Voiko usea keskenmen tarkoittaa, ettei koskaan saa terveitä lapsia?
Siis olen kuullut että joitakin pareja on testattu (monen keskenmenon jälkeen) siitä, ovatko he "allergiaisia" toisilleen, siis että onko heidän geenit tms. yhteensopivia. Koska tällainen yhteensopimattomuus saattaa aiheuttaa useita keskenmenoja.
Sitten kun tällaiset keskenmenopariskunnat miljoonan lapsentekoyritykserran jälkeen saavat lapsia niin aina ne lapset ovat jotenkin moniongelmaisia.
Mullakin kaksi tuttua pariskuntaa joista molemmilla kesti vuosia ennenkuin saivat lapsen, toisella perheellä kaksi poikaa, toisella tytär ja poika.
Ja nyt molempien sarjakeskenmenoperheen lapset ovat moniallergisia, kaikilla siis useita allergioita ja ihottumaa ja oppimisvaikeuksia ja näkövaikeuksia (silmälaseja).
Siis että oisko useampi keskenmeno luonnon oma tapa sanoa, ettei joidenkin pitäisi hankkia lapsia koska niistä lapsista ei oikein tule kunnolla elinkelpoisia, vaan lapsista tulee niitä erikoislapsia.
Onko kellään toisella tällaista havaintoa? Että sarjakeskenmenojen jälkeen lapsen saaneet olisivatkin saaneet ns. haastavia allergia- ja ongelmalapsia?
Jotenkin vaan tuntuu, ettei se voi olla sattuma. Miski joku siis pakolla tekee lapsia vaikka luonto antaa satoja vihjeitä, ettei kannattaisi!?
Kommentit (8)
Aina syyt ei selviä. Mun äidilläni oli 8 km ennen minua, ainokaistaan. Minulla on ollut 4 km ja 4 normaalia raskautta. .Syyt ei koskaan selvinneet. Minä olen ihan terve vaikka synnytys olikin vaikea ja hädintuskin selvisimme. Omat synnytykset on kaikki olleet ennenaikaisia 33-36 