Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset ei nykyään enää halua lapsia, miehet haluaa

Vierailija
28.02.2019 |

Otsikko on provokatiivinen ja yleistys, mutta pointti tulee siitä ilmi. Vapaaehtoinen ja itse valittu lapsettomuus on nykyään huomattavasti yleisempää naisten kuin miesten keskuudessa. Moni nainen ei nykyään halua ollenkaan lapsia vaan haluaa elää elämänsä lapsettomana. Harva mies kuitenkaan haluaa jäädä lapsettomaksi, vaan suurin osa miehistä haaveilee perheestä ja miesten lapsettomuus ei ole oma valinta vaan johtuu siitä, että he eivät ole löytäneet/saaneet naista, jonka kanssa perustaa se perhe. Tämä ei ole pelkästään suomalainen ilmiö, vaan yleinen trendi myös esim. Keski-Euroopassa.

Kommentit (374)

Vierailija
141/374 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeasti kääntynyt toisinpäin että miehet pelkästään haluaisi lapsia? Ainakin viimeiset kymmenen naista jota olen deitannut / nussinut on halunnut tai koittanut jekuttaa että saattaisin raskaaksi 🤔

Vierailija
142/374 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hässijä kirjoitti:

Onko oikeasti kääntynyt toisinpäin että miehet pelkästään haluaisi lapsia? Ainakin viimeiset kymmenen naista jota olen deitannut / nussinut on halunnut tai koittanut jekuttaa että saattaisin raskaaksi 🤔

Se johtuu sinun naismausta, eikä kerro koko naispopulaatiosta mitään. Otoksesi ei ole edustava otos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/374 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luultavasti haluaisin lapsia, jos mulla olisi siinä se miehen rooli. Pitää korkeintaan kädestä kiinni naista, kun nainen synnyttää (Johon voi pahimmassa tapauksessa kuolla). En pysty olemaan raskaana tai synnyttämään, en ole tarpeeksi vahva siihen. 

Hmm... jännäksi on mennyt kuvitelmat siitä, mitä raskaus ja synnytys on. Ihan ajatusleikkinä: maailmassa on kohta 8 miljardia ihmistä, ja niillä jokaisella on ne synnyttänyt äiti. Ihanko oikeasti ne on jotain ihmenaisia kaikki? Ja ylipäätään kun katselet ympärilläsi olevia naisia, etenkin vanhempia, suurin osa on synnyttänyt. Näyttävätkö ihmeellisiltä? Traumatisoituneilta? Vammautuneilta?

Tämä ei siis ole mikään yritys kääntää päätäsi, jos et halua lapsia, niin sehän on täysin ok. Mutta joku todellisuudentaju on hyvä säilyttää sen suhteen mitä se raskaus ja synnyttäminen oikeasti nykypäivänä on.

Se on totta, että muutkin ovat siihen pystyneet niin miksi en minä? Mutta olen saamarin kipuherkkä, kuhmu polvessa saa itkemään ja todella heikko ja herkkä. Kun sain pienen palovamman sormeen, niin itketti ja jouduin pitämään sormea kylmän veden alla monia tunteja. Otin siihen kipuun särkylääkkeen. Kun taas mieheni sai ison palovamman käteen eikä se tuntunut missään. Olenkin aina naureskellut, että tässä parisuhteessa mieheni olisi parempi synnyttämään. 

Menkat on jo tarpeeksi tuskaa, vaikka en usko niiden olevan minulla pahimmista päästä.

Onhan tämä näin aikuisena naisena noloa olla kuin pikku lapsi mitä tulee kipuun. Mutta ainakin tunnistan omat voimavarani. Olen tällä hetkellä todella väsynyt ihan näin lapsettomana ja kun teen vain 6h/per päivä. On myös monia muita luonteenpiirteitä miksi en olisi hyvä äidiksi. 

Vierailija
144/374 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä aloituksessa kuvattu trendi ei haittaa ketään naista. Se haittaa vain miehiä. Ap

Kyllä mua haittaa, että Suomesta loppuu kohta veronmaksajat ja todennäköisesti eläkesysteemejä joudutaan leikkaamaan kovalla kädellä. Vituttaa maksaa korkeita eläkemaksuja ja ties kuinka korkeita omat lapset aikanaan joutuvat maksamaankaan. Omat vanhemmat ja isovanhemmat on jo kuolleet, että ne eläkemaksut menee ihan näiden lapsettomienkin eläkkeiden maksuun. Äitinä olen huolissani omien lasteni tulevaisuuden maksutaakasta. 

Ja joo ei - Suomen järjestelmässä vain osa eläkemaksuista rahastoidaan. Suurin osa nyt maksettavista eläkemaksuista menee nykyisten eläkeläisten eläkkeisiin. Mun lapset maksavat aikanaan aika monen lapsettomankin eläkkeet. Tää korttitalo tulee kaatumaan. 

Kuule tulevaisuudessa välttämättä meillä ei tule olemaan mitään eläkettä. Siksi säästän ja sijoitan jotta saan rauhoitettua oman ahterini hautaan saakka. Ei kannata tulevan polven harteille laskea kaikkea!

Vierailija
145/374 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet haluavat lapsen vain koska nainen haluaa, eivätkä halua menettää naistaan, koska seksin saaminen vaikeutuisi huomattavasti.

Sitähän se on raadollisimmillaan, halutaan varmistaa "säännöllinen seksi" ja suostutaan naisen lisääntymisleikkeihin ymmärtämättä että se seksi tulee vähentymään radikaalisti, jopa vähemmäksi kuin poikamiehenä satunnaispanojen merkeissä.

Emotionaalisesti terveiden näkemys asiasta poikkeaa radikaalisti sinun näkemyksestäsi.

Vierailija
146/374 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hässijä kirjoitti:

Se johtuu sinun naismausta, eikä kerro koko naispopulaatiosta mitään. Otoksesi ei ole edustava otos.

Minun naismausta?? Ehkä se on sitten minun arjalaiset piirteet mitkä herättää lisäntymisviettiä naisissa

Vierailija
147/374 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä aloituksessa kuvattu trendi ei haittaa ketään naista. Se haittaa vain miehiä. Ap

Kyllä mua haittaa, että Suomesta loppuu kohta veronmaksajat ja todennäköisesti eläkesysteemejä joudutaan leikkaamaan kovalla kädellä. Vituttaa maksaa korkeita eläkemaksuja ja ties kuinka korkeita omat lapset aikanaan joutuvat maksamaankaan. Omat vanhemmat ja isovanhemmat on jo kuolleet, että ne eläkemaksut menee ihan näiden lapsettomienkin eläkkeiden maksuun. Äitinä olen huolissani omien lasteni tulevaisuuden maksutaakasta. 

Ja joo ei - Suomen järjestelmässä vain osa eläkemaksuista rahastoidaan. Suurin osa nyt maksettavista eläkemaksuista menee nykyisten eläkeläisten eläkkeisiin. Mun lapset maksavat aikanaan aika monen lapsettomankin eläkkeet. Tää korttitalo tulee kaatumaan. 

Kuule ensinnäkin me lapsettomat maksetaan sun lapsesi koulutus jne. Niin se kiertokulku menee.

Oletko muuten yhtään huolissasi millaiseen ympäristökatastrofiin lapsesi olet synnyttänyt? Kai olet opettanut heille kuinka hiilijalanjälki pidetään pienenä?

Vierailija
148/374 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole mikään yllätys. Naiset on saatu niin tehokkaasti aivopestyä hedonistiseen elämäntapaan, johon esim. matkustaminen kuuluu olennaisena osana

Juuri näin. Lisäksi sosiaaliturva on tarjolla täysimääräisesti myös yksin asuvalle, joten perhe ei ole naiselle enää pakollinen taloudellisessa mielessä.

Vierailija
149/374 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se tosiaan helppo haluta lapsia, kun niitä ei tarvi synnyttää eikä olla niiden takia poissa töistä. Eikä osallistua hoitamiseen. Kaiken kuitenkin nykyään moni mies haluaa maksattaa koko ajan puoliksi, myös silloin kun puoliso on niitä yhteisiä lapsia kotona hoitamassa. Täälläkin naisia haukutaan koko ajan eikä pitäisi rikkaamman joutua maksamaan köyhemmän eloa. Onko enää sellaisia miehiä hirveästi jäljellä joille oman perheen elättäminen olisi kunnia-asia, naiset ovat tajunneet ettei kannata elellä köyhänä työorjana miettien mistä saisi mahdollisimman halvalla taas uudet puvut lapsille, ja samaan aikaan mies elelee omien harrastuksiensa ja menojensa ja rahojensa kanssa omaa rikkaampaa elämää.  

Minun miehelle perheen elättäminen on kunnia-asia. Jos olisi vähän rahaa niin hän asettaisi aina perheen etusijalle. Ja vaikka rahaa onkin riittävästi niin silti voisin ostaa esim. Käytetyn haalarin ihan ekologisista syistä.

En ikinä voisi lisääntyä itsekeskeisen miehen kanssa. Aikaisempia kumppaneitani en kelpuuttanut isän rooliin. Onneksi löytyi ihana, rakastava ja perhekeskeinen mies.

Vierailija
150/374 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisillehan se lasten hankinta on paskempi diili kuin miehille.

Vierailija
151/374 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Hmm... jännäksi on mennyt kuvitelmat siitä, mitä raskaus ja synnytys on. Ihan ajatusleikkinä: maailmassa on kohta 8 miljardia ihmistä, ja niillä jokaisella on ne synnyttänyt äiti. Ihanko oikeasti ne on jotain ihmenaisia kaikki? Ja ylipäätään kun katselet ympärilläsi olevia naisia, etenkin vanhempia, suurin osa on synnyttänyt. Näyttävätkö ihmeellisiltä? Traumatisoituneilta? Vammautuneilta?

Tämä ei siis ole mikään yritys kääntää päätäsi, jos et halua lapsia, niin sehän on täysin ok. Mutta joku todellisuudentaju on hyvä säilyttää sen suhteen mitä se raskaus ja synnyttäminen oikeasti nykypäivänä on.[/quote]

Kyllä, nään ympärilläni paljon ihmenaisia jotka ovat uhranneet paljon lapsiensa takia. Ja mitä synnytyksessä tulleisiin vammoihin tulee, niitä harvemmin voi nähdä ympärilleen katsomalla, sillä ne vammat taitavat pääsääntöisesti löytyä sieltä housujen alta.

Tiedän, että osa naisista pysyy lähes ennallaan synnytyksen jälkeen, ja osan seksielämä ja esim. orgasmit jopa paranevat raskauden ja synnytyksen ansiosta, mutta valitettavasti se päinvastainen tarina taitaa olla huomattavasti tavallisempi.

Ehkä olen itsekäs, mutta en todellakaan ole valmis ottamaan sitä riskiä, että jatkossa seksi tuntuisi huonommalta tai pahimmillaan ei miltään, enkä enää saisi orgasmeja. Sen verran paljon seksuaalisuuttani arvostan ja rakastan. Monikohan mies olisi valmis pahimmillaan uhraamaan loppuelämänsä seksin harrastamiset lasten takia?

Vierailija
152/374 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tekisin vaikka viisi lasta, jos ei tarvitsisi olla raskaaa ja synnyttää ja olla äitiyslomalla ja perhevapaalla ja olla päävastuussa lapsista ja kodista.

Vierailija
153/374 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei siis ole mikään yritys kääntää päätäsi, jos et halua lapsia, niin sehän on täysin ok. Mutta joku todellisuudentaju on hyvä säilyttää sen suhteen mitä se raskaus ja synnyttäminen oikeasti nykypäivänä on.

Kyllä, nään ympärilläni paljon ihmenaisia jotka ovat uhranneet paljon lapsiensa takia. Ja mitä synnytyksessä tulleisiin vammoihin tulee, niitä harvemmin voi nähdä ympärilleen katsomalla, sillä ne vammat taitavat pääsääntöisesti löytyä sieltä housujen alta.

Tiedän, että osa naisista pysyy lähes ennallaan synnytyksen jälkeen, ja osan seksielämä ja esim. orgasmit jopa paranevat raskauden ja synnytyksen ansiosta, mutta valitettavasti se päinvastainen tarina taitaa olla huomattavasti tavallisempi.

Ehkä olen itsekäs, mutta en todellakaan ole valmis ottamaan sitä riskiä, että jatkossa seksi tuntuisi huonommalta tai pahimmillaan ei miltään, enkä enää saisi orgasmeja. Sen verran paljon seksuaalisuuttani arvostan ja rakastan. Monikohan mies olisi valmis pahimmillaan uhraamaan loppuelämänsä seksin harrastamiset lasten takia?

Mille tieteelle perustat tämän väitteesi? Mulle ei oo ainakaan isot tytöt tällaisia tarinoita kertoneet...

Vierailija
154/374 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan se on miehen haluta kun pelkkään tekemiseen menee naiselta 9 kuukautta ja mieheltä 2 minuuttia.

Vierailija
155/374 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja haluan lapsia, eikä minusta tämä kehityssuunta ole ollenkaan ok että Suomessa syntyvyys laskee!

Vierailija
156/374 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja haluan lapsia, eikä minusta tämä kehityssuunta ole ollenkaan ok että Suomessa syntyvyys laskee!

Siinähän haluat lapsia, mutta älä rupea muilta niitä vaatimaan siksi, että syntyvyyden lasku ei sinusta ole ok.

Vierailija
157/374 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia vaimoni on brasilialainen. Rakastaa lapsia ja haluaa suuren perheen, kaksi lasta on jo syntynyt ja kolmas haaveissa.

Vierailija
158/374 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia vaimoni on brasilialainen. Rakastaa lapsia ja haluaa suuren perheen, kaksi lasta on jo syntynyt ja kolmas haaveissa.

Useimmiten jo migri vaatii vakaita tuloja tuontivaimojen ollessa kyseessä ellei sitten satu asumaan kyseisessä maassa.  Siinäpähän tämän palstan ulisijat ulisee kun niitä tuloja ei tunnu olevan muuta kuin tuet joita ei lasketa.

Vierailija
159/374 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän haluat lapsia, mutta älä rupea muilta niitä vaatimaan siksi, että syntyvyyden lasku ei sinusta ole ok.

En ole vaatinut keltäkään lapsia sillonkaan kun Suomessa ei ollut syntyvyydenlasku ongelmaa niin miksi vaatisin nyttenkään, ei kuulu minusta hyviin käytöstapoihin ruveta määräilemään että nyt naapurin Markku ja Marjatta teette lapsia! :D

Kovin oot puolustusasemassa heti, näköjään joku astunut sun varpaille.

Vierailija
160/374 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset myös tiedostavat sen, että miehen on helpompi irtautua ja ottaa jalat alle kun parisuhde ja oma kestävyys joutuu koetukselle lapsen myötä. Liian usein lapsi jää äidin hoidettavaksi ja mies kiillottaa sädekehäänsä elatusmaksujen muodossa.  Onneksi tämä ei päde kaikkiin miehiin, mutta liian usein käy näin. 

Tässä yksi syy siihen, miksi naiset ovat nykyään varautuneempia asian suhteen.