Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EUROVIISUT 2019 OFFICIAL

Vierailija
03.03.2019 |

Epävirallinen virallinen keskustelu koskemaan koko kilpailua UMK-ketjun jatkoksi. :)

UMK -ketju: https://www.vauva.fi/keskustelu/3386603/umk-2019-official-darude

Mitkä ovat tähän mennessä lemppareitanne? Minkä maiden kappaleita odotatte innolla? Suurimmat pettymykset?

Kommentit (720)

Vierailija
201/720 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla soi päässä koko ajan Norjan kappaleen kertosäe ja "elo-e-looeilaa" eli tälle pistäisin rahani vedonlyönnissä, jos kerroin olisi suurempi :D Toinen mahdollinen voittaja on Alankomaat.

Minä taas uskon Norjan floppaavan. Edelle menee Venäjä, Alankomaat ja Ruotsi. Ehkä jopa Islanti jos viisuihin asti pääsee. Norjaa on renkutettu jo nyt niin pitkään, että toukokuussa sitä ei jaksa kuunnella kukaan. Joikaus tuskin uppoaa pohjolan ulkopuolella, kun jo suomalaisenkin korvaan se tuo mieleen lähinnä Pirkka-Pekka Peteliuksen.

Vierailija
202/720 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alankomaat voittaa jos live onnistuu

Sveitsillä myös yllättävän hyvä biisi tänä vuonna.

https://eurovisionworld.com/eurovision/2019/switzerland

Despacitohan se siinä kummittelee :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/720 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin sen kaikkien biisien koostevideon ja sen perusteella muutaman biisin kokonaan. Oma suosikkini on tällä hetkellä ehkä Sveitsi ja Azerbaijan. Irlanti myös ihan kiva. Alankomaiden biisin olen kuunnellut jo pari kertaa, mutta en yhtään muista miten se menee? Islanti on kivan erilainen, mutta en kuuntelisi sitä säännöllisesti. Livenä kuitenkin varmaan mahtava, jos vähänkään tykkää tuon tyyppisestä musiikista. Kuitenkin mahtaako jury tykätä? Eikö ne ole viime aikoina pitänyt noista ruotsimaisista peruspoppibiiseistä...

Jotenkin monen biisin kohdalla tuli fiilis, että tämä on kiva, mutta sitten en muista niistä mitään. Georgia ja San Marino on yksi harvoista, jonka muistan koosteesta :D

Vierailija
204/720 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää Suomen semifinaali on tänä vuonna poikkeuksellisesti (ainakin omasta mielestäni) se helpompi mutta samaan aikaan tosi tasaväkinen. Tällä hetkellä sanoisin varmoiksi finaaliin menijöiksi vain Kyproksen ja Kreikan. Lisäksi Australialle on luvassa tuomaripisteitä ja Islannille vastaavasti yleisöpisteitä mutten osaa sanoa riittävätkö itsessään kummallakaan jatkoon.

Vierailija
205/720 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semi-Finaali ykkösen esiintyjät ja biisit

Semi-Finaali kakkosen esiintyjät ja biisit

Noi siis jonkun käyttäjän laatimat Top-listat. Semifinaali kakkosessa esiintyy 18 maata kun ykkösessä esiintyy 17 maata. 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Eurovision_laulukilpailu_2019 Tuolta löytyy maat, jotka eivät syystä tai toisesta halunneet Euroviisuihin tänä vuonna osallistua.

Vierailija
206/720 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oonko ainoa, jolle tulee Ruotsin kappaleesta mieleen viime vuoden Itävälta? Sehän menestyi poikkeuksellisen hyvin, liekö otettu mallia?

No ehkä Ruotsin laulajasta tulee mieleen Itävallan laulaja.

Molemmissa kappaleissa sama tempo ja gospel-henkisyyttä.

Vierailija
207/720 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikan kappaleen kertosäkeestä tulee vähän mieleen Florence+The Machinen Shake It Out. Äänestä taas Annie Lennox tai Kate Bush.

Portugalin biisi ja varsinkin lavaesitys oli varsin hämmentävä. Ihanan erilaista. Toivottavasti tällaiset mielenkiintoisimmat pääsee finaaliin.

Vierailija
208/720 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää Suomen semifinaali on tänä vuonna poikkeuksellisesti (ainakin omasta mielestäni) se helpompi mutta samaan aikaan tosi tasaväkinen. Tällä hetkellä sanoisin varmoiksi finaaliin menijöiksi vain Kyproksen ja Kreikan. Lisäksi Australialle on luvassa tuomaripisteitä ja Islannille vastaavasti yleisöpisteitä mutten osaa sanoa riittävätkö itsessään kummallakaan jatkoon.

Uskon, että Australia pääsee joka vuonna finaaliin. Sillä on maana niin positiivinen ja suosittu imago, että pääsee pelkästään sillä. Ja ausseja varmaan asuu ympäri Eurooppaa äänestämässä :) Uskon, että myös Islanti pääsee. Olihan viime vuonnakin Unkarin rankempi musa tosi suosittu.

Vierailija
209/720 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan jetsulleen noin!! Enkä väkisinkään kuullut MITÄÄN Monsters-kopion tapaistakaan,vaikka HS sitä Aalto-sympatioidensa puitteissa yrittikin säälistä vääntää...Tuo Norjan ärsyttävä joikhu on lähinnä "hifistelevää nunnukanunnukaloilailoilaata",EI jatkoon!!

Vierailija
210/720 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa Islannin biisissä ole oikein melodiaa. Mikä se saksalainen mörisijä oli, joka laulaa samoin.

Rammstein?

Jep. 😁

Vierailija
211/720 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan jetsulleen noin!! Enkä väkisinkään kuullut MITÄÄN Monsters-kopion tapaistakaan,vaikka HS sitä Aalto-sympatioidensa puitteissa yrittikin säälistä vääntää...Tuo Norjan ärsyttävä joikhu on lähinnä "hifistelevää nunnukanunnukaloilailoilaata",EI jatkoon!!

EI NIIN. Eikä sitä Islantiakaan. Jotakin melodiaa pitää musiikissa olla. Ja tuo Norjan joikhaus on jo niin nähty. Yritetään ratsastaa saamelaisuudella. No no no.

Vierailija
212/720 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että Australia pääsee joka vuonna finaaliin. Sillä on maana niin positiivinen ja suosittu imago, että pääsee pelkästään sillä. Ja ausseja varmaan asuu ympäri Eurooppaa äänestämässä :) Uskon, että myös Islanti pääsee. Olihan viime vuonnakin Unkarin rankempi musa tosi suosittu.

Nyt Austraalialla heikko biisi. Veetuilua Virolle. Nähtiin jo viime vuonna.

Vierailija
213/720 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä Alan Walker -nimisen artistin biisi Faded.

Oliko myös Monsters joku plagiaatti tai kopioitu kun kerran Norjankin väitetään olevan.

Itse sanoisin paremminkin ettei ole plagiaatti vaan tahallisesti yritetty saada se kuulostamaan samanlaiselta kumminkaan tekemättä siitä liian samanlaista.

Vierailija
214/720 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko myös Monsters joku plagiaatti tai kopioitu kun kerran Norjankin väitetään olevan.

Itse sanoisin paremminkin ettei ole plagiaatti vaan tahallisesti yritetty saada se kuulostamaan samanlaiselta kumminkaan tekemättä siitä liian samanlaista.

Mä luulin aina, että tuo Faded-hitin naislaulaja on Ellie Goulding, heh..

Miksei muuten Darude voinut tehdä mielummin jotain tuon tyylistä musaa viisuihin? Luukkuvei kuulostaa niin vanhanaikaiselta.

Vierailija
215/720 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulin aina, että tuo Faded-hitin naislaulaja on Ellie Goulding, heh..

Miksei muuten Darude voinut tehdä mielummin jotain tuon tyylistä musaa viisuihin? Luukkuvei kuulostaa niin vanhanaikaiselta.

Paitsi tuo oli Alanillakin kopio. Sävel on kopion, kopion, kopion kopio. 🐣🐤🐥🐔

Vierailija
216/720 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin unta, että Duudsonit olivat kannustamassa Israelissa Darudea ja Sebua. Tekivät samalla omaa ohjelmaa. Ja sitten juostiin minä mukana Israelin poliisia karkuun. Minun jalat olivat niin väsyneet, että Duudsonit juoksivat edellä ja itse en päässyt lujaa. Painajainen😁 Toivottavasti ei enneuni!

Vierailija
217/720 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tää tulee telkkarista?

Vierailija
218/720 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin tää tulee telkkarista?

14. toukokuuta on semifinaali, jossa Suomi esiintyy. 18. päivä finaali.

Vierailija
219/720 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuon Puolan kappaleen juttu on? Onko kantaaottava vai vain taiteellinen ja outo? Erottuu ehkä eniten kaikista muista sellaisella kivalla vanhanaikaisuudella.

Vierailija
220/720 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla yhellä on väsynyt sain siivet selkääni mun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi