tajusin että 40 vuotiaana ikisinkkuna en ymmärrä parisuhteista, niiden muodostamisesta, ylläpidosta tai edes tarkoituksesta yhtään mitään
Huolestuin uutisoinnista, jossa yli puolet suomalaista miehistä elää yksin lapsettomina ja vain noin 30 prosentilla nuorista synnytyskelpoisista naisistakin on vauva. Käsittelin ajatusta, että miten voisin tässä olla yhteiskunnan eduksi, ja järkytin itseni kun tajusin että en osaa edes asemoitua mitenkään tähån ongelmaan ratkaisijan roolissa.
Jos eteeni annettaisiin lappu, jossa lukisi että muodosta parisuhde edessä olevan ihmisen kanssa, en tietäisi alkuunkaan mitä tehdä, ja vaikka jotain ehkä sanoisinkin, en kykenisi sitomaan tätä mihinkään tavoiteltavaan lopputulokseen, kun en ymmärtäisi mitä tehtävällä tarkoitetaan. Tärkeintä minulle yhteiskunnallisesti tuntuu olevan mennä maanantaina kello 8 töihin, jotta voin levätä viikonloppuna. Miten tähän voi edes mahduttaa parisuhdetta, tai siihen liittyvää sosiaalista kanssakäymistä?
Minkä kurssin mahdoin elämänkoulussa skipata...
Kommentit (21)
Mikähänlainen poikasi olisi Ap?
Sama huumori ja luonne kuin sulla
Ap no sama mulla, olen ikisinkkumies ja ikää 33v.
En minäkään ymmärrä parisuhteista mitään enkä oikeastaan edes tiedä miksi ihmiset menee parisuhteeseen, itse pärjään ja viihdyn näin hyvin. Puhuvat että rakkaus on syynä parisuhteelle mutta jos rakkaus on se syy niin silloin sitä olisi parisuhteessa useamman ihmisen kanssa samaa aikaa koska on monia ihmisiä elämässä joita rakastaa.
Mutta joo en minäkään osaa parisuhdetta muodostaa enkä ole asiasta kenellekkään katkera tai vihainen.
Vierailija kirjoitti:
Mikähänlainen poikasi olisi Ap?
Sama huumori ja luonne kuin sulla
Se siinä lapsen kasvattamisessa on varmaan se suurin elämän ilo, nähdä sekoituksen omasta ja puolisosta etsimässä omaa tarkoitustaan. Kykenisin kyllä tarjoamaan lapselle kaiken hänen tarvitseman, perustuen omien vanhempieni rakkauteen minua kohtaan, mutta en kykene edes kuvittelemaan mitä kahden ihmisen välinen rakkaus edes on, ja miksi jotkut kirjoittaa sen sormuksilla ja jotkut avioehtoallekirjoituksilla.
Minulla on kaveri, joka aloitti elämänsä ensimmäisen parisuhteen lähes 60-vuotiaana. Että kyllä se ihan luonnostaan käy jos on käydäkseen. Ei siihen mitään kursseja tarvitse käydä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaveri, joka aloitti elämänsä ensimmäisen parisuhteen lähes 60-vuotiaana. Että kyllä se ihan luonnostaan käy jos on käydäkseen. Ei siihen mitään kursseja tarvitse käydä.
Siinä voi kyllä olla lapsihaaveet jo aika kaukana.
Parisuhde on sen takia, että saa seksuaaliset tarpeet tyydytettyä ilman kovaa työtä. Voi keskittyä elämään ja työntekoon, eikä puute poina mieltä tai vie ajatuksia sivuraiteille.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde on sen takia, että saa seksuaaliset tarpeet tyydytettyä ilman kovaa työtä. Voi keskittyä elämään ja työntekoon, eikä puute poina mieltä tai vie ajatuksia sivuraiteille.
Näin mm. 100 000 vuotta shitten
Nykyisin monet elää ikisinkkuina ja yksineläminen on lisääntynyt huomattavasti etenkin 30-40 vuotiaissa myös. Nykyään on täysin normaalia elää sinkkuna tai ikisinkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Voi yllättää, että ihminen voi elää onnellisena ilman seksiäkin, tai ei edes osoita mitään seksintarvetta. Lisääntyä osaa kyllä jokainen, se on geeneissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä voi kyllä olla lapsihaaveet jo aika kaukana.
Kaikki ei halua lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin monet elää ikisinkkuina ja yksineläminen on lisääntynyt huomattavasti etenkin 30-40 vuotiaissa myös. Nykyään on täysin normaalia elää sinkkuna tai ikisinkkuna.
Ei ole normaalia, kun taustalla meillä kaikilla on kuitenkin jonkilainen parisuhteen kaipuu, vaikka siihen ei olisi kykenevä. Vaikka väitettä ei ole mahdollista todistaa oikeaksi tai vääräksi, väitän silti että maailmassa ei ole yhtään ihmistä joka ei olisi koskaan ajatellut kumppania rinnalleen.
Joillekin parisuhde ei sovi. Sun ei pidä ymmärtää.
Ihmisiä on liikaa ja enemmän kuin ikinä ennen maailman jokaisessa maassa.
Yksinkertaisesti sanottuna kaikille miehille ei vaan voi löytyä naista koska miehiä on enemmän alle 60 vuotiaissa ja naisista monet on niin rumia tai vammautuneita ettei heistä ole parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaisesti sanottuna kaikille miehille ei vaan voi löytyä naista koska miehiä on enemmän alle 60 vuotiaissa ja naisista monet on niin rumia tai vammautuneita ettei heistä ole parisuhteeseen.
Ai miehissä ei ole rumia ja vammautuneita?
Joskus olisi ihan kiva, jos vain sellaiset saisivat kirjoittaa julkisesti mitään, joilla on siihen riittävä ymmärrys. Otatte vielä toisiltanne oppia, vaikkei mitään aihetta ole.
Kiintymyssuhdemalli.
Se "kurssi", joka puuttuu olis ollut nähdä lapsena lähipiirin aikuisten osoittavan kiintymystä ja rakkautta toisilleen ja nauttivansa toistensa seurasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi yllättää, että ihminen voi elää onnellisena ilman seksiäkin, tai ei edes osoita mitään seksintarvetta. Lisääntyä osaa kyllä jokainen, se on geeneissä.
EI osoita seksintarvetta, jos ei ole hormonitasot ja muu terveys kohdallaan. Ja korvienvälikin jollain tapaa, ettei ole liian addiktoitunut koneeseen. Ei tässä ole mitään yllättävää, enemmänkin yllättää, miten häveliäästi aiheesta ollaan hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Käsittääkseni ihan "ammattipiireissäkin" esitetään että parisuhde on kahden aikuisen liitto, joka rakentuu seksin ympärille ja lapset on sitten tuon suhteen sivutuote, jotka aikanaan "ajetaan" maailmalle.
Ole onnellinen, ettei ole huonoa suhdetta. Olet vapaa.