Miten tietää puhutaanko itsestä pahaa selän takana työpaikalla?
Olen miettinyt puhutaanko minusta pahaa selän takana. Eli olen hoitoalalla ja olen ollut masennuksen takia pois töistäkin. En ole miehen kanssa kotoisin paikkakunnalta. Olemme hyvin eristäytyneitä. Olemme perheen kesken. Lapsia meillä on. Olen itse hyvin ujo ja hiljainen työpaikalla. Minulla ei edes ole hyviä ystäviä paikkakunnalla. Miten saisin tietää puhutaanko minusta pahaa?
Kommentit (23)
Et sinä sitä voi tietää. EIkä sillä ole mitään merkitystäkään. Useimmista puhutaan joskus pahaa selän takana. Ei se ole mitenkään vakavaa eikä siitä tarvi välittää.
Lähtökohtaisesti voit ajatella, että sinusta joku tai jotkut puhuu pahaa, niin muistakin, joten mitä väliä?
Etkö voi kysyä joltain työkaveriltasi tästä, jos tämä on sulle noin tärkeä asia?
[quote author="Vierailija" time="20.02.2013 klo 10:52"]
Älä tuhlaa aikaasi sellaisen miettimiseen. Elä vain rauhassa.
[/quote]
Samaa mieltä. Turhaa tuhlaat energiaasi moisen murehtimiseen. Tsemppiä sulle!!
Hei, kaikista puhutaan selän takana, se on ihan normaaalia toimintaa. Joku saattaa olla sinusta huolissaan ja siksi puhuu, toinen voi ihmetellä että teitä ei näy missään. Todellisen pahan puhuminen ja ihmisen demonisointi on onneksi harvinaista, paitsi tällä palstalla. En muuten suosittele että masentunut ihminen on tällä palstalla, täältä ei saa irti mitään hyvää jos on vähänkään epävarma ihminen.
puhutaanko muista töissäsi pahaa selän takana? Oikeasti miksi ihmeessä edes ajattelet puhutaanko vai eikö? Jokaisesta varmasti puhutaan jotain selän takana, meidän työpaikalla ei puhuta pahaa kuin yhdestä, joka on jokaisen sormessa olevan tikun takia pois töistä ja valittaa koko ajan, muista voidaan puhua jotain yleisluontoista, tyyliin Maija osti uuden sohvan.
Jos kaikki ihmiset jotka ovat ennen kohdelleet sinua hyvin, yhtäkkiä ovat sinua kohtaan täysiä persläpiä eivätkä silti sano suoraan nikä on ongelma, silloin on joku luultavasti pistänyt jonkun juorun liikkeelle. Nämä ovat aikuisia koulukiusaajia, pysyvät kiusaajina koko ikänsä. Heidän hampaissaan on helposti etenkin ujot ja arat ihmiset.
No itse olen ainakin ihan konkreettisesti kuullut mitä minusta puhutaan selän takana, ihan vahingossa kuulin.
Siitä, kun keskustelu lakkaa tullessasi kahvihuoneeseen. Tapahahan on yleisesti, että poissaolevat haukutaan.
Voin kertoa, että puhutaan. Jotkut puhuvat tahallisesti siten, että kohde näkee. Toiveena on, että pahastuu.
Voit siis lähteä olettamasta, että puhutaan ja unohtaa koko jutun. Narsistit juoruaa.
Muita merkkejä:
Olet kuin ilmaa, sinua ei katsota silmiin
Kun tulet kahvihuoneeseen muut lähtevät sieltä pois
Kun tulet huoneeseen jossa muut ovat kaikki vaikenevat vaivaantuneesti ja kohta poistuvat
Kun puhut sinut keskeytetään, eikä juttujasi kuunnella loppuun
Mutta edelleen selkein tuo että ihmiset jotka ennen olivat kavereitasi eivät sitä enää yhtäkkiä olekaan. Se on kaikkein raukkamaisinta toimintaa.
Miksi haluat tietää?
Mä olen sitä mieltä et helpointa on, kun ajattelee, että kaikista puhutaan selän takana. Ihan se ja sama. Niin kauan kuin minua ei kohdella huonosti, asiat ovat kunnossa.
Hoitoalalla kaikki puhuvat paskaa kaikista selän takana...
Vierailija kirjoitti:
Muita merkkejä:
Olet kuin ilmaa, sinua ei katsota silmiin
Kun tulet kahvihuoneeseen muut lähtevät sieltä pois
Kun tulet huoneeseen jossa muut ovat kaikki vaikenevat vaivaantuneesti ja kohta poistuvat
Kun puhut sinut keskeytetään, eikä juttujasi kuunnella loppuun
Mutta edelleen selkein tuo että ihmiset jotka ennen olivat kavereitasi eivät sitä enää yhtäkkiä olekaan. Se on kaikkein raukkamaisinta toimintaa.
Jotkut aikuisena itseään pitävät tekevät kaikkea tuota tahallisesti. tarkoituksenaan satuttaa.
Ovat oikeasti lapsekkaita muka-aikuisia. Itseäni tuollainen naurattaa, ja saatan hymyillä tai nauraa ääneen.
Olen heitä noin 20-30 pinnaa älykkäämpi, minua on vaikea loukata tuollaisella pelleilyllä.
Vierailija kirjoitti:
Hanki myyrä.
Väärin, keskity omaan elämääsi ja unohda tyhmät urpot.
Muista että pahaa toisista puhuvilla on se ongelma ei sinulla. Joillakin on vain tuo kurja toimintatapa, jolla koittavat keksiä muille puhuttavaa ja juoruttavaa. Itse olen aina puhunut vain hyvää muista ja tokaissut pahan puhujalle, etten välitä selän takana puhumisesta. Jutella voi myös ihan arkisista asioista loukkaamatta muita. Jos on aidosti joku häiritsevä asia, se pitää reilusti selvittää kasvokkain ja tehdä kompromisseja, että kaikki viihtyvät työyhteisössä.
Jos pahanpuhuminen on tavallista työpaikallasi, niin silloin puhutaan jokaisesta vuorollaan. Jos joku muuta väittää valehtelee. Toisesta korvasta sisään, toisesta ulos.
Mistä tietää, puhutaanko sinusta pahaa työpaikalla? Jos sinulla on työpaikka sinusta puhutaan sielä pahaa. Tämä on kylmä tosiasia. Kaikista puhutaan pahaa työpaikalla. Parhaassa tapauksessa SEN LISÄKSI puhutaan jotain hyvääkin, mutta pahaa puhutaan aina.
Ja on otettava huomioon, että osa niistä huonoista asioista, joita meistä itse kustakin puhutaan, on aina myös aiheellista, koska täydellistä ihmistä ei ole olemassakaan.
Meillä töissä (myös hoitoala) on porukka joka puhuu kaikista pahaa. Se on sellaista muka välittävää pohdiskelua toisten asioista mutta oikeasti se on ihan silkkaa negatiivista juoruilua. Tekevät myös kärpäsistä härkäsiä ja tyhjästä ongelmia.
Samassa taukotilassa kun pidetään tauot niin päivittäin kuulee heidän puheita. Puhuvat myös toisistaan paskaa. Tiedän että minustakin puhuvat ja alussa se tuntui ikävältä mutta sitten ajattelin että ihan sama. Olen oppinut etten kerro heille mitään omia asioita enkä oikeastaan kommunikoi heidän kanssa kuin pakolliset työjutut.
Hyvin usein jutut on samojen asioiden jauhamista. Muistelevat katkerina jotain kaksi vuotta sitten tapahtuneita asioita. Se sanoi sitä ja se teki tätä. Osa tuntuu olevan niin leipääntyneitä työhön että eivät osaa kuin valittaa ja puhua pahaa. Hirveän raskaalta ja negatiiviseltä vaikuttaa heidän oleminen ja eläminen.
Älä tuhlaa aikaasi sellaisen miettimiseen. Elä vain rauhassa.