Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kananmunien outo haju ja maku

Vierailija
01.03.2019 |

Viime aikoina keitettyjen haju ja maku on ollut suorastaan karmea. Onko suomalaiset kananmunantuottajat alkaneet syöttää kanoille jotain jäterehua vai mistä johtuu? Olen ostanut munia eri ketjujen liikkeistä ja aina sama juttu.
Onko muut huomanneet vai onko vika minussa?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut. Ostan luomumunia aina.

Vierailija
62/64 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut samaa. Ostan aina vapaan- tai luomukananmunia. Silti osa haisee ihan hirveälle.

Meillä on myös omia kanoja. Ikinä niiden munat eivät haise pahalle. Eivätkä syö mitään luomua. Heinää, matoja, ötököitä, ruuan jämiä, vihanneksia, hedelmiä, kauraa, rehua ja ties ja mitä.

Ja kun joku kysyy, miksi ostan munia, niin välillä loppuu omat kesken muninta-aikaankin, mutta meillä kanat pitävät talvella taukoa duunista kolmisen kuukautta. Elävät näin terveempinä ja pidempään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä teidän useimpien kommenttien kanssa. Olen syönyt todella maukkaita kananmunia, mutta kun kohdalle sattuu todellinen mätämuna tai oudon tuoksuinen  ja makuinen kananmuna on heitettävä pois. Kerran ostin luomumunia ja niissä voimakas kalanmaku, otin yhteyttä kennossa olevaan  kuluttajasuojaan. He vastasivat, että luomumunissa saa olla prosentuaalisesti pieni määrä kalanrehua, siellä voi myös olla soijarouhetta. Miten ne voivat olla luomukananmuna? Vastauksessa oli myös toteamus, että sitä kalanrehua on niin pieniä määriä, että ei voi mitenkään maistua kalalle. Vastasin takaisin, että kyllä vaan se kalalta maistui kalan maku ei kyllä luomumuniin sovi.

Vierailija
64/64 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

käy ostaa soraan tilalta, ne lisää kaupassa jotain paskaa

Kananmunien lisäaineet :D Haluaisinpa nähdä kuinka siellä kaupan takahuoneessa lisäillään kananmuniin jotain :D