Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuinen, miksi käytät Visa Electronia?

Vierailija
03.03.2019 |

Vaikka taloudellisesti olisitkin niin hyödytön, etteivät pankit myönnä sinulle luottoa, mikset silti käytä Debit -korttia?

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellista. Tämä AP on sellainen jolla ei omaa rahaa vielä oikein löydy. Palkka tai etuusraha kun tulee, niin sillä sitten kuitataan luotto pois ja hetki menee debitillä ja sitten taas ennen seuraavia tuloja ostellaan luotolla, eikö näin? Ei huolta, opettele vaikka Electronilla taloudenpitoa, muuten olet liemessä ennenpitkää. 

Kyllähän tuon ajan itsekin muistaa, kun sai pankista oikein "aikuisten" kortin, eli kun ei enää niiden  viikkorahojen varassa tarvinnut olla, oli se olevinaan sitten tosi hienoa. Siihen aikaan sai kortteihin 8000€ luottolimiitin ja olo tuntui niin varakkaalta  ;)

Onneksi tilanne noista ajoista hieman jo muuttunut, velkaa on asunnosta reilusti, mutta tilillä on kyllä sen verran aina reservissä, että ei tarvitse pelätä tilin ehtyvän. Eli Electronilla mennään täälläkin, luottokorttia en edes pidä mukana. Luottokortti tarpeen esim. matkoja varatessa, siinä kun saa vakuutuksen samalla. 

Vierailija
42/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvetta päteä sillä, miten maksan ostokseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Debit ei ole luottokortti..itse en tiedä yhtään aikuista jolla olisi electron. Kaikilla on debit/pankkikortti jossa luottokortti samassa.

Vierailija
44/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mulla pitäisi olla joku ihme kortti joka näyttää jonkun vieraan ihmisen mielestä paremmalta? Mulla on aina tilillä rahaa sen verran ettei saldoa tarvi tarkistella, joten ihan yks lysti millä ostokseni maksan. Viimeisen vuoden sisällä olen muutenkin alkanut maksaa käteisellä enemmän.

Vierailija
45/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön, joten en tietääkseni saisi luottokorttia.

Visa Electron toimii, sillä voi tehdä ostoksia netinkin kautta.

Kerran kävi niin, että varattuani hotellihuonetta sieltä soitettiin perään, koska korttini ei ole luottokortti, ja piti jotenkin erikseen sopia että asia oli ok. Tällaisissa tilanteissa luottokortin puuttuminen harmittaa. Eli vaikka rahaa olisi, niin ilmeisesti kuitenkin joissain tilanteissa olisi kätevää omistaa luottokortti.

Jos kävisin ulkomailla tai matkustaisin lentokoneella, niin tulisikohan siinä luotokortittomuuden vuoksi ongelmia?

Vierailija
46/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

elluhhh kirjoitti:

visa ekectron on lasten&nuorten kortti.. yhdistelmäkortti ei tuu sen kalliimmaks, eikä luottoa tietenkään tarvii käyttää mikäli ei tarvetta ole..

mutta kun visalla ostaa esim. netissä, saa ostoksiin tuoteturvan, jota ei muissa korteissa oo.. matkustassa myös hyödyllinen!

Mitä ihmettä sekoilet??? Et oo koskaan kuullut että luottokortin saa ihan muualtakin kuin jonkun pankin debit/credit Visa?

Mulla on Finnairin Master Card, platina, jos sillä on merkitystä, on samalla kanta-asiakaskortti jolla pääsen loungeen jne.

Mutta arjessa käytän master cardin electronia niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Lisäksi on firman luottokortti, sekin ilman debit -ominaisuutta.

Miksi pitäis olla joku yhdistelmäkortti? Miten se yhdistelmäkortin debitillä maksaminen pn jotenkin fiinimpää kuin electron kortilla maksaminen? Jos electron ei jostain syystä toimisi niin sit luottokortilla. Ei oo vielä tapahtunut missään missä on maksupääte.

Vierailija
47/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran kävi niin, että varattuani hotellihuonetta sieltä soitettiin perään, koska korttini ei ole luottokortti, ja piti jotenkin erikseen sopia että asia oli ok. Tällaisissa tilanteissa luottokortin puuttuminen harmittaa. Eli vaikka rahaa olisi, niin ilmeisesti kuitenkin joissain tilanteissa olisi kätevää omistaa luottokortti.

Jos kävisin ulkomailla tai matkustaisin lentokoneella, niin tulisikohan siinä luotokortittomuuden vuoksi ongelmia?

Ainakaan Norwegianin lentoja ei voi ostaa Electronilla kuten ei myöskään vuokrata autoa. Mutta hotellihuoneen olen aina onnistunut sillä varaamaan.

t. Luottotiedoton

Vierailija
48/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan Norwegianin lentoja ei voi ostaa Electronilla kuten ei myöskään vuokrata autoa. Mutta hotellihuoneen olen aina onnistunut sillä varaamaan.

t. Luottotiedoton

Pakko kysyä, miten Norwegianilta sitten saa liput ostettua jos muuta korttia ei ole? :O

Vierailija
49/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Debit ei ole luottokortti..itse en tiedä yhtään aikuista jolla olisi electron. Kaikilla on debit/pankkikortti jossa luottokortti samassa.

Mun miehelläni on ja mullakin olisi, mutta kun vaihdoin pNkkia, niin sanoivat, etteinsaa enää korttia ilman luottomahdollisuutta, joten minu pakotettiin ottamaan debit.

Ei ole tullut vaihdetuksi, mutta ikinä en ole luotolla mitään ostanut, olen ilman, jos mulla ei ole rahaa.

Vierailija
50/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikku vinkkinä, että S-pankista saa luottotiedotonkin sellaisen Visa Debit- kortin joka toimii onlinekorttina kuten "Kontulan Visakin", eli Visa Electron, eli on kohokirjaimet ja päällepäin ei kukaan tiedä että se on onlinekortti.

Olen joskus maksanut työkeikoilla esim. Norwegianin koneessa juoman, lentoemo kokeilee vetää sen lukijasta ja joutuu sitten näpyttelemään lopulta. Rahaa on tilillä tietenkin eli tuo ei sinänsä haittaa mitään eikä ketään.

Sen sijaan Electronilla maksaminen tyssäisi jo alkuun. Ehkä sama homma olisi hotellissa, että tuo kävisi "varmennuksesta"?

Vierailija
51/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule ongelmia, sinulla kun on rahaa maksaa matka tililtä ja et tarvitse luottoa. Ongelmia saattaa tulla jos velaksi matkailet. Ainakin euroopassa electroni käy kaikkialla. 

Vierailija
52/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun miehelläni on ja mullakin olisi, mutta kun vaihdoin pNkkia, niin sanoivat, etteinsaa enää korttia ilman luottomahdollisuutta, joten minu pakotettiin ottamaan debit.

Ei ole tullut vaihdetuksi, mutta ikinä en ole luotolla mitään ostanut, olen ilman, jos mulla ei ole rahaa.

Debit ei ole luottoa, vaan credit.

Vierailija
53/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Electronia en kyllä kehtaisi itse käyttää, lapsillehan se on tarkoitettu. Sellaisenhan saa jo 10-vuotias!

Electron lienee myös ainoa kortti, johon ei ainakaan OP:lla ole muita vaihtoehtoja kuin kokonaan valkoinen. Lienee liian tyyristä köyhien korttiin painattaa yhtään mitään.

Vierailija
54/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Electronia en kyllä kehtaisi itse käyttää, lapsillehan se on tarkoitettu. Sellaisenhan saa jo 10-vuotias!

Electron lienee myös ainoa kortti, johon ei ainakaan OP:lla ole muita vaihtoehtoja kuin kokonaan valkoinen. Lienee liian tyyristä köyhien korttiin painattaa yhtään mitään.

Kuka sitä sun Electronia niin tarkasti syynää, vaikka sitä höyläilisit? En ole vielä tavannut myyjää joka alkaa heti kailottamaan suureen ääneen: "Hei tää aikuinen käyttää Visa Electronia TIRSK!!!!"

Vierailija
55/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkastipa tiedät sukulaisten, kavereiden, naapureiden, pomon jne. maksuvälineet...

Vierailija
56/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siihen ihan samoja kuvia sai kuin muihinkin kortteihin. Nykyään on tullut värit, joista voi valita.

Mutta ketä kiinnostaa  pankkikortin kuvat? Minulle on aivan sama mikä kuva kortissani on vai onko mitään.

Vierailija
57/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Luottotiedoton

Pakko kysyä, miten Norwegianilta sitten saa liput ostettua jos muuta korttia ei ole? :O

Meillä puoliso maksaa luottokortillaan ja minä siirrän oman lippuni hinnan hänen tililleen, mutta jos sellaista vaihtoehtoa ei ole niin sitten pitää varmaan kysyä ystäviltä tai sukulaisilta samanlaista palvelusta.

Vierailija
58/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska voin.

Vierailija
59/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule ongelmia, sinulla kun on rahaa maksaa matka tililtä ja et tarvitse luottoa. Ongelmia saattaa tulla jos velaksi matkailet. Ainakin euroopassa electroni käy kaikkialla. 

Kerropa minullekin, miten ostat Norwegianilta lennon niin, että maksat sen tililtä. Käytän Norrea aika usein, tämän vuoden puolella olen lentänyt sillä 5 kertaa ja vissiin 3 lentoa on tulossa. Enpä ole ikinä löytänyt sivuilta mahdollisuutta maksaa käteisellä (eli pankkisiirrolla).

Vierailija
60/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa minullekin, miten ostat Norwegianilta lennon niin, että maksat sen tililtä. Käytän Norrea aika usein, tämän vuoden puolella olen lentänyt sillä 5 kertaa ja vissiin 3 lentoa on tulossa. Enpä ole ikinä löytänyt sivuilta mahdollisuutta maksaa käteisellä (eli pankkisiirrolla).

Lisään vielä, että usein lennot yms kannattaa ostaa luotolla myös siksi, että jos palveluntarjoaja tekee konkurssin (parhaillaan Norrella ei mene kovin hyvin), niin ei joudu itse kärsimään tappiota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä