Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei :) Tämä on mun viimeisin ketjuni.

Vierailija
23.02.2013 |

Kun ei kerran uskottu toisen ketjun vastauksiani omikseni. Olen tehnyt hulluna töitä, luonani kävi ihana ystäväiseni ja siinähän se.

Enkä laita nytkään mitään nimeä :)

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan joo. Se on nyt liian iso aihe.

ap

Vierailija
42/74 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tässähän voidaan höpötellä vaikka päiväkausia, että sinänsä sama vaikka olisi viimeinen ketju. Ei näissä ketjuissa kai mitään enimmäispituutta ole.

Mitäpä kuuluu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu luin sen ketjun, ajattelin että sul ois muutakin asiaa ollut sydämellä.

Vierailija
44/74 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meni poikki, kun kerroit että panit sitä toista?

Tai sitten et kertonut, mutta et halua kertoa ettet kertonut, koska tiedät että saat siitä ihan vitusti paskaa niskaan.

Vierailija
45/74 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis leikitään porukalla että sitä yhtä ei tapahtunutkaan ja kaikki onkin nyt hyvin. Eikä kihlatunkaan tartte sitten tietää siitä kun eihän se ollut sun syy eikä sitä oikeastaan edes tapahtunut.

No me jäädään odottelemaan milloin se paljastuu kihlatulle kuitenkin... Ehkä sopivasti juuri ennen häitä ? Olis ainakin dramaattista ?

Vierailija
46/74 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan viimeisin ketju :) Joku oli tehnyt aloituksen, jossa kysyi, mikä on mun viimeisin ketjuni. Se on tämä!  Mulle on kuulunut tiheää työtahtia, ei juuri muuta. Ja sain vieraakseni rakkaan ystäväni.

ap

Vierailija
47/74 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 22:37"]

Juu luin sen ketjun, ajattelin että sul ois muutakin asiaa ollut sydämellä.

[/quote]

Pientä kevennystä kai kaipasin. Istun iltaa yksinäni, ihan omasta vakaasta päätöksestäni, ja se tuntuu aika oudolta.

ap

Vierailija
48/74 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luottoystävä johon voi luottaa :)  tuli?

Vierailija
49/74 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 22:43"]

Miksi luottoystävä johon voi luottaa :)  tuli?

[/quote]

Me ei ollut nähty pitkään aikaan ja nyt tuli tosi kova ikävä. Hänelle sopi aikatauluihin, joten hän porhalsi luokseni. Tyttöjen juttuja, iltahöpinöitä, sydämen purkamista, vertaistukea, valvomista, shoppailua ja herkuttelua. Ihan kuin teineinä.

ap

Vierailija
50/74 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait lainauksen toimimaan, mullakin tökki aluksi

Vierailija
51/74 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, näytän saaneen :) Mä lupasin puhua yhden puhelun ennen kymppiä, joten väistyn hetkeksi.

ap

Vierailija
52/74 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin aikaero siis?

Vierailija
53/74 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

keeroitko luotetulle ystävälle sitten että olet pettänyt? Vai onko se aihe nyt hyshys lakaistu maton alle, sitä ei tapahtunutkaan?

Vierailija
54/74 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikitäänpä hetki, että ihanainen murusemme on todellinen henkilö, joka on olemassa jossakin muuallakin kuin av:lla.

Kuinka moni teistä uskoo, että hän tosiaan on valmistunut yo:sta, kuten itse väittää?

Kuinka moni meistä saman ikäluokan yliopistossa opiskelevista tai opiskelleista uskoo tämän?

Itse olen 100% varma, ettei kirjoittaja ole HY:n nuoria ihmeitä. Aalto lienee myös poissuljettu vaihtoehto, sillä harvan matematiikkaa edes jonkin verran opiskelleen kantti ja ylpeys kestäisi lähteä feikkaamaan "jos heitän noppaa 6 kertaa, saanko varmuudella tuloksen 2?" -tasoista idiotismia (viitaten siihen surkuhupaisaan HIV-testiavautumiseen) edes netissä. Ja taideaineet taas niin marginaalia kamaa että ei. Lähes yhtä varma olen myös siitä, ettei kirjoittajalla ole max. 25-vuotiaana saatua ylempää kk-tutkintoa maalaislaitoksestakaan. Sen sijaan veikkaan, että murumaiseen tapaan totuus on tässäkin venyvä käsite, ja tämä "yliopisto" on todellisuudessa university of applied sciences.

Toinen huvittava seikka on isän merkittävyyden ja vaikutusvallan hehkutus, ja puheet siitä miten kirjoittaja on "aina ollut kaikille vain x:n tytär". Johonkin täysin eri aikakaudella ja sosiaalisissa piireissä kasvaneeseen tämä sepustus ehkä uppoaa, mutta ihan tasan tarkkaan jokainen lähelläkään pk-seutua kasvanut murun ikäluokan ihminen tietää, että paskapuhettahan tuo on. Näitä "merkittävien ihmisten" lapsia kun on koulut, naapurustot ja työpaikat pullollaan, eikä ns. normaaleilla älynlahjoilla siunattu voi olla tätä huomaamatta. Vaihtoehdoiksi jää siten, että kirjoittaja ei joko lukeudu em. ryhmään, elää pahemman luokan suuruusharhassa tai on kotoisin jostain maalaispitäjästä tai täydellisestä rupulähiöstä jossa tämä EHKÄ voi pitää paikkansa, eikä siis ole lainkaan sellainen synnynnäinen kosmopoliitti ja yläluokan aristokraatti, jollaisen kuvaa hän täällä vimmaisesti yrittää itsestään luoda. Tähän surkeaan taustaan viittaisi myös tuo epänormaalin kova tarve yrittää päteä taustalla, so. takana on pakko olla jonkinlainen itsetunto-ongelma. Tai sitä narsssississmia.

Olenko oikeassa vai olenko oikeassa? ;)

Vierailija
55/74 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muru, tuo sun luottoystäväsi ei ehkä ole kauaa luottoystäväsi.

Mä olin aikanaan yhden itsekeskeisen tuuliviiri-haihattelijan luottoystävä. Hän odotti, että lennähdän luokseen heti, kun hänelle kävi jotain ikävää ja tarvitsi luottoystävää. Muulloin ei sitten mua kaipaillutkaan. No eipä pompottele mua enää, pistin stopin sille.

Vierailija
56/74 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä he***tissä kiinnostaa joku "muru"!!??? On menny av:nkin taso viime vuosi alas ku lehmän häntä!

Vierailija
57/74 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 23:15"]

Leikitäänpä hetki, että ihanainen murusemme on todellinen henkilö, joka on olemassa jossakin muuallakin kuin av:lla.

Kuinka moni teistä uskoo, että hän tosiaan on valmistunut yo:sta, kuten itse väittää?

Kuinka moni meistä saman ikäluokan yliopistossa opiskelevista tai opiskelleista uskoo tämän?

Itse olen 100% varma, ettei kirjoittaja ole HY:n nuoria ihmeitä. Aalto lienee myös poissuljettu vaihtoehto, sillä harvan matematiikkaa edes jonkin verran opiskelleen kantti ja ylpeys kestäisi lähteä feikkaamaan "jos heitän noppaa 6 kertaa, saanko varmuudella tuloksen 2?" -tasoista idiotismia (viitaten siihen surkuhupaisaan HIV-testiavautumiseen) edes netissä. Ja taideaineet taas niin marginaalia kamaa että ei. Lähes yhtä varma olen myös siitä, ettei kirjoittajalla ole max. 25-vuotiaana saatua ylempää kk-tutkintoa maalaislaitoksestakaan. Sen sijaan veikkaan, että murumaiseen tapaan totuus on tässäkin venyvä käsite, ja tämä "yliopisto" on todellisuudessa university of applied sciences.

Toinen huvittava seikka on isän merkittävyyden ja vaikutusvallan hehkutus, ja puheet siitä miten kirjoittaja on "aina ollut kaikille vain x:n tytär". Johonkin täysin eri aikakaudella ja sosiaalisissa piireissä kasvaneeseen tämä sepustus ehkä uppoaa, mutta ihan tasan tarkkaan jokainen lähelläkään pk-seutua kasvanut murun ikäluokan ihminen tietää, että paskapuhettahan tuo on. Näitä "merkittävien ihmisten" lapsia kun on koulut, naapurustot ja työpaikat pullollaan, eikä ns. normaaleilla älynlahjoilla siunattu voi olla tätä huomaamatta. Vaihtoehdoiksi jää siten, että kirjoittaja ei joko lukeudu em. ryhmään, elää pahemman luokan suuruusharhassa tai on kotoisin jostain maalaispitäjästä tai täydellisestä rupulähiöstä jossa tämä EHKÄ voi pitää paikkansa, eikä siis ole lainkaan sellainen synnynnäinen kosmopoliitti ja yläluokan aristokraatti, jollaisen kuvaa hän täällä vimmaisesti yrittää itsestään luoda. Tähän surkeaan taustaan viittaisi myös tuo epänormaalin kova tarve yrittää päteä taustalla, so. takana on pakko olla jonkinlainen itsetunto-ongelma. Tai sitä narsssississmia.

Olenko oikeassa vai olenko oikeassa? ;)

[/quote]

Hahah! Yliopistosta valmistuu nykyään hädin tuskin keskinkertaisilla aivoilla nopeassa putkessa. Ei kuule tarvita paljon. Olen itse valmistunut juu, joku sitä kuitenkin vänkyttää. Veikkaan että on markkinointia, kauppaa tms.

Murun isän ja perheen merkitys ei varmaankaan liene mitenkään universaalia vaan murun omassa pienessä elämässä olevaa. Minunkin tuttavissani on niitä XX:n omistajan tyttäriä. Tuttu tapaus. Perhe voi itse korostaa että ollaan vanhaa teollisuus/lakimies/lääkärisukua niin kyllähän lapset sen helposti omaksuvat. Muruhan on kertonut kapinoineensa vanhempiensa konservatiivisuutta vastaan ja valittanut että hän ei ole tehnyt mitään tärkeää, ollut vain nätti kiva tyttö ja nyt ikä alkaa painaa. Hyötyjiähän on maailma pullollaan. Pelkästää BB-"tähdet" kerää ympärilleen perskärpäsiä.

Vierailija
58/74 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia viestejä tällä kertaa... En ole esittänyt aristokraattia enkä kosmopoliittia. Päinvastoin mä olen sanonut, että Suomessa ei ole yläluokkaa. Mun perheelläni ei ole ollut talousongelmia ja osa omaisuudestamme on perittyä. Tässä kohtaa ei pidä kuvitella, että se omaisuus on jotain keisarillista suuruusluokkaa. Olen asunut jaksoja ulkomailla eikä se tee musta kosmopoliittia. En ole ikinä antanut ymmärtää niin. Työt ulkomailla jännittivät mua tosi paljon, en ole mikään vanha tekijä.

Olen valmistunut yliopistosta eikä se mikään iso juttu ollu. Mulla ei ole parhaat paperit eikä mulle ehdotettu jatko-opintoja. Yliopisto ei ole lukiota kummempi paikka. Sen kun käy luennoilla ja tenteissä.

Yllä olevalla kirjoittajalla on  tarve tulkita kirjoittamaani yli ja väitellä sitten sitä vastaan. "Isäni tytär" -asema on pitänyt paikkansa. Kun mun siskoani on kohdeltu yksilönä, omana persoonanaan, olen mä aina ollut se kuopus, perheen lapsi. Ei toisaalta ihme, koska isä on auttanut mua monessa asiassa, esim. työn saannissa. Nuorempana mun kaveri oli kiva olla, koska se takasi hauskoja hetkiä. Meillä oli aika paljon aika kivoja bileitä, joihin moni halusi. Mä sain joskus ottaa kaverin mukaan matkalle, kun lähdin reissuun äidin kanssa ja isä jäi kotiin. Mun kauttani on moni yrittänyt saada töitä jne. Olen kertonut, että olen saanut hyvän kasvatuksen ja olen hyvästä perheestä. Tavallaan joo, mutta se ei ole koko totuus. Pakko se nyt aikuisena on myöntää.

En luule olevani mitään ihmeellistä enkä kenenkään yläpuolella, mutta haluan ajatella, että mulla on moni asia hyvin ja joissain olen jopa etuoikeutettu. Se on kiitollisuutta, ei harhaluuloa.

ap

Vierailija
59/74 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 23:22"]

Muru, tuo sun luottoystäväsi ei ehkä ole kauaa luottoystäväsi.

Mä olin aikanaan yhden itsekeskeisen tuuliviiri-haihattelijan luottoystävä. Hän odotti, että lennähdän luokseen heti, kun hänelle kävi jotain ikävää ja tarvitsi luottoystävää. Muulloin ei sitten mua kaipaillutkaan. No eipä pompottele mua enää, pistin stopin sille.

[/quote]

Mä olen "lennähdellyt" ystäväni luokse, kun hän on tarvinnut. Ei ystävyys ole hyväksikäyttöä.

ap

Vierailija
60/74 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrohan sitten muru, kun suurinpiirtein näin taannoin kirjoittelit: "Jos harrastan 100 kertaa suojaamatonta seksiä HIV-positiivisen kanssa ja tarttumisriski/yhdyntä on 0,1%, niin onko mulla nyt 10% mahdollisuudella tartunta, kertautuuko se niin, kertokaa mulle mä en tiedä???!!111"

...niin leikitkö tietoisesti itseäsi tyhmempää vain huomion vuoksi, vai oletko juuri sitä miltä tuon tekstin perusteella vaikuttaa?

Ja tuohon kolmannessa persoonassa kirjoitettuun puolustuspuheeseen, johon voit ihan omana itsenäsikin vastata:) kerropa mistä kauppiksesta valmistuu ilman ainoatakaan tilastomatikan kurssia? Helsinkiin ei ainakaan riitä pisteet edes sisäänpääsyyn, jos pääsykokeissa koko matikkaosion skippaa... Eli maallahan tää sun "yliopistosi" on ollut eikö vaan? :DDD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi