Aion kohta tehdä pakollisen työhakemuksen. En aio mennä töihin mistään hinnasta, joten ehdotuksia törkyhakemuksen sisältöön otetaan vastaan.
Kommentit (112)
Ennen en rekrytoijana reagoinut näihin. Nykyisin teen TE-toimistolle listan hakijoista, joiden hakemus on sellainen,että sillä ei ole tarkoitus työllistyä.
Vierailija kirjoitti:
No sittenpä olet karenssissa. TE-tomiston mukaan sellainen lasketaan työstä kieltäytymiseksi, jos olet itse aiheuttanut sen, ettei sinua valita töihin.
Ei se ihan noin mene. Olen tehnyt törkyhakemuksia jo monta vuotta ja saikutan välittömästi, mikäli minua uhkaillaan sanktioilla. Kiitos tyhjästä. Ap
Mikä tahansa yksittäinen typeryys. Olin vuonna nakki kesätöissä raksalla, naulat ja vasara pysyy kädessä, puukkoakin osaat käyttää telomatta itseäsi.
Ei kai ketään pakoteta töihin! Minkä ihmeen takia teet edes hakemuksen.
Minusta on ihan ok olla tekemättä töitä, jos kerran ei halua, mutta silloin ei todellakaan voi olla työtön työnhakija,
Eli et tietenkään ole tuolloin oikeutettu työttömyyskorvaukseenkaan.
Tee aivan normaali työhakemus, ei hyvälläkään luultavasti mihinkään pääse. Parhainta, jos olet hyvin mitäänsanomaton ja sulaudut massaan, niin työnantaja ei muista edes harkita sinua. Tusinahakemus, jossa ei eritellä mitään, mitä työpaikkahakemuksessa on kysytty tai toivottu. Kouluarvosana silti hyvä.
Laita kuvallinen hakemus, ilman meikkiä
Vierailija kirjoitti:
Ennen en rekrytoijana reagoinut näihin. Nykyisin teen TE-toimistolle listan hakijoista, joiden hakemus on sellainen,että sillä ei ole tarkoitus työllistyä.
AHAA, nykyään täytyy olla siis ovelampi, kun rekrytoijista löytyy käräyttäjiäkin. Toisaalta jos karenssia napsahtaa niin yhtä tyhjän kanssa.
Yhdys sana virheitä, anna itsestäsi tosi yksinkertainen kuva.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ketään pakoteta töihin! Minkä ihmeen takia teet edes hakemuksen.
Minusta on ihan ok olla tekemättä töitä, jos kerran ei halua, mutta silloin ei todellakaan voi olla työtön työnhakija,
Eli et tietenkään ole tuolloin oikeutettu työttömyyskorvaukseenkaan.
Koska työkkäri on antanut tehtäväkseni hakea töitä. Tämä ei ole mikään uusi tilanne minulle, enkä tarvitse neuvoja mihinkään asiaan. Ajattelin vaan, että täällä on usein niin sanavalmista porukkaa, että annanpa tällä kertaa palstalaisen keksiä hupihakemukseni sisällön. Ap
Aika moni näkyy aloittavan hakemuksensa fraasilla ”haen, koska te-toimisto käski hakemaan” tms. Työnhaku ei kylläkään ole tyssännyt siihen vaan relevantin osaamisen puutteeseen. Olen ajatellut, että sillä ei ilmaista työhalukkuuden puutetta vaan hakija tietää itsekin, että trumpetistia ei valita ensiviulistiksi.
Ei mitään liian törkyistä, ettei ole liian ilmiselvää. Sanoisin, että mahdollisimman tylsä ja kuluneita fraaseja. Ja ehdottomasti mukaan kaikki työkokeilut ja kuntouttavat, jos sellaisia löytyy.
Kirjoitatpa siihen hakemukseen ihan mitä tahansa, niin työllistymisen mahdollisuus on minimaalinen. Joten tee ihan simppeli normaali hakemus jota voit samaa käyttää kaikkiin työpaikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AHAA, nykyään täytyy olla siis ovelampi, kun rekrytoijista löytyy käräyttäjiäkin. Toisaalta jos karenssia napsahtaa niin yhtä tyhjän kanssa.
En usko, että kukaan tekee noin oikeasti. Ei ole hakemusten käsittelijöidenkään etu, että hakemuksia tulvii ja jokaisessa teeskennellään hyvää motivaatiota, vaikkei sellaista ole.
Laita siihen että viimeisestä työpaikasta on jo aikaa, joten taidot ovat jo vähän ruostuneet. Amuisin herääminenkin tuottaa ongelmia ja samoin muu elämänhallinta mutta äkkiä opit tavoille.
Jos satuttaa pääsemään (tai joutumaan) haastatteluun niin muista tuoda esille että edellisissä työpaikoissa pomot ja työkaverit ovat olleet ihan mul*kuja.
Kerro että suunnitelmissasi on lähitulevaisuudessa perustaa suurperhe. Tai hankkia lapsi, sekin luultavasti riittää.
Palkkatoive vaikkei kysyttäisi 10 000€/k
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sittenpä olet karenssissa. TE-tomiston mukaan sellainen lasketaan työstä kieltäytymiseksi, jos olet itse aiheuttanut sen, ettei sinua valita töihin.
Ei se ihan noin mene. Olen tehnyt törkyhakemuksia jo monta vuotta ja saikutan välittömästi, mikäli minua uhkaillaan sanktioilla. Kiitos tyhjästä. Ap
No mitä se ”saikuttaminen” auttaa kun karenssi jatkuu sen jälkeen normaalisti ja omavastuukin on 10 päivää?