Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuolleista kiinnostuneet

Vierailija
19.02.2013 |

Aiotteko mennä Heurekan näyttelyyn katsomaan kuolleita ruumiita? Mikä teitä kiehtoo kuolleissa?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan aio. Minulla olisi jo kaksi kertaa aiemmin ollut ulkomailla mahdollisuus nähdä tuo näyttely. Ihan riitti, kun näin siitä niitä valokuvia.

Minusta tuo on vaan jatke entisaikojen friikkishowlle. Niille kiertäville näyttelyille, joissa maksusta ihmiset sai pällistellä hypertrikoosista kärsivää karvaista naista, lyhytkasvuista "kääpiötä", elefanttitaudista kärsiviä, epämuodostuneita säilöttyjä sikiöitä. jne. Kuvottavaa.

Ihmiskehon rakenteen oppimiseksi minulle riittää ihan kirjojen kaavakuvat, kiitosta vaan.

Vierailija
2/37 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin se on?

Minä olen nähnyt ne jo kauan aikaa sitten ulkomailla. Oli oikein kiva. Voisin mennä uudelleen mutta ilman lapsia.... Silloin minulla ei ollut vielä lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kukaan ei vie lapsiaan tuollaiseen näyttelyyn. Näyttely on mielenvikaisten aikuisten lajiin kuuluvaa aluetta ja nyt sitä kaupataan tieteenä lapsiperheille. Kuolema on muka tabu ja nyt siitä pitäisi ryhtyä puhumaan kahvipöytäkeskusteluna kuin säästä.

Vierailija
4/37 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ummarra, mitä tekemistä kuolleista kiinnostuneilla on tuon näyttelyn kanssa? Harva kuolee niin että iho on poissa ja lihakset näkee ja muuten on vahingoittumaton, ymmärsin että näyttelyssä esitellään ihmisen sisuskaluja?

Olen ilmeisesti ymmärtänyt väärin?

Vierailija
5/37 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion. On käyneiden mukaan kuulemma opettavainen eikä laisinkaan kamala.

Vierailija
6/37 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 12:48"]

[/quote]

Kalmanhaju ei lähde pesemällä, näyttelyssä haisee kuulemma kalmalle. Onko ruumiiden nimet näkyvissä?

Ihmiskeho opetetaan koulukirjoissa piirroksina, kiitos se riittää.

Vierailija
7/37 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden ruumiiden alkuperä (ainakin Kiinasta tulleiden) on vähintään arveluttava. Oikeudenkäyntejäkin ollut ties kuinka monta kun ruumiit eivät olekaan olleet vapaaehtoisesti luovutettuja. En halua tukea moista epäeettistä toimintaa.

Vierailija
8/37 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu menenmme ensi viikolla katsomaan. Lapset 9v ja 12v tulevat mukaan.

Olen lukenut että ei ole kamala vaan opettavainen ja todella mielenkiintoinen.

Vierailija
9/37 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 01:26"]

[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 12:48"]

[/quote]

Kalmanhaju ei lähde pesemällä, näyttelyssä haisee kuulemma kalmalle. Onko ruumiiden nimet näkyvissä?

Ihmiskeho opetetaan koulukirjoissa piirroksina, kiitos se riittää.

[/quote]

Tuskin siellä kalman hajua on, se plastinointiaine saattaa haista, mutta en ole varma. Nimiä ei ole näkyvissä, ja useimmat ovat  varmuudella antaneet plastinointiin suostumuksensa, noiden kiinalaisten kohdalla asia on epäselvä.

Kumpi antaa todenmukaisemman ja selkeämmän kuvan (mistä vain), piirros, vai näkemällä aito asia läheltä? Sanoisin että jälkimmäinen.

Vierailija
10/37 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 01:30"]

Niiden ruumiiden alkuperä (ainakin Kiinasta tulleiden) on vähintään arveluttava. Oikeudenkäyntejäkin ollut ties kuinka monta kun ruumiit eivät olekaan olleet vapaaehtoisesti luovutettuja. En halua tukea moista epäeettistä toimintaa.[/quote]

Kuulemma luovutusjonossa on jo tuhansia tai kymmeniä tuhansia ihmisiä, joten ihmettelen, miksi niiden pitäisi ottaa ketään luvatta. Tai toisaalta monet luovutustestamentin tehneet elävät vanhoiksi ja ehkä eivät tarvitse kovin paljoa 70 - 90-vuotiaita...

Vierailija
11/37 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmallisia onkin juuri nämä raskaana olleet naiset ym. harvinaiset joita ei ihan helposti ole saatavilla.

Ruumiita on saatu mm. vankiloista (kuolemaantuomittuja?), mielisairaaloista. Tää herra itse on vain vedonnut siihen ettei ole voinut tietää kaikkien alkuperää kun ei ole käynyt itse hakemssa vaan ostanut välikäsiltä.

[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 02:03"]

Niiden ruumiiden alkuperä (ainakin Kiinasta tulleiden) on vähintään arveluttava. Oikeudenkäyntejäkin ollut ties kuinka monta kun ruumiit eivät olekaan olleet vapaaehtoisesti luovutettuja. En halua tukea moista epäeettistä toimintaa.[/quote]

Kuulemma luovutusjonossa on jo tuhansia tai kymmeniä tuhansia ihmisiä, joten ihmettelen, miksi niiden pitäisi ottaa ketään luvatta. Tai toisaalta monet luovutustestamentin tehneet elävät vanhoiksi ja ehkä eivät tarvitse kovin paljoa 70 - 90-vuotiaita...

[/quote]

Vierailija
12/37 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen liian herkkä tuollaisille, näin joskus näyttelyn ulkomailla ja näin siitä yli kuukauden painajaisia, joissa ihottomat ruumiit jahtasivat minua jne. ja ksoka itse olen tällainen, en todellakaan veisi lapsia katsomaan juttua joka itseäni järkytti syvästi. 

Vierailija
13/37 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kumpi antaa todenmukaisemman ja selkeämmän kuvan (mistä vain), piirros, vai näkemällä aito asia läheltä? Sanoisin että jälkimmäinen.

[/quote] 

Koskettelu ja haistelu antas kaikkein todenmukaisemman ja selkeemmän kuvan kuolleista. Saaks niitä ruumiita kokeilla omin käsin?  Ois sikakivaa päästä ruristeleen ruumista. 

Vierailija
14/37 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Heureka tukee tuollaista epäeettistä touhua. Heureka on sitä paitsi lapsille tarkoitettu tieteellinen kohde, eikä pervoille friikeille.

Vierailija
15/37 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä luoja teidän kanssa. :D Kävin lauantaina kattomassa näyttelyn. Oli välillä vaikee muistaa että siellä pleksin takana tosian oli oikeita ruumiita, niin paljon ne näytti nukeilta. Mun mielestä lapset voi todellakin mennä vanhempien kanssa. Oli todella opettavainen. NÄYTTELYSSÄ EI HAISSUT OLLENKAAN MIKÄÄN, paitsi vierustoverin kainalohiki jos sekään. Ootte te kyllä niin naurettavia, meillä on kaikilla ihon alla samanlaiset lihakset ja luut.

Vierailija
16/37 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi sano että näyttely oli vähän ällö,itse sain paljon sellaista tietoa mitä en kirjoista voisi oppia.Mielenkiintoinen oli se raskaana oleva nainen,ja mietin olikohan vatsassa oleva sikiö naisen oma...?

Vierailija
17/37 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 02:09"]

Ongelmallisia onkin juuri nämä raskaana olleet naiset ym. harvinaiset joita ei ihan helposti ole saatavilla.

Ruumiita on saatu mm. vankiloista (kuolemaantuomittuja?), mielisairaaloista. Tää herra itse on vain vedonnut siihen ettei ole voinut tietää kaikkien alkuperää kun ei ole käynyt itse hakemssa vaan ostanut välikäsiltä.

[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 02:03"]

[/quote]

[/quote]

Ainakin yksi raskaana oleva (+ sikiö kohdussa) on antanut lupansa. Hän tiesi ettei ehkä tulisi selviytymään raskaudesta (keuhkosyöpä), ja antoi kehonsa ja sikiön plastinointiin. En tiedä onko Heurekassa, mutta kyseinen on yksi ainoita, jonka kuolinsyy on kerrottu, varoituksena. Keuhkot syövän kanssa ovat tietenkin myös esillä ja sikiö masussa. Tosin verhon takana.

Vierailija
18/37 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 02:55"]

[/quote]

[/quote] 

Koskettelu ja haistelu antas kaikkein todenmukaisemman ja selkeemmän kuvan kuolleista. Saaks niitä ruumiita kokeilla omin käsin?  Ois sikakivaa päästä ruristeleen ruumista. 

[/quote]

Naah, ihan läheltä taarkastelu riittää. Itsehän olen ruumista (no, kalloa :D) koskenut katakombeissa (Pariisin) ja mitä nyt raatoja haudannut jos puutarhasta löytynyt.

Miksi kukaan muuten haluaisi haistella ruumista? Plastinoitu ei haise kai millekään kun taas plastinoimaton alkaa ihan varmasti haista jonkin aikaa kuoleman jälkeen, ja se haju ulottuu kauas. Eikä ole mukava... Ja joistakin ihmisistä erittyy jo eläessä oma hajunsa.

Vierailija
19/37 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 03:02"]

Voi hyvä luoja teidän kanssa. :D Kävin lauantaina kattomassa näyttelyn. Oli välillä vaikee muistaa että siellä pleksin takana tosian oli oikeita ruumiita, niin paljon ne näytti nukeilta. Mun mielestä lapset voi todellakin mennä vanhempien kanssa. Oli todella opettavainen. NÄYTTELYSSÄ EI HAISSUT OLLENKAAN MIKÄÄN, paitsi vierustoverin kainalohiki jos sekään. Ootte te kyllä niin naurettavia, meillä on kaikilla ihon alla samanlaiset lihakset ja luut.

[/quote] 

Kuolleet kuuluvat ruumisarkkuun ja siinä maahan haudattavaksi tai tuhkattavaksi. Ruumiit eivät kuulu vitriineihin  tai muuten yleiseen pällistelyyn. Kuka muuta väittää on kipeä. Kohta kerrot et sun perhe nukkuu kotona ruumisarkuissa ja kaikki on teillä perheessä niin luonnollista kun luurankoja kaapit täynnä.

Vierailija
20/37 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 03:05"]

Lapsi sano että näyttely oli vähän ällö,itse sain paljon sellaista tietoa mitä en kirjoista voisi oppia.Mielenkiintoinen oli se raskaana oleva nainen,ja mietin olikohan vatsassa oleva sikiö naisen oma...?

[/quote]

Tietääkseni kaikki kohduissa olleet näillä ruumiilla on ihan omia, niitä ei poisteta tai laiteta jälkikäteen. Ainakin sivuston (siis body worldsin) hastattelun mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä