Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä kaikki neliapilat?

18.05.2006 |

Moi!

Oon käyny silloin tällöin koneella vilkaisemassa, mutta ei ole kai kukaan käyny hetkeen kirjoittelemassa kuulumisiaan... Itsekään en ole kerennyt kirjoittelemaan, mutta nyt ulkona sataa vettä ja tätä " jouto" aikaa on kahvikupillisen verran! Laitoin uuden pinon kun oltiin pudottu niin hurjan kauaksi.

Jotta mitäs teille itse kullekin kuuluu?

Mulla on nyt kp 23/28 ja toisia menkkoja tässä odotellaan synnytyksen jälkeen. Luulisin et kierto on tuo 28 päivää, kun on aina ennenkin ollut. Imetän enää aamulla kun pikku isäntä herää. Nyt on alkanut nukkumaan yönsä heräämättä! Kyllä koko illan tankkaakin puuroa, maitoa ja velliä menee aimo annokset.

Sellaista tänne kuuluu...

Koittakaahan kirjotella kuulumisia jos vain suinkin on aikaa, sillä olis kiva lukea mitä teille muille kuuluu... Ja oliskohan joku onnellinen päässyt plussailemaan?!

Mutta tässä se meni kahvitauko ja nyt olis jatkettava askareita..

Joten paljon ++++++++ säteitä kaikille ja hyvää loppu viikkoa!

wagner

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edelleen odotellaan menkkoja alkaviksi. Kovasti kyl odotan ja toivon että olisit Lalla oikeassa ja raskaana olisin. En nyt kuiteskaan kovin suuria toiveita elättele, niin ei sit tuu ihan niin kamalia pettymyksiä.

Mua on kans väsyttäny päivisin ja illalla aivan älyttömästi heti kun vähänkään on rauhoittunut paikoilleen. Mutta saattaa syynä olla se kun ollaan nyt oltu ulkona lasten kans aamusta iltaan.. Ja samoten palelua löytyy, mutta aika helppo näitä oireita on kehitellä, kun vauvakuume on huipussaan!

Nyt on kp 37 ja muutaman kerran on tänään selästä kolotellut aika tuttuun tyyliin. Ärsyttävää kun aina saa olla vessassa tarkistelemassa tilannetta, kun tulee sellainen olo että nyt ne alko! Kuullostaako tutulta?

Joku kyseli onko vauvahaaveista kerrottu muille.. No, meillä mun äiti jo taitaa aavistella että yritys on päällä, kun alituiseen siihen malliin vihjailee. On ollu mutsin kans puhetta, että olis kiva saada vielä ainakin yksi lapsi.. Mutta kenellekkään ei olla varsinaisesti mitään sanottu. Olen kyll aika saletti että miehen puolelta kauhistellaan lapsien määrää ja lyhyttä ikäeroa, jos tässä nyt vauvauutisia pääsee joskus kertomaan. Oli näin jo kun aloin kolmosta odottamaan. Mutta onneksi osaan jättää kommentit omaan arvoonsa ja nautin lapsista täysin rinnoin!

Plussatuulien myötä toivottelen aurinkoista päivänjatkoa kaikille!!

wagner

Vierailija
62/73 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wagner; Aina vaan varmemmaksi menee, että oot raskaana. Usko pois, kyllä sinä olet. Toivon sitä sulle tosi lämpimästi. Niin noi mun oireet ovat hyvin samankaltaiset, kuin sulla. Mittasin eilen ja äsken lämpöä, näytti 36,6 ja 36,7 .....normaali on 36,2....eli on nekin koholla. No tänä aamuna ei sitten maistunut aamupalakaan kunnolla ja sen jälkeen rupesi koskeen vatsaa. Äsken otin ruuan kanssa perunasalaattia, niin hyi, olisi kuin ollut joku sivumaku. Palelu jatkuu ja välillä nousee, kuin joku tuskan hiki pintaan. Aamulla kun ravasin yläkerrassa hakemassa esikolle vaatetta, niin hengästyin. Olo on vähän semmonen, kuin olisi lievä krapula. Mut jos tää nyt ei sitä ole, niin mitä sitte.....no se on vaan odotettava nätisti ensiviikkoa.

Meillä on muuten tooooosi mahtava pino, ootteko huomannut???? Jatketaan samaan malliin, pidetään nelkut pystyssä;)))))

Uusia rohkeasti mukaan vaan!

Ei muuta muuta kuin plussatuulia kaikille tarvitsijoille!

Lalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yhtä tuskaa se on aina kun kierto loppuaan lähenee. Aina sitä tulee oireita ihmeteltyä vaikka kuinka päättää että rauhassa oottelen !!! Pitää sitä olla typerä !!!

No mulla on parina päivänä ollut huimausta ihan yhtä-äkkiä. Voiskohan se olla oire ???!!! Pahaa oloa sinällään ei ole mutta eipä sitä ennenkään ole kuin vasta myöhemmin tullut.

Pahentaa kyllä tää sivujen vahtaaminen ja muiden kanssa jännittäminen. Pitäs osata jo ottaa rauhassa nelosen kans ja tätäkin tosiaan jo pitempään yrittäneenä mutta tänne sivuille sitä kokoajan veri vetää mitä lähemmäs kierto loppuaan etenee :)

Toinen oire tai mikä nyt lienee on hikoilu !!! Ja ihme kuumat aallot. Oisko ennenaikaset vaihdevuodet sittenkin ;);)

Vierailija
64/73 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että erikois plussatuulia Lallalle ja Wagnerille ja kaikille meille jännääjille !!!!!!!

Vierailija
65/73 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista oireista kun Annika kyseli, niin mulla on tota huimausta päivittäin ja useita kertoja.. Onko sit raskausoire vai johtuuko siitä, kun tulee tuota nuorimmaista kanniskeltua aika paljon? Saattaa olla hartiat sen verran jumissa että huimaus johtuu siitä! Mutta täällä kyllä hiki virtaa ja se tulee just sellaisina aaltoina.. Hetken päästä saattaa jo vilu yllättää kun on hikisenä käynyt availemassa ikkinoita. Löytyykö lallalta samoja huimauksen tunteita?

Lämmöt on mulla kans ollu koholla jokusen aikaa. Norm. 36.2 ja nyt on ollu 36.5-36.8.

Sitä samaa olen lalla täällä miettinyt et jos ei nää oo raskausoireita niin mitä sitten?!

Mutta nyt on mentävä tyhjentään astianpesukonetta, joten palaillaan asiaan!

wagner

Vierailija
66/73 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista lämmöistä sen verran et pitäiskö ne mitata aamulla ennenkö nousee sängystä, jotta ne olis " luotettavia" ? En ole tätä ennen niitä mittaillut ja nyt sit kun menkkoja ei kuulunut niin ihan mielenkiinnosta katsoin mitä ne näyttää. Sen tiedän että päivän mittaan ne vaihtelee, mutta nyt on ollu liki joka mittauksella 36.5. En ole aamuisin mitannu ollenkaan, kun tuppaa aamusta olla tuota ohjelmaa muutenkin.. Varsinkin jos kaikki muksut herää samaan aikaan.

Vanhinta kun mentiin synnyttämään, niin kätilö sanoi että lämpö nousee kun synnytys käynnistyy mikä oli mulle ihan uusi tieto. Mutta niin kaikki muukin oli ihan uutta ja ihmeellistä!

Eilen unohtu noista oireista mainita, että valkovuoto on lisääntynyt huomattavasti. Se kans pistää juoksemaan vessassa tarkistuttelemassa että joko nyt menkat alkoi..

Lalla; kun mainitsit tuosta perunasalaatista, niin mulla pinaattikeitto teki saman reaktion..ja niin kun se on mun suurta herkkua. Mutta niin jouduin jättämään keiton syömättä?! Tästä aikaa on reilu viikon verran. Nyt pahoinvointi on muuttunut lähinnä aamuiseksi kuvotukseksi.

Ens viikollako sulla pitäis menkkojen alkaa jos on alkaakseen? Kovasti pidän peukkuja ja laitan plussasäteitä tulemaan! :-)

Että tämmöisiä mietteitä tänä aamuna täällä..

Nyt on jatkettava aamutoimia, mutta oikein aurinkoista ja lämmintä päivää kaikille!

wagner

Vierailija
67/73 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa tutut oireet nostaa päätään !" ! Selkää ja alavatsaa kivistää kovin tutun tuntuisesti että mahtaa olla toiveet taas kerran menetetty :(

Mites teillä muilla kun ei ole mitään kuulunut ??

Vierailija
68/73 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla, että muilla jo jotakin tapahtuu... ainakin noi pahoinvoinnit yms. kuulostaa mun mielestä ihan raskausoireilta. Itse en oikein tiedä mitä odottelisin, aikaisempien kanssa ainut oire on ollut se, että sormukset on tippunut sormista (nivelet jotenkin pienentyny??) ja paino lähtenyt selvään laskuun. Jokaisen kolmen kanssa mulla on ollu yhdet ns. valekuukautiset kun olen jo ollut raskaana. Ero tavalliseen vuotoon on ollut se, että vuotoa on tullut paljon vähemmän kuin tav. ja vaan kaksi päivää normaalin viiden-kuuden sijasta.

Mulle yksi vanha sairaanhoitaja sanoi kerran sairaalassa kohdunulkoisen jälkeen että kesällä ne siittiötkin on paljon aktiivisempia kun on valoisaa. Pitää vaan kuulemma tarkistaa, ettei mies pidä liian tiukkoja kalsareita... Arvatkaapa kuulostiko hassulta vanhan harmaahapsisen hoitajan sanomana! Toivotaan, että hän oli oikeassa ja plussatuulia koko porukalle!

marinox

Vierailija
69/73 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimein ehdin koneelle! Koko päivä ollut yhtä menoa huh....

Ihania nuo kukkivat omppopuut, se taitaa olla kesä nyt:)

Kiitos plussatuulista kamut;) Tänään minullakin on hikeä pukannut, etenkin kaupassa tuli tunne, että ilma loppuu. Mutta sitten taas herkästi tulee noita vilun väristyksiäkin. Masua ja selkää sillain jännästi juilii, välillä tuntuu masussa semmoista riipaisevaa kipua. Olen tänään yritänyt unohtaa koko epäilyt ja olen unohtanutkin, mutta niin vain nuo oireet taas pistää miettimään. Annika; myö taidetaan olla kaikki nyt ihan hassuja, mut hyvä niin, täällähän meitä ymmärtäjiä löytyy. Plussatuulia sullekin toivottelen:) Niin ja tosiiaan tää palstailu ei yhtään asiaa helpota, päin vastoin;D

Elikkäs likat jännätään yhdessä ja koetetaan pitää täällä vipinää!

Ainiin noista lämmöistä...minuakin kiinnostaa, että miten niitä nyt pitäisi mittailla. En ole aiemmin kokeillut, mitä nyt eilen ja toissapäivänä, joten jos joku tietää????

Lalla

Vierailija
70/73 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kierrossa ei tarvitse enempää jännitellä, sillä menkat alkoi!:-(

Eilen illalla alkoi tiputtelemaan ja tänä aamuna sit pato aukesi.. Lämmöt katsoin eilen illalla kun alkoi tiputtelemaan ja niinhän ne oli laskenut sinne 36 pintaan. Näin tällä kertaa...

Toivottelen kuitenkin kaikille parempaa tärppionnea ja plussatuulia!

Lalla; Kyllä se on taatusti kesä jos omenapuut kukkii ja koululaisten kesäloma alkaa! Ihanaa!!!

Kesäistä viikonloppua kaikille!

Kesästä nauttiva wagner

Vierailija
71/73 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Wagner.....virtuuali hali täältä sulle. Mie olin niin varma, että sie olet raskaana....voih.

Enköhän minäkin perässä tule ja ryminällä, viim. viikon päästä. Niin kauan on toivossa hyvä elää :) Tarkemmin ajatellen, onhan noita oireita ollut muissakin kierroissa ja sitten on alas tultu ja kovaa...

Täällä on tosi surkea ilma, tuulee ja sataa. Kävin aamulla torilta ostamassa kukkasia ja meinasin paleltua. Ei uskoisi, että on jo kesäkuu. Koululainenkin hipsi jo kotiin 9,30 todistus kourassa, ihan keskinkertainen todistus. Katselin tuossa omia todisuksia....niin kauan on menny suht hyvin, mut sit kun olen alkanut seurustella ysillä tuon mun ukkokullan kanssa.....todistus on kaikkea muuta kuin hyvä. Hyvin olen elämässä pärjänyt kuitenkin, olen saanut hyvän ammatin ja tietysti tämän ihanan perheen:))

Nyt syömään, palaillaan.

Lalla

Vierailija
72/73 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttua on tullut paljon enkä ehdi nyt lukemaan...kone ollut pois toiminnasta jonkun päivän ja ihan pihallahan sitä heti jutuista on. Luen paremmalla ajalla ja kirjoitan sitten jotain järkevää.

Kevätjuhla takana ja loma lapsilla alkoi...palaamisiin:)

Vierailija
73/73 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mahtava pino meillä pitkästä aikaa..:-) Kiva kun porukka jaksaa näin aktiivisesti kirjoitella!

Lalla; Kiitos, kivasti hali lämmitti! :-) Toivottavasti et tule perässä.. Peukutan oikein kovasti jos se vaikka auttais!

Kyllä se vaan on outoa, miten sitä on huomaavinaan itsessään kaikenlaisia raskausoireita ennen menkkoja?! Mutta sit kun menkat alkaa, niin oireet katoaa tai niille löytyy joku muu järkevä selitys! Luulen et toi minunkin etova olo johtui huonosta syömisestä ja vähäunisista öistä.. Hikeä kyllä pukkaa vieläkin... mistä lie johtuu?!

Onneks on kesä niin riittää tuota puuhastelua tuolla puutarhan puolella.. On muutakin ajateltavaa kuin pelkkä vauvakuume! Kyllä oli suurtakin suurempi nautinto päästä upottamaan sormet multaan menkkojen alettua ja yrittää unohtaa koko pahuksen menkat! Siellä kun aikani möyrin ja touhusin niin alkoi kummasti taas mieli virkistyä! Terapiaa parhaimmillaan!

Mutta lähden taas terapisoimaan itseäni puutarhan puolelle..

Plussatuulia puhallellen wagner