Mitä asioita välttelet, koska "kaikilla muilla on"
Mulle tulee mieleen korvakorut ja älypuhelin. Kummatkin olen jättänyt hankkimatta juuri sen oletuksen vuoksi, että kaikillahan on. En tarvitse.
Kommentit (341)
Pikamuoti. Rakastan muotia ja monesti toivoisin että voisin vain marssia kauppaan hakemaan sen yhden tietyn vaatekappaleen jota olen etsinyt kirpputoreilta vuoden päivät mutta koska suurin osa ihmisistä on kulutuksessaan niin vastuuttomia koen, että näyttämällä esimerkkiä ja pitäytymällä periaatteissani toimin oikein.
Silti, niin moni asukokoinaisuus täydentyisi kun ois just tietynlainen vaalea neulepoolo... Nyyh.
Vierailija kirjoitti:
Harakansiipimäisiä tekoripsiä, instagram...
Tällä hetkellä vierastan uuden sijoitusasunnon ostamista, koska moni uusi sijoittaja on alkanut siirtymään suoraan asuntoihin —> kuplasta puhuttu, kun se puhkeaa - olen paikalla!
;)
koska moni uusi sijoittaja on alkanut siirtymään suoraan asuntoihin —> kuplasta puhuttu, kun se puhkeaa - olen paikalla!
Ööööö... Mitä vttua tuo lause on tarkoittavinaan???
Vedenkeitintä, tekotaidetta(ikea tauluja yms.), kyttilöitä tai mitään kynttilöiden kippoja, parivuodetta(oltu naimisissa jo 8 vuotta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Televisio, älypuhelin, lehtien tilaaminen.
Vilkaisen aamulla netistä nopeasti, mitä suomalainen media valehtelee/jättää uutisoimatta, ja sitten siirryn sujuvasti lukemaan oikeaa uutisointia ulkomaisista lähteistä.
Saaks kysyä mitä sivustoja käytät?
Fox, Breitbar, Daily Mail...
Tatuointi, värjätyt hiukset, tekokynnet-ja ripset, palkkikulmakarvat, facebook, hieno auto, pinnallinen ja materialistinen elämäntyyli jne......
Muumeja kaikissa muodoissa.. Ylipäätään sisustuksessa esim en oikein pidä mistään minkä tiedän kaikkien tunnistavan joksikin trendiksi..
Minä en havittele enkä välttele mitään muiden takia.
Aaltomaljakko, mariskooli, kivituikkukuppi ja Marimekon laukku.
Vierailija kirjoitti:
Michael Korsin laukku.
Aloin jo miettimään, että keksinköhän mitään, mutta TÄMÄ!! Minusta ne laukut ovat todella kauniita ja ainoa syy, että harkinnan jälkeen jätän aina ostamatta on se, että "näitähän on jo kaikilla".
- Asuntovelka (Talo on perintönä saatu)
- Auto (Tarpeeton, työ- ja muut lyhyemmät matkat fillarilla, pidemmät linja-autolla tai tuttujen kyydillä)
- Älypuhelin (Ei minulla tarvitse nettiä mukana olla, kun on kannettava tietokone kotona)
Yllä on lueteltu keskeiset syyt, miksi minulla jää niin hyvin rahaa säästöön (Menot kuukaudessa keskimäärin vain noin 300-350 euroa). Tällä hetkellä kuntouttavassa työtoiminnassa ja tulot kasvaa silti joka kuukausi useilla sadoilla euroilla. Fiksu säästäminen on taitolaji.
Pewdiepien katsominen ja Fortniten pelaaminen.
Idiotismi.
Yritän olla fiksumpi ja oppia jopa toisten virheistä, etten itse sorru esim. Moukkuuteen.
Saa hävetä silmät päästään jonkun moukan kanssa, joka ei omaa alkeellisimpiakaan sivistystapoja. Käytöstavoista puhumattakaan....
Toistaiseksi olen onnistunut vallan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Michael Korsin laukku.
Aloin jo miettimään, että keksinköhän mitään, mutta TÄMÄ!! Minusta ne laukut ovat todella kauniita ja ainoa syy, että harkinnan jälkeen jätän aina ostamatta on se, että "näitähän on jo kaikilla".
Mä yritän olla ostamatta mitään sellaista merkkiä, mitä täällä myydään.
Loppui Coachinkin ostaminen, kun stockmann rupes ko.merkkiä myymään...
Onneks löytyy viel muita, joita täältä ei saa, eikä kadulla tule vastaan.
Aikoinaan teini-ikäisenä en halunnut ensimmäiseksi kännykäksi Nokian 5110-mallia, koska sellainen oli kaikilla. Päädyin sitten vanhempaan malliin.
Näin aikuisena sitä onneksi kykenee tekemään päätöksiä ja hankintoja ihan oman mielen mukaan, riippumatta siitä, onko jokin tuote tai palvelu muiden keskuudessa suosittu vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Michael Korsin laukku.
Mä yritän olla ostamatta mitään sellaista merkkiä, mitä täällä myydään.
Loppui Coachinkin ostaminen, kun stockmann rupes ko.merkkiä myymään...
Onneks löytyy viel muita, joita täältä ei saa, eikä kadulla tule vastaan.
Ihan hyvä periaate. Itsekin haluan, että se kallis laukku olisi jotenkin erityinen, eikä joka teinin olalla. Onko tässä järkeä, niin ei varmaan... :D
Vierailija kirjoitti:
Minä en havittele enkä välttele mitään muiden takia.
Niin sä ainakin uskottelet itsellesi :)
Ugg-saappat, vyölaukku, Addun kolmiraitaverkkarit... Onhan noita.
Vierailija kirjoitti:
- Asuntovelka (Talo on perintönä saatu)
- Auto (Tarpeeton, työ- ja muut lyhyemmät matkat fillarilla, pidemmät linja-autolla tai tuttujen kyydillä)
- Älypuhelin (Ei minulla tarvitse nettiä mukana olla, kun on kannettava tietokone kotona)
Yllä on lueteltu keskeiset syyt, miksi minulla jää niin hyvin rahaa säästöön (Menot kuukaudessa keskimäärin vain noin 300-350 euroa). Tällä hetkellä kuntouttavassa työtoiminnassa ja tulot kasvaa silti joka kuukausi useilla sadoilla euroilla. Fiksu säästäminen on taitolaji.
No älä nyt itseäsi järin fiksuna pidä vain siksi, että "pappa betalar" ja olet saanut asunnon perintönä. SITTEN voi kiittää ja kehua itseään kun on ihan itse elämänsä ja toimeentulonsa rakentanut.
Paitsi että EI ole lämmin. Siksi en osta. Kun ostan untuvatakin, ostan kunnon untuvatakin, joka on lämmin silloinkin, kun lämpötila menee pakkasen puolelle.