Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa kun ei saa vaidettua parkivaloa. Iso käsi, eikä yllä sormenpäillä vääntämään

Vierailija
08.10.2024 |

On sitä yrittänyt pienempikätinenkin. Hyundai Matrix ja toisen puolen parkkivalo. 

Eikö tosiaankaan ole kukaan kehitellyt monitoimityökalua, jolla voisi vääntää ja kääntää ahtaissa paikoissa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota umpio irti.

Vierailija
2/19 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämöisessä työkalussa pitäisi olla lukittava nivel ja moneen muuntuva kärki. Ja tämmöistäkö ei sitten ole missään myynnissä?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota umpio irti.

Tämä ei ollutkaan tullut mieleen. Vanha auto. Menee varmaan jotain rikki kun umpiota alkaa irrottamaan ja jos on vielä kovatöinen operaatio.

ap

Vierailija
4/19 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aja se rotisko paalaamoon ja käy ostamassa kunnon kulkupeli.

Vierailija
5/19 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siinä lampun takana on vaihtamisen esteenä? 

Vierailija
6/19 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kumma miten noiden polttimoiden "paikoista" pitää tehdäkin niin ahtaita, ettei nissä mahdu kunnolla operoimaan. Mä olen itse ottanut tavaksi pyytää, että vuosihuollossa tsekkaavat polttimot ja vaihtavat, jos tarve.

Mulla ei ole paksut sormet, mutta lyhyet, ja niillä ei edes välttämättä yltäisi polttimoita vaihtamaan.

Vierailija
7/19 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siinä lampun takana on vaihtamisen esteenä? 

Siinä on jotain mutkikaita ohuita jäykkiä putkia että käsi ei mahdu sinne ja sitten sormenpäillä pitäisi yrittää kääntää sen putken ympärillä. Se on siinä ihan hyvin näkyvillä mutta kun ei vaan ihan parilla sormella riitä voima sitä kääntämään. Monenlaisella pihdillä olen yrittänyt mutta sitten taas pihtien pää laajenee niin isoksi ja ei voi kääntää.

ap

Vierailija
8/19 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä umpiota tarvitse välttämättä irti ottaa, löysäät ja katsot että tuliko tilaa tarpeeksi. jos ei niin sit irrotat.

Vierailija
9/19 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan Passatissa oli toisen puolen polttimossa sama ongelma. Kun vein sitten lopulta merkkikorjaamoon ja kysyin asiasta niin kertoivat että heillä on erikoistyökalu, ei sinne taitavankaan mekaanikon käsi ja sormet taivu. Lapsen kädellä olisi voinut onnistua.

Vierailija
10/19 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsastus tänään ja sen takia olisin vauhtanut. Olen yrittänyt tehdä jotain työkalua mutta en vielä ole onnistunut ja ei taida aika riittää enää. Kolme pikkuvikaahan saa olla ettei joudu uusintakatsastukseen. Tämä parkki on sitten ensimmäinen.

ap

Vierailija
11/19 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kumma miten noiden polttimoiden "paikoista" pitää tehdäkin niin ahtaita, ettei nissä mahdu kunnolla operoimaan. Mä olen itse ottanut tavaksi pyytää, että vuosihuollossa tsekkaavat polttimot ja vaihtavat, jos tarve.

Mulla ei ole paksut sormet, mutta lyhyet, ja niillä ei edes välttämättä yltäisi polttimoita vaihtamaan.

Syyn kerroit itse. Lisää töitä merkkikorjaamoille joilla on merkkikohtaiset työkalut

Vierailija
12/19 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehittele itse tuo työkalu, kun sinulla on siitä hyvä visio. Jos se on oikeasti toimiva patentoi se ja jos saat sen tuotteistettua tai patentin myytyä voit saada sillä rahaa.

Mutta todellisuudessa usein auton polttimon vaihto vaatii umpion irroituksen/löystämisen. Edes pienikätinen ei välttämättä vaihtoa pysty tekemään ilman tuota operaatiota.

Jos lähelläsi on Motonet, niin ainakin ennen oli palvelu, että jos ostit sieltä polttimon vaihtoivat sen ilmaiseksi tai nimellistä korvausta vastaan.

Vierailija
13/19 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsastus tänään ja sen takia olisin vauhtanut. Olen yrittänyt tehdä jotain työkalua mutta en vielä ole onnistunut ja ei taida aika riittää enää. Kolme pikkuvikaahan saa olla ettei joudu uusintakatsastukseen. Tämä parkki on sitten ensimmäinen.

ap

Käy jossain autohuoltamolla vaihdattamassa, niillä on välineet. Ehtivät sen vaihtaa jossain välissä ilman ajanvarausta.

Vierailija
14/19 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otappa lasten jousipyssyn imukuppinuoli siihen kuppiin pikaliimaa ja paina lamppuun n kymmenen sekunttia, kiertele auki. 

Vierailija
15/19 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otappa lasten jousipyssyn imukuppinuoli siihen kuppiin pikaliimaa ja paina lamppuun n kymmenen sekunttia, kiertele auki. 

Typerintä mitä voi tehdä.

Vierailija
16/19 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla tuo umpion irrottaminen nykyautoissa vakioproseduuri jos pitää jokin polttimo vaihtaa. Katso auton ohjekirjaa, jos se neuvotaan siellä - einakin meidän molemmissa autoissa näin on. Eikös jokin EU-direktiivikin määrää että polttimoiden pitää olla käyttäjän itse vaihdettavissa. Sitä kain ei taideta sanoa, että kuinka helposti.

Vierailija
17/19 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehittele itse tuo työkalu, kun sinulla on siitä hyvä visio. Jos se on oikeasti toimiva patentoi se ja jos saat sen tuotteistettua tai patentin myytyä voit saada sillä rahaa.

Mutta todellisuudessa usein auton polttimon vaihto vaatii umpion irroituksen/löystämisen. Edes pienikätinen ei välttämättä vaihtoa pysty tekemään ilman tuota operaatiota.

Jos lähelläsi on Motonet, niin ainakin ennen oli palvelu, että jos ostit sieltä polttimon vaihtoivat sen ilmaiseksi tai nimellistä korvausta vastaan.

Hyundai Matrix on jo vanhahko malli, ei ole enää ihan äsken ollut uutena myynnissä, lisäksi aika maailmanlaajuinen auto. Jos polttimonvaihto olisi oikea ongelma, siihen olisi jo kehitetty joku erikoistyökalu mikä olisi jo saatavilla, mutta näin ei ole. Tuskin kenenkään kannattaa rueta tekemään vain johonkin tiettyyn melko harvinaiseen automalliin sopivaa työkalua, menekkiä tuskin on riittävästi kattamaan kaikki kehitys ja valmistuskustannukset.

Kuvakin löytyi konehuoneesta, ei tuo näytä tavanomaiselta kummemmalta:

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1723643434424487&set=pcb.172364367…

Vierailija
18/19 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyundai Matrix on jo vanhahko malli, ei ole enää ihan äsken ollut uutena myynnissä, lisäksi aika maailmanlaajuinen auto. Jos polttimonvaihto olisi oikea ongelma, siihen olisi jo kehitetty joku erikoistyökalu mikä olisi jo saatavilla, mutta näin ei ole. Tuskin kenenkään kannattaa rueta tekemään vain johonkin tiettyyn melko harvinaiseen automalliin sopivaa

Autohuolloilla on huhujen mukaan erikoistyökaluja kyseiseen työhön. Ymmärsin, että aloittajalla oli mielessä monitoimityökalu (ajatuksena tyyliin linkkuveitsi eli yhdessä rungossa monipuoliset vaihtoehdot) jota helppo muokata erilaisiin hankaliin paikkoihin sopivaksi, ei pelkästään yhteen työhön.

Vierailija
19/19 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.....jatkoa...

Katsastusmies mainitsi että ko. hommaan on olemassa erikoistyökalu. Niin eihän tuo vaikealta hommalta näytä tuo polttimon vaihto. Kunhan käsi sen mahtuisi tekemään. Varmaan lapsikin sen osaisi tehdä:) Kun pieni käsi.

Oli muuten sitten tosiaankin se kolmas vika, mutta kun ei ollut neljäs, niin ei uusintakatsastusta.

Muut viat oli mm. vetonivelen suojakumi vasen edessä uloin?

Mitenkä tuonkaan tekee. Avaimia pitää hommata.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi