Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leaving Neverland

Vierailija
04.03.2019 |

Julkaistaan kai pian. Voikohan sen nähdä jotenkin?

Kommentit (2915)

Vierailija
2301/2915 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan paljon uhreja on ollut? Sekin herättää ajatuksia, että piti pyytää Wade ja James todistajiksi ja nämäkin sitten paljastuivat myöhemmin hyväksikäytetyiksi. Eikö tosiaan ole enää ketään muita Macalay Culkinin lisäksi jotka olisi kiistänyt hyväksikäytön.

Corey jotain puolustaa myös. En muosta sukunimeä.

Ei puolusta enää, youtubessa on hänen haastattelunsa BBC:lle tai vastaavalle. Eikä hän kuulunut Michaelin sisäpiiriin muutenkaan. 

Olisi kiva kuulla jonkun fanin selittävän valkoiseksi MJ:n suhde viimeiseksi jääneeseen poikaan, hänhän oli jo kuin puoliso tai elämänkumppani. 

Vierailija
2302/2915 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen ylenpalttinen ja fanaattinen yleisrakkaus lapsia kohtaan jo sinällään ei ole normaalia ja ainakin minut saisi pitämään lapseni kaukana hänestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2303/2915 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoo noita Vanity Fairin todeksi väittämiä faktoja Jacksonin hyväksikäyttöön liittyen, on ihmeellistä, että hän vapautui lopulta syytteistä. Joskus tosin raskauttavia todisteitakin sisältäneet jutut päätyvät siihen että syytetty vapautuu, jos ajattelee vaikka Casey Anthonyn tapausta.

Minusta ei ole mitenkään ihmeellistä, että nämä miehet haluavat vasta nyt puhua asiasta ja että he mahdollisesti vannoivat väärän valan vuoden 2005 oikeudenkäynnissä. Kyseessä on niin kipeä, niin raskas ja niin häpeällinen asia, joka tapahtui heille niin nuorena, ja lisäksi he itse ja heidän vanhempansa olivat taloudellisesti kiitollisuudenvelassa Jacksonille. He tunsivat itsekin syyllisyyttä ja vastuuta asiasta ja kokivat, että se oli itse aiheutettua. Juuri näin hyväksikäyttö toimii. He eivät ole halunneet kajota tapahtumaan koska ehkä näin he voivat olla kuin sitä ei olisi ikinä tapahtunutkaan. Sekin on uskottavaa, että itse isäksi tuleminen saisi heidät puhumaan asiasta. Lapset ovat pakottaneet tarkastelemaan rehellisesti omaa lapsuutta ja sitä haavaa mitä kokemus aiheutti.

On siinä toisaalta tiettyä hohtoakin, jos pystyy sanomaan, että "MJ on nuollut mun peräreikää".

Tästä tuli nyt kyllä vähän ruskea sävy hänen laulujensa kuunteluun, kun ajattelee mitä tuolla samalla kielellä on tehty.

Vierailija
2304/2915 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

oksettaa kirjoitti:

Niin paljon kuin olen Jacksonin musiikkia kuunnellut ja ihaillut mittani on nyt täysi. En saata enää kunnella tai katsoa mitään tuon friikin tekemää, olipa se kuinka hienoa hyvänsä. Olen pettynyt ja vihainen.

Sullekin sitten rahat takaisin, niinkö?

Vierailija
2305/2915 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Culkin muuten on myös etäännyttänyt itsensä. Väittää tavanneensa lyhyesti nelisen kertaa.

Vierailija
2306/2915 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoo noita Vanity Fairin todeksi väittämiä faktoja Jacksonin hyväksikäyttöön liittyen, on ihmeellistä, että hän vapautui lopulta syytteistä. Joskus tosin raskauttavia todisteitakin sisältäneet jutut päätyvät siihen että syytetty vapautuu, jos ajattelee vaikka Casey Anthonyn tapausta.

Minusta ei ole mitenkään ihmeellistä, että nämä miehet haluavat vasta nyt puhua asiasta ja että he mahdollisesti vannoivat väärän valan vuoden 2005 oikeudenkäynnissä. Kyseessä on niin kipeä, niin raskas ja niin häpeällinen asia, joka tapahtui heille niin nuorena, ja lisäksi he itse ja heidän vanhempansa olivat taloudellisesti kiitollisuudenvelassa Jacksonille. He tunsivat itsekin syyllisyyttä ja vastuuta asiasta ja kokivat, että se oli itse aiheutettua. Juuri näin hyväksikäyttö toimii. He eivät ole halunneet kajota tapahtumaan koska ehkä näin he voivat olla kuin sitä ei olisi ikinä tapahtunutkaan. Sekin on uskottavaa, että itse isäksi tuleminen saisi heidät puhumaan asiasta. Lapset ovat pakottaneet tarkastelemaan rehellisesti omaa lapsuutta ja sitä haavaa mitä kokemus aiheutti.

Lisäyksenä, he eivät varmaankaan myöskään vielä parikymppisinä olleet valmiita kohtaamaan sitä ryöpytystä, mitä Jacksoni hyväksikäytön myöntäminen olisi aiheuttanut. Aivan varmasti nuorelle miehelle sen myöntäminen, että toinen mies hyväksikäyttänyt häntä kun hän oli poika, on aika hirvittävä asia. Kolme- ja nelikymppisenä isänä on jo eri tavalla kypsä sen suhteen, miten omaan kokemukseen, totuuden kertomiseen ja maailman reaktioon suhtautuu. Lisäksi Jackson oli niin taitava, että hänhän sai pojat "rakastumaan" itseensä mikä varmaan hämärsi kokemusta entisestään.

Jackson hyväksikäytti häikäilemättömästi asemaansa popidolina, ja muokkasi julkisuuskuvaansa siihen suuntaan, että hän oli jeesusmainen hahmo ja lasten "pelastaja". Kun tätä ajattelee hyväksikäyttönäkökulmasta, niin tuo lapsiin kohdistuva välittäminen ja huomio, esim. Neverlandin avaaminen lapsille ja kaikki biisit ja videot joissa kannetaan erityistä huolta lapsista, on oikeastaan raskauttava todiste, koska niillä voi hyvin peitellä ja ne toisaalta tarjoavat tilaisuuksia lasten hyväksikäyttöön. Tulee mieleen tämä inhottavaa brittiläinen tapaus, jossa lastenohjelman suosittu juontaja mm. käytti hyväkseen vammaisia lapsia omistamassaan sairaalassa.

Vierailija
2307/2915 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se miksi oikeisto suojelee pedofiiliä johtuu pelkästään siitä että MJ on rahantekokone, edelleen. Ja raha suojelee rahaa, rikkaat pitävät kyllä eduistaan ja toisistaan huolen.

Talous menee aina oikeistolaisessa arvomaailmassa yksittäisten ihmisten edelle. Ihmisellä on hinta ja se ei ole mitenkään suuri.

Vierailija
2308/2915 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsirakkaus ilmenisi ymmärrettävässä mittakaavassa jos hän lahjottaisi varoja lastensairaaloille tai perustaisi säätiön köyhien lasten kouluttamiseen tms.

Toi koko lasten seassa peuhaaminenkin oli jo outoa. Vähän sellainen Graceland gone really wierd.

Vierailija
2309/2915 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oksettaa kirjoitti:

Niin paljon kuin olen Jacksonin musiikkia kuunnellut ja ihaillut mittani on nyt täysi. En saata enää kunnella tai katsoa mitään tuon friikin tekemää, olipa se kuinka hienoa hyvänsä. Olen pettynyt ja vihainen.

Sullekin sitten rahat takaisin, niinkö?

Ei ole Jacksonin levyissä suuria omaisuuksia kiinni, yksi vinyyli ja loput CD:itä. Vaikka saisin rahat viimeistä senttiä myöten niistä takaisin niin paska maku tästä suuhun tulee. Lapsesta asti miehen musiikkia kuunnellut kuitenkin, Thrilleristä alkaen.

Vierailija
2310/2915 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäyksenä, he eivät varmaankaan myöskään vielä parikymppisinä olleet valmiita kohtaamaan sitä ryöpytystä, mitä Jacksoni hyväksikäytön myöntäminen olisi aiheuttanut. Aivan varmasti nuorelle miehelle sen myöntäminen, että toinen mies hyväksikäyttänyt häntä kun hän oli poika, on aika hirvittävä asia. Kolme- ja nelikymppisenä isänä on jo eri tavalla kypsä sen suhteen, miten omaan kokemukseen, totuuden kertomiseen ja maailman reaktioon suhtautuu. Lisäksi Jackson oli niin taitava, että hänhän sai pojat "rakastumaan" itseensä mikä varmaan hämärsi kokemusta entisestään.

Jackson hyväksikäytti häikäilemättömästi asemaansa popidolina, ja muokkasi julkisuuskuvaansa siihen suuntaan, että hän oli jeesusmainen hahmo ja lasten "pelastaja". Kun tätä ajattelee hyväksikäyttönäkökulmasta, niin tuo lapsiin kohdistuva välittäminen ja huomio, esim. Neverlandin avaaminen lapsille ja kaikki biisit ja videot joissa kannetaan erityistä huolta lapsista, on oikeastaan raskauttava todiste, koska niillä voi hyvin peitellä ja ne toisaalta tarjoavat tilaisuuksia lasten hyväksikäyttöön. Tulee mieleen tämä inhottavaa brittiläinen tapaus, jossa lastenohjelman suosittu juontaja mm. käytti hyväkseen vammaisia lapsia omistamassaan sairaalassa.

Ja olen siis itse digannut paljonkin Jacksonia ja olin surullinen kun hän kuoli, mutta tuo dokkari ja myös lisääntynyt elämänkokemus puoltaa sitä että "ei savua ilman tulta". Silloin aikoinaan näin Jacksonista haastatteluja ja ajattelin että hän vaikuttaa mitä lempeimmältä ihmiseltä. Mutta mitä se muka kertoo ihmisestä. Ei mitään. Yleensä jos on salattavaa niin näkee erityistä vaivaa, että antaisi juuri tietynlaisen kuvan itsestään muille, että ei ikinä voisi syyllistyä moisiin tekoihin. Toisaalta se varmistaa sen, että myös lasten on helppo lähestyä.

Vierailija
2311/2915 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Jordien ja Gavinin kohtalo on riipaiseva. Kumpikin tuli leimatuiksi valehtelijoiksi. Toki heidän vanhempansa saattoivat olla vaikka kuinka hulluja mutta silti lapsi joutui kärsijäksi ja kamalaa että kun uskalsivat kertoa tapahtuneesta, heidät tuomittiin julkisuudessa. Jordien tapauksessa hänen piti vielä muuttaa nimensäkin ja todennäkäisesti elää loppuelämänsä piilossa vain koska tuli hyväksikäytetyksi. Harmi ettei hänen tarinaansa tulla koskaan kuulemaan. 

Vierailija
2312/2915 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olen siis itse digannut paljonkin Jacksonia ja olin surullinen kun hän kuoli, mutta tuo dokkari ja myös lisääntynyt elämänkokemus puoltaa sitä että "ei savua ilman tulta". Silloin aikoinaan näin Jacksonista haastatteluja ja ajattelin että hän vaikuttaa mitä lempeimmältä ihmiseltä. Mutta mitä se muka kertoo ihmisestä. Ei mitään. Yleensä jos on salattavaa niin näkee erityistä vaivaa, että antaisi juuri tietynlaisen kuvan itsestään muille, että ei ikinä voisi syyllistyä moisiin tekoihin. Toisaalta se varmistaa sen, että myös lasten on helppo lähestyä.

