Miksi ihmiset (etenkin naiset) ovat nykyään niin aggressiivisia
.. tai itsekkäitä?
Baareissa tämän näkee hyvin jo alkuillasta, naiset rynnivät ja tönivät baaritiskeilla. Tuntemattomienkin ulkonäköä ja pukeutumista saatetaan arvostella aika julmasti. Tanssilattialla veivataan niin, että huidotaan kanssaihmisiä naamalle.
Kerran bussissa oli nuorehko nainen villin leikki-ikäisen ja vaunuissa olevan vauvan kanssa. Lapsista isompi riekkui ja huusi minkä ehti. Vauva kuitenkin oli niin suloinen, että hymyilin hänelle ja hän hymyili takaisin. :) Äiti kun tämän huomasi, hän alkoi mesoamaan minulle, että mitä hittoa oikein virnuilen ja voisin täydellisenä ihmisenä tulla kokeilemaanko saanko kuria hänen lapsiinsa. Käänsi vauvan vaunut myös ympäri.
Tämä tapaus sattui myöskin bussissa. Bussi oli täynnä ja ajattelin istahtaa erään vanhemman naishenkilön viereen, koska en halunnut seisoa puolta tuntia. Kohteliaasti kysyin, saako tähän istua ja nainen siirsi laukkunsa erittäin nihkeästi ja naama sitruunalla. Jossain vaiheessa matkaa aloin ottamaan puhelintani laukusta ja kyynärpääni hipaisi hieman naisen kättä. Hän tönäisi käteni erittäin kovaa ja vihaisesti pois ja katsoi vihamielisesti. Anteeksipyyntöön ens aanut muuta reaktiota kuin vihaisen tuhahduksen.
Tämä oli kyllä kaiken huippu: bussipysäkillä oli kanssani vanha rouva sekä keski-ikäisistä naisista koostuva kovaääninen parvi. Bussin saapuessa tällä vanhalla naisella oli vaikeuksia pysyä pystyssä, koska oli liukasta. Autoin häntä (josta hän oli hyvin mielissään), mutta nämä keski-ikäiset naiset puskevat ja ryntäävät bussiin sellaisella voimalla, että melkein tönäisivät mummon kumoon.
Monia muitakin esimerkkejä on, mutta minusta etenkin tuo viimeiseksi mainittu alkaa olemaan jo naurettavaa.
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 02:13"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 02:09"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 02:00"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 01:55"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 01:27"]
ap älä arvostele jos et tiedä toisen taustoja. Ja kyllä muakin v*tuttaa jos joku tuijottaa mun vauvaa, musta se on tosi epäilyttävää, miksi haluaisit hymyillä vieraalle lapselle?
[/quote]joo ens kerralla kun sun vauva suloisesti hymyilee ja vilkuttaa niin huikkaan sulle että pidät äpäräs kurissa ja näytän keskaria teille molemmille. Rupee v*ttu, sa*tana mulle äpärät prkle hyppimään silmille!!
[/quote]
Tahallaan käsität väärin.. Tarkoitin, että aika epäilyttävää jos joku ihan vaivautuu erikseen katsomaan vauvoja ja hymyilemään heille kun heidän vanhempansa eivät näe! Pedofiilejä?
[/quote]
Vaikutat aivan sairaalloisen vainoharhaiselta ihmiseltä. Lapsiparkasi. Kyllä hän pian sitten oppii sinun tavoillesi, kun kanssasi joutuu elämään. Epäilee kaikkia ja kaikkea, ystävällinen hymykin tulkitaan pahaksi asiaksi. Sairasta.
[/quote]
Maailma nyt vaan on sellainen. Kyllä minäkin katson oudosti nuoria, ehkä alle kolmekymppisiä jotka hymyilevät lapsille. En vaan tajua miksi. Varsinkin jos hymyillään isommalle lapselle ja se lapsi vielä säikähtää..
[/quote]Miksi just nuoria tai alle 30 vuotiaita? Isommat lapset ei pelästy jos joku moikka tai hymyilee ne huutaa v*ttuako sä kyyläät!?
Miksi lapset säikähtäis?
Minä säikähtäisin enemmän semmoista 60 vuotiasta kovakmunaista kuolaavaa setää joka kysyis jos saa paijata mun lasta tai antaa sille karkkeja;-) kun kohteliasta nuorukaista.
Mä luulen että elämä on muutenkin nyky-Suomessa raaistunut, työelämä on kovaa ja itsekkyys ja hedonismi alkaa olla huipussaan. Kaiken lisäksi suomalaiset eivät kunnioita toisten koskemattomuutta, kuten monissa muissa maissa. Perus käyttäytysmisssääntöjä ja kohteliaisuutta ei vaalita eikä opeteta omille lapsillekaan. Toki joukossa on varmaan mielenterveyspotilaitakin, joilla ei vaan ole kaikki muumit laaksossa.
Baarissa vielä alkoholi kärjistää käyttäytymistä....
Täytyypä ruveta uhallakin hymyilemään vieraille lapsille, niin voi testata vanhempien reaktioita!
olen yleensä huomaavainen ja ystävällinen ja tykkään rupatella ihan vieraittenkin ihmisten kanssa. Jonoissa ohittelu saa kyllä minussakin aikaan primitiivireaktion. Olen pienikokoinen ja harmittoman näköinen, joten ehkäpä mua on sen takia yritetty ohitella milloin Tiimarin jouluruuhkaisessa kassajonossa ja milloin elokuvalippua ostaessa... Mä olen vaan pokkana mennyt sen etuilijan eteen ja sanonut "anteeksi, olin tässä ennen sinua!"
bussipysäkillä rattaiden kanssa olen kerran antanut yhden naisen mennä ensin kun hän kauniisti pyysi ja sanoi että hänellä on kova kiire. Mulla ei nyt tällä kertaa ollut hätää lapseni kanssa, joten hän sai vapaan paikan ja mä odotin seuraavaa bussia.
Ihan sairas asennoituminen kanssaihmisiä kohtaan teillä joillakin. Kyllähän ihmisen kannattaa tiedostaa maailman mahdolliset vaaratkin, tietenkin, mutta tuossa se sairaus on kyllä siellä vainoharhailijan ihan omassa päässä eikä missään muualla. Onko se muuten sitä omaa lasta kohtaan oikein kasvattaa hänestä sellainen, että hän epäilee ja pelkää kaikkia paitsi omaa äitiään? Miten sillä tavalla voi myöhemmin elää elämäänsä ja muodostaa jopa ihmissuhteita, jos vieraiden ihmisten hymytkin tulkitaan pahuudeksi ja epäilyttäviksi? Ystävällisyys aina jollakin tapaa vilpilliseksi, oudoksi, jokainen ihminen viholliseksi ennen kuin on toisin todistettu jne. IHAN HITON SAIRASTA!
Pyysitkö Ap anteeksi kun tönäisit vierustoveria kyynärpäälläsi? Jos et oli sinussakin vikaa. Annoit itsestäsi itsekkään kuvan ja kyllähän se aggressioita herättää.
Sitä saa mitä tilaa. Ehket juuri sinä ole tilannut vihaista kohtelua mutta joku muu on. Metsä vastaa niin kuin sinne huutaa.
ap älä arvostele jos et tiedä toisen taustoja. Ja kyllä muakin v*tuttaa jos joku tuijottaa mun vauvaa, musta se on tosi epäilyttävää, miksi haluaisit hymyillä vieraalle lapselle?
[/quote]joo ens kerralla kun sun vauva suloisesti hymyilee ja vilkuttaa niin huikkaan sulle että pidät äpäräs kurissa ja näytän keskaria teille molemmille. Rupee v*ttu, sa*tana mulle äpärät prkle hyppimään silmille!!
[/quote]
Tahallaan käsität väärin.. Tarkoitin, että aika epäilyttävää jos joku ihan vaivautuu erikseen katsomaan vauvoja ja hymyilemään heille kun heidän vanhempansa eivät näe! Pedofiilejä?
[/quote]No kuule jos joku vauva iloisena hymyilee tai vilkuttaa kanssamatkustelijalle ja toinen hymyilee vauvalle takas tai vilkuttaa miksi oletat heti että joku on pokaamassa sun vauvaa? Olet sairas jos tämä käy ekana sulle mielessä. Onhan se normaalia että pienet lapset ja VARSINKIN VAUVAT ovat hellyttäviä, hauskoja, söpöjä ja herättävät iloisia tunteita ihmisissä. Joten jos joku vilkuttaa tai hymyilee sun lapselles bussissa ja sä luulet sitä toista heti pedofiiliksi niin SÄ OOT SE JOKA YMMÄRRÄT VÄÄRIN jos ei ole tahallista väärinymmärrystä niin hanki apua ennen kun tartutat sun sairaat tavat ja olettamukset sun lapselle.
[/quote]
Ahhaha, tämä oli niin hersyvästi kirjoitettu, että repesin ääneen. Mutta totta joka sana!
[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 02:44"]
Sitä saa mitä tilaa. Ehket juuri sinä ole tilannut vihaista kohtelua mutta joku muu on. Metsä vastaa niin kuin sinne huutaa.
[/quote]
Ja kun joku vaikka kävelee hitaammin, kuin takanatulija, on "tilannut" tyrkkimistä ja kiukuttelua. Hohhoijaa!
Ehkä nuo ilkeilijät jonain päivänä oivaltavat, että heidän oma elämänsäkin muuttuu mukavammaksi, kun kohtelevat kanssaihmisiä ystävällisesti. Eniten se kiukku heitä itseään syö.
Tilasi vaikuttaa jonkinasteiselta mielenterveysongelmalta. Tätä on valitettavan paljon liikkeellä muutenkin. Ystävällisyys tulkitaan omituisuudeksi ja hymyilemistä vierastetaan tai pidetään hymyilevää ihmistä epätasapainoisena tai vähintäänkin flirttinä. Opin tämän lasten harrastuksen parissa. Nykyisin moikkaan yrmeästi, väistän katseita ja vältän keskusteluja ja: hyvin pyyhkii.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 02:47"]
[/quote]
Ja kun joku vaikka kävelee hitaammin, kuin takanatulija, on "tilannut" tyrkkimistä ja kiukuttelua. Hohhoijaa!
Ehkä nuo ilkeilijät jonain päivänä oivaltavat, että heidän oma elämänsäkin muuttuu mukavammaksi, kun kohtelevat kanssaihmisiä ystävällisesti. Eniten se kiukku heitä itseään syö.
[/quote]
Kyllä. Sitä kun saa tarpeeksi paskaa niskaansa alkaa kohdella muita huonosti jo heti varmuuden vuoksi. Uskon, että tästä syystä monet ovat vihaisia jo heti valmiiksi ennen kuin mitään varsinaista vihaisuuden aihettakaan on esiintynyt.
Se on se "MINÄ, MINÄ, MINÄ!"
Ei se oma olo siitä mihinkään parane, vaikka ilkeilee toiselle ihmiselle.
30 vastasi tähän viestiin, jonka kirjoitti 22:
[i] Maailma nyt vaan on sellainen. Kyllä minäkin katson oudosti nuoria, ehkä alle kolmekymppisiä jotka hymyilevät lapsille. En vaan tajua miksi. Varsinkin jos hymyillään isommalle lapselle ja se lapsi vielä säikähtää..[/i]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 02:52"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 02:47"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä. Sitä kun saa tarpeeksi paskaa niskaansa alkaa kohdella muita huonosti jo heti varmuuden vuoksi. Uskon, että tästä syystä monet ovat vihaisia jo heti valmiiksi ennen kuin mitään varsinaista vihaisuuden aihettakaan on esiintynyt.
[/quote]
Sama toimii toisinkin päin, kun hymyilet, saat useimmiten vastaukseksi hymyn. Minä ainakin tapaan ruuhka-aikaankin liikkuessani enemmän ystävällisiä kuin ilkeitä ihmisiä. Silloin kun ärsyynnyn, se yleensä ei edes johdu siitä kohteesta, vaan siitä, että olen jostakin muusta asiasta stressaantunut, ja aikuisena useimmiten osaan olla purkamatta ärsytystäni viattomaan sivulliseen.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 02:54"]
[/quote]niinpä mitä negatiivisuus ruokkii itseään. Mitä enemmän ilkeilee sitä negatiivisemmaksi muuttuu. Sen näkee jo palsallakin. Onneksi vastapainona positiivisuus joka toimii samalla tavalla. Eli 100% totta että sitä saa mitä tilaa.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 02:54"]
[/quote]
Näin se juuri on, oma olo vain huononee siitä ilkeilystä, vaikka itse kuvittelee tuntevansa paremmuutta.
Menin eilen bussipysäkille. Pysäkillä istui vanhempi nainen laukkunsa vieressä (veivät kaksi paikkaa) ja katsoi minua vihaisesti. Kun hän yskäisi huomasin äänestä, että hän oli mies. No, koska olin väsynyt uhallanikin istuin hänen viereensä. Kun lähdin bussista sama mies tuijotti minua äärimmäisen vihaisena. Sattumoisin hyvä, iloinen ystävä olikin istumassa ihan miehen vieressä, en ollut häntä sisään tullessani huomannut. Hymyilin ystävälle (ja vihaiselle miehelle) kauniisti ja heilutin kättäni. Nauratti loppuillan miehen kiukkuisuus.
Toisaalta; tuo mies on elänyt nuoruutensa aikana, jolloin vielä kunnioitettiin muita ihmisiä, puhuttiin ventovieraillekin kohteliaasti ja ystävälliseen sävyyn. Tervehdittiin. Jos ei näin tehnyt nolasi ITSENSÄ ja näytti, ettei osannun käytöstapoja.
Nykyinen meno on aika kaukana tuosta maailmasta, joten en ihmettele kiukkuisia keski-ikäisiä ja vanhuksia. He eivät vain ymmärrä huonoja käytöstapojanne.
Musta on tullut viime aikoina tosi aggressiivinen. Huomaan sen itekin ja kyllä se harmittaa. Viimeisimpiä eräässä virastosssa (ei jonotusnumeroita, eikä mahdollisuutta seistä jonossa vaan istua rivissä penkillä), jossa on aina aiemmin toiminut kaikki hyvin ja jokainen on mennyt luukulle omalla vuorollaan, mutta tällä erää eräs rouva pisti teinityttönsä luukulle juuri ennen minua - olin jonottanut yli puoli tuntia kolmen pienen lapsen kanssa ja meitä he eivät voineet olla huomaamatta - mutta kun kaikki vuorossa olleet miehet olivat menneet, niin tämä äitipä keksi, että meidän eteemme he voivat kiilata. Sanoin terävästi.
Tai kun pienellä luistinkentällä jälkeemme tulleet rakensivat koko kentän kokoisen jääkiekkopelin ja neuvotteluista huolimatta emme saaneet tavalliseen luisteluun (meitä yhtä paljon) kuin pienen kaistaleen röpelöistä reunaa kentän laidalta. Ärähdin.
Mutta yli 10 vuotta siedin, kun ihan normaalissa kassajonossa joku hyppää eteeni tai tarjoilussa, jossa jokaiselle on vain yksi kpl, ottaa itselleen kaksi, kun jäljellä on vain minä ja hän jne. Me olemme mieheni kanssa monesti miettineet, että mikä minussa on, kun olen puhelias, reipas, mutta toki kohtelias ja huomioin koko ajan muut, mutta näitä törkeitä kiilaamisia, etuiluja, välistävetoja ja hyväksikäyttöjä sattuu ylivoimaisesti tuttavapiiristämme eniten juuri minulle.
Nyt minusta on tullut vähän aggressiivinen.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 03:06"]
Musta on tullut viime aikoina tosi aggressiivinen. Huomaan sen itekin ja kyllä se harmittaa. Viimeisimpiä eräässä virastosssa (ei jonotusnumeroita, eikä mahdollisuutta seistä jonossa vaan istua rivissä penkillä), jossa on aina aiemmin toiminut kaikki hyvin ja jokainen on mennyt luukulle omalla vuorollaan, mutta tällä erää eräs rouva pisti teinityttönsä luukulle juuri ennen minua - olin jonottanut yli puoli tuntia kolmen pienen lapsen kanssa ja meitä he eivät voineet olla huomaamatta - mutta kun kaikki vuorossa olleet miehet olivat menneet, niin tämä äitipä keksi, että meidän eteemme he voivat kiilata. Sanoin terävästi.
Tai kun pienellä luistinkentällä jälkeemme tulleet rakensivat koko kentän kokoisen jääkiekkopelin ja neuvotteluista huolimatta emme saaneet tavalliseen luisteluun (meitä yhtä paljon) kuin pienen kaistaleen röpelöistä reunaa kentän laidalta. Ärähdin.
Mutta yli 10 vuotta siedin, kun ihan normaalissa kassajonossa joku hyppää eteeni tai tarjoilussa, jossa jokaiselle on vain yksi kpl, ottaa itselleen kaksi, kun jäljellä on vain minä ja hän jne. Me olemme mieheni kanssa monesti miettineet, että mikä minussa on, kun olen puhelias, reipas, mutta toki kohtelias ja huomioin koko ajan muut, mutta näitä törkeitä kiilaamisia, etuiluja, välistävetoja ja hyväksikäyttöjä sattuu ylivoimaisesti tuttavapiiristämme eniten juuri minulle.
[/quote]
Kyllä puolensa täytää ja saa pitää. Puolustaa oikeudenmukaisuutta. Sitä ei tietysti tarvitse tehdä aggressiivisesti, mutta en näe noissa sun esimerkeissä mitään yhteyttä ap:n esimerkkeihin. Se on jotenkin tyypillistäkin suomalaisille, että hiljaa takanapäin kitistään, kun koetaan jotain epäreiluksi, kunnes lopulta raivoa on kerääntynyt niin, että menee kuppi nurin jostain aivan mitättömyydestä. Itsessänikin on kieltämättä tätä vikaa.
[/quote]
Olen huomannut itsessäni saman.. :( Kun jälkeenpäin ajattelee, olen välillä ihan kauhea ihminen, sulla noihin kaikkiin ärähdyksiin on syysnä.
En vaan tajua mikä mua mättää, oon aina pyrkinyt olemaan avoin ja kaikille ystävällinen, mutta tänä vuonna sain töissä töparikseni jotenkin vihastuttavan ihmisen. Jotenkin tuntuu, että hänen olemuksena vaan ärsyttää minua.
Hän ramppaa jatkuvasti tupakalla, välittämättä siitä, että hänen tupakkatauoillaan minun täytyy silti jatkaa työskentelyä. Hän on rehellisen tyhmä, siis ihan oikeasti. Saattaa kysyä mitä esimerkiksi "liiketalous" tai "moraali" tarkoittaa, minulla ei ole enää ketään jonka kanssa voisin puhua järkevistä asioista, sillä hänen mielenkiintonsa rajoittuu hiuksiin ja Jersey Shoreen. Olen ihan tosissani muuttunut aggressiivisemmaksi hänen seurassaan, koska mua vihastuttaa hänen välinpitämätön ja typerä käytöksensä koko ajan. Välillä huomaan, että puhun hänelle todella töykeään sävyyn, en vaivaudu vastailemaan keskustelussa mitenkään, tai vaan ärähtelen. En halua olla tälläinen ihminen.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 03:10"]
[/quote]
Kyllä puolensa täytää ja saa pitää. Puolustaa oikeudenmukaisuutta. Sitä ei tietysti tarvitse tehdä aggressiivisesti, mutta en näe noissa sun esimerkeissä mitään yhteyttä ap:n esimerkkeihin. Se on jotenkin tyypillistäkin suomalaisille, että hiljaa takanapäin kitistään, kun koetaan jotain epäreiluksi, kunnes lopulta raivoa on kerääntynyt niin, että menee kuppi nurin jostain aivan mitättömyydestä. Itsessänikin on kieltämättä tätä vikaa.
[/quote]
Jep. Ei kohteliaisuus ja ystävällisyys tarkoita sitä, että ryhtyy kynnysmatoksi. Ihan samoin puoliaan voi pitää asiallisesti olematta aggressiivinen.
[/quote]
[/quote]
Vaikutat aivan sairaalloisen vainoharhaiselta ihmiseltä. Lapsiparkasi. Kyllä hän pian sitten oppii sinun tavoillesi, kun kanssasi joutuu elämään. Epäilee kaikkia ja kaikkea, ystävällinen hymykin tulkitaan pahaksi asiaksi. Sairasta.
[/quote]
Maailma nyt vaan on sellainen. Kyllä minäkin katson oudosti nuoria, ehkä alle kolmekymppisiä jotka hymyilevät lapsille. En vaan tajua miksi. Varsinkin jos hymyillään isommalle lapselle ja se lapsi vielä säikähtää..