Onko liikaa vaadittu, että kaveri kommentois joskus minunkin viestejä?
Yksi kaverini on eronnut pari vuotta sitten. Usein puhutaan asiasta puhelimitse mutta myös ja varsinkin whatsappin kautta ollaan viestitelty tuhansia ellei kymmeniä tuhansia viestejä tästä erosta ja muistakin kaverin ongelmista ja suruista ja murheista.
98% viesteistä koskee ystävääni, minä yritän myötäelää, lohduttaa, kirjoittaa tsemppaavia viestejä, jne.
Ja sitten joskus, mutta hyvin harvoin, laitan jotain omia kuulumisiani. Joo, eihän ne mun kuulumiset oo "hurjia", elämäni on tasaista ja juttuni kaverin mielestä varmaan tylsiä (pistin eilen esim. kuvan kun neuloin villapuseroa) mutta jotenkin loukkaa, kun kaveri ei reagoi niihin oikein mitenkään, joko ohittaa suoraan ja alkaa tykittää ongelmiaan (ja minä taas lohduttelen), tai sitten saattaa jopa laittaa peukun.
Pelkän peukun.
On alkanut jo vähän ärsyttää.
Kommentit (5)
Ei ole. Seuraavan kerran kun kaveri alkaa tykittää ongelmillaan, vastaa itsekin vain peukulla.
Kyllä mä oon tuommoset ihmiset kylmästi vaan poistanut.
Sinuna ottaisin asian esille. Jos mikään ei muutu, tiedät olevasi vain ilmainen terapeutti. Esim.
Hei, oot mulle tärkeä ystävä, mutta tässä jo jonkin aikaa oon huomannut että meidän keskustelut pyörii yleensä sun juttujen ympärillä. Musta tuntuu ettei mun asiat kiinnosta sua juurikaan, ja se tuntuu vähän pahalta. Huomaan etten enää oikein viitsi edes kertoa sulle mitään kun oon huomannut ettei mun aiheet tunnu kiinnostavan. Et varmaan itse oo kiinnittänyt huomiota niin ajattelin että pakko ottaa puheeksi kun asia vaivaa. Ymmärrän kyllä ettet ehkä itse oo huomannut kun sulla oli eron aikaan niin rankkaa, mut olisi kiva jos jatkossa asia voisi muuttua. Mitä oot mieltä?
Toisen osapuolen reaktion mukaan voit sitten tehdä johtopäätöksiä... Jos hän on oikea ystävä, hän saattaa ensin järkyttya, mutta sitten pahoittelee ja aidosti yrittää muuttua.
Rehellisyyden nimissä, en usko että mitään muuttuu. Jos joku välittää susta, ei häntä tarvitse patistella olemaan kiinnostunut elämästäsi. Mutta tämä onkin enemmän sun oman mielenrauhan vuoksi - tiedätpä sitten tehneesi kaikkesi, jos joudut kaveruuden lopettamaan.
ei ole tullut mieleesi ettei se mikään kaverisi ole, sinä olet vain sen ainoa tuttu jota voi käyttää itkumuurina. hanki oikeita kavereita.