Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sivistymättömyys näkyy mm. siinä että tarjoaa vieraille kahvia mukista

Vierailija
01.03.2019 |

Kahvikuppipari (jos et tiedä mikä se on, kyseessä on kuppi ja tassi) on eurooppalainen keksintö. Suomi kuuluu Eurooppaan.

Amerikkalaisten sivistys on niin ja näin, siellä on pitkään juotu kahvia mukista, halvasta mainosmukista tai mukista jossa on olevinaan hauska teksti.

Suomalaiset ovat niin rähmällään Jenkkilään, että täällä nykyään jopa kahviloissa on pelkkiä mukeja.

Sivistykseen kuuluu se, että tietää juurensa ja käyttäytyy sen mukaan. Vieraille tarjotaan aina kahvia kuppipareista. Aina.

Yksin voi juoda vaikka jugurttipurkista.

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun katan päälle 20 euroa/kpl Iittalan Taika-mukit yhteensopivin lasinalusin vieraille siinä voi ap:kin pohtia onko sillä edes varaa olla "sivistynyt" :D

Kovin monelle ei voi kattaa kun muki vetää 4dl, en jaksa keittää niin montaa kupillista. Juodaan vain miehen kanssa Taika - mukeista, riittää pannullinen.

Vierailija
42/99 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret on muki kansaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kahvia on vaivaannuttavaa tarjota pienestä 1,25 dl kupista. Ja parempihan muki on kuin huikka pullonsuusta, sivistyksen näkökulmasta.

Vierailija
44/99 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, jos sitä ollaan niin hienohelmaa ettei kahvi mukista kelpaa, niin sitten voi olla iliman.

Vierailija
45/99 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tarjoillaa aina kaikille kahvi kauniista posliinikupeista. Aina.

Ja ne ovat Royal Doultonilta käsinmaalatuin talvioin...

Vierailija
46/99 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistystä on myös tietää, miten jogurtti kirjoitetaan. Kommentoijista sentään löytyy sivistyneitä ihmisiä.

Vierailija
47/99 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä tassilla on tärkeä TARKOITUS. Ei tule rinkuloita pöytiin ja liinoihin.

Kyllä. Ja siitä pikkuruisesta keveästä kupista sitä läikkyykin aika helposti. Kunnon mukista ei läiky.

Sikupolvi- ja aikakausikysymys mielestäni tämä kuppi / mukimakuasia.

Vierailija
48/99 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvia KUULUU juoda mukista. VIHAAN niitä prkleen sormustimia, jotka ovat suoraan 70-luvun brezhneviläisestä mummolasta. Jos sellaisia on pöydässä pyydän kahvin sijaan lasin vettä.

Nuo pikkuruiset sormustinkupit ovat erittäin epäkäytännöllisiä. Vaikka minulla on pienemmät kädet kuin miehillä yleensä, niin minunkin on vaikea pidellä niistä kiinni. Niissä kun se "kahva" on myös pikkuruinen.

Vierailija
49/99 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tarjoillaa aina kaikille kahvi kauniista posliinikupeista. Aina.

Ja ne ovat Royal Doultonilta käsinmaalatuin talvioin...

Ei vaan pinkkejä pioneja ja luuposliinia, sellaista herkullisen kermahtavaa. Jokaikiselle katetaan sama setti aina ruusulusikoin, olipa ministeri eli puli.

50/99 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään niin kamalaa kuin kahvikuppi ja tassi! Vaikka oon jo puoles välis 70 niin muki se olla pitää! Myrnat sun muut on kauheita,muumimukit kuuluu samaan kastiin.

Vierailija
51/99 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaapissa kahvikupit ja asetit (no mitkä lienee) ja ne todellakin on kaapissa pölyyntymässä. Äiti joskus aikoinaan keräsi setin että on sitten sellaiset kun muutan kotoa pois. Olen kolmekymppinen ja niitä helvetin kuppeja on käytetty suunnilleen kolmesti, ja nekin kerrat äitini mieliski kun on tullut kylään.

Vierailija
52/99 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fossiilius näkyy siinä, ettei ole vieläkään tajunnut luopua kahvia tarjotessaan niistä naurettavista kahvikupeista. Nykyään juodaan mukeista.

Miksi tehdä elämästä vaikea, kun se voi olla helppoakin? Siihen tarvitaan vain pieniä muutoksia. 

Kuten se, että vaihtaa helposti yliläikkyvän /kilisevän/kolisevan kahvikupin kunnon kuppiin.

Vierailija
53/99 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin vieraille tarjoan kahvia kahvikuppiparista, tosin itse juon yleensä mukista.

Vierailija
54/99 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juupa juu ja tassille pitää siitä sitten kipata ja ryystää sokeripalan läpi samalla kun mussutetaan rusinapullaa...

Tämän tyylin muistan lapsuudestani jostain 80-luvulta. Ihmettelin kovasti tuota touhua, kun joku vanhempi ihminen joi noin kahvia.

Vierailija
55/99 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin vieraille tarjoan kahvia kahvikuppiparista, tosin itse juon yleensä mukista.

Kahviapiparista

Vierailija
56/99 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tassi on ruma sana.

Vierailija
57/99 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon saman ajan sivistykseen kuuluu sekin, että naiset käyttävät aina hametta, kulkevat kaupungilla vain herraseurassa, eivätkä todellakaan käy töissä vaan ovat koko elämänsä miehen palvelijana. 

Vierailija
58/99 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan sormusmukeja. Aina pitää pyytää lisää kahvia kun sitä saa niin pienen määrän. Kahvikuppipari on loistava valinta pihille yksilölle, joka haluaa että vieraisiin menee mahdollisimman vähän sitä kallisarvoista kahvia.

Sivistyksen merkki on se että tarjoaa vierailleen kahvia reilun annoksen eikä mitään pihistelyannoksia. Miksi ihmeessä sivistyksen merkki pitäisi olla vieraiden kiusaaminen ja typerien muodollisten tapojen ylläpitäminen, joita kukaan ei sisimmissään halua noudattaa?

Mukeja on monenlaisia. EI tarvitse olla mitään mainosmukeja tai mitään mietelausetekstejä. Minulla itselläni on koristeellisia mukeja, ovat hivenen erilaisia mutta samaa sarjaa ja samankokoisia ja oloisia. En koskaan omille muuttaessani hankkinut kahvikuppipareja, enkä aio hankkia.

Vierailija
59/99 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoan kahvib muumimukista.  On meillä niitä arabian kahvikuppejakin ja löytyy niitä hopealusikoitakin.  Juon itse muumimukista ja siitä tarjoan kaikille joille kahvia tarjoan.

Jos joku pitää minua sivistymättömänä, niin pitäköön, koen, että se ei ainakaan tähän mennessä ole minua haitannut.   

Tosiasiallisesti ihminen joka pitää toista sivistymättömänä(mitä se onkaan) kokee ylemmyyden tuntoa tähän sivistymättömään nähden.  Ehkä on hyvä tuottaa jollekkin ylemmyyden tuntoa, ei haittaa minua.

Vierailija
60/99 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juupa juu ja tassille pitää siitä sitten kipata ja ryystää sokeripalan läpi samalla kun mussutetaan rusinapullaa...

Tämän tyylin muistan lapsuudestani jostain 80-luvulta. Ihmettelin kovasti tuota touhua, kun joku vanhempi ihminen joi noin kahvia.

Se tyyli johtuu siitä, että silloin kahvi keitettiin pannulla ja se oli kuumaa, lähes kiehuvaa.  Kai sitä kahvia jäähdytettiin siitä "tassilla".  Nykyisin lähes aina kahvi keitetään moccamasterilla ja kahvin lämpötila on 70-80 astetta.