Hän vaikuttaa sanojensa ja piipityksensä mukaan lempeältä ja välittävältä, mutta rentous ja ilo on kadonnut hänestä samaa tahtia ruskeuden ja nenän ja kilojen myötä. Hän on ihan friikki ihmisraunio, toivottavasti syyllisyys painoi myös, vaikka enpä usko. Nuo osaavat oikeuttaa itselleen toimensa.

Vierailija
2313/2915 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi mieleen se eka tapaaminen, jonka jälkeen mj antoi pojalle kirjekuorellisen rahaa mukaan. Ei sitten ihmetyttänyt vanhempia yhtään? Ihan hyvillä mielin otettiin rahat vastaan, vaikkei tiedetty mistä hyvästä ne olivat.

Ei ole ilmaisia lounaita.

Ja se toinen äiti, joka rakensi elämänsä julkkiksen puheiden varaan, muutti lapset jenkkeihin muutaman tapaamisen jälkeen. Miksi kukaan julkkis muuten vaan järjestäisi kellekään tilaisuuksia, jos ei itse ole duunia tehty? Missä ihmeen maailmassa tämä äiti elää? Ja elää vieläkin, koska on antanut jo hyväksikäytön anteeksi jne. Kai se haittaisi omaa ”menestymistä”.

Aika monta kohtaa saa mennä väärin, että lapset altistetaan leikkikaluiksi.

Uskon, että mj:tä on myös lapsena käytetty hyväksi. Todennäköisesti isän toimesta. Hän oli jo niin rikkinäinen, ettei aikuisenakaan pystynyt kellekään sanomaan.

Lapsia säälin, siis mj:n omia. Ihan kuin ei jo muuten olisi vaikeaa. Heille kuitenkin isä oli hyvä ja rakas. Popin kuninkaan perintö on jo vaihtunut maailman kuuluisimman pedofiilin perintöön, eikä se ole näiden lasten vika. Siihen päälle kaikki väännöt omaisuudesta, heistä hyötyvät ihmiset..

Aloin jo vähän mietiskellä, josko culkin on sukusolujen luovuttajana toiminut parisin tapauksessa. Olisi ainakin joku, kehen luottaa.

Vierailija
2314/2915 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös tämä tyyppi loi habituksestaan sellaisen, että häntä kuvitteli ensimmäisenä aseksuaaliksi tai että ei ainakaan herättänyt seksuaalista kiinnostusta toisessa aikuisessa. 

Vierailija
2315/2915 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös Jordien ja Gavinin kohtalo on riipaiseva. Kumpikin tuli leimatuiksi valehtelijoiksi. Toki heidän vanhempansa saattoivat olla vaikka kuinka hulluja mutta silti lapsi joutui kärsijäksi ja kamalaa että kun uskalsivat kertoa tapahtuneesta, heidät tuomittiin julkisuudessa. Jordien tapauksessa hänen piti vielä muuttaa nimensäkin ja todennäkäisesti elää loppuelämänsä piilossa vain koska tuli hyväksikäytetyksi. Harmi ettei hänen tarinaansa tulla koskaan kuulemaan. 

No enemmän kyllä tuo Gavin säälittää. Jordie nyt kuitenkin sai sen yli 20 miljoonaa $ korvauksia.

Vierailija
2316/2915 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle jäi mieleen se eka tapaaminen, jonka jälkeen mj antoi pojalle kirjekuorellisen rahaa mukaan. Ei sitten ihmetyttänyt vanhempia yhtään? Ihan hyvillä mielin otettiin rahat vastaan, vaikkei tiedetty mistä hyvästä ne olivat.

Ja se toinen äiti, joka rakensi elämänsä julkkiksen puheiden varaan, muutti lapset jenkkeihin muutaman tapaamisen jälkeen. Miksi kukaan julkkis muuten vaan järjestäisi kellekään tilaisuuksia, jos ei itse ole duunia tehty? Missä ihmeen maailmassa tämä äiti elää? Ja elää vieläkin, koska on antanut jo hyväksikäytön anteeksi jne. Kai se haittaisi omaa ”menestymistä”.

Uskon, että mj:tä on myös lapsena käytetty hyväksi. Todennäköisesti isän toimesta. Hän oli jo niin rikkinäinen, ettei aikuisenakaan pystynyt kellekään sanomaan.

Lapsia säälin, siis mj:n omia. Ihan kuin ei jo muuten olisi vaikeaa. Heille kuitenkin isä oli hyvä ja rakas. Popin kuninkaan perintö on jo vaihtunut maailman kuuluisimman pedofiilin perintöön, eikä se ole näiden lasten vika. Siihen päälle kaikki väännöt omaisuudesta, heistä hyötyvät ihmiset..

Aloin jo vähän mietiskellä, josko culkin on sukusolujen luovuttajana toiminut parisin tapauksessa. Olisi ainakin joku, kehen luottaa.

Kuvittelivat palkkioksi esiintymisistä?

Vierailija
2317/2915 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua säälittää myös se viimeinen, en muista nimeä. Vietti elämästään niin monta vuotta ja jäi ikään kuin leskeksi kuolemassa.

Vierailija
2318/2915 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua säälittää myös se viimeinen, en muista nimeä. Vietti elämästään niin monta vuotta ja jäi ikään kuin leskeksi kuolemassa.

Omar? Jälkimmäisen oikeudenkäynnin aikoihin Michaelilla oli jo omat lapset, mahtoi olla meininki jos siellä oli vielä näitä "seurustelukumppaneitakin". 

Vierailija
2319/2915 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuvaiheessa silmukka alkoi kiristyä mj:n ympärillä, luultavasti tiesi, että jää jossain vaiheessa kiinni.

Tietää, ettei voi toimia niin, mutta samalla pakonomainen tarve, tietää että omat lapset tulevat kärsimään.. ei mikään ihme, että oli lääkecocktaileja käytössä.

Tavallaan kasvanut siihen, että voi tehdä mitä vaan ja rahalla saa mitä vaan, mutta sitten viedäänkö käsiraudoissa pois. Se on uutta, että seurauksia voikin tulla.

Koko ura olisi tuolloin kaatunut siihen, kaikki mitä on tehnyt 5v eteenpäin.

Kai se nyt aiheuttaa sekavuutta ja päihteiden käyttöä.

Ei sillä, että säälisin, mutta sisäinen kamppailu näkyi kyllä fyysisessä kunnossa loppuvaiheessa.

Joku kertoi, että isä olisi kemiallisesti kastroinut pojan. En ihmettelisi, koska ääni pysyi korkeana ja kirkkaana pitkään, jopa puheääni. Sen vuoksi saattoi tarvita niitä sukusoluja muilta, että saisi omia lapsia.

Saattanut olla aika tuhoavaa tajuta, mitä oma isä on tehnyt. Ja tavallaan samalla nauttia kaiken sen pahoinpitelyn hedelmistä, tuntea siitä syyllisyyttä.

Mulle oli uutta se, että mj lopetti, jos lapseen sattui.

Itse kun olen seksiä harrastanut miesten kanssa, niin about ketään ei ole kiinnostanut, jos minuun on sattunut. Ja nämä on näitä tavallisia suomalaisia miehiä. He ovat silti vaatineet ja vonganneet kaikenlaista. Toinen ihminen on ollut täysin merkityksetön.

Vierailija
2320/2915 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelivat palkkioksi esiintymisistä?

Aika yksinkertainen saa olla, jos luulee, että artistit hoitaa palkkiot ihan face-to-face jollain kirjekuorella.

Itse ainakin ihmettelisin, jos lapsen palkka kesätöistä tulisi jossain kirjekuoressa huomaamattomasti. Veronkiertoa nyt ainakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän