Aion kohta tehdä pakollisen työhakemuksen. En aio mennä töihin mistään hinnasta, joten ehdotuksia törkyhakemuksen sisältöön otetaan vastaan.
Kommentit (112)
Tee kuvallinen hakemus, jossa kuvassa olet unisen ja vastaheränneen näköinen. Jos sinulla on tukkaa, niin tukka mahdollisimman sekaisin. Älä pese rähmää pois silmistä jos sitä on, äläkä katso suoraan kameraan. Ota mahdollisimman kyllästynyt ilme. Ota kuva niin, että siitä näkee hyvin että se on kuvattu käsivaralta omassa vessassa.
Kerro haastattelussa vireillä olevasta vaikeasta avioerosta.
Vierailija kirjoitti:
Kerro haastattelussa vireillä olevasta vaikeasta avioerosta.
Joo, tosi itkuisena ja kiihtyneenä. Vähän kuin olisit terapiaistunnossa.
Kerro, että toiveissasi on hankkia vielä muutama lapsi (vaikka väsyttääkin, kun lapset aina kipeinä).
Sitten haastat ne oikeuteen syrjinnästä, kun sua ei tämän perhejutun takia valittu. :)
Soittele työnantajalle lähetettyäsi hakemuksen (mielellään monta kertaa) ja kysele hakuprosessin etenemisestä. Ole puhelimessa mahdollisimman outo.
Tee törkyhakemus Kelaan jossa ilmoitat, että kieltäydyt ottamasta vastaan työttömyyskorvauksia. Menevät siellä takuulla hiljaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tee aivan normaali työhakemus, ei hyvälläkään luultavasti mihinkään pääse. Parhainta, jos olet hyvin mitäänsanomaton ja sulaudut massaan, niin työnantaja ei muista edes harkita sinua. Tusinahakemus, jossa ei eritellä mitään, mitä työpaikkahakemuksessa on kysytty tai toivottu. Kouluarvosana silti hyvä.
Tee tällainen tusinatörky ja laita siihen meikitön ja harmaa kuva. Ei ketään kiinnosta.
Jos haastatteluun pääset eli joudut, tee pakkoliikkeitä.
Esim. irvistelet kesken lauseen, muka niin ettet itse huomaa asiaa.
Istut paikallasi ja lätkit itseäsi välillä avokämmenellä otsaan kolmen sarjoissa. Ihan muina miehinä / naisina.
Luettele kaikki sairaudet ja myös sellaiset joita sinulla on sukurasituksen myötä odotettavissa...
Ei tämän takia mitään karenssia voi tulla!
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti jollain aloilla on nii huutava pula, et paikka on sun jos osaat muodostaa ymmärrettäviä lauseita ja kävelet kahdella jalalla ovesta sisään 👍😄
Tarkoitat varmaan puhelinmyyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee aivan normaali työhakemus, ei hyvälläkään luultavasti mihinkään pääse. Parhainta, jos olet hyvin mitäänsanomaton ja sulaudut massaan, niin työnantaja ei muista edes harkita sinua. Tusinahakemus, jossa ei eritellä mitään, mitä työpaikkahakemuksessa on kysytty tai toivottu. Kouluarvosana silti hyvä.
Tee tällainen tusinatörky ja laita siihen meikitön ja harmaa kuva. Ei ketään kiinnosta.
Ja läksi laita 50+, niin et saa koskaan kutsuja työhaastatteluihin. Ikävä niille viisikymppisille, jotka olisivat oikeasti kiinnostuneita kyseisestä paikasta.
Olen itse hakenut alalle, jolla työvoimapula (ei varmaan todellinen) mutta en pääse edes haastatteluun.
Alkaa tuntua siltä, että vuokrafirmoillakin on ikärasismia.
Ja kun katsoo esim Prisman uusia kadsatyttöjä niin ikää on just 18-vuotta.
Näin vuokrafirma tienaa (ja sryhmä) 2 e enemmän kun voi maksaa sitä alinta palkkaa. Merkonomille voi joutua maksamaan peräti 12 e/h.
Vierailija kirjoitti:
Kun ujuttaa hakemukseen alati kasvavan kiinnostuksen ay-toimintaan ei ole pelkoa kutsusta haastatteluun.
Itse asiassa ihan normaali tasapaksu hakemus mikä ei nouse millään tavalla muiden 250 hakemuksen joukosta riittää. Ihan varmasti ei ole pelkoa tulla valituksi, et pääse edes haastatteluun asti.
Mä vähän luulen, että vaikka ap yrittäisi parhaansa hakemuksessa, niin vaaraa tulla valitukdi haastatteluun asti ei ole
laita palkkatoivomus jonnekin 4000 - 5000 euron väliin. ei tule kutsua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti jollain aloilla on nii huutava pula, et paikka on sun jos osaat muodostaa ymmärrettäviä lauseita ja kävelet kahdella jalalla ovesta sisään 👍😄
Tarkoitat varmaan puhelinmyyntiä.
Ei puhelinmyynti ole mikään ala -se on pask..!!
Vakituinen ja kokoaikainen työ kunnollisella palkalla on työpaikka. Niitä tähän maahan tarvitaan, koska jokainen meistä on sen arvoinen. Vai mitä?
Ymmärrän Ap:n kannan, koska näitä "pask.työpaikkoja" ei kenenkään tulisi ottaa vastaan. Tiedän paljon ihmisiä, joilla maksuhäiriöitä ja ulosottoja näistä puhelintilauksista. Nämä pitäisi ihan lailla kieltää!
Vierailija kirjoitti:
Aika moni näkyy aloittavan hakemuksensa fraasilla ”haen, koska te-toimisto käski hakemaan” tms. Työnhaku ei kylläkään ole tyssännyt siihen vaan relevantin osaamisen puutteeseen. Olen ajatellut, että sillä ei ilmaista työhalukkuuden puutetta vaan hakija tietää itsekin, että trumpetistia ei valita ensiviulistiksi.
Asiaa vähän sivuten, jos olisin työnhakija ja työkkäri kyykyttäisi hakemaan työtä, johon en ole pätevä, voisin hoitaa sen hyödyllisestikin, aloittamalla hakemuksen vaikka jotenkin näin: "Te-toimisto määräsi minut hakemaan tätä paikkaa, mutta olen täysin tietoinen etten ole pätevyydeltäni se tekijä, jota etsitte tähän työhön. Tehtyäni hieman tutkimustyötä firmanne alkoi kuitenkin kiinnostaa minua, joten siltä varalta, että teillä olisi lähitulevaisuudessa tarjolla jotain tehtävää johon olisin pätevä, pyytäisin huomioimaan oheisen cv:ni jatkossa näihin tehtäviin". Siis jos firmassa olisi myös sellaisia töitä, jotka yhtään kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Yhdys sana virheitä, anna itsestäsi tosi yksinkertainen kuva.
Eikä vain pilkunviilaus, asiavirheet ja epäloogisuudet heittävät jonon hännille.
Itsellä on ollut sairastelun vuoksi sellaista, että aloitan lauseen enkä muista mistä se alkoi. Olen aktiivimallissa, mutta voisin kuulemma toimia entisessä ammatissani, koska "työkykyä on jäljellä" (nou. Tippuisin asiakkaan asioista jo hetken päästä, keskittyminen herpaantuu.)
Juttelin yhden sosiaalialalla toimivan kanssa, jolla oli pää täysi "salaliittoteorioita". Hän toimi ammatissa, mutta jos tuollaisia kertoisi hakemuksessa, ei takuulla pääsisi niihin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni näkyy aloittavan hakemuksensa fraasilla ”haen, koska te-toimisto käski hakemaan” tms. Työnhaku ei kylläkään ole tyssännyt siihen vaan relevantin osaamisen puutteeseen. Olen ajatellut, että sillä ei ilmaista työhalukkuuden puutetta vaan hakija tietää itsekin, että trumpetistia ei valita ensiviulistiksi.
Tämä! Olen palkkatukipalkalla töissä nyt. Itseasiassa suurinosa työntekijöistä on ja lounaalla keskusteltiin noista älyttömistä duuneista, joita työkkäri jakelee. Kukin meistä oli laittanut hakemuksen alkuun juurikin sen, että työkkäri käski hakea tätä paikkaa. Selkeeksi tehdään sillä lauseella, että tässä ollaan kuluttamassa vaan kaikkien aikaa turhaan.
Mulla ei ole ajokorttia, niin piti hakea sihteerin paikkaa huolintafirmaa. Siihen saattoi sisältyä satunnaista ajoa. Eikö ne työkkärissä välitä, vai huolimattomuutta.
Ei ne siellä ilmeisesti välitä, aika vähän sieltä löytyy mitään työtä muutenkaan jossa ei ajokorttia vaadita, eipä tule nyt äkkiseltään mieleen mitään hommaa. Rakennushommat voi olla eri paikoissa, siivoushommat eri paikoissa, jakeluhommat, ainoat hommat joita löytyy on jotain keräilijähommaa varastolla. Raskaita töitä kun ei kykene tekemään, eikä korttia ole, niin aika vaikea on töitä saada. Koulutus ainoa vaihtoehto päästä töihin. Ajokorttia en pelkästään töiden takia ole hoitamassa, sen verran tuhdit hinnat on korttien hinnoissa, se on muuten kumma jottei työkkärillä ole omaa ajokorttikoulutusta olemassa, se jos mikä auttaisi työllistämään. Tietty ajokorttikouluttajat menettäisi tuloja ja ihmiset olis kateellisia kun työkkäri hoitaa ajokortitkin, joten jospa ne työttömät sitten onkin vaan ilman korttia. Eihän työkkärin tarkoitus ole työllistää, vaan 'aktivoida'. Toimii kyllä vahvasti päinvastoin passivoijana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiaa vähän sivuten, jos olisin työnhakija ja työkkäri kyykyttäisi hakemaan työtä, johon en ole pätevä, voisin hoitaa sen hyödyllisestikin, aloittamalla hakemuksen vaikka jotenkin näin: "Te-toimisto määräsi minut hakemaan tätä paikkaa, mutta olen täysin tietoinen etten ole pätevyydeltäni se tekijä, jota etsitte tähän työhön. Tehtyäni hieman tutkimustyötä firmanne alkoi kuitenkin kiinnostaa minua, joten siltä varalta, että teillä olisi lähitulevaisuudessa tarjolla jotain tehtävää johon olisin pätevä, pyytäisin huomioimaan oheisen cv:ni jatkossa näihin tehtäviin". Siis jos firmassa olisi myös sellaisia töitä, jotka yhtään kiinnostaisi.
Noin ei kannata kirjoittaa. Työnantaja on se, joka päättää, onko hakija pätevä työhön vaikkei hänellä ole kaikkia vaadittavia ominaisuuksia. Hakemukseen voi laittaa, jos jotain vaadittavaa ei ole, kuten ajokorttia,, mutta siitäkin riittää maininta. Myöhemmin voi samaan firmaan laittaa erikseen avoimen hakemuksen.
Lukihäiriö.
Sosiaalisten tilanteiden pelkoja.
Masennusta ja työuupumusta, mutta et ole saanut vielä eläkepäätöstä.