Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö sen tunteen kun bussissa tai junassa kukaan ei istu lähellesi

Vierailija
02.03.2019 |

Metrossa tai junassa saan usein koko ’loossin’ käyttööni ja siihen saattaa joku tulla vasta sitten kun muualle ei enää mahdu.

Sinänsä mukavaa että on tilaa mutta kyllähän tuo on aika vahva merkki siitä ettei minua hyväksytä tasavertaisena jäsenenä tähän yhteiskuntaan.

Taustaksi vielä etten ole ylipainoinen plösö joka ei mahtuisi penkkiin tai mikään epäsiisti päihdeveikko.

Mistä lie kiikastaa, olen vain pannut merkille kun usein julkisilla matkustan.

M35

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti alaspeukusta. Kaitpa se sitten tarkoitti ettet tiedä.

Vierailija
2/42 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Se on ihana tunne, kun noin hyvin käy :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Pakko sanoa myös, että minulla ei yleensä ole jälkeen päin minkäänlaista muistikuvaa siitä, istuiko joku vieressäni ja jos, niin millainen ihminen. Kyllä tuollaiset arkitilanteet mennään yleensä ihan "automaattiohjauksella". Ensimmäisenä tuleekin mieleen, että sinusta paistaa päälle päin jonkinlainen ahdistus ja kyttääminen, että tuleeko joku viereen.

Vierailija
4/42 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää istua miehen vieressä, varsinkaan bussissa jossa kyhnytetään koko matka.

Vierailija
5/42 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulet vaan!

Vierailija
6/42 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan taivaallinen asia, ihan itse toivon sitä ja yritän istua aika leveesti...

Itsekään en mielelläni miehen viereen istu, he kun istuvat jalat harallaan kännyä räpytellen - ei mahdu.

Vierailija
7/42 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, parasta ikinä!

Vierailija
8/42 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas oon se kiltin nössön näköinen pieni nainen jonka viereen aina istutaan (ja siinä samassa mut litistetään leveillä hartioilla ja leveillä haara-asennoilla ja kasseilla ja kantamuksilla kiinni ikkunaan). Arvaa ärsyttääkö.

Vierailija
9/42 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on päinvastainen tilanne, eli näytän ulkoisesti siistiltä ja normaalilta, ehkäpä hyväntahtoiselta. Mutta eivätpä tiedä, miten häiriintyneitä usein ajattelen :)

Keski-ik. n

Vierailija
10/42 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on päinvastainen tilanne, eli näytän ulkoisesti siistiltä ja normaalilta, ehkäpä hyväntahtoiselta. Mutta eivätpä tiedä, miten häiriintyneitä usein ajattelen :)

Keski-ik. n

Yöök, oot persu joka haluaa syödä ihmisiä. Yöök kannibaalit.

Vierailija
11/42 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas oon se kiltin nössön näköinen pieni nainen jonka viereen aina istutaan (ja siinä samassa mut litistetään leveillä hartioilla ja leveillä haara-asennoilla ja kasseilla ja kantamuksilla kiinni ikkunaan). Arvaa ärsyttääkö.

Luulet vaan

Vierailija
12/42 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihainen ilme? Pitkät jalat jolloin vastapäätä ei mahdu? Olet mies (naiset eivät istu miesten viereen ennenkuin muu tila on loppu)?

Vierailija
13/42 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Pakko sanoa myös, että minulla ei yleensä ole jälkeen päin minkäänlaista muistikuvaa siitä, istuiko joku vieressäni ja jos, niin millainen ihminen. Kyllä tuollaiset arkitilanteet mennään yleensä ihan "automaattiohjauksella". Ensimmäisenä tuleekin mieleen, että sinusta paistaa päälle päin jonkinlainen ahdistus ja kyttääminen, että tuleeko joku viereen.

Minäkin veikkaan, että kyseessä on liika tiedostaminen, joka välittyy ulospäin. Ap:n pitää kokeilla sulkea muu maailma ulkopuolelleen ja keskittyä vaikka kännykkäänsä. Uskon, että sen jälkeen alkaa ihmisiä tulla enemmän viereen.

Vierailija
14/42 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan paras tunne. En halua yhtään ketään viereeni. Muuten en kiinnitä mitään huomiota kanssamatkustajiin. Bussimatkan jälkeen en osaisi kuvailla yhtäkään siellä istunutta ihmistä.

Vierailija
15/42 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen viereen istutaan harvemmin kuin naisen.

Minusta tuo ei ole kovin paha, paljon pahempi on kun tutut ihmiset ei tule viereen, saat esim istua yksin työpaikan ruokalassa.

Vierailija
16/42 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tunne on nimeltään ”Jee!”.

Vierailija
17/42 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herran tähden minkälaisia ongelmia! :D

Kyllä on itsetunto suossa ja syvällä kun tuollaisia pohtii! Ehkä kukaan ei istu lähellesi yrmeän ja vihamielisen ilmeesi takia? Et varmaan ole kovin kutsuvaa seuraa, edes liikennevälineissä.

Jos mulkoilet kuin vihainen sonni et ole kovin puoleensavetävä. Näitä näkee kyllä usein busseissa ja junissa.

Vierailija
18/42 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun bussis just sinne mihi haluun enkä mieti mitä joku ajattelee miks en sen vieree menny

Vierailija
19/42 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

M44 kirjoitti:

Vihainen ilme? Pitkät jalat jolloin vastapäätä ei mahdu? Olet mies (naiset eivät istu miesten viereen ennenkuin muu tila on loppu)?

Minä ole nainen ja istun miehenkin viereen. Ei ole mitään väliä. Miksi en istuisi? Pelkäävätkö muut naiset miehiä? Outoa.

Vierailija
20/42 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lol

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi