Prodigyn Keith Flint kuollut
Löytyi kotoaan kuolleena, kuoli 49-vuotiaana.
Vastahan Prodigyltä ilmestyi uusi albumi.
Kommentit (89)
No Good on ihan mieletön biisi, Prodigyn paras. Pitääkin kuunnella tänään... RIP Keith .(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
paras piisi kirjoitti:
Faiajastaarta
Joo. Ja oli muitakin. No Good. Smack my Bitch up. Voodoo peple. Breathe. Oman.
Sori ihan jäätävistä kirj.häröistä. Näpyttelin kun lenkitin koiraa. Joo niin paljon tää kuolema yllätti.
Mulle on ehkä eniten iskenyt No Good ja Voodoo People eli siis Prodigyn 1994 levy, jonka sitten löysin joskus vuonna 1995.
No Good on mulle sellainen biisi joka tuo vapaudentunteen ja järjettömän halun tanssia. Siihen ei kyllästy koskaan.
Mikä on muuten Prodigyn genre? Musta se on indietä, techno-punkia, electroa, ravea.
Siis aika laaja ilmiö. Ehkä se energia iski juuri meihin lama-ajan nuoriin. Sekä pahikset että kiltitkin tytöt tykkäs.
Pakko vielä kuunnella tota vuoden 1994 albumia: Music for the Jilted Generation.
Ja taas mä löysin yhden huipun biisin, jonka kyllä muistin heti kun kuulin.
Poison (1994)
"I got the poison, i got the remedy, i got the pulsating rhytmical remedy."
Poison biisi pärjäsi parhaiten muuten juuri Suomessa! ;-)
Oh no, Keith :( The Prodigy oli minulle portti "rankempaan" musaan silloin esiteininä. Flint oli mielestäni karismaattinen esiintyjä, Firestarter on kuin mittatilaustyönä hälle tehty.
Vierailija kirjoitti:
Pistetään ne peebot spinnaamaan.
Joo ton tahdissa olis varmaan ollut reipastahtinen ylämäki pepa irti satulasta.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän tilalle provinssiin? Die antwoord?
Antti Tuisku
Vierailija kirjoitti:
Smack My Bitch Up on hirveä biisi.
Prodigy vs Enya - Smack up the Orinoco Flow ReMiX (
Yksi parhaimpia biisejä internetissä kautta historian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi :(. Mä näin unta joskus, että menin naimisiin hänen kanssaan. RIP.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tossa vähän parempi versio. Ylempi pörisee ja surisee liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pff parhaimmillaan silloin kun Enya miksattu pois häiritsemästä.
Vierailija kirjoitti:
Nevo hööd
Samma här. Prodigyn olen joskus kuullut mutta en tuota kyuollutta muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
paras piisi kirjoitti:
Faiajastaarta
Joo. Ja oli muitakin. No Good. Smack my Bitch up. Voodoo peple. Breathe. Oman.
Sori ihan jäätävistä kirj.häröistä. Näpyttelin kun lenkitin koiraa. Joo niin paljon tää kuolema yllätti.
Mulle on ehkä eniten iskenyt No Good ja Voodoo People eli siis Prodigyn 1994 levy, jonka sitten löysin joskus vuonna 1995.
No Good on mulle sellainen biisi joka tuo vapaudentunteen ja järjettömän halun tanssia. Siihen ei kyllästy koskaan.
Mikä on muuten Prodigyn genre? Musta se on indietä, techno-punkia, electroa, ravea.
Siis aika laaja ilmiö. Ehkä se energia iski juuri meihin lama-ajan nuoriin. Sekä pahikset että kiltitkin tytöt tykkäs.
Breakbeatina minä olen useimpia niiden biisejä pitänyt. Mutta luokitteluista voi aina olla montaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nevo hööd
Samma här. Prodigyn olen joskus kuullut mutta en tuota kyuollutta muista.
Pikkupillut pois aikuisten ketjusta.
Itsarin teki sanottiin Radiorokilla.
Vierailija kirjoitti:
Itsarin teki sanottiin Radiorokilla.
https://www.instagram.com/p/BulgJBZAw5L/?utm_source=ig_embed
Bändi itsekin vahvistanut.
En ole koskaan ollut mikään erityinen Prodigy-fani, mutta ne tunnetuimmat biisit ovat jääneet mieleen sieltä jostain varhaisteini-iästä. Haikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Todella hyvä yhtye ja liian nuorena lähti bändin nokkamies. Keith oli energinen, persoonallinen ja muutenkin mukavan oloinen sälli. Prodigyä kuunneltiin kavereiden kanssa paljon nuoruudessa ja onhan se ikävää, että taas yksi itselleni merkittävä tyyppi on poissa. Tänä iltana aion kuunnella heidän musiikkia ja palata onnellisiin teinivuosiini. T. VM-82
No, ei ollut kyllä nokkamies, vaan tanssija. Liam teki kaikki musat bandille
Yhtyeen alkuperäinen kokoonpano oli nelihenkinen. Liam Howlettin kirjoittaessa kappaleet Maxim Reality (oikealta nimeltään Keith Palmer) toimi ja toimii edelleen MC:nä, kun taas Keith Flint on alun perin pelkkä livetanssija. Neljäs alkuperäisjäsen, livetanssija Leeroy Thornhill erosi yhtyeestä vuonna 2000
Vierailija kirjoitti:
Todella surku on, niin hyvää musaa. Ehkä maailman parasta siinä lajissa, no, KLF:n lisäksi.
Hienoja yhtyeitä 90-luvulta. Joskus huvittaa lukea Youtuben kommenttiosastosta nykynuorten "Wtf? This is the coolest music ever!" -kommentteja, kun ovat juuri löytäneet KLF:n tai Prodigyn :D Varmaan vanhemmistani tuntui samalta kun 90-luvulla minä löysin The Doorsin ja Beatlesin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
No Good oli ensimmäinen Prodigyn hitti ja ensimmäinen Prodigyn kappale jonka kuulin. Räjäytti tajunnan ja siirsi musamaun kohti elektronista. Ensimmäinen levy Experience on loistava, Music for the Gilted Generation kuulosti jo paljon tuotetummalta. Paljon muistoja voi pojat <3