Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostin mökin.

Vierailija
03.03.2019 |

Onnitelkaa! Nyt tiedän mitä teen ensi kesänä.

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puutarhahommat odottaa. Ne ovatkin ihania. Onnea!

Aloitan pelargonioista ruukuissa :) Alkuvaiheessa ajattelin pitää ympäristön mahdollisimman luonnontilassa, saaristomaisena.

Hassu juttu. Minulla sama idea nuo pelagoniat ruukussa. Mahdollisimman luonnontilassa oleva tontti teettää vähiten töitä.

Niinpä. Ajattelin laittaa myös riippumaton pihalle ja yrttejä kesäkeittiön ikkunalle. Selailin juuri Ikea-kuvastoa.

Vierailija
62/110 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkän matkan takana tuo mökki teille on? Onko mantereen puolella vai saaressa? Mökissä on minusta tärkeintä että se on riittävän lähellä, muuten siellä ei tule käytyä. Kaksi tuntia alkaa olla ehdoton yläraja. Eläkeläisillä ei ole niin nokonuukaa kun voivat asua siellä mökillä koko kesän. 

Pieni mökkikuume tuli tästä ketjusta, vaikka meillä on tosi kiva vuokramökki saaressa josta maksetaan 3500€ vuodessa. Nyt kun ollaan vielä töissä, niin tämä on meille järkiratkaisu, tuollainen maksaisi omaksi ostettuna vähintään 200000€. Mutta silti se mökkikuume aina välillä nostaa päätään. 

Mökki on ihan lähellä, matkaa noin 6 km autolla ja julkisilla nyt menee noin 15 min. Tämä olikin yksi kriteeri, että pääsee nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma saari on siitä ihana, että se on kuin minun oma erillinen maailmani. Ei ole tonttinaapureita, ja aina on joku ranta jollain puolella saarta tyynen puolella.

Siellä on täydellinen rauha. Sillä on suuri merkitys minulle, että vesi ympäröi saarta joka puolella.

Siis ihan mahtavaa! Kerran vierailin sellaisella saarella, jossa mökin omistajalla oli diili lampurin kanssa. Lampaat olivat vapaana saarella laiduntamassa ja mökin ympärillä oli aita, etteivät pääse sotkemaan pihaa. Tahtoisin joskus viettää kesän paimensaarella :)

Sehän on mahdollista, olen nähnyt hakuilmoituksen netissä. Ei koko kesäksi, mutta joksikin aikaa pääsee kesälaitumia paimentamaan. Löytynee googlaamalla, itse en muista tarkemmin.

https://areena.yle.fi/1-50043957 Tuolta lisätietoa.

Vierailija
64/110 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna käytiin yhden kaverin kanssa mökillä ja käveltiin jäistä tietä 800 m bussipysäkiltä mökille. Ehdin valitella matkan pituutta ja mietin, että voisikohan laittaa yhden pysäkin lisää

Vierailija
65/110 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa ja onnea! Kerro millainen? Onko uintimahdollisuutta?

T. Haaveilija

Tehdään yhdessä AV-matka ap:n mökille!

Vierailija
66/110 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Ap ajatellut, että mökeillä on yleensä käärmeitä ja muita kalkkaroksia?

Vierailija
67/110 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökki on kätevä hankinta, kun siitä ei mene edes varainsiirtoveroa. Ei myyntivoittoveroakaan? Pienellä budjetilla saa katon päänsä päälle.

Mistä tuollaisia höpöjä olet saanut päähäsi? Kiinteostökaupasta menee aina 4% varainsiirtovero.

Vierailija
68/110 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa ja onnea! Kerro millainen? Onko uintimahdollisuutta?

T. Haaveilija

Tehdään yhdessä AV-matka ap:n mökille!

En ole ap, mutta saahan sitä kutsutusti tulla mökillä käymään. Suunnitelmissa on toukokuussa (mahdollisesti Vappuna) Dallas-tyyppiset paljubileet ja mahdollisesti myöhemmin kesällä Kim Kardashian -look a like -bileet. Varsinkin noi jälkimmäiset sopisi av-tyyliin.

Vierailija
69/110 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin viikonloppuna uudet housut, onnitelkaa!

Vierailija
70/110 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on aivan herttisen yhdentekevää, nouseeko vai laskeeko mökkini arvo, koska en sitä tule myymään missään tilanteessa. Halvalla sen sainkin, kun vain siskoni siitä jouduin ulos ostamaan, eikä verot ja maksutkaan paljoa olleet.

Eniten maksaa remontit, muttei niitä paljoa ole tiedossa. Viime syksynä timpuri teki meille ulkorakennuksen laajennuksena halkovajan, tulevan kesäkauden alussa korvataan turha avotakka muurattavalla liedellä, joka on samalla varaava takka.

Jossain vaiheessa pitänee uusia mökin ja aitan katot. Oikeastaan muuta ei ole nyt suunnitelmissa.

Jotain tuonsuuntaisia parannuksia olen myös kaavaillut. Timpuria ei ole varaa palkata. Koitan saada jonkun kätevän jeesimään hiukan mökin korjailuissa. Mietin, että jossei ihan ilmaiseksi, niin hyvin edullisesti saisin nuo pikkurempat tehtyä. Kahvipalkalla.

Vierailija
71/110 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin viikonloppuna uudet housut, onnitelkaa!

Jos sulla on tarpeeksi hyvät housut, niin varmasti saat mukavan kesämökkiloman!

Vierailija
72/110 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!

Me ostettiin viime syksynä. Saatiin raivattua edellisen omistajan "sotkut" aika hyvin. Ja pihastakin poistettua kaikkea turhaa. Mutta tekemistä riittää että siitä tulee ihan "omannäköinen". Meidän mökki.

Keinua ollaan nyt kattelemassa rantaan, siinä voi sitten auringonlaskua ihailla kauniina kesäiltoina.

Joku aika sitten me vuokrailtiin mökkejä mut se aika saa nyt jäädä, tää on niin eri juttu kun on oma, en olisi uskonutkaan.

Vierailija
73/110 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi asunto-auton, meillä oli kans nuo vaihtoehdot. Asunto-auto tai mökki.

Onneksi valittiin mökki. Auto on vain matkustamista varten, kätevä toki siihen. Mutta oleminen mokomassa on tosi kökköstä, sen verran on vuokrakokemusta.

Vierailija
74/110 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea!

Me ostettiin viime syksynä. Saatiin raivattua edellisen omistajan "sotkut" aika hyvin. Ja pihastakin poistettua kaikkea turhaa. Mutta tekemistä riittää että siitä tulee ihan "omannäköinen". Meidän mökki.

Keinua ollaan nyt kattelemassa rantaan, siinä voi sitten auringonlaskua ihailla kauniina kesäiltoina.

Joku aika sitten me vuokrailtiin mökkejä mut se aika saa nyt jäädä, tää on niin eri juttu kun on oma, en olisi uskonutkaan.

Tiedän tuon tunteen. Olen pitkään asunut kerrostalossa keskellä kaupunkia. Nyt minulla on sitten mökin puolesta maata ja kalliota jalkojen alla. Ihan kuin olisi kasvanut juuret. Pitkään aikaan en ole tullut mistään asiasta näin onnelliseksi.

Vierailija
75/110 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku mainitsi asunto-auton, meillä oli kans nuo vaihtoehdot. Asunto-auto tai mökki.

Onneksi valittiin mökki. Auto on vain matkustamista varten, kätevä toki siihen. Mutta oleminen mokomassa on tosi kökköstä, sen verran on vuokrakokemusta.

Matkailuauto olisi kyllä tosi jees. Mua ei haittaa ahtaus, tunnelma on tiivis.

Näin painajaisunta, että ollaan lapsien kanssa kesälomareissulla jossain Itä-Euroopassa ja matkailuautosta pamahtaa moottori. Olisi aika karua alkaa siellä etsimään korjaamoa, varaosia ja järjestellä majoitusta. Samalla uskotella lapsille, että kaikki on ihan hallinnassa ja hieno loma meillä on.

Vierailija
76/110 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asunto- autoa kannata ostaa. Me tyhmät ostettiin ja nyt se kyllä myydään, halutaan mökki!

Vierailija
77/110 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei asunto- autoa kannata ostaa. Me tyhmät ostettiin ja nyt se kyllä myydään, halutaan mökki!

Sehän on vähän kuin liikkuva mökki. Ymmärrän tietysti teidän mielipiteenne, varsinkin kun teillä on kokemusta. Minä taas ajattelen, että matkailuautolla pääsee Lappiin kalastamaan, kiertelemään Norjan vuonoja ja vaikka Espanjan aurinkorannikolle, jos niikseen tulee. Ainoa on, että bensa maksaa. Ja tietysti, kun on käytetty auto, voi tulla yllätyksiä.

Vierailija
78/110 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti bensaa säästyisi, jos ei tee ”kaukoreissuja”. Itä-Suomi on kaunista seutua ja eksotiikkaa on rajan takana riittävästi, sekä idässä, että lännessä. Tuurin kyläkaupassa olen pitkään halunnut mennä käymään. Sitä on mainostettu ainakin paljon.

Vierailija
79/110 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on vähän kuin liikkuva mökki. Ymmärrän tietysti teidän mielipiteenne, varsinkin kun teillä on kokemusta. Minä taas ajattelen, että matkailuautolla pääsee Lappiin kalastamaan, kiertelemään Norjan vuonoja ja vaikka Espanjan aurinkorannikolle, jos niikseen tulee. Ainoa on, että bensa maksaa. Ja tietysti, kun on käytetty auto, voi tulla yllätyksiä.

Matkailuauto on kätevä huåran työtilaksi muuhun ei.

Vierailija
80/110 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos on niin tosi vähän.