Mikä tvsarja/elokuva sinut on säikyttänyt seinille? Lapsena tai aikuisena?
Lapsena pelotti elokuva jossa avaruusoliot käännyttivät ihmisiä lyömällä merkin niskaan, olin noin 9v enkä ikävä kyllä' muista elokuvan nimeä mutta pelkäsin että vanhempanikin muutetaan hirviöiksi.
Teininä taas tuli katsottua muutama Salaisten kansioiden jakso sormien välistä kurkkien, muistan miten kerran halusin jätskiä mutta pakastin oli kellarissa...
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Eero Melasniemen tähdittämä Kaivo. Olin kyllä ihan täysi-ikäinen sen katsoessani, mutta karmiva se oli silti!
M 45
Tarkoititko "Painajainen"-sarjaa? Siinä oli Melasniemi ja annaleena Härkönen. Se olikin todella ahdistava mutta hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eero Melasniemen tähdittämä Kaivo. Olin kyllä ihan täysi-ikäinen sen katsoessani, mutta karmiva se oli silti!
M 45
Tarkoititko "Painajainen"-sarjaa? Siinä oli Melasniemi ja annaleena Härkönen. Se olikin todella ahdistava mutta hyvä.
Bingo! Sehän se oli sen nimi!
M 45
Uhrilampaissa se raadeltu pää lasipurkissa -kohtaus. HYI HELVETTI. Leffa on yksi ikisuosikkejani mutta edelleen on pakko hypätä tuon kohdan yli. En vain kerta kaikkiaan pysty enää katsomaan sitä uudelleen.
Soittorasia, Psyko, Linnut,vampyyrielokuvat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M 45
Bingo! Sehän se oli sen nimi!
M 45
Muutama vuosi sitten hankin sen dvd:nä. On se kyllä tosi hyvä minisarja uudemman kerrankin katsoessakin.
Triffidien kapina ja sitä ennen Avaruusasema Alfa.
6-7 vuotiaana katsoin yksinään hohtoa ja se kohtaus, jossa Jack lähentelee alastonta naista, joka muuttuukin yhtäkkiö kauheaksi ällöpyllyksi. Se muutti minut lopullisesti.
M33
Kymmenvuotiaana näin ekan Painajainen Elm Street:llä leffan. Näin painajaisia pari kuukautta.
"Pidättekö ostereista" kohtaus jossa Ossi Ahlapuron roolihahmo löytyy pakastimesta. Vieläkin puistattaa se näky! Se jäi kyllä kummittelemaan.
Ring katsottiin kaverin kanssa kun olimme 9-vuotiaita. Ihan kauheet traumat jäänyt samarasta, pelkään edelleenkin, että se tulee jostain, jos olen yksin. Olen katsonut kyllä aikuisiällä sen leffan uudestaan eikä pelottanut. Kärsin siis varmaan loppuelämäni siitä, että katsoin liian pienenä kauhuelokuvan.
Child’s Play -leffa, jossa on tappajanukke.
Teininä Twin Peaksin Bob kauhistutti. (Lapsuuden traumoihin en nyt mene.) Aikuisena Sodoman 120 päivää ja True Detectiven eka kausi ovat aiheuttaneet ahdistusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M 45
Näkeeköhän tätä enää mistään? Muistan vaan jotain pätkiä mutta olisi kiva katsoa uudestaan, aikuisena...
Vierailija kirjoitti:
Kymmenvuotiaana näin ekan Painajainen Elm Street:llä leffan. Näin painajaisia pari kuukautta.
Sama :D sitten aikuisena katsoin kaikki ja meinasin kuolla nauruun.
Joskus tosia kauan sitten tuli telkusta sellainen tv-ohjelma kun "Välitila", eli toiselta nimeltään kai "Ajan valtiaat" tai "Langoliers". Muistaakseni se tuli telkusta tuolla "Välitila" nimellä. Stephen Kingin kirjaan perustuva.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ajan_valtiaat
Ne oliot oli ihan hirveän pelottavia! Muistan niin elävästi kun ne oliot tuli ja ne ihmiset oli siellä lentokentällä ja yrittivät pakoon. Hyi kauhea niiden olioiden hampaat!
Nykyään varmaan vaan naurattais jos kattois. Googlettakaa "Langoliers" kuvahakuun niin näkyy ne oliot.
Poltergeist, Gremlins ja sitten sellainen kuin Operaatio maapähkinävoi tms. Näin nuo lapsena.
Yleensä peruskauhuleffat ei jää vaivaamaan samalla tavalla kuin klassikot. Kellopeli Appelsiini oli kamala, Eka kerran katsoin nuorena kokonaan, toisella kertaa aikuisena, silloinkin vain helpommat kohdat. Toinen aikuisena nähty leffa, jonka muistot eivät jätä rauhaan, oli Lonely Hearts. Melkein toivon etten olisi nähnyt. Toisaalta näyttelijäsuoritukset oli upeat.
Lapsena katsoin salaa telkkarista Painajainen Elm Streetillä. Seuraavan yön nukuin valot päällä.
Joskus 90-luvun alussa näin pätkän ohjelmaa/elokuvaa, luultavasti kotimaista, jossa lapsi tai nuori tippuu avantoon ja toinen koittaa auttaa,mutta muistaakaeen siinä kävi huonosti. Se oli hirveä. En tiedä mistä kyseinen pätkä on,mutta se on jäänyt vaivaamaan.
Tuo ylsi oli siis The BLOB, ei The BOLB