Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuinen, miksi käytät Visa Electronia?

Vierailija
03.03.2019 |

Vaikka taloudellisesti olisitkin niin hyödytön, etteivät pankit myönnä sinulle luottoa, mikset silti käytä Debit -korttia?

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa miksi pitäisi vaihtaa? En matkustele, tilillä on rahaa hätätapauksia varten, ja electronilla voi maksaa ulkomaisissakin nettikaupoissa. "Se on nolo" ei ole käypä syy.

Vierailija
62/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön, joten en tietääkseni saisi luottokorttia.

Visa Electron toimii, sillä voi tehdä ostoksia netinkin kautta.

Kerran kävi niin, että varattuani hotellihuonetta sieltä soitettiin perään, koska korttini ei ole luottokortti, ja piti jotenkin erikseen sopia että asia oli ok. Tällaisissa tilanteissa luottokortin puuttuminen harmittaa. Eli vaikka rahaa olisi, niin ilmeisesti kuitenkin joissain tilanteissa olisi kätevää omistaa luottokortti.

Jos kävisin ulkomailla tai matkustaisin lentokoneella, niin tulisikohan siinä luotokortittomuuden vuoksi ongelmia?

Ei tule ongelmia, sinulla kun on rahaa maksaa matka tililtä ja et tarvitse luottoa. Ongelmia saattaa tulla jos velaksi matkailet. Ainakin euroopassa electroni käy kaikkialla. 

Ei todellakaan käy Electron kaikkialla. Viimeksi Amsterdamissa oli monta kauppaa ja ravintolaa, jotka eivät sitä kelpuuttaneet, samoin Jerusalemissa. Maksamme matkoilla paikalliset ostokset  + nostamme käteistä Electronilla aina kun mahdollista siksi, että vaikka tapahtuisi joku huijaus niin sillä käyttötilillä on vain muutama satanen rahaa eli isoa vahinkoa ei voi tapahtua, mutta ei todellakaan kelpaa läheskään joka paikkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus puhuttiin pre-paid luottokorteista, mutta onko sellaisia olemassa ja jos, niin miten toimivat?

t. Luottotiedoton

Vierailija
64/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee sillä mitään.

Sinun on siis pakko käyttää luottoa? Tuo on todella huono asia jos ajattelee oman taloudenhoitoa. Itselläni ei ole luottokorttia ollenkaan, säästän tässä maksut kortin omistamisesta.

Vierailija
65/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa aina tämä ajatus, että luottokortin omistava eläisi velaksi.

Vierailija
66/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran kävi niin, että varattuani hotellihuonetta sieltä soitettiin perään, koska korttini ei ole luottokortti, ja piti jotenkin erikseen sopia että asia oli ok. Tällaisissa tilanteissa luottokortin puuttuminen harmittaa. Eli vaikka rahaa olisi, niin ilmeisesti kuitenkin joissain tilanteissa olisi kätevää omistaa luottokortti.

Jos kävisin ulkomailla tai matkustaisin lentokoneella, niin tulisikohan siinä luotokortittomuuden vuoksi ongelmia?

Ei tule ongelmia, sinulla kun on rahaa maksaa matka tililtä ja et tarvitse luottoa. Ongelmia saattaa tulla jos velaksi matkailet. Ainakin euroopassa electroni käy kaikkialla. 

Kerropa minullekin, miten ostat Norwegianilta lennon niin, että maksat sen tililtä. Käytän Norrea aika usein, tämän vuoden puolella olen lentänyt sillä 5 kertaa ja vissiin 3 lentoa on tulossa. Enpä ole ikinä löytänyt sivuilta mahdollisuutta maksaa käteisellä (eli pankkisiirrolla).

Ahaa, norjalaisesta ei kokemuksia. Jos ei myönnetä tai ei halua luottokorttia esim. vuosimaksun vuoksi, voit hankkia ns. prepaid mastercardin, eli luottokortin ominaisuudet maksuihin, se ainakin toimii.

