Kokeilisinko nutrausta? Kokemuksia?
Saisin naapurilta n. 10 päivän edestä Nurtilett-tuotteita, jotka hän oli puolestaan saanut työkaveriltaan. Nyt mietin pitäisikö kokeilla tuo 10 päivää! Painoa olisi pudotettavana ihan reilusti, joten ajatus kunnon alkusysäyksestä kiehtoisi. Lisäksi nyt olisi valmiina ruoka reiluksi viikoksi eteenpäin. Toisaalta taas olen aina vastustanut pussikuureja.
Onko kenelläkään kokemusta nutraamisesta?
Kommentit (63)
Työkaveri laihdutti nutraamalla 25kg. Hän oli terveyskeskuksen laihdutusryhmässä mukana. Kieltäättähänen onnistumisensa motivoi ja nyt mietin itsekin pitäisikö aloittaa 3 viikon kuuri alkusysäykseksi. Mutta kun ne jauhot on niin pahan makuisia :(
[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 20:26"]
Kiitos kommenteista! Vastaaja 7, söitkö lainkaan kasviksia vai ainoastaan pirtelöä?
Nuo tarjolla olevat Nutrilettit olisi pirtelöitä ja keittoja, ei mitään patukoita. Motivaatiota painonpudotukselle on kyllä, mutta töissä syöminen tulisi aiheuttamaan vähän kikkailuja. En halua, että työkaveri saisivat tietää nutrauksesta.
Taidan kuitenkin hakea paketit naapuriltani toivottua viinipullokorvausta vastaan ja kokeilla. Ap.
[/quote]
En syönyt lainkaan kasviksia. Kokeilin alkuun, mutta pureskelu lisäsi mulla syömishimoa, joten jätin kasvisten syönnin pois. Söin 10 viikkoa pelkästään suklaapirtelöä siis!
Mä en muuten myös kertonut kellekään nutrauksestani. Työpaikalla kävin vessassa sekoittamassa ja juomassa litkuni, muille sanoin että on niin kiire etten ehdi lounaalle...
t. 7
Tuollainen salassa syöminen on erittäin arveluttavaa. Miksei voi töissä kertoa kuureistaan? Sitten kun pyörtyä kupsahtaa ravintoaineitten puutteesta, on joku peruste sille.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 21:19"]
Tuollainen salassa syöminen on erittäin arveluttavaa. Miksei voi töissä kertoa kuureistaan? Sitten kun pyörtyä kupsahtaa ravintoaineitten puutteesta, on joku peruste sille.
[/quote]
En todellakaan halunnut kenenkään tietävän. Laihdutin normaalipainon sisällä ja olin työpaikkani naistyöntekijöistä hoikin jo aloittaessani. En vaan halunnut sitä kommentointia että ei sun tarvi laihduttaa, tai kommentteja valitsemastani tavasta tai mitään. Hoisin homman siis salaa.
Ei sitä kyllä ihminen mistään ravintoaineiden puutteesta nutratessa pyörry. Niihin on nimenomaan lisätty kaikki välttämättömät ravintoaineet niin ettei puutoksia synny.
Oho, normaalipainon sisällä 16kg 10 viikossa! mihinkähän mulla voisi olla mahdollisuuksia kun pudotettavaa on n. 35-40 kiloa! Taidan kokeilla. Katsoin että pääsiäiseen olisi n. 5 viikkoa, jaksaisinkohan sinne asti. N. 3 kertaa tänä aikana on tosin sellainen meno jossa haluan syödä, mut muuten on "normaalia". Ap.
Minuakin kiinnostaisi, en vain osaa aloittaa, kun niitä tuotteita on niin paljon.
Laittaisiko joku tähän vaikka ihan ranskalaisilla viivoilla Nutrilet- tuotteet mitkä ostan kaupasta esimerkiksi kolmeksi viikoksi, josko olisi himppasen helpompaa.
Moi....kyllä on kokemusta. Paino putosi 8-viikossa 18 kg. Todellakaan en syönyt muuta kun parsakeittoa ja suklaakeittoa. Sokerittomia limsoja ja kivennäisvesiä kului join + vettä. Myös sokerittomia tai ksylitoli pastilleja söin muutaman päivässä, hengitys tuoksahteli, siksi. Mutta kävi se homma että paino tuli takaisin, nopeammin kun lähti.
Nutraamisen alku on kaikkein vaikein, ekat 1-2 viikkoa voi olla kaikenlaisia kurjia oloja. Keho menee yleensä ketoosiin 1-4 päivässä jolloin piristyy jo huomattavasti mutta senkin jälkeen tulee vielä helposti erilaisia mielihaluja, jotka helpottavat, kun jaksaa pitää kuurista kiinni tiukasti. Tiukimman nutrauksen jälkeen kehon tottuminen uuteen ruokavalioon ja pieniin annoksiin voi viedä kuukausia. Olen pudottanut nutraamalla yhteensä n. 25 kg (BMI 32 > 22), kolmessa eri osassa. Viimeisimpään kuuriin olin sitoutunein ja lähti 13 kg, kun jaksoin pelkillä VLCD pirtelöillä ensin 5 viikkoa ja sitten sen jälkeen 5 viikkoa n. 1500 kcal/päivä niin, että korvasin osan aterioista pirtelöillä (aluksi söin vain lounaan ja sitten lisäsin päivällisen normaalia ruokaa). Tämän jälkeen olen jatkanut n. 2 kk tarkkailemalla syömisiä ja käyttämällä pirtelöitä esim. välipaloina/aamupalana/palautukseen, että paino "tasaantuu" toivottuun. Pieni annoskoko, terveellinen ruoka ja liikunta ovat sitten tärkeitä painon pitämisessä... Aloin taas salitreenin, kun 10 viikon vähäkalorinen jakso oli ohi. Nutrauksen aikana ei oikein jaksa liikkua ja reippaat kävelyt ovat tuntuneet parhailta reippaan arkisen puuhailun lisäksi (pakko puuhata, kun ei voi syödä).
Minulla oli sellanen kolmen päivän setti (kuus "ateriaa" päivässä), siinä varmaan tuli ihan hyvä skaala erilaisia tuotetyyppejä. Siihen kuului joka päivälle:
Aamupala: mansikka- tai suklaapirtelö
Lounas: patukka (toffee, suklaa tai crisp)
Välipala: tomaatti-/kasvisliemi (kaloriton, kahdesti päivässä)
Päivällinen: tomaatti- tai carbonarapasta tai kanakeitto
Jälkkäri: suklaa- tai vaniljavanukas
Täytyy sanoa, että patukka vie näistä parhaiten nälän. Varmaan ällömakeus tuo siihen semmoisen olon, että ei huvita niin paljoa syödäkään.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 22:50"]
Minulla oli sellanen kolmen päivän setti (kuus "ateriaa" päivässä), siinä varmaan tuli ihan hyvä skaala erilaisia tuotetyyppejä. Siihen kuului joka päivälle:
Aamupala: mansikka- tai suklaapirtelö
Lounas: patukka (toffee, suklaa tai crisp)
Välipala: tomaatti-/kasvisliemi (kaloriton, kahdesti päivässä)
Päivällinen: tomaatti- tai carbonarapasta tai kanakeitto
Jälkkäri: suklaa- tai vaniljavanukas
Täytyy sanoa, että patukka vie näistä parhaiten nälän. Varmaan ällömakeus tuo siihen semmoisen olon, että ei huvita niin paljoa syödäkään.
[/quote]
Minusta nuo kaikki muut paitsi VLCD-tuotteet on paskaa sen takia, että niissä on liikaa kaloreita / hiilareita, että menisi lainkaan ketoosiin. Nuo starttipaketit on oikein kunnon kitulaihdutusta, koska ketoosia ei tule helpottamaan ja täytyy kuitenkin suht alhaisilla kaloreilla ja pahoilla ruoilla olla.
PALJON helpompaa ostaa vain jotain yhtä tai kahta lajia VLCD-pirtelöitä tai keittoja ja syödä vain niitä, 5 annosta päivässä.
Kiitos vielä uusista kommenteista. Hain Nutrilettit naapuriltani ja ne näyttävät kaikki olevan pirtelöitä ja keitoja, niitä Quick Weight Loss -tuotteita. Levittelin niitä tuohon pöydälle ja vähän kauhistuneena katselin niistä kokoamaani huomista "ruokalistaa". Päätin kuitenkin kokeilla, eihän sitä tiedä miten hyvin homma lähtee sujumaan :) Ap.
Niitä patukoita ei kyllä voi syödä jos aikoo päästä ketoosiin ja pysyä siinä. Eli pelkkää pussikamaa!
En suosittele.
Mulla tuli hirvee ripuli ja tietenkin aivan järkyttävä nälkä koko ajan. Ne litkut on ihan hirveän makuisia!!! Ja kyllä sillä on väliä, jos aikoo niitä viikkokausia vetää.
Suosittelen terveellistä ruokavaliota ja liikuntaa.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 21:10"]
En suosittele.
Mulla tuli hirvee ripuli ja tietenkin aivan järkyttävä nälkä koko ajan. Ne litkut on ihan hirveän makuisia!!! Ja kyllä sillä on väliä, jos aikoo niitä viikkokausia vetää.
Suosittelen terveellistä ruokavaliota ja liikuntaa.
[/quote]
Jos tulee ripuli jatkuvasti niin toki sitten ei kannata jatkaa, on luultavasti silloin yliherkkä jollekin ainesosista. Useimmilla ei onneksi ripulia tule.
Nälän ei pitäisi vaivata 3-4 päivää kauempaa, jos käyttää tuotteita ohjeiden mukaan ja keho menee ketoositilaan.
Siitä mausta, sitä en ymmärrä mitä väliä sillä on. Nuo tuotteethan on enemmän lääke kuin ruokaa, eikä siinä montaa sekuntia mene että kumoaa sen parin desin pirtelön alas, ei sitä juuri ehdi edes maistaa miltä se maistuu.
25 ei syönyt yhtään mitään pirtelöitten lisäksi. Ei ollut mitään mielitekoja, verensokeri pysyy tasaisena. Jos olisin syönyt jotain pientä, homma olis lähtenyt käsistä.
Itse ainakin laihduin 20kg puolessa vuodessa ruokavaliota muuttamalla ja liikuntaa lisäämällä. Samalla koko elämä meni uusiksi ja löytyi ihan uusia voimia. Takaisin en ole palannut vaikka tuosta onkin aikaa jo 10 vuotta. Nyt odotan innolla että esikoinen syntyy ja pahoinvointi ja kipuilu loppuu että pääsee taas syömään kunnolla ja liikkumaan! Viikolla 39 painoa on tullut +9kg.
Nutraus ei muuta elämäntapoja terveellisemmäksi, kun se painonhallinta on paljon muutakin kuin ruokailua. Mutta huijausalkuja sillä toki voi ottaa, itse en kyllä elimistöäni laittaisi moista käymään läpi. Ja miten kukaan ikinä voi syödä suklaalevyn kerralla, yök.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 10:15"]
Itse ainakin laihduin 20kg puolessa vuodessa ruokavaliota muuttamalla ja liikuntaa lisäämällä. Samalla koko elämä meni uusiksi ja löytyi ihan uusia voimia. Takaisin en ole palannut vaikka tuosta onkin aikaa jo 10 vuotta. Nyt odotan innolla että esikoinen syntyy ja pahoinvointi ja kipuilu loppuu että pääsee taas syömään kunnolla ja liikkumaan! Viikolla 39 painoa on tullut +9kg.
Nutraus ei muuta elämäntapoja terveellisemmäksi, kun se painonhallinta on paljon muutakin kuin ruokailua. Mutta huijausalkuja sillä toki voi ottaa, itse en kyllä elimistöäni laittaisi moista käymään läpi. Ja miten kukaan ikinä voi syödä suklaalevyn kerralla, yök.
[/quote]
Kaikki ei aina ole niin mustavalkoista. Mä olen laihduttanut nutraamalla+perusterveellisellä ruokavaliolla+liikunnalla 45 kiloa vuodessa. Olin niin väsynyt ja turhautunut kiloihini ja hitaaseen painon putoamiseen, että tarvitsin "henkisen terveyteni" takia shokkialoituksen, jossa paino putosi enemmän kuin 0,5kg kiloa viikossa. Epätoivo ja luovuttaminen iski koko ajan kun yritin urakkaani aloittaa ruokavaliolla ja liikunnalla.
Sitten päätin kokeilla alkusysäykseksi nutrausta. Vajaassa 3 kuukaudessa viime keväänä lähti n. 20 kiloa (en enää muista tarkkoja kilomääriä). Tämän ajan siis nutrasin, täysnutrauksesta luovuin ehkä n. 14 päivänä eri menojen takia. Sitten siirryin "tavalliseen elämään". Kesä meni omalla painollaan, kesä-elokuun aikana putosi vajaat 10 kiloa ihan itsestään ja loput 15 sitten ajalla syyskuu-helmikuu. Minun kohdallani tuo nutraus oli ehdottomasti tarpeen. Pidän terveellisestä ruuasta ja olen aina syönyt perusterveellisesti, mutta olin lihottanut itseni herkuilla ja valtavilla annoksilla. Kokonainen suklaalevy ei tehnyt tiukkaakaan!
Jokainen tehköön kuten itse haluaa. MINÄ tarvitsin kunnon alkusysäyksen, koska pudotettavaa oli niin paljon, joku muu ei sitä tarvitse.
Joo ärsyttää että tämmöisiin ketjuihin aina joku tulee selittämään että nutraus ei opeta terveellisiä elintapoja... Koska meitä kuitenkin on todella paljon, jotka ollaan onnistuneet nutraamalla pudottamaan merkittävästi painoaan ja myös pitämään ne kilot pois.
Ei ne terveelliset elämäntavat mitään rakettitiedettä ole, jota täytyisi valtavasti opetella hitaasti. Nykyaikana lähes jokainen periaatteessa tietää miten pitäisi syödä, mutta erilaisten ruokariippuvuuksien, tunnesyömistavan jne takia ei niin syö. Mulle ainakin täysnutraus oli mainio tapa saada katkolle kaikki vanhat lihottavat ahmimis- ja herkuilla tunnetuskan hoitamistavat, ja sitten kun ne tavat oli poikki oli tosi helppo alkaa syödä terveellisesti ilman opetteluakin. Sitä paitsi tosi yksinkertainen ruoka ja pienet määrät tuntui ihan taivaalliselta kun oli syönyt pari kk pelkkää nutrilett-pirtelöitä.
Onkohan ap tai muita nutraajia linjoilla? Tekisi mieli ottaa tehokuuri ennen 1.6. alkavaa kesälomaa. 9 viikkoa aikaa... Tiedän tosin jo nyt, että noiden 9 viikon aikana on n. 10 päivää, jolloin haluan syödä ja juoda normaalisti. Homma tuskin näillä kiloilla kaatuu noihin 10 päivään, mutta silti arveluttaa. Hienoja tuloksia tässä ketjussa on kyllä saatu aikaan!
Kiitos kommenteista! Vastaaja 7, söitkö lainkaan kasviksia vai ainoastaan pirtelöä?
Nuo tarjolla olevat Nutrilettit olisi pirtelöitä ja keittoja, ei mitään patukoita. Motivaatiota painonpudotukselle on kyllä, mutta töissä syöminen tulisi aiheuttamaan vähän kikkailuja. En halua, että työkaveri saisivat tietää nutrauksesta.
Taidan kuitenkin hakea paketit naapuriltani toivottua viinipullokorvausta vastaan ja kokeilla. Ap.