Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei :) Tämä on mun viimeisin ketjuni.

Vierailija
23.02.2013 |

Kun ei kerran uskottu toisen ketjun vastauksiani omikseni. Olen tehnyt hulluna töitä, luonani kävi ihana ystäväiseni ja siinähän se.

Enkä laita nytkään mitään nimeä :)

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, välimatka tuntuu pidentävän aikaa myös. Ja oma elämä sellaisena kuin se oli lähtiessä tuntuu etäiseltä - ja kun palaa, on uskomattoman nopeasti taas kuin ei olisi pois ollutkaan. Näin mulla ainakin matkoilla. Tietty riippuu mitä on kotona odottamassa, sulla joka tapauksessa jotain muutosta edessä kun palaat.

Vierailija
2/74 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hirveän pahoillani hänen puolestaan siitä, että en tunne lääketiedettä niin hyvin ja että tietojeni vajavaisuus loukkaa häntä.

Muru, kyse ei todellakaan ollut lääketieteen tai muun spesifin tieteenalan tuntemuksesta, vaan yksinkertaisesta todennäköisyyslaskusta, jollaisen jokaisen edes lukion käyneen luulisi hanskaavaan, sekä matemaattis-loogisesta älystä tai - kuten tässä tapauksessa - lähinnä sen puutteesta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 20:55"]

Olen hirveän pahoillani hänen puolestaan siitä, että en tunne lääketiedettä niin hyvin ja että tietojeni vajavaisuus loukkaa häntä.

Muru, kyse ei todellakaan ollut lääketieteen tai muun spesifin tieteenalan tuntemuksesta, vaan yksinkertaisesta todennäköisyyslaskusta, jollaisen jokaisen edes lukion käyneen luulisi hanskaavaan, sekä matemaattis-loogisesta älystä tai - kuten tässä tapauksessa - lähinnä sen puutteesta...

Hmm. Kertolaskut mä osaan, mutta virusten tarttuvuudesta en ole yhtään varma. Maalaisjärjen ja lääkärin valistuksen perusteella esitän, että mikään potentiaalinen tartuntojen toistomäärä ei tuota tulokseksi 100 %:n todennäköisyyttä saada tartunta. Todennäköisyys kasvaa, mutta ei kertaudu suoraan. En usko, että ne lääkärit ovat olleet väärässä. Ymmärrä myös inhimillisyys: hädässä ja paniikissa tulee tehtyä tyhmiäkin kysymyksiä. Sullakin on siihen lupa. En jankkaa tästä enää. Se on ollutta ja mennyttä ja päättyi parhain päin.

ap

Vierailija
4/74 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 20:05"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 19:39"]

Kerroitko heti lentokentällä pettäneesi? Kääntyikö mies saman tien takaisin?

[/quote]

En kerro, kerroinko lainkaan (heti en), mutta kerron, että vietimme muutaman hyvin läheisen päivän yhdessä. Kun tapasimme, tuntui, että eroa olisi ollut kauemmin kuin oikeasti olikaan.

ap

[/quote]

Jaa jaa. Panit kihlattuasi kertomatta että sussa oli ollut toisen miehen penis.

Vierailija
5/74 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIV-kokeestasi olet täällä avoimesti kertonut, mutta entäpä Mensa-testi; oletko Muru ottanu osaa sellaiseen? Mitä tuli tulokseksi? Veikkaanpa, että sijoittuisit sinne Gaussin käyrän vasempaan laitaan - mikä on aivan ok ja jopa tärkeää, sillä hahmosi on hyvä esimerkki siitä, että heikommatkin voivat pärjätä elämässä, ja teidän ansiostannehan normaalijakauma ja suhteellinen älykkyyskin on olemassa! Ps. Et muuten tainnut tietää tätäkään :)

Vierailija
6/74 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 21:33"]

HIV-kokeestasi olet täällä avoimesti kertonut, mutta entäpä Mensa-testi; oletko Muru ottanu osaa sellaiseen? Mitä tuli tulokseksi? Veikkaanpa, että sijoittuisit sinne Gaussin käyrän vasempaan laitaan - mikä on aivan ok ja jopa tärkeää, sillä hahmosi on hyvä esimerkki siitä, että heikommatkin voivat pärjätä elämässä, ja teidän ansiostannehan normaalijakauma ja suhteellinen älykkyyskin on olemassa! Ps. Et muuten tainnut tietää tätäkään :)

[/quote]

Sulla on itsesi kanssa ongelma. Vähättelet toisia, koska olet pettynyt omiin puutteisiisi. Kehitä itseäsi, niin sun ei tarvitse olla noin ilkeä.

ap

Vierailija
7/74 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro, kerroinko lainkaan (heti en), mutta kerron, että vietimme muutaman hyvin läheisen päivän yhdessä. Kun tapasimme, tuntui, että eroa olisi ollut kauemmin kuin oikeasti olikaan.

ap

[/quote]

Eiköhän se tuosta lainauksestakin selkene että poikkikselle ei ole kerrottu totuutta. Vaikea uskoa että olisi vietetty niin läheisiä päiviä yhdessä jos samalla olisi kuohunut pettämiseen liittyvät asiat. 

Täytyy tunnustaa että tähän asti muru kuulosti vain naivilta mutta kuitenkin kiltiltä. Mutta tuo pettäminen heti kun tilaisuus tuli ja sitten ei edes tunnusta sitä poikkikselle vaan altistaa tämänkin mahdollisesti saamilleen sukupuolitaudeille...

Hahmo ei kuulosta enää yhtään sellaiselta johon haluaisi samaistua.

Joten Muru Näkemiin!

Vierailija
8/74 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 22:13"]

ap

[/quote]

Eiköhän se tuosta lainauksestakin selkene että poikkikselle ei ole kerrottu totuutta. Vaikea uskoa että olisi vietetty niin läheisiä päiviä yhdessä jos samalla olisi kuohunut pettämiseen liittyvät asiat. 

Täytyy tunnustaa että tähän asti muru kuulosti vain naivilta mutta kuitenkin kiltiltä. Mutta tuo pettäminen heti kun tilaisuus tuli ja sitten ei edes tunnusta sitä poikkikselle vaan altistaa tämänkin mahdollisesti saamilleen sukupuolitaudeille...

Joten Muru Näkemiin!

[/quote]

Älä luovuta. Muru on voinut kertoa ja saanut anteeksi tai on kertonut ja tullut jätetyksi. Jotain on sattunut koska murulla on vaikeaa nyt.

Vierailija
9/74 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 22:13"]

ap

[/quote]

Joten Muru Näkemiin!

[/quote]

Älä kiltti sano noin. Olen tehnyt ison virheen, virhesarjan, jota häpeän kovasti. Siihen liittyi muitakin nolouksia kuin se, mistä olen kertonut. En ole niin paha. Mä tiedän, että en koskaan enää tule tekemään mitään sellaista. En anna sellaisen tapahtua mulle, pidän siitä huolen. Mä olen niin pahoillani, häpeissäni ja kadun enemmän kuin mitään koskaan. En pysty kertomaan, mitä mun ja kihlattuni välillä on tapahtunut. Tiedän kyllä vastausten sävyn, kertoisin mä mitä tahansa.

ap

Vierailija
10/74 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu enkeli-muruseni, sinä olet kiltti ja rehellinen ja luotettava ihminen, puss puss.

Eihän sun ikinä pitinyt pettääkään. Eikä varsinkaan varatun kanssa.

Hienoa että sinulla on periaatteita, joita sitten heität roskikseen heti kun siltä tuntuu =)

Voihan ne sieltä noukkia ylös ja putsata ja todeta että oho, mokasin vähän mut ei se mitään, on mulla silti periaatteita =D

Vierailija
11/74 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muru, turhaan leikit psykologia kun et ainetta selvästikään ole opintopisteen vertaa opiskellut. Sitä tosin en epäile, etteikö sulla olisi omakohtaista kokemusta diagnoosien teosta. Syytä ainakin olisi. Sisäinen maailmasi ja todellisuus ovat keskenään niin pahassa ristiriidassa, että mitäköhän seuraa kun joskus tulet pilvilinnastasi alas. Psykoosi? Tai no, ehkäpä ongelmasi tosiaan on sitä laatua, että sellaista päivää ei koskaan tule, koska vikahan pohjimmiltaan on aina jossain muussa kuin sinussa... Pelkkää teatteriahan nuo marttyyrimaiset itsesäälittelytkin ovat. Erittäin tyypillistä tietyn tyypin persoonallisuuksille.

Vierailija
12/74 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 23:04"]

Juu enkeli-muruseni, sinä olet kiltti ja rehellinen ja luotettava ihminen, puss puss.

Eihän sun ikinä pitinyt pettääkään. Eikä varsinkaan varatun kanssa.

Hienoa että sinulla on periaatteita, joita sitten heität roskikseen heti kun siltä tuntuu =)

Voihan ne sieltä noukkia ylös ja putsata ja todeta että oho, mokasin vähän mut ei se mitään, on mulla silti periaatteita =D

[/quote]

Tarkoitatko, että on väärin tai turhaa katua, oppia ja olla uusimatta virheitään? Omien periaatteiden rikkominen tuntuu tosi pahalta. On raskasta pettyä itseensä. Mä en ole sanonut, että mokasin vähän. En ole sanonut, että se ei haittaa. Mutta voin oppia. Vielä tänään en ole parempi, mutta tulevaisuudessa olen. Olen antanut toisille virheitä anteeksi. Kyllä mulla on lupa ja velvollisuus antaa itsellenikin, joskus. En suunnitellut tekeväni väärin, mutta otin riskejä ja annoin asioiden ajautua siihen. Lopputulos ratkaisee.

ap

Vierailija
13/74 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 23:42"]

Muru, turhaan leikit psykologia kun et ainetta selvästikään ole opintopisteen vertaa opiskellut. Sitä tosin en epäile, etteikö sulla olisi omakohtaista kokemusta diagnoosien teosta. Syytä ainakin olisi. Sisäinen maailmasi ja todellisuus ovat keskenään niin pahassa ristiriidassa, että mitäköhän seuraa kun joskus tulet pilvilinnastasi alas. Psykoosi? Tai no, ehkäpä ongelmasi tosiaan on sitä laatua, että sellaista päivää ei koskaan tule, koska vikahan pohjimmiltaan on aina jossain muussa kuin sinussa... Pelkkää teatteriahan nuo marttyyrimaiset itsesäälittelytkin ovat. Erittäin tyypillistä tietyn tyypin persoonallisuuksille.

[/quote]

Joo, on kokemusta. Posttraumaattinen stressi. Sinusta se on varmaan tosi huvittavaa.

ap

Vierailija
14/74 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

PTS varmaan jothuu Mickestä, mutta miköhän oli diagnoosi ennen sitä?

Vierailija
15/74 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään mikään. Mä olen aina ollut tavallisista tavallisin, perusonnellinen, iloinen ihminen.

ap

Vierailija
16/74 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 00:31"]

Ei yhtään mikään. Mä olen aina ollut tavallisista tavallisin, perusonnellinen, iloinen ihminen.

ap

[/quote]

"tavallisista tavallisin, perusonnellinen, iloinen ihminen." Samalla tavalla kuin olet nyt hokenut monen monta kertaa miten olet luotettava ja rehellinen ja kiltti ihminen, ja silti petit kihlattuasi heti kun sait mahdollisuuden siihen?

Jotenkin minusta on hyvin vaikeaa kuvitella, että ihminen voisi olla perusonnellinen ja iloinen kun joutuu salaamaan äidiltään isänsä syrjähypyt? Kun oma isä opettaa että on oikein valehdella, kunhan siitä itse hyötyy. Saa esim matkan Italiaan, kunhan ei kerro että isän pippeli seikkaili vähän väärässä reijässä...

Vierailija
17/74 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 00:35"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 00:31"]

ap

[/quote]

"tavallisista tavallisin, perusonnellinen, iloinen ihminen." Samalla tavalla kuin olet nyt hokenut monen monta kertaa miten olet luotettava ja rehellinen ja kiltti ihminen, ja silti petit kihlattuasi heti kun sait mahdollisuuden siihen?

Jotenkin minusta on hyvin vaikeaa kuvitella, että ihminen voisi olla perusonnellinen ja iloinen kun joutuu salaamaan äidiltään isänsä syrjähypyt? Kun oma isä opettaa että on oikein valehdella, kunhan siitä itse hyötyy. Saa esim matkan Italiaan, kunhan ei kerro että isän pippeli seikkaili vähän väärässä reijässä...

[/quote]

Pettämiseen mulla olisi ollut monta tilaisuutta. En mun tehnyt mieli pettää vaan se pettäminen oli ikävä, kurja "oheinen". Isompi asia silti kuin se, mitä mä siitä sain. Paljon isompi.

Ei se helppoa ole, olla tietämättä, kun tietää. Silloin on pakko kovettaa itseään, opetella olemaan välittämättä. Toisen syyllisyyden takia saa itse anteeksi asioita, joita ei pitäisi antaa anteeksi ja sulkea silmiä, kun pitäisi kasvattaa ja ohjata. Tilanteista tulee vaihtokauppoja. Aika ja rajat korvataan rahalla.  Mutta niissä olosuhteissa ihmeen suruton olen ollut. Ikävät asiat oppii työntämään sivuun ja nauttimaan hyvistä asioista ja hetkistä.

ap

Vierailija
18/74 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä trauma on ap:lla kyseessä kun on post traumaattinen stressi?

Vierailija
19/74 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti tämä trauma tulee siitä että hän jätti poikaystävänsä kun suhteessa oli tylsää, koska oli tavannut uuden, jännittävän miehen. Kävi sitten ilmi että tämä jännittävä mies oli naimisissa, jolloin muru (periaatteiden nainen) ilmoitti että suhde loppuisi siihen. Tämä mies sai kuitenki murun ylipuhuttua sänkyyn vielä kerran, ja sai vielä suostuteltua suostumaan panokuviin, ja jopa pieneen pätkään filmiä. Muistoksi.

Tämä jälkeen tuli yksi perjantai, kun tämä mies humalassa soitti murulle että pääsisikö murun luokse käymään, ja koska muru on kohtelias hänestä kuuluu hyviin käytöstapoihin ylläpirää hyvää ystävyyssuhdetta meheen joka on naimisissa, ja jonka kanssa on ollut seksisuhde. Eli toisin sanoen, hän suostui siihen etä tämä mies tulisi käymään. Tällä miehellä ol jotain kavereitakin mukanaan, joivat vähän siideriä siellä, ja kaverit sitten lähti, tämä mies jäi ruinaamaan vielä seksiä murulta, ja kun muru ei antanut, tämä mies otti haluamansa silti.

Tästä sitten PTSD.

Vierailija
20/74 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi ed, juttu ihan noin mennyt, mutta nyt kiinnostaa se että miten nyt on asiat? Kihloissa vai ei kihloissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän