Muutto; Kemi, Keminmaa vai Tornio
Kommentit (50)
Tornio minunkin mielestäni. Olen asunut sekä Kemissä että Torniossa ja läheinen sukulaiseni asuu Keminmaassa. Tornio on näistä kolmesta paikasta mielestäni viihtyisin. Myös Haaparanta on siinä ihan vieressä ja tekee kaupungista paljon eläväisemmän ja rikkaamman.
Kemissäkin on kyllä monia vierailun arvoisia paikkoja, esimerkiksi hyvä teatteri ja kesäisin tapahtumarikas sisäsatama. Itse en vain koskaan kotiutunut Kemiin kuten Tornioon, joten pakko antaa ääni tässä Torniolle.
Keminmaakin on ihan kiva, mutta omaan makuuni kuitenkin hieman tylsä ja kaukana kaikesta. Ihana paikka kyllä silloin, jos tykkäät luonnon rauhasta. Oma auto kyllä melkein pitää Keminmaassa asuessa olla käytössä.
Kun mä asuin Torniossa 2010-14 niin se huumeongelma oli ainakin keskustan alueella rajoittunut Puutarhakadulle eli lähelle kaupuginhotellia ja entistä bussiasemaa. Tykkäsin muuten asua, viihdyin paremmin mitä täällä Oulussa.
Noista kolmesta jos pitää valita niin ehdottomasti Tornio.
Tornio, jos on ihan _pakko_ sinne muuttaa. Kemiin ja Keminmaahan ei ole mitään asiaa. Kerran voit ajaa läpi ja todeta saman. Paras asia elämässäni oli muutto pois niiltä seuduilta.
Vierailija kirjoitti:
Mites Tornion huumeongelma näkyy?
Näkyy enemmän Kemissä ja Keminmaassa.
Kuka v..u haluaa mutta sinne Perämeren persläpeen. Työttömiä, väkivaltaa, narkkareita, juoppoja, kommareita, kunnon wt-meininkiä...
Vierailija kirjoitti:
Kuka v..u haluaa mutta sinne Perämeren persläpeen. Työttömiä, väkivaltaa, narkkareita, juoppoja, kommareita, kunnon wt-meininkiä...
Täsmälleen samaa mieltä valitettavasti. Jos vaan saat töitä muualta, niin mene ihmeessä sinne. Tuolla seudulla ei ole mitään viihtyisää.
Vierailija kirjoitti:
Tornio minunkin mielestäni. Olen asunut sekä Kemissä että Torniossa ja läheinen sukulaiseni asuu Keminmaassa. Tornio on näistä kolmesta paikasta mielestäni viihtyisin. Myös Haaparanta on siinä ihan vieressä ja tekee kaupungista paljon eläväisemmän ja rikkaamman.
Kemissäkin on kyllä monia vierailun arvoisia paikkoja, esimerkiksi hyvä teatteri ja kesäisin tapahtumarikas sisäsatama. Itse en vain koskaan kotiutunut Kemiin kuten Tornioon, joten pakko antaa ääni tässä Torniolle.
Keminmaakin on ihan kiva, mutta omaan makuuni kuitenkin hieman tylsä ja kaukana kaikesta. Ihana paikka kyllä silloin, jos tykkäät luonnon rauhasta. Oma auto kyllä melkein pitää Keminmaassa asuessa olla käytössä.
"Kemissä on monia vierailun arvoisia paikkoja". Kerran kun käy teatterissa ja kerran merisatamassa niin siinäpä oli monen vuoden viihdykkeet nähty. :D Arkielämässä käyt töissä ja hypermarketin kautta kotiin. Jos rohkenet, niin viikonloppuna yöelämään katsomaan lenkkareille oksentamista ja turpaanvetokilpailuja. Have phun.
Kemissä kommunistit yrittivät tehdä vallankaappauksen vuonna 1948.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tornion huumeongelma näkyy Kemissä?
Tornisiosta on huonoimmat liikenneyhtydet muualle Suomeen. Kemistä pääsee reissuun junalla ja lentäen, eikä Keminmaasta ole pitkä matka Kemiin.
Tornio olisi ainakin minulle noista viimeisin vaihtoehto.
Ei noista vaihtoehdoista valitettavasti mikään ole oikein voittava arpa. Synkkää, umpimielistä, sisäsiittoista seutua.
Vierailija kirjoitti:
Tornisiosta on huonoimmat liikenneyhtydet muualle Suomeen. Kemistä pääsee reissuun junalla ja lentäen, eikä Keminmaasta ole pitkä matka Kemiin.
Tornio olisi ainakin minulle noista viimeisin vaihtoehto.
Eli sun perusteet oli jokaiselle se, että miten sieltä pääsee pois. Hyvin kuvaavaa... Tärkeintä minustakin noissa paikoissa on se, että kuinka nopeasti ja helposti pääsee karauttamaan muualle sieltä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä. Sieltähän ne sinne Kemiinkin valuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menepä viikonloppuna keskussairaalan päivystykseen jos uskallat...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kemissä on monia vierailun arvoisia paikkoja". Kerran kun käy teatterissa ja kerran merisatamassa niin siinäpä oli monen vuoden viihdykkeet nähty. :D Arkielämässä käyt töissä ja hypermarketin kautta kotiin. Jos rohkenet, niin viikonloppuna yöelämään katsomaan lenkkareille oksentamista ja turpaanvetokilpailuja. Have phun.
Minä kyllä löysin Kemistä paljon muitakin käymisen arvoisia paikkoja, ja siellä teatterissakin vierailin vuoden aikana useammin kuin kerran. Baareissa en taas juuri käynyt, joten mainitsemasi lenkkareille oksentaminen jäi näkemättä. Mutta kukin tyylillään.
Itse olen sitä mieltä, että joka paikkakunnasta löytyy myös niitä positiivisia asioita, kun lähtee avoimin mielin liikkeelle. Onko AP:llä mitään mahdollisuutta vierailla noissa paikoissa ennen asuinpaikkakunnan valitsemista?
Ehdottomasti Kemiö. Ei Pohjois-Pohjanmaan ongelmia.
Torniossa on kaikkea.