Aikuinen, miksi käytät Visa Electronia?
Vaikka taloudellisesti olisitkin niin hyödytön, etteivät pankit myönnä sinulle luottoa, mikset silti käytä Debit -korttia?
Kommentit (87)
Olen sitä ikäluokkaa, jonka mieleen on jäänyt 90-luvun laman valistusohjelmat ylivelkaantuneille. Niissä velkaneuvojan ensimmäinen teko oli kerätä luottotietonsa menettäneen luottokortit ja saksia ne kaikki kahtia.
Sen vuoksi en ole hankkinut kuin S-marketin kortin Visalla (sitäkin käytän vain satunnaisissa nettiostoksissa kun ei muulla voi maksaa). Muutoin käytän Visa Electronia, sillä tililläni on tarpeeksi rahaa enkä halua elää velaksi.
Pikavippiporukka ei tajua, että on paljon kivempi elää, kun palkkarahoista ei 2/3 katoa heti ekaksi luottokortti- ja vippilaskuihin.
Olen työtön, joten en tietääkseni saisi luottokorttia.
Visa Electron toimii, sillä voi tehdä ostoksia netinkin kautta.
Kerran kävi niin, että varattuani hotellihuonetta sieltä soitettiin perään, koska korttini ei ole luottokortti, ja piti jotenkin erikseen sopia että asia oli ok. Tällaisissa tilanteissa luottokortin puuttuminen harmittaa. Eli vaikka rahaa olisi, niin ilmeisesti kuitenkin joissain tilanteissa olisi kätevää omistaa luottokortti.
Jos kävisin ulkomailla tai matkustaisin lentokoneella, niin tulisikohan siinä luotokortittomuuden vuoksi ongelmia?
Ai tämä sama vanha trolli taas? Köyhät maksaa luotolla. Vaikka luottokortti löytyy, ei sitä tarvi viilata juuri koskaan, kun tilillä on aina rahaa niin paljon. Luottokortilla maksan ainoastaan silloin, jos muita maksutapoja ei ole käytettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Electron on ok päivittäiseen asiointiin. Oho uppis! Tiskikone levis ja autokaan ei käynnisty -tilanteisiin mulla on luottokortti varalla.
Mulla on säästöt tota varten. 30 sekuntia kun siirrän rahaa säästötililtä käyttötilille ja maksan uuden tiskikoneen. Auton hinauksen lasku menee suoraan vakuutusyhtiölle.
Ja luotolla menee noiden asioiden hoitoon jotenkin oleellisesti enemmän aikaa...?
Ei tule mieleen, miten luottokortti parantaisi jotain kaupassakäyntikokemustani.
Siis missä tynnyrissä ihmiset elää jos ette tiedä mitä eroa on electron ja debit kortilla?? Ja ettei electronin "aikuisvaihtoehto" ole suinkaan luottokortti vaan se debit... Oikeasti oletteko tosissanne edes 🤦♀️?
En tarvi luottoa, ihan omat rahat riittää.
Hahah, minulla on aina tilillä rahaa, joten ei ole ollut mitään tarvetta muille korteille.
Olen täyspäiväinen opiskelija, olen vain kesät töissä.
Kerro ap edes yksi perustelu sille, miksi minun pitäisi vaihtaa electronini debitiin?
Löytyy electronin lisäksi luottokortti. Vain electron lähtee mukaan baarireissuille, jotta varkaat eivät edes teoriassa pääse vinguttamaan luottoa.
Koska se riittää mulle. Maksan kaiken lisäksi ostokset yleensä aina käteisellä.
Käytän electronia ettei mene ylimääräisiä maksuja.
En ole tarvinnut luottokorttia. Matkustan lähinnä pohjoismaissa, velaksi olen ostanut ainoastaan ensimmäisen asuntoni ja verkkokaupassa käytän laskua. Tai sitä electronia.
Siis miksi pitäisi käyttää jotakin muuta? Se on ensimmäinen kortti, jonka teininä sain, enkä ole kokenut tarvetta vaihtaa.
visa ekectron on lasten&nuorten kortti.. yhdistelmäkortti ei tuu sen kalliimmaks, eikä luottoa tietenkään tarvii käyttää mikäli ei tarvetta ole..
mutta kun visalla ostaa esim. netissä, saa ostoksiin tuoteturvan, jota ei muissa korteissa oo.. matkustassa myös hyödyllinen!
Mullekin eräs urpo joskus kuvitteli aukovansa päätänsä, kun näki "huonomman" luottokortin kaupan kassalla kuin mitä itsellään oli. Selvisi sitten, että ei edes tiennyt sellaista ns. parempaa korttia olevan olemassa, jota olivat juuri mulle pankista tarjonneet. Sellaisia ne turhien statussymbolien perään tuijottelevat matalaotsaisemmat ovat...
Siksi, että sinä voisit miettiä, onko mun luottotiedot menneet.
Koska en halua esittää varakkaampaa kuin mitä olen, enkä halua olla koko ajan velkaa.
Mulla on säästöt tota varten. 30 sekuntia kun siirrän rahaa säästötililtä käyttötilille ja maksan uuden tiskikoneen. Auton hinauksen lasku menee suoraan vakuutusyhtiölle.