Mikä tvsarja/elokuva sinut on säikyttänyt seinille? Lapsena tai aikuisena?
Lapsena pelotti elokuva jossa avaruusoliot käännyttivät ihmisiä lyömällä merkin niskaan, olin noin 9v enkä ikävä kyllä' muista elokuvan nimeä mutta pelkäsin että vanhempanikin muutetaan hirviöiksi.
Teininä taas tuli katsottua muutama Salaisten kansioiden jakso sormien välistä kurkkien, muistan miten kerran halusin jätskiä mutta pakastin oli kellarissa...
Kommentit (96)
Fourth Kind. Hyi v*ttu.
En nukkunut tämän jälkeen kuukausiin.
Olen kuullut etkä monet muutkin, jotka eivät kovin helposti säiky elokuvia ovat saaneet tästä ihan traumat :D Kai siinä on jotain, joka iskee jonkun ihmistyypin pelkohermoon.
(Niille jotka eivät leffaa tunne: Muka tositapahtumiin perustuva elokuva sekoittaa dramatisoituja kohtauksia ja "aitoa videomateriaalia" (oikeasti yhtä näyteltyjä kuin ne dramatisoidutkin osiot) jostain Alaskasta, jossa psykiatri alkoi saada potilaikseen pelkääviä ja ahdistuneita ihmisiä, jotka hypnoosissa sitten alkoivat kertomaan humanoidien vierailuista ja abduktioista. Ufo-ukkelit tarkkailivat kaupungin ihmisiä ja tekivät heillä kokeitaan ja myös veivät ihmisiä palauttamatta heitä takaisin. Ne "aidot" viedopätkät oli ihan kauheita).
Kotimainen Kuutamosonaatti oli kanssa todella pelottava, kun lapsena piti sekin katsoa. Asuttiin vähän samantyyppisessä kylässä ja aina pelotti että joku samantyyppinen kylähullu alkaa jahtaamaan traktorilla :D
Vierailija kirjoitti:
Kotimainen Kuutamosonaatti oli kanssa todella pelottava, kun lapsena piti sekin katsoa. Asuttiin vähän samantyyppisessä kylässä ja aina pelotti että joku samantyyppinen kylähullu alkaa jahtaamaan traktorilla :D
samantyyppistä joo, hienosti toistan :D
Vierailija kirjoitti:
Itse Valtiaiden Avaruusmusikaali, pelkäsin hirveästi sen jälkeen avaruutta ja mietin, pääsikö Ville koskaan takaisin maahan. Itse Valtiaissa pelkäsin myös kun niitä presidenttejä näytettiin takaa päin kun istuivat penkillä, en tosin ymmärrä miksi.
Kekkosen haamu oli siinä aika ahdistava.
Ridge Forrester punaisissa tangoissa 90 luvun alussa järkytti mieltäni kovasti. Käyn yhä psykiatrilla näyn takia.
The Omen, The Twilight Zone olis pitänyt jättää katsomatta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eero Melasniemen tähdittämä Kaivo. Olin kyllä ihan täysi-ikäinen sen katsoessani, mutta karmiva se oli silti!
M 45
Tarkoititko "Painajainen"-sarjaa? Siinä oli Melasniemi ja annaleena Härkönen. Se olikin todella ahdistava mutta hyvä.
Näkeeköhän tätä enää mistään? Muistan vaan jotain pätkiä mutta olisi kiva katsoa uudestaan, aikuisena...
Miten minäkin muistin että tuo nimi olisi ollut Kaivo
Vierailija kirjoitti:
V sarja
Miettisin juuri, että mikä oli sen kauhean mutta kiehtovan sarjan nimi.
Vierailija kirjoitti:
Lapsena pelotti elokuva jossa avaruusoliot käännyttivät ihmisiä lyömällä merkin niskaan, olin noin 9v enkä ikävä kyllä' muista elokuvan nimeä mutta pelkäsin että vanhempanikin muutetaan hirviöiksi.
Hetkinen, mikä leffa / sarja tämä oli?
Avaruuden pirut. Saisi tulla uusintana :)
Kaikki ufo jutut V, X-files, Twilight zone. Painajaisia näin ja silti piti katsoa
Tuo ap:n mainitsema leffa on Avaruuden pirut vuodelta 1953 josta on tehty uudet versiot 1978 ja 1994. Se kauhistutti itseänikin niin etten meinannut nahoissani pysyä. Käsittääkseni sitä pidetään/pidettiin niin camp-pläjäyksenä että lähetettiin keskellä päivää, muuten en olis sitä nähnytkään. Kiitti vaan =/
Kubrickin ohjaama ja Stephen Kingin romaaniin perustuva Hohto elokuva oli kyllä vähän liikaa ala-aste ikäiselle. Myöskin aivan ensimmäinen Alien elokuva oli joskus lapsena melko karmiva kokemus.
Ringin näin liian nuorena, pelkäsin täysi-ikäiseksi asti yksin sekä seurassa ollessa. Nykyään ei herätä mitään tunteita.
Kaunat näin kanssa nuorena ja niistä jäänyt pieni pelko, minulle tulee säännöllisesti unihalvauksia ja niissä toshio (pieni poika) on mukana usein. Nään myös painajaisia joissa äitinsä on enemmän osallisena.
Vierailija kirjoitti:
Joskus tosia kauan sitten tuli telkusta sellainen tv-ohjelma kun "Välitila", eli toiselta nimeltään kai "Ajan valtiaat" tai "Langoliers". Muistaakseni se tuli telkusta tuolla "Välitila" nimellä. Stephen Kingin kirjaan perustuva.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ajan_valtiaat
Ne oliot oli ihan hirveän pelottavia! Muistan niin elävästi kun ne oliot tuli ja ne ihmiset oli siellä lentokentällä ja yrittivät pakoon. Hyi kauhea niiden olioiden hampaat!
Nykyään varmaan vaan naurattais jos kattois. Googlettakaa "Langoliers" kuvahakuun niin näkyy ne oliot.
Musta pelottavinta tuossa oli se että ihmiset oli kadonneet, koneesta lentäjätkin... En ole vieläkään lentänyt koskaan, liekö langolierien vaikutusta.
7Surmanluotia, ja Yöjutut, Maissilapset oli ihan hirveä ja sitten joku Science Fiction jossa oli kupla jonka alla oli elettävä.
Olin 1980-luvulla niin herkkä lapsi että minua kauhistutti vähän kaikki, oikeaa kauhua en edes uskaltanut kuvitella katsovani.
Pelkäsin aika montaa silloin suosittua musiikkivideota, esim Ghostbusters-tunnarin videota. Muistan myös pelänneeni videota jossa oli joku naisen näköinen meikattu mies (Pete Burns?) ja jotain tanssivia luurankoja. Yön Likaiset Legendatkin pelotti kun siinä oli joku keihästä tehty aita ja tummaa savua.
Sitten jossain kotimaisissa viihde- ja sketsiohjelmissa oli jotain random kauhujuttuja, muistan jonkun kohdan kun joku mies/nainen kävelee portaita ylös, kääntyy ja toinen puoli kasvoista oli aivan palanut tms.
Veli Puolikuussakin oli sketsi missä PPP laulaa puoliksi juoksuhiekkaan vajonneena ja auringon polttamana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eero Melasniemen tähdittämä Kaivo. Olin kyllä ihan täysi-ikäinen sen katsoessani, mutta karmiva se oli silti!
M 45
Tarkoititko "Painajainen"-sarjaa? Siinä oli Melasniemi ja annaleena Härkönen. Se olikin todella ahdistava mutta hyvä.
Näkeeköhän tätä enää mistään? Muistan vaan jotain pätkiä mutta olisi kiva katsoa uudestaan, aikuisena...
Edit. youtubesta näyttää löytyvän :) alkuminuuttien perusteella yllättävän hyvä kuvan laatukin.
Tv-sarja "V" vuonna 1988. Kun se alkoi, sitä näytettiin jostain syystä alkuillassa, mutta siirrettiin sitten myöhäisempään aikaan.
Uudet muumit vetivät kieltämättä hiljaiseksi.