Missä kaikki neliapilat?
Moi!
Oon käyny silloin tällöin koneella vilkaisemassa, mutta ei ole kai kukaan käyny hetkeen kirjoittelemassa kuulumisiaan... Itsekään en ole kerennyt kirjoittelemaan, mutta nyt ulkona sataa vettä ja tätä " jouto" aikaa on kahvikupillisen verran! Laitoin uuden pinon kun oltiin pudottu niin hurjan kauaksi.
Jotta mitäs teille itse kullekin kuuluu?
Mulla on nyt kp 23/28 ja toisia menkkoja tässä odotellaan synnytyksen jälkeen. Luulisin et kierto on tuo 28 päivää, kun on aina ennenkin ollut. Imetän enää aamulla kun pikku isäntä herää. Nyt on alkanut nukkumaan yönsä heräämättä! Kyllä koko illan tankkaakin puuroa, maitoa ja velliä menee aimo annokset.
Sellaista tänne kuuluu...
Koittakaahan kirjotella kuulumisia jos vain suinkin on aikaa, sillä olis kiva lukea mitä teille muille kuuluu... Ja oliskohan joku onnellinen päässyt plussailemaan?!
Mutta tässä se meni kahvitauko ja nyt olis jatkettava askareita..
Joten paljon ++++++++ säteitä kaikille ja hyvää loppu viikkoa!
wagner
Kommentit (73)
Jippii lisää uusia, tervetuloa vaan i.s. Sinulla on aika lähellä samanikäiset muksut, kuin meillä. Meillä on poika 9v, tyttö 4v ja poika 2,5 v. Ainakin oireesi kuulotaa lupaavalta, peukutan että se on sitä itseään;)
Niin ja Wagner; Sinullakin vaikuttaa oireet tosi lupaavalta, peukutan sinnekkin kovasti. Ilmoita kun olet testannut, olen hengessä mukana.
Nyt on plussailussa ollutkin hiljaista jonkin aikaa, joten niitä uutisia kovasti odotellaan. Mulla on vielä piinapäiviin aikaa.....nyt on kp 15 / 26,27,31. Jotenkin mulla on alkanut nyt viime aikoina menkat heittelemään, ovat lähinnä alkaneet aina vaan aiemmin ja aiemmin. Ei toi nyt paljoa ole, mutta olen vain tottunut, kun ne ova olleet aina niin säännöliset.
Viime yö meni valvoessa, kun meiän esikolla alkoi särkeä korvaa puoli yhdeltä yöllä. Hän itki aamuun asti tuskissaan, mikään roppi ei oloa lievittänyt ja sitten aamulla se korva itsestään puhkesi. Ajan sain lääkäriin vasta klo 13,00. No onneksi tuo tk on tos kiven heiton päässä, ettei tarvi lähteä tuonne maan ääriin asti. Tälleen meillä alkoi viimoinen koulu viikko....
+++++tuulia lähettäen Lalla
Ai niin mijoralle piti vielä; Toivottavasti niistä verikokeista selviäisi jotain, niin voitte jatkaa sen mukaan suunnitelmia. Onhan tuo varmasti piinaavaa, mutta toivottavasti kaikki kuitenkin kääntyisi parhain päin ja saatte jotain selvitystä.
Lalla
Ihanaa vihdoinkin aurinkoa aamun sateen jälkeen !! Tervetuloa vaan lisää uusia, meitä taitaakin olla jo monta !!
Onpa kiva kuulla että piinailijoitakin on joukossa :) Itsellä menossa 19/27 eli viikon päästä on jännät paikat. Isommin en kyllä jännäile koska meillä ei edellistäkään lasta ihan pyykkiä pestessä alulle laitettu !!!! Yritän ottaa rennommin ja antaa ajan näyttää saadaanko meille vielä pikkunelosta !
Galluppia aattelin pistää aiheella miten tilavasti asutte ja onko teillä tila-autot tai tarkoituksena hommata mahdollisen nelosen saatuanne ???
Meillä nimittäin pikkusen ahtaaksi menis nelosen jälkeen kun nuo isommat lapset tuntus haluuvan omat huoneensa pitää ja työhuoneena on yks makuuhuone !
Meillä on siis 4 makuuhuonetta, keittiö ja olohuone. Joku oma rauhottumispaikka ois ihana kun talo on niin avara ettei oikein omaa rauhaa ole missään ! Takkahuone esim. ois ihana.
Auto on ihan tavallinen ja ei varmaan tila-autoa edes laitettas koska esikoinen on jo 15- vuotias. Vaikka jos lähiaikoina tärppäis niin kyllä sekin vielä meidän matkassa reissussa kulkee että ahasta ois silläkin saralla ;)
Ja nyt ulos kahvia nauttimaan kun vielä paistaa :):)
Vielä on mahduttu sekä asuntoon ,että autoon. Asuntona on kerrostalossa 4h+k tytöt jakavat saman huoneen ,pojalla oma.
Jos nelonen tulee hän mahtuu meidän huoneeseen pariksi vuodeksi ja jos tässä asutaan voi teinit mennä samaan huoneeseen ja pienemmät toiseen...no joo tämä on tietysti vaan minun ajatus asiasta. Ok-taloa on kateltu ,mutta kiire ei asialla ole. Autona Chevy Astro joka tällähetkellä rek. viidelle ,mutta muutostöillä saa suuremmallekkin porukalle ,eli ei auto ongelmaakaan tule jos nelonen joskus saapuu.
Tällä tahdilla vaan taitaa ehtiä asunto ja auto vaihtua monesti ennen kun se plussa sieltä tulee jos tulee.
Jännää... Mukava jännäillä muita, kun itse ei vielä ole päässyt niin pitkälle.
Noista auto ja asuntojutuista oli hiljattain keskusteluakin, mutta vastaanpa nyt sen verran, että meillä kumpikin venyy neljänteenkin lapseen ihan kivuttomasti. Autossa on paikkoja niin paljon, ettei koskaan saada sitä omin voimin täytettyä ainakaan ennen kuin se lahoaa lopullisesti, vanha kun on...=) Kotina on omakotitalo, jossa ihan kivasti tilaa ainakin niin kauan, kun lapset ovat pieniä. Pienet eivät omia huoneita tarvitse eikä kaipaa, teineistä en sitten tiedä. Meillä huoneet ovat isoja, joten niitä voi sitten tarvittaessa jakaa ja taloa voi sitten vaikka laajentaa jos kovin monta lapsosta vielä tulee. ;) Jos lapsia on " vaan" neljä, mahdutaan varmaan ihan hyvin tässä elelemään.
Kelit ovat aina vaan sateisia. Nyt kun kerholaisetkin ovat jo kesälomoilla, alkaa kaivata kesäkelejä, jolloin voisi olla ulkona aamusta iltaan.
Nyt pitää jatkaa pyykkäämistä...
No niinhän siinä kävi ,että en mitään tietoa vielä tänään saanut niistä verikokeistani...grrr ,aamulla puhelimessa ollut ns. omahoitajani oli palaverissa ja toinen sanoi kuulleensa, että kaikki tulokset ei olisi vielä tullut. Voi rähmä... se menee ens yö niitä miettiessä ,huomenna soitettava uudestaan.
Wagnerii... huhuu missä oot ,täällä ootellaan jännityksellä kertomaan testaustulosta:)
Pakko tulla kurkkiin taas onko Wagnerista kuuluut mitään......huhuu Wagner, älä pidä meitä enään jännityksessä ;)))))
Mijora; Voi harmi, kun et saanutkaan tuloksia vielä....jaksuja odotteluun.
Annika kyseli asunnoista ja autoista; Me asutaan omakotitalossa, jossa on 3 makuuhuonetta, iiiiiso tupakeittiö ja takkahuone. Tässä aikomus asua jatkossakin, kun on miehen kotitalo. Jos tarvetta tulee, saa laajennettuakin. Autoja meillä on kaksi, tavallinen henkilöauto ja farmari. Mies vitsaili jo viikonloppuna, että jos perhe kasvaa tuplana, niin sit ajetaan kahdella autolla peräkkäin heh, heh. No kun nyt tulis se yksi.....Meillä vaan on suvussa kaksosia, niin siitä tuo vitsailu;)) Aika näyttää sitten tuon autojärjestelynkin, asioilla kun on tapana järjestyä.
Täällä on tänään ollut päosin aurinkoista, nyt tuossa näkyy vähän tummaa pilveä. Keskiviikoksi toivoisin sateetonta päivää ja suht lämmintä, mennään kerhon kevätretkelle. Ai niin, esikon korva oli tosi pahasti tulehtunut, joutui imulla tyhjentämään märkää pois ja huomenna taas uudelleen puhdistukseen. Sai kyllä kunnon tropit, lääkekuurin ja tippoja, voi rassukkaa....
Omasta navasta vielä.....mulla on ollut nyt outoja vatsakipuja ja pissalla ravailua, niin ja selkää välillä jomottaa. Ovis oli kyllä jo 25pv, muissa kierroissa ei ole ollut tämmöstä, hmmm tietty tää toiveita antaa. No toivossa on hyvä elää;)
Lalla
Wagnerin tietoja täällä jännityksellä ootellaan !!
Mijoralla varmaan pitkä yö edessä koetahan edes vähän saada nukuttuakin. Ymmärrän kyllä täysin turhautumisesi kun tuloksia ei vielä saanutkaan !
Sori mun galluppi kun uutena liityin vasta joukkoonne niin en tiennytkään että sitä on vasta kyselty. Kiva kun vastasitte kuitenkin.
Plussatuulia puhallellen Annika
Joo... Just tein testin ja negahan sieltä paukahti! Siis ei kun jatketaan menkkojen odottelua! Pettymys tämä kyl kieltämättä oli, mutta minkäs teet! No, huomenna on päivä uus joten vetäydyn potemaan vauvakuumetta peittojen alle! Vähän on mieli maassa, joten huomenna sit voisin kirjotella enemmän jos koneelle kerkeen..
Pikkuisen pettynyt wagner
Täällä taas lapset heräs puoli kuudelta ja täys tohina on jo käynnissä.
Kiitos kaikille hengessä mukana olleille ja todellakin näin on, että nukuttuani yön yli kaikki näyttää taas paremmalta. Ukko kullan kans illalla juteltiin ja isäntä muisti että keskimmäiseltä kun tein testin niin oli ensin nega kun menkat oli viikon myöhässä. Pari viikkoa siitä kun ei menkkoja kuulunut ja tein testin niin olikin yllätyksekseni plussa. Mutta tuumasin isännälle, että ei nyt vielä elätellä suuria toiveita ja odotellaan menkkoja nyt jonkun aikaa ennen uuden testin tekoa. Olo ei kyl ole ollenkaan sellainen että olis menkat tulossa, mutta kait ne sieltä vielä ilmestyy. Olisko sit supistuksen kaltaiset kivut olleet jotain kohdun palautumiskipuja, kun vähän voimakkaampia ponnisteluja vaativia hommia tein tuolla ulkona?! Eihän meidän nuorimmainen ole kun vasta 7kk ja meillä kun on ollut aika pienellä ikäerolla kaikki muksut. Vajaan puolentoista vuoden välein ovat kaikki syntyneet.
Että sellaisia tunteita tänään... Kiva kun täällä voi käydä purkautumassa vaikka isäntä on kyl aikasta ihanasti mukana jakamassa tuntoja.
Mutta menen keittämään kahvit niin sais tämän päivän kunnolla käyntiin..
wagner
Aamusta heti toiveikas soitti sairaalaan ja eihän ne kromosomijutut vieläkään valmiita olleet...ensi keskiviikoksi uusi soittoaika ,että ei jäänyt yhteen yöhön tämä odottelu...mikä hitto niissä kestää ,kokeet on otettu viikolla 15 ,eli kauan aikaa sitten.
Wagner...niin kauan on toivoo kun " tätipunainen" pysyy poissa.
Mulla kans kakkoselta kävi niin et TK:ssa testattiin kun viikon oli menkat myöhässä ,negaa taas viikon päästä ja negaa ,sit viikon päästä tuli plussaa ja kuitenkin olin raskaana ollut jo ennen tuota eka testiä.
Täällä on taas sellanen maailmanlopun meininki... siis miun pääkuoressa. Kp17 ja pms-oireet painavat päälle ,mulla ne on aivan kamalia ,oksettaa ja puistattaa kaikki hajut ,hermo kiristyy pienimmästäkin asiasta ,toisinaan vaikka ei mitään syytäkään ole.
Olo on sellainen (nyt tulee rumasana) ,että voisi kiivetä perse edellä puuhun ja se vaan voimistuu mitä lähemmäs menkkoja mennään.
Tää on niin rasittavaa kun suurinosa noista pms-oireista on aivan samoja kun raskausoireet ja arvatkaa kuinka monesti olen lankaan mennyt? Todella monesti olen kuvitellut ,että nyt sitä ollaan raskaana kun oiretta pukkaa ,mut menkat kuitenkin alkaa ja sit taas toisinpäin ,oireita on ollut ja olen ajatellut ,että pms:sää ne vaan on turha testata ,no jossain vaiheessa sit on ollu pakko ja plussaa on tullu.
No kyllä tästä taas selvitään jotenkin...toivottavasti teillä toisilla on kirkkaampi mieli tänään:)
Kirjotin tosi pitkän viestin ja se katos taas johonkin graaz.....
Wagner; Ei toivoa vielä ole menetetty....mun vieres leikkii meiän 2,5v nega, haamu-plussa:) ++++tuulia tuplana sinne lähetän ja jaksuja piinailuun.
Mijoralle; Aurinkoisempaa mieltä lähetän, minullakin pms- oireita esiintyy, mutta onneksi livempänä. Elikkäs auringon säteitä tulee ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Minuu alkoi eilen himottamaan raikkaat hedelmät ja vielä hedelmämehussa. Tummaleipä maistuu aivan taivaalliselta, muu ei sit maistuisikaan:) Nyt minulla on kyllä vasta kp 16 tai 17, joten ei nää himot nyt sitä ole, eihän se vielä ole edes mahdollistakaan. Kaikkea sitä ihminen pähkäileekin vauvakuumeen riivaamana, no toivottavasti työ ymmärtänette.
jaksuja kaikille piinailijoille ja +++++säteitä tietysti lisää.
Nyt lähetään hakemaan rinsessa kerhosta.
Lalla
Ajattelin tulla morjestamaan pitkästä aikaa vanhoja tuttuja!! Viikko sitten kävin ultrassa ja la aikaistui ja on nyt 2.12. Siis sen kierukan poiston jälkeen meni peräti 10 päivää kun tämä pikkuinen sai alkunsa.
Pahoinvointi on nyt jo lähes kokonaan ohitse, jippii!! Mutta kyllä vaan sitä huomaa neljättä odottavansa, kaikkea kremppaa alkaa tulla. Yritän kuitenkin nauttia täysin siemauksin koko odotuksesta.
Ihanaa loppukevättä ja kesänalkuja teille kaikille ja paaaljon plussasäteitä!! ja tietysti onnea plussanneille!!
piipero 13+3
Piipero; Kiva kuulla sinustakin ja mukava kuulla, että kaikki on sujunut hyvin:) Onnea odotukseen ja käyhän jatkossakin moikkaamassa. Yritän kovasti tulla perässä;) Jos viittit, kerroppas vielä sun alkuoireista. Siksi vaan kysyn, kun mulla on tänään ollut tuolla alapäässä semmosta painon tunnetta....että voiskohan tää liittyä mitenkään tärppimahikseen. En ole oireita etsimällä etsinyt, mut rupesin vaan ajattelemaan. Kylhän sä tiedät mitä tää kuumeilu pahimmillaan aiheuttaa;))))tekee hulluksi.
No joo.....Mitä Wagnerille kuuluu, toivottavasti menkat ei ole alkaneet. Ilmoittele....
Hauskaa illan jatkoa kaikille!
Lalla
Noista mun alkuoireista on pakko todeta, että eipä ollut yhtään mitään. Ehkä se vaan johtuu siitä, että en sitten yhtään osannut odottaa, että raskaana olisin siis että olisin kuulostellut itseäni. Mulla on muutenkin ollut kovin vähän oireita ihan alkuvaiheessa. Ja vielä kun satuin olemaan mahataudissa, kun tein plussatestin, niin en tiedä mitkä palelut ja pahoinvoinnit johtui siitä taudista.
Kolmannen kohdalla muuten pistin merkille sen painontunteen alavatsassa, mutta en muista samaa muista raskauksista, hassua.
Tulkeehan tosiaan perässä, jos vaikka puhaltelen täältä näitä raskaushöyryjä sinnepäin. ;) Ja kyllä vaan käyn aina välillä kuulumisia kirjoittelemassa.
piipero
Kiva kun piipero käyt meitä kuumeilijoita välillä moikkaamassa ja kertomassa kuulumisia. Kiva kuulla että kaikki on sujunut hyvin ja voitte vauvan kanssa hyvin. Hyviä jatkoja toivottelen edelleen!
Lalla; siellä taitaa olla myös pientä jännitystä ilmassa ja oireet kyl kuullostaa kieltämättä aikasta lupaavilta. Pidäthän meidät ajantasalla jos oireet lisääntyy? Pidän peukkuja ja puhaltelen plussatuulia..
Täällä edelleen odotan menkkoja alkaviksi, eli ei ainakaan vielä ole täti tullut! Eikä ole edelleenkään sellainen olo et ne nyt juuri olis tulossa. Kuten joku jo mainitsi niin kauan kun ei menkkoja kuulu, on toivoa!
Mutta taidan painua pehkuihin, kun on jo pitkä päivä takana ja väsyttää niin vietävästi! Koko päivä ollaan ulkoiltu!
Mutta palaillaan taas huomenna.. Hyviä öitä!
wagner
Pikaisesti näin aamusta kuulumisia ! Pikkuhiljaa taas alkaa masennus iskeä kun tutut oireet palailee. Rintoja aristaa ( ehkä hieman vähemmän kuin tavallisesti mutta sekin joskus vaihtelee ) ja naamaan pukkaa finnejä !
Jotenkin jo pitkään lasta toivoneena ja joka kerta pettyneenä alkaa olla jo valmiiksi pessimisti ! Oireina itse muistan edelliseltä kerralta runsaan valkovuodon ja alaselän juilimisen ! Kokoajan sai juosta vessassa ja olin ihan varma että nyt alkaa. Jotenkin sitä nytkin oottelee tuota tuntemusta mutta eipä ainakaan vielä ole ollut ! Kierto on siis 21/26 (tai 27).
Jotenki taas tänä aamuna tuntu että jonnekin pitää päästä kertomaan tuntemuksista kun minä en kyllä kenellekään ystävälleni viitsi edes puhua neljännen toiveesta ja miestäkään ei aina viiitsi rasittaa näillä jutuilla kun se ei edes kuumeile ihan niinkuin minä. Mies lähinnä suostuu olemaan ilman ehkäisyä kun asia on kerran minulle niin tärkeä ! Kuhan edes jostain syystä ;) Kolmannenkin aikaan oli sama juttu ja loppujen lopuksi olikin sitten täysillä mukana kun raskaus alkoi.
Tietääkö teillä muilla ystävät tai sukulaiset raskautumisyrityksestänne ?
Kiitos piipero, plussatuulista ja vastauksista. Kiitos wagnerillekkin plussasäteistä, niitä nyt tarvitaan:)) Luulenpa wagner, että ne sun menkat ei enään ala, vaan se on nyt sitä! Kyllä se pian plussaksi muuttuu:) Oireista vielä.......Oltiin tänään kerhon retkellä, mua paleli koko ajan ja väsytti. Nytkin olen aivan poikki, puhki. Lapset eivät oo moksiskaan, lähtivät vielä isin kanssa pihalle. En muista koska oisin ollut näin väsynyt graaz. Tänäänkin on ollut semmoista menkkamaista juilintaa, vaikka vasta ensiviikon lopussa on menkkojen aika. No aika näyttää sit taas, että petytäänkö.
Annika; Älä vielä sinäkään toivoasi menetä, silloinhan se varmemmin tärppää, kun vähiten odottaa. Niin ja vastaanpa vielä kysymykseesi; Myö ei olla ihan suoraan kerrottu yrittävämme, vihjailtu vain. Mies on kyllä työkavereilleen puhunut aikoja sitten. Joillekkin puolitutuille on helpompi kertoa, kuin läheisemmille.....ehkäpä pelko reagoimisesta, kun se yleensä on tyyliin " onhan teillä noita lapsia jo" ja " vieläkö." Siksi näitä juttuja onkin helpompi kertoa ja purkaa täällä. Työ ymmärrätte, ettekä varmaan ihan heti hulluksi leimaa.....e e e ettehän ;)
Lalla
Näköjään kirjoittelen aina näin öisin, kun en oikein muuten ehdi koneelle. Vastauksia kyselyihin: Meillä on tila-auto, johon mahtuisi 7 henkeä. Iahn hyvin kulkee, vaikkei ihan uusinta mallia. Omakotitalossa asutaan ja kaksi lastenhuonetta on tällä hetkellä tulevaisuudessa olisi tarkoitus jollakin laajennussuunnitelmalla saada yksi huone lisää (ehkä?), mutta joka tapauksessa lapsoset eivät kaikki saisi omaa huonetta.
Olen kertonut nelostoiveesta veljen vaimolle ja parhaalle ystävälle, en muille. Musta tuntuu, etten halua kertoakaan, ennen kun on jo selvästi masukumpu näkyvissä. Suurin osa ystävistä ja sukulaisista tietää kyllä, että mulla on aina ollut haaveissa neljä lasta.
En oikein tiedä, mitä pitäis ajatella: Mulla on ollut toukokuussa kolmet kuukautiset. Voihan se olla, että keho on vielä sekasin, kun nämä on nyt niitä ekkoja kiertoja tuon meidän neitokaisen syntymän jälkeen. noh, katsotaan, mitä tapahtuu.
Hyveli yöteli!
Wagner hei ,mitä pulverii sä käytät pyykätessä? Josko se vika onkin siinä ettei täällä tärppää:)...heh!
Wau ,jännitetään nyt sit kuinka käy...tulehan kertoo kun oot testannu ,hengessä ollaan mukana.
Minua tänään kanssa jännittää ,iltapäivällä soitto sairaalaan, verikoe tuloksista...niitähän otetiin ,et yrittävät selvittää km syitä ,kromosomit ,spr-hyytymistekijät jna. jotain vasta-aineita.
Oikeesti toivon ,että sieltä joku vika löytyisi ,olis helpompi sulattaa kun olis jokin syy ja saisi mahdollisesti apua sit tulevaisuudessa.
Tällaisia täällä pähkäilee ja odottaa ,että kello kulkisi tuonne iltapäivän puolelle.
Viimenen viikko koulua pyörähti käyntiin...kohta siis lapsukaiset kotona päivät ja tekemistä saa keksiä urakalla ,etteivät ala hyppiä seinillä.
Uimarannat eivät vielä houkuttele kun on liian kylmää ,eikä uida voi.
Äiti siis hieroo aivonysyröitään ja yrittää keksiä kaikille jotain kiinnostavaa tekemistä tasapuolisesti...tai lähinnä kuopukselle ,isommat menevät omia menojaan.