy naisia jotka käyttää niinsanottuja p*llunpäreitä kuukautissuojina? Hirmu kätevää varmaan, ekologista kyllä 😀
Jos sulle kuukautiset on silkkaa kidutusta, eikä sua "mitenkään" ole asiassa voitu auttaa. Niin mikä tää kohdunpoisto esim.sitten on?🤣 Jos elämä on noin vaikeaa nykyaikaisilla intiimi tuotteillakin+ ettei ole selvittänyt kaikkia vaihtoehtoja, niin voi voi ja vali vali.