Aion kohta tehdä pakollisen työhakemuksen. En aio mennä töihin mistään hinnasta, joten ehdotuksia törkyhakemuksen sisältöön otetaan vastaan.
Kommentit (112)
Aivan sama, et saisi töitä kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ketään pakoteta töihin! Minkä ihmeen takia teet edes hakemuksen.
Minusta on ihan ok olla tekemättä töitä, jos kerran ei halua, mutta silloin ei todellakaan voi olla työtön työnhakija,
Eli et tietenkään ole tuolloin oikeutettu työttömyyskorvaukseenkaan.Koska työkkäri on antanut tehtäväkseni hakea töitä. Tämä ei ole mikään uusi tilanne minulle, enkä tarvitse neuvoja mihinkään asiaan. Ajattelin vaan, että täällä on usein niin sanavalmista porukkaa, että annanpa tällä kertaa palstalaisen keksiä hupihakemukseni sisällön. Ap
Mikä on syynä, ettet tee töitä? Odotat rahan kuitenkin tulevan? Kyllä sinä jossain vaiheessa sen karenssin saat kuitenkin. Ei kukaan loppuelämäänsä pysty jatkuvasti saikuttamaan ja olla tekemättä töitä ilman seuraamuksia.
Valitettavasti jollain aloilla on nii huutava pula, et paikka on sun jos osaat muodostaa ymmärrettäviä lauseita ja kävelet kahdella jalalla ovesta sisään 👍😄
Vierailija kirjoitti:
Laita kuvallinen hakemus, ilman meikkiä
Tämä on huippuneuvo :D erityisesti yli 40-v. naisille!
Jos pääset haastatteluun älä harjaa hampaitasi tai kampaa hiuksiasi.
Kerro lapsiperhearjestasi avoimesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen en rekrytoijana reagoinut näihin. Nykyisin teen TE-toimistolle listan hakijoista, joiden hakemus on sellainen,että sillä ei ole tarkoitus työllistyä.
Samoin. Olen kehottanut myös muita firmamme rekryäviä henkilöitä toimimaan näin.
Jos on kohtuuden rajoissa tehty hakemus mikä nyt ei vaan ole yleisesti ottaen niin hyvä, niin ei siitä mihinkään voi ilmoitella ja ainakaan seurauksia ei tule:D
Kyllä näitä "helmiä"löytyy, joissa kerrotaan jotain ihan muuta kuin pitäisi. Ei ole iso vaiva toimittaa ko. hakemuksia työkkäriin. Siellä saavat sitten päätellä, onko kyseessä itseaiheutettu ongelma.
Työssäkäyvät ihmiset kirjoittelevat noita älyttömyyksiä. Hakemus aloitetaan esittäytymällä Nico-Petterin ja Villiina-Melenan äitykäksi ja organisointitaidot ovat perhevapailla hankittuja. Saatetaanpa kehua vähän miehen ammatillakin. Rivien välistä voi lukea, että lasten sairauspoissaoloja ei hoida parikunnan paremmin tienaava puolisko. Mihin näistä voi ilmoittaa?
Meillä nämä kutsutaan ryhmähaastatteluun ja yksilöhaastatteluun ja yleensä eivät pääse paikalle, joten ovat omalla toiminnallaan aiheuttaneet sen, että eivät tule valituksi => ilmoitus työkkäriin. Ja jos ottavat lapsen mukaan, kun sitä ei saanut mihinkään, niin sama juttu.
Pitää pelata näiden kanssa samaa peliä, ei se ryhmähaastattelukutsu maanantaiksi klo 8:30 maksa mitään.
Tämä oli kyllä jotain niin hanurista ettei mitään rajaa. Muista karma, mitä sillä on sinulle seuravassa elämässä varattuna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sittenpä olet karenssissa. TE-tomiston mukaan sellainen lasketaan työstä kieltäytymiseksi, jos olet itse aiheuttanut sen, ettei sinua valita töihin.
Ei se ihan noin mene. Olen tehnyt törkyhakemuksia jo monta vuotta ja saikutan välittömästi, mikäli minua uhkaillaan sanktioilla. Kiitos tyhjästä. Ap
No mitä se ”saikuttaminen” auttaa kun karenssi jatkuu sen jälkeen normaalisti ja omavastuukin on 10 päivää?
Se on just tätä, kun joku pätijä luulee tietävänsä kaikesta kaiken.
Saikutan tarvittaessa siinä vaiheessa, kun minulta pyydetään lisäselvitystä, etten saisi karenssia. Saikutan aina masennus- ja ahdistusoireilusta ja aina olen saanut saikkua.
Ja se masennus-saikku tuppaa kestämään helposti vähintäänkin useita kuukausia, eikä elämääni ole ennenkään kaatanut omavastuuajat saikutusten jälkeen, kun olen palannut työttömäksi työnhakijaksi.
Sinunlaisiasi tuntuu löytyvän jokaisesta vähänkään aihetta sivuavasta keskustelusta. Saat ilmeisesti jotain tyydytystä, kun pelottelet muita sanktioilla, mutta epäonneksesi nyt menit pahasti metsään. Jos minä nimittäin jossain olen lahjakas, niin systeemin kyykyttämisessä.
Ähä. Ap
Joo, mutta et sä loppuelämää voi tehdä noin ilman sanktioita. Jossain vaiheessa se raja tulee vastaan. Kyllähän jokainen tajuaa, että vedätät, kun saikkusi osuu aina karenssiajalle. Voin sanoa, että ei tule toiminaan. Ei elämä ole noin helppoa. Masentuneetkin tekevät parempina aikoina kevyttä työtä työpajoissa, joten jotain työtä sinäkin teet. Masennus ei ole syy jatkuvaan saikutukseen, niin kauan kun ihminen on kotona eikä osastohoidossa.
Laita "vahingossa" iäksesi 55 vuotta, niin saat olla rauhassa.
Paljon kirjoitusvirheitä ja kökkö tyyli. Osoittaa hyvin, ettet ole penaalin terävin kynä.
Outoja harrastuksia. Haastattelussa änkytystä, epäsiisti olemus ja outoja vastauksia.
Tee massahakemus ja mokaa haastattelussa. Myöhästy tai jotain. Epäsiisteys on aina eduksi.
Vierailija kirjoitti:
Yhdys sana virheitä, anna itsestäsi tosi yksinkertainen kuva.
Ja jätä kunnon selittämätön aukko cv:hen.
Tämän palstan rekryjen mukaan se nykyään tarkoittaa vankilatuomiota :D.
Vierailija kirjoitti:
Laita kuvallinen hakemus, ilman meikkiä
Laita kokovartalokuva ilman päätä samantien.
Aloita saikutus ekalla työ viikolla, niin saat paremmat tulot!
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti jollain aloilla on nii huutava pula, et paikka on sun jos osaat muodostaa ymmärrettäviä lauseita ja kävelet kahdella jalalla ovesta sisään 👍😄
Ja lähäriksi pääset vaikket osaa suomea.
Toinen jalkakin jäi tullessa jonnekin keski-eurooppaan, passin ja muistin lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdys sana virheitä, anna itsestäsi tosi yksinkertainen kuva.
Ja jätä kunnon selittämätön aukko cv:hen.
Tämän palstan rekryjen mukaan se nykyään tarkoittaa vankilatuomiota :D.
Tää on hyvä.
Ja kaikki sairauskaudet näkyviin - syynä työuupumus tai ahdistushäiriö.
Kerro avoimesti olevasi totaali-yh, jolla on olematon turvaverkosto.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni näkyy aloittavan hakemuksensa fraasilla ”haen, koska te-toimisto käski hakemaan” tms. Työnhaku ei kylläkään ole tyssännyt siihen vaan relevantin osaamisen puutteeseen. Olen ajatellut, että sillä ei ilmaista työhalukkuuden puutetta vaan hakija tietää itsekin, että trumpetistia ei valita ensiviulistiksi.
Tämä! Olen palkkatukipalkalla töissä nyt. Itseasiassa suurinosa työntekijöistä on ja lounaalla keskusteltiin noista älyttömistä duuneista, joita työkkäri jakelee. Kukin meistä oli laittanut hakemuksen alkuun juurikin sen, että työkkäri käski hakea tätä paikkaa. Selkeeksi tehdään sillä lauseella, että tässä ollaan kuluttamassa vaan kaikkien aikaa turhaan.
Mulla ei ole ajokorttia, niin piti hakea sihteerin paikkaa huolintafirmaa. Siihen saattoi sisältyä satunnaista ajoa. Eikö ne työkkärissä välitä, vai huolimattomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa hyvä jos tuo olisi todellisuutta. Mutta ei se ole. T: 51v
Laita harrastuksiisi rehellisesti aa-aktiivi. Tai kerro, että olet ollut päihdekuntoutuksessa.
Laita hakemukseen, ettei sinulla ole vakituista asunto. C/o vaikka vanhempien osoitteessa. Kerro olevasi masentunut omaishoitaja.
Osaat itse, miksi kysyt neuvoa?