Aion kohta tehdä pakollisen työhakemuksen. En aio mennä töihin mistään hinnasta, joten ehdotuksia törkyhakemuksen sisältöön otetaan vastaan.
Kommentit (112)
Jos olet nainen, kerro että olet raskaana. Jos olet mies, voisit kertoa jostain henkisistä ongelmista, kuten vakavasta sosiaalisten tilanteiden pelosta, pakko-oireisesta häiriöstä, ja mitä näitä nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen en rekrytoijana reagoinut näihin. Nykyisin teen TE-toimistolle listan hakijoista, joiden hakemus on sellainen,että sillä ei ole tarkoitus työllistyä.
Samoin. Olen kehottanut myös muita firmamme rekryäviä henkilöitä toimimaan näin.
Jos on kohtuuden rajoissa tehty hakemus mikä nyt ei vaan ole yleisesti ottaen niin hyvä, niin ei siitä mihinkään voi ilmoitella ja ainakaan seurauksia ei tule:D
Kyllä näitä "helmiä"löytyy, joissa kerrotaan jotain ihan muuta kuin pitäisi. Ei ole iso vaiva toimittaa ko. hakemuksia työkkäriin. Siellä saavat sitten päätellä, onko kyseessä itseaiheutettu ongelma.
Työssäkäyvät ihmiset kirjoittelevat noita älyttömyyksiä. Hakemus aloitetaan esittäytymällä Nico-Petterin ja Villiina-Melenan äitykäksi ja organisointitaidot ovat perhevapailla hankittuja. Saatetaanpa kehua vähän miehen ammatillakin. Rivien välistä voi lukea, että lasten sairauspoissaoloja ei hoida parikunnan paremmin tienaava puolisko. Mihin näistä voi ilmoittaa?
Meillä nämä kutsutaan ryhmähaastatteluun ja yksilöhaastatteluun ja yleensä eivät pääse paikalle, joten ovat omalla toiminnallaan aiheuttaneet sen, että eivät tule valituksi => ilmoitus työkkäriin. Ja jos ottavat lapsen mukaan, kun sitä ei saanut mihinkään, niin sama juttu.
Pitää pelata näiden kanssa samaa peliä, ei se ryhmähaastattelukutsu maanantaiksi klo 8:30 maksa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sittenpä olet karenssissa. TE-tomiston mukaan sellainen lasketaan työstä kieltäytymiseksi, jos olet itse aiheuttanut sen, ettei sinua valita töihin.
Ei se ihan noin mene. Olen tehnyt törkyhakemuksia jo monta vuotta ja saikutan välittömästi, mikäli minua uhkaillaan sanktioilla. Kiitos tyhjästä. Ap
No mitä se ”saikuttaminen” auttaa kun karenssi jatkuu sen jälkeen normaalisti ja omavastuukin on 10 päivää?
Se on just tätä, kun joku pätijä luulee tietävänsä kaikesta kaiken.
Saikutan tarvittaessa siinä vaiheessa, kun minulta pyydetään lisäselvitystä, etten saisi karenssia. Saikutan aina masennus- ja ahdistusoireilusta ja aina olen saanut saikkua.
Ja se masennus-saikku tuppaa kestämään helposti vähintäänkin useita kuukausia, eikä elämääni ole ennenkään kaatanut omavastuuajat saikutusten jälkeen, kun olen palannut työttömäksi työnhakijaksi.
Sinunlaisiasi tuntuu löytyvän jokaisesta vähänkään aihetta sivuavasta keskustelusta. Saat ilmeisesti jotain tyydytystä, kun pelottelet muita sanktioilla, mutta epäonneksesi nyt menit pahasti metsään. Jos minä nimittäin jossain olen lahjakas, niin systeemin kyykyttämisessä.
Ähä. Ap
Mä (eri) en näe tuossa kyykyttämistä, siellähän sä pyörit systeemin rattaissa kuin se kuuluisa puolukka selittämässä tekemisiäsi tukien eteen. Taloudellinen riippumattomuus on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ketään pakoteta töihin! Minkä ihmeen takia teet edes hakemuksen.
Minusta on ihan ok olla tekemättä töitä, jos kerran ei halua, mutta silloin ei todellakaan voi olla työtön työnhakija,
Eli et tietenkään ole tuolloin oikeutettu työttömyyskorvaukseenkaan.
Pakko koska muuten ei saa toimeentulotukeakaan. Säästyisi monen byrokraatin työt kun työt jätettäisiin halukkaille.
Eetu Loinen tässä terve. Teillä oli haussa työkkärin kautta työpaikka pyllynpyyhkinä. Olisin kiinnostunut tulemaan teille siihen työntekijäksi. Olen aina tykännyt pyllyn pyyhinnästä vaikkei minulla vielä ole kokemusta muiden pyllyjen pyyhkimisestä niin opin kyllä nopeasti talon tavoille. Olen kiinnostunut pyllyjen pyyhinnästä myös yleisesti ja olisin kiinnostunut kehittymään siinä paremmaksi. Toivottavasti otatte yhteyttä pikaisesti, odottelen jo töihin pääsyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sittenpä olet karenssissa. TE-tomiston mukaan sellainen lasketaan työstä kieltäytymiseksi, jos olet itse aiheuttanut sen, ettei sinua valita töihin.
Ei se ihan noin mene. Olen tehnyt törkyhakemuksia jo monta vuotta ja saikutan välittömästi, mikäli minua uhkaillaan sanktioilla. Kiitos tyhjästä. Ap
No mitä se ”saikuttaminen” auttaa kun karenssi jatkuu sen jälkeen normaalisti ja omavastuukin on 10 päivää?
Saikutan tarvittaessa siinä vaiheessa, kun minulta pyydetään lisäselvitystä, etten saisi karenssia. Saikutan aina masennus- ja ahdistusoireilusta ja aina olen saanut saikkua.
Ja se masennus-saikku tuppaa kestämään helposti vähintäänkin useita kuukausia, eikä elämääni ole ennenkään kaatanut omavastuuajat saikutusten jälkeen, kun olen palannut työttömäksi työnhakijaksi.
Sinunlaisiasi tuntuu löytyvän jokaisesta vähänkään aihetta sivuavasta keskustelusta. Saat ilmeisesti jotain tyydytystä, kun pelottelet muita sanktioilla, mutta epäonneksesi nyt menit pahasti metsään. Jos minä nimittäin jossain olen lahjakas, niin systeemin kyykyttämisessä.
Ähä. Ap
Mä (eri) en näe tuossa kyykyttämistä, siellähän sä pyörit systeemin rattaissa kuin se kuuluisa puolukka selittämässä tekemisiäsi tukien eteen. Taloudellinen riippumattomuus on eri asia.
Ja toinen mokoma kaiken tietävä. En selittele mitään. Kerron ihan rehellisesti TE-toimistossakin, että miten toimin, jos sieltä esitetään minulle jotain epämiellyttäviä vaatimuksia, saati uhkaillaan sanktioilla. He tietävät kyllä, että saikutan heti ja aina kun tarve vaatii. Kyllä se mielestäni on jo ainakin aika lähellä systeemin kyykyttämistä. Ap
Paras se on haastattelussa möhliä, siitä ei voi syyttää ketään jos on outo luonteeltaan :D
Jos hakemukseen pistät huonoja juttuja ei, te-toimisto välttämättä hyvällä katso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ähä. Ap
Ja toinen mokoma kaiken tietävä. En selittele mitään. Kerron ihan rehellisesti TE-toimistossakin, että miten toimin, jos sieltä esitetään minulle jotain epämiellyttäviä vaatimuksia, saati uhkaillaan sanktioilla. He tietävät kyllä, että saikutan heti ja aina kun tarve vaatii. Kyllä se mielestäni on jo ainakin aika lähellä systeemin kyykyttämistä. Ap
Mä en näe asiaa noin niin kauan kuin on tilivelvollinen jonnekin. En itse asiassa usko, että systeemiä voi kyykyttää, jokainen on osa yhteiskuntaa, myös ne taloudellisesti riippumattomat. Käyttävät terveyspalveluja, käyvät kouluja, maksavat veroja jne. ihan samaan malliin kuin tukiaisilla elelevät. Erakkous ei oikein enää onnaa.
Kun ujuttaa hakemukseen alati kasvavan kiinnostuksen ay-toimintaan ei ole pelkoa kutsusta haastatteluun.
Itse asiassa ihan normaali tasapaksu hakemus mikä ei nouse millään tavalla muiden 250 hakemuksen joukosta riittää. Ihan varmasti ei ole pelkoa tulla valituksi, et pääse edes haastatteluun asti.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet nainen, kerro että olet raskaana. Jos olet mies, voisit kertoa jostain henkisistä ongelmista, kuten vakavasta sosiaalisten tilanteiden pelosta, pakko-oireisesta häiriöstä, ja mitä näitä nyt on.
Tää oli hyvä!
Diplomi - insinööri -miesystäväni haki yhteen paikkaan, mihin kaikki uraystävät painostivat hakemaan, vaikkei itse halunnut paikkakunnalle muuttaa.
No viimeisenä hakupäivänä väsäsi hakemuksen eikä sitten päässyt jatkoon. Katsoin tietokoneelta hakemustiedoston, asiallinen perushakemus oli - mutta kohdassa harrastukset ja mielenkiinnon kohteet oli kirjoitettu "leijan lennätys ja pakitus".
Tee ihan tosissasi se hakemus, kerro itsestäsi ja osaamisestasi ja paneudu huolella asiaan. Niin me muutkin työttömäksi jääneet olemme tehneet, kerta toisensa jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen en rekrytoijana reagoinut näihin. Nykyisin teen TE-toimistolle listan hakijoista, joiden hakemus on sellainen,että sillä ei ole tarkoitus työllistyä.
Samoin. Olen kehottanut myös muita firmamme rekryäviä henkilöitä toimimaan näin.
Jos on kohtuuden rajoissa tehty hakemus mikä nyt ei vaan ole yleisesti ottaen niin hyvä, niin ei siitä mihinkään voi ilmoitella ja ainakaan seurauksia ei tule:D
Kyllä näitä "helmiä"löytyy, joissa kerrotaan jotain ihan muuta kuin pitäisi. Ei ole iso vaiva toimittaa ko. hakemuksia työkkäriin. Siellä saavat sitten päätellä, onko kyseessä itseaiheutettu ongelma.
Työssäkäyvät ihmiset kirjoittelevat noita älyttömyyksiä. Hakemus aloitetaan esittäytymällä Nico-Petterin ja Villiina-Melenan äitykäksi ja organisointitaidot ovat perhevapailla hankittuja. Saatetaanpa kehua vähän miehen ammatillakin. Rivien välistä voi lukea, että lasten sairauspoissaoloja ei hoida parikunnan paremmin tienaava puolisko. Mihin näistä voi ilmoittaa?
Meillä nämä kutsutaan ryhmähaastatteluun ja yksilöhaastatteluun ja yleensä eivät pääse paikalle, joten ovat omalla toiminnallaan aiheuttaneet sen, että eivät tule valituksi => ilmoitus työkkäriin. Ja jos ottavat lapsen mukaan, kun sitä ei saanut mihinkään, niin sama juttu.
Pitää pelata näiden kanssa samaa peliä, ei se ryhmähaastattelukutsu maanantaiksi klo 8:30 maksa mitään.
Mulla oli kerran lapsi mukana työhaastattelussa, kun sitä ei saanut mihinkään. Ei se mitään haitannut, sain töitä. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ähä. Ap
Toki voit saikutella, mutta kun olet aikasi saikutellut, saat soiton Kelasta ja ryhdytään selvittämään työkykyäsi.
Avainsana on rehellisyys, eli rehellinen cv
-Jos olet 45+, ikä kunnolla näkyviin
-jos yksinhuoltaja, se näkyviin, voit kertoa myös lapsenhoitopulmista ja lasten sairasteluista
-laita kaikki työttömyysjaksot näkyviin
-kuntoutusjaksot ja työkokeilut näkyviin, jos on
-huonot arvosanat myös näkyviin
jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläpäs levittele valheellista tietoa. Se ei ole työnhakijan vika, jos sovittu lapsenvahti sattuu sairastumaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta voisi tietosuojavaltuutettu kiinnostua. Sinullahan ei ole mitään tietoa, kuka hakee työkkärin vaatimuksesta ja kuka ei. Et myöskään tiedä, kuka on tehnyt tahallaan huonon hakemuksen ja kuka ei. Sinulla ei ole mitään oikeutta lähettää ihmisten nimiä työkkäriin, jos he eivät ole työkkärin asiakkaita.
Tässä oikein galleria huonoimmista CV:stä
http://www.bromygod.com/2014/04/07/20-resumes-wrong-theyre-almost-right/
Ja tämän työkkäri pystyy todistamaan miten...? Jos teet kuten työkkäri määrää eli haet työhönosoituspaikkoihin ja menet työkkärin määrämille kursseille, niin mitä ne voi tehdä? Antaa karenssia kun et silti työllisty?