Vierailija
67/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Electronia en kyllä kehtaisi itse käyttää, lapsillehan se on tarkoitettu. Sellaisenhan saa jo 10-vuotias!

Electron lienee myös ainoa kortti, johon ei ainakaan OP:lla ole muita vaihtoehtoja kuin kokonaan valkoinen. Lienee liian tyyristä köyhien korttiin painattaa yhtään mitään.

Oikeesti kyttäät millaisella kortilla joku maksaa??? Olen kuullut kaiken. Luulin että ostosten kyttääminen on outoa, mutta tää on VIELÄ oudompaa. Mun pankki ei todellakaan ole OP ja mulla ei ole hajuakaan siitä millaisia kortteja tuo pankki asiakkailleen jakelee eikä mus vois vähempää kiinnostaa kytätä minkä värisellä kortilla joku maksaa.

Mulla on Suomessa maksamista varten Handelsbankenin electron. En keksi yhtään syytä maksaa jostain pankin kortista vaan siksi että se näyttäis jotenkin paremmalta.

Vierailija
68/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus puhuttiin pre-paid luottokorteista, mutta onko sellaisia olemassa ja jos, niin miten toimivat?

t. Luottotiedoton

Googleta, prepaid luottokortiin vain siirrät rahaa ennakkoon. 

Vierailija
69/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jostain 16-vuotiaasta asti ollut Electron, kun silloin menin töihin ja avasin ekan oman tilin. Nyt 10 vuotta myöhemmin käytän edelleen sitä korttia, josta aina tasaisin väliajoin tulee uusi versio vanhentuneen tilalle.

Lompakosta löytyy myös Visa Debit/Credit -yhdistelmä, MasterCard ja American Express. Jokaiselle on omat käyttönsä ja tarpeensa.

Vierailija
70/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan käy Electron kaikkialla. Viimeksi Amsterdamissa oli monta kauppaa ja ravintolaa, jotka eivät sitä kelpuuttaneet, samoin Jerusalemissa. Maksamme matkoilla paikalliset ostokset  + nostamme käteistä Electronilla aina kun mahdollista siksi, että vaikka tapahtuisi joku huijaus niin sillä käyttötilillä on vain muutama satanen rahaa eli isoa vahinkoa ei voi tapahtua, mutta ei todellakaan kelpaa läheskään joka paikkaan.

Ok. Makspin just kaksi viikkoa sitten Amsterdamissa kaiken electronilla, mutta oktiin vissiin eri paikoissa.

Asuin neljä vuotta Shanghaissa eikä koskaan ollut electrinin kanssa ongelmia. Toki enemmän käytin kiinalaisen tilin electronia, mutta isommissa ostoksissa suomalaista. Hyvin toimi.

Toki mulla oli ja on myös luottokortti jos tulis joku hätä. Vielä ei ole tullut, edes Amsterdamissa.

Vierailija
71/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

69 vielä jatkaa, että minulla sekä Debit/Credit että Electron on molemmat valkoisia, eikä takuulla vieressä kyttäävä näe sitä pientä pränttiä josta ne vain erottaa :)

Vierailija
72/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Luottotiedoton

Googleta, prepaid luottokortiin vain siirrät rahaa ennakkoon. 

Tiedän kyllä, mitä prepaid tarkoittaa, mutta en ole googlettamalla saanut vastausta siihen, voinko saada toimivan, kelpaavan, luotettavan prepaid-luottokortin. Oma pankkini ei ole vastannut viestiini, jossa siitä yritin kysyä ja chat-palveluun en ikinä pääse läpi, kun en työaikana voi sinne tuntikausia jonottaa. Kerro toki omista kokemuksistasi, jos kerran sinulla niitä on.

Vierailija
73/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin se elää😂

Vierailija
74/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin se elää😂

Jaa, en minä vaan.

Vierailija
75/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh, osteletteko jostain lippakiskasta nakkeja vai basaarista lippiksiä? Electron toimi vuosikaudet ulkomailla likipitäen kaikkialla, ennen kuin se Suomessa toimi nykyisen kattavasti.

Mitä Amsterdamiin tulee, vuosia sielläkin laukannut mm. töissä. Tänä vuonna ei ainakaan vielä matkaa sinne mutta -18 tuli käytyä kolme kertaa, -17 ainakin samat 3, vai olisko ollut 4 krt. ja Electronilla on kaikki maksut aina maksettu. KLM on ollut yleensä sinne lentoyhtiö ja hotellit mitä milloinkin, voiko niissä e-korteissakin sitten olla eroja tai pitääkö tilillä olla rahaa sitten reilummin, tiedä sitten?

Electron on käynyt jopa piskuisimmissa coffee shopeissa ongelmitta. Jos ongelmaa tulisi, niin ei muuta kuin kadunkulman atm:lle hakemaan käteistä. Samoin autonvuokraus on onnistunut takuusummalla jne.

Jerusalemissa en ole kortteineni käynyt, enkä kyllä menekään. Se voi tietysti olla, että siellä Öljymäen kupeessa kannattaa olla hyvin hivakoituna reilusti sekeleitä, vai mitä hilua ne nyt siellä nyt sitten käyttävätkään.

Luottokorttia en saa vielä muutamaan kuukauteen maksuhäiriön takia, mutta ei näytä olevan tarvetta olevan creditti-korttiin jatkossakaan. Maksuhäiriön sain reilu 3v sitten ihan  oman hölmöilyn seurauksena. Olin Laosissa yli 8kk kaapissa ja en päässyt maksujani hoitamaan, rahattomuudesta tai maksujen laiminlyönnistä ei ollut kyse siis vaan pakko tilanne. Mitään ei sentään tarvitse katua.

Afrikkaan 11 vkon päästä toistaiseksi määrittelemättömäksi ajaksi, sitä en vielä tiedä miten siellä nämä asiat hoidetaan, mutta asioilla on tapana järjestyä :)

Vierailija
76/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin se elää😂

Jaa, en minä vaan.

Eli korttisi vaan maķaa lompakossa etkä käytä sitä ollenkaan? No sitten et elä.

Vierailija
77/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei Amsterdamissa ole kahdesti käynyt Electron. Kyseessä oli ihan ”tavalliset” ravintolat, tosin toisessa sanottiin kyseessä olevan ihan vain hetkellinen toimintahäiriö.

Luottokortilla tosiaan tulee elettyä joko velaksi tai ainakin kalliimmalla, kun on kulut ja korot. Electronista maksaa vain sen tilinhoitomaksun, joitain euroja..

-69

Vierailija
78/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on kaikista paras. Pidän siitä että tili ei voi vahingossa mennä miinukselle, sillä vainoharhaisena en koskaan pidä kortillisella tilillä enempää kun aion sillä kullakin kauppareissulla käyttää rahaa. On minulla toki luottokorttikin, mutta en pidä sitä edes mukana tavallisilla ostosreissuilla.

Vierailija
79/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis missä tynnyrissä ihmiset elää jos ette tiedä mitä eroa on electron ja debit kortilla?? Ja ettei electronin "aikuisvaihtoehto" ole suinkaan luottokortti vaan se debit... Oikeasti oletteko tosissanne edes 🤦‍♀️?

Olen tosissani, että olen luullut olevan vain credit ja debit, eli kortti jolta raha lähtee tililtä heti, tai credit eli luottokortti, jolla maksetaan "velaksi". En ole tiennyt, että luottokortin ja Electronin lisäksi on vielä joku "aikuisten debit"? No, tuo Electroni onkin ollut mulla siitä asti kun en vielä ollut aikuinen, niin mulle ei ole muuta tyrkytetty.

Vierailija
80/87 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin ryhtyä yhteikunnallisesti latsoen täysin hyödyttömäksi kun oon muutaman kymmenen vuotta yrittäjänä tehny parhaani ja maksanut veroja ihan vtusti.

Nyt loppu.

Ja mä käytän ihan mitä tahansa korttia mitä haluan. Tai käteistä.

Tuu suoraan sanoon jos mussa joku ärsyttää kun mut jossain näät. Saatan sanoo suoraan takas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän