Mikä tvsarja/elokuva sinut on säikyttänyt seinille? Lapsena tai aikuisena?
Lapsena pelotti elokuva jossa avaruusoliot käännyttivät ihmisiä lyömällä merkin niskaan, olin noin 9v enkä ikävä kyllä' muista elokuvan nimeä mutta pelkäsin että vanhempanikin muutetaan hirviöiksi.
Teininä taas tuli katsottua muutama Salaisten kansioiden jakso sormien välistä kurkkien, muistan miten kerran halusin jätskiä mutta pakastin oli kellarissa...
Kommentit (96)
Lapsena pelkäsin Lumikki-elokuvan noitaa. Aikuisena sitten kamalia olivat Rosemaryn painajainen ja Manaaja.
Minä olin todella arka lapsi, joten pikemmin voisi kysyä mitä EN olisi pelännyt ! Pelkäsin Pelle Hermannia ja Rölliä. Pelkäsin Heikki Kinnusta. Pelkäsin Haisulia ja Hattivatteja. Vanhempani uskalsivat tuskin pitää telkkaria auki :D
Vierailija kirjoitti:
Muistan jonkun piirretyn, oli kai jotain itäeurooppalaista työtä, missä ilkeän näköiset linnut houkuttelivat lapsia Mustan Veden Myllyyn, missä asui joku paha velho tai taikuri. Se muistaakseni opetti noille siepatuille lapsille taikakeinoja ja sitten oli jokaisen vuorollaan oteltava velhoa vastaan ja häviäjä kuoli. Ei mitään hajua nimestä.
Toinen oli joku aamuisin tullut radion kuunnelma missä eläimet etsivät uutta kotia ydinsodan jälkeen, oli oikein yleläistä kasarimeininkiä.
Toi piirretty:
Vierailija kirjoitti:
Herranjumala tuo Return to Ozz! Muka lasten elokuva.. näin sen 20-vuotiaana ja moni kohtaus jäi häiritsevästi mieleen, etenkin se prinssessa ja ne päät.
Lisäksi Aku Ankka mainosti näyttävästi tätä Oz-leffaa Filminurkassa, kun oli Disney-tuotantoa. Mutta tulihan samana vuonna Disneyltä myös piirretty Hiidenpata, jota akkari myös mainosti:
https://www.antikvariaatti.net/tuotekuvat/isot/2025758.jpg
Disney teki tiettävästi 1980-luvulla raskasta tappiota ja studio etsi kai uutta myyvempää linjaa näillä kauhun kanssa flirttailevilla leffoilla.
Joskus 6-vuotiaana katsoin telkkarista vanhan suomalaisen elokuvan Valkoinen peura. Mirjami Kuosmanen pääosassa oli mielestäni ihan käsittämättömän kaunis ja pelottava.
Näin painajaisia pitkän aikaa, mutta jostain kumman syystä olen kuitenkin siitä asti ajatellut, että kauneimmat naiset ovat aina sellaisia mustatukkaisia "noitia" ja lapsena olin kovasti sitä mieltä, että aikuisena muutan nimeni Piritaksi :)
Kuutamosonaatti, olimme usein kesämökillä myöhäiseen syksyyn ja aloin pelätä jonkun hullun juntin hiipivän ulkona.
UFOsarja lapsena. Vuosi oli jotain väliltä 92-95.
Kuudes aisti oli varmaan ensimmäisiä kauhuun taipuvaisia elokuvia, jonka näin. Se kieltämättä ahdisti sen verran, että vei yöunet.
Lapsena pelkäsin Ruusun aika-sarjassa sitä, kun se kuollut mummo asui siellä vintillä.
Nuorena eka Ring ja aikuisena ehkä Kirottu ja Orpokoti.
Se
Hohto
Painajainen Elm Streetilla
Manaaja
Candyman (ja piti tietysti kokeilla peilin edessä toimiiko temppu)
Maissilapset
TV-sarjoista ainoastaan V oli sellainen, josta näin painajaisia. Niistä suolakurkkusisälmyksistä.
Lapsena V, se hiirensyöntikotaus. Aikuisena tuli katsottua yleltä(?) uusintana tullut Safiiri ja Teräs. En nyt seinille kiipeillyt, mutta se jaksokokonaisuus missä luriteltiin niitä lasten leikkiloruja jätti epämiellyttävän kylmän tunteen niskavilloihin pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
UFOsarja lapsena. Vuosi oli jotain väliltä 92-95.
Pelon Lähettiläät?
Joskus 70 luvun alussa, kun olin pikkuskidi, tuli telkusta Yöjuttu niminen sarja. En saanut sitä tietenkään katsoa enkä olisi uskaltanutkaan, mutta pelkkä alkumusiikki sai melkein kuset kalsariin.
Oli pakko kuunnella se youtubesta kun se oli jo päässyt unohtumaan.. Vieläkin tuntui vähän creepyltä.
Youtube - night gallery tv theme
Vierailija kirjoitti:
Lapsena pelkäsin Ruusun aika-sarjassa sitä, kun se kuollut mummo asui siellä vintillä.
Nuorena eka Ring ja aikuisena ehkä Kirottu ja Orpokoti.
Se mummo oli aika hyytävä.
Saako sanoa LAULUN? Nukke Nieminen oli minusta erittäin ahdistava ja synkkä, reagoin siihen todella fyysisesti peittämällä korvat ja pitelemällä itseäni kuin vatsaani olisi koskenut. Äitikin muistaa yhä "miten oudosti sinä reagoit siihen yhteen lauluun".
Mutta jos pysytään ketjun aiheessa, Muumien Jäärouva kammotti hitosti. Mörkö ei ollut mitään Jäärouvaan verrattuna ! Se tuijotus ja musiikki... Pelkäsin oikeasti kouluun kävellessä, että jäärouva ratsastaa esiin metsästä. Taisin pelätä vielä neljännellä luokallakin.