Aion kohta tehdä pakollisen työhakemuksen. En aio mennä töihin mistään hinnasta, joten ehdotuksia törkyhakemuksen sisältöön otetaan vastaan.
Kommentit (112)
Printtaa hakemus vaaleanpunaiselle paperille. Erottuu varmasti edukseen!
Olen hakenut elokuusta asti aivan tosissani ja motivoituneena, persoonallisella hakemuksella, hiotulla CV:lla ja portfoliolla, kivan kuvan kera kymmeniä työpaikkoja yliopisto-opintojeni oheen saamatta yhden yhtä työpaikkaa, joten AP lähetä hakemus rauhallisin mielin, tuskin mihinkään kuitenkaan joudut! Ellet ole lähihoitaja tms ammatiltasi.
Vihreä kirjoitti:
Mene T Ö I H I N!
Hoida Vihreä työmarkkinat sellaisiksi, ettei pätkätöitä ja orjatöitä enää sallita, niin menen mieleläni töihin.
Nyt on pelkkää sillisalaattia: osa-aikaisia, määräaikaisia, vuokrafirmoja, minimipalkkoja, kuntouttavaa, työorjuutta ilman työeläkkeen kertymistä, sairauspalveluja, loma-oikeutta.
Lopeta tämä pelleily ja tee tästä maasta sellainen, jossa ensisijainen työllistyminen tapahtuu aina vakituisiin ja kokoaikaisiin töihin. (En nyt puhu opiskelijoiden kesätöistä tai iltatöistä).
Puhun perheellisistä ja aikuisista ihmisistä, joita tulee työnhakijoina kunnioittaa. Silloin hekin kunnioittavat tätä järjestelmää.
Vierailija kirjoitti:
Jos haastatteluun pääset eli joudut, tee pakkoliikkeitä.
Esim. irvistelet kesken lauseen, muka niin ettet itse huomaa asiaa.
Istut paikallasi ja lätkit itseäsi välillä avokämmenellä otsaan kolmen sarjoissa. Ihan muina miehinä / naisina.
Ai kuolen nauruun tästä itsensä läpsimisestä :D Kenelläköhän riittäisi pokka tuommoiseen, täytyy olla tosi hyvä näyttelijä!
Jos olet yli nelikymppinen niin laita syntymäaika hakemukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen en rekrytoijana reagoinut näihin. Nykyisin teen TE-toimistolle listan hakijoista, joiden hakemus on sellainen,että sillä ei ole tarkoitus työllistyä.
AHAA, nykyään täytyy olla siis ovelampi, kun rekrytoijista löytyy käräyttäjiäkin. Toisaalta jos karenssia napsahtaa niin yhtä tyhjän kanssa.
Höpö höpö. Ei työnantajilla ole aikaa tällaiseen.
Kunnioitan Ap yritystäsi. Onnea matkaan!
Ota tästä mallia:
"Minulla on muutama vuosi kokemusta eläintenhoidosta. Valitettavasti marsuni jäi jalkani alle siivotessani asuntoa. Sen jälkeen olen opiskellut avoimessa kirjastossa pari päivää viikossa. Harrastan TV:n katselua ja toivon ettei työ alkaisi liian aikaisin, koska herään yleensä puolen päivän aikaan."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sittenpä olet karenssissa. TE-tomiston mukaan sellainen lasketaan työstä kieltäytymiseksi, jos olet itse aiheuttanut sen, ettei sinua valita töihin.
Ei se ihan noin mene. Olen tehnyt törkyhakemuksia jo monta vuotta ja saikutan välittömästi, mikäli minua uhkaillaan sanktioilla. Kiitos tyhjästä. Ap
No mitä se ”saikuttaminen” auttaa kun karenssi jatkuu sen jälkeen normaalisti ja omavastuukin on 10 päivää?
Se on just tätä, kun joku pätijä luulee tietävänsä kaikesta kaiken.
Saikutan tarvittaessa siinä vaiheessa, kun minulta pyydetään lisäselvitystä, etten saisi karenssia. Saikutan aina masennus- ja ahdistusoireilusta ja aina olen saanut saikkua.
Ja se masennus-saikku tuppaa kestämään helposti vähintäänkin useita kuukausia, eikä elämääni ole ennenkään kaatanut omavastuuajat saikutusten jälkeen, kun olen palannut työttömäksi työnhakijaksi.
Sinunlaisiasi tuntuu löytyvän jokaisesta vähänkään aihetta sivuavasta keskustelusta. Saat ilmeisesti jotain tyydytystä, kun pelottelet muita sanktioilla, mutta epäonneksesi nyt menit pahasti metsään. Jos minä nimittäin jossain olen lahjakas, niin systeemin kyykyttämisessä.
Ähä. Ap
Työttömän sairausvapaa ei vaikuta millään tapaa karenssiin, ja noilla saikkupäivillä olisit alta aikayksikön työkyvyttömyyseläkkeellä. Sinä kuvittelit olevasi lahjakas valehtelemisessa, mutta et sitten ollut edes sitä. Säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sittenpä olet karenssissa. TE-tomiston mukaan sellainen lasketaan työstä kieltäytymiseksi, jos olet itse aiheuttanut sen, ettei sinua valita töihin.
Ei se ihan noin mene. Olen tehnyt törkyhakemuksia jo monta vuotta ja saikutan välittömästi, mikäli minua uhkaillaan sanktioilla. Kiitos tyhjästä. Ap
No mitä se ”saikuttaminen” auttaa kun karenssi jatkuu sen jälkeen normaalisti ja omavastuukin on 10 päivää?
Se on just tätä, kun joku pätijä luulee tietävänsä kaikesta kaiken.
Saikutan tarvittaessa siinä vaiheessa, kun minulta pyydetään lisäselvitystä, etten saisi karenssia. Saikutan aina masennus- ja ahdistusoireilusta ja aina olen saanut saikkua.
Ja se masennus-saikku tuppaa kestämään helposti vähintäänkin useita kuukausia, eikä elämääni ole ennenkään kaatanut omavastuuajat saikutusten jälkeen, kun olen palannut työttömäksi työnhakijaksi.
Sinunlaisiasi tuntuu löytyvän jokaisesta vähänkään aihetta sivuavasta keskustelusta. Saat ilmeisesti jotain tyydytystä, kun pelottelet muita sanktioilla, mutta epäonneksesi nyt menit pahasti metsään. Jos minä nimittäin jossain olen lahjakas, niin systeemin kyykyttämisessä.
Ähä. Ap
Mä (eri) en näe tuossa kyykyttämistä, siellähän sä pyörit systeemin rattaissa kuin se kuuluisa puolukka selittämässä tekemisiäsi tukien eteen. Taloudellinen riippumattomuus on eri asia.
Ja toinen mokoma kaiken tietävä. En selittele mitään. Kerron ihan rehellisesti TE-toimistossakin, että miten toimin, jos sieltä esitetään minulle jotain epämiellyttäviä vaatimuksia, saati uhkaillaan sanktioilla. He tietävät kyllä, että saikutan heti ja aina kun tarve vaatii. Kyllä se mielestäni on jo ainakin aika lähellä systeemin kyykyttämistä. Ap
Et sinä mitään saikuta koska aiheettoman sairaustodistuksen kirjoittaminen aiheuttaa lääkärille seurauksia. Ja vaikka se olisi aiheellista, niin se ei siltikään vaikuttaisi mihinkään. Karenssi ei myöskään ole mikään virkailijan päätettävissä oleva asia, vaan napsahtaa sinulle kuin manulle illallinen mikäli et täytä työttömälle työnhakijalle asetettuja velvotteita.
Mitä järkeä tässä ruljanssissa oikeasti on. Kohta työnantajat ei uskalla panna paikkoja julkiseen hakuun, kun sinne tulee 500 turhaa hakemusta ihmisiltä, joilla ei ole alan ammattitaitoa. Siksi, kun työkkäri käski. Sinne hukkuu ne oikeat hakemukset, joilla olisi ammattitaito ja halu juuri siihen työhön.
Toiseksi, ei kait rekryäjällä ole mitään hinkua palkata sitä autotonta ja ammattitaidotonta ihmistä työpaikkaan, mikä vaatii rekkakortin ja täsmätaitoa ja koulutuksen juuri siihen työhön.
Mene T Ö I H I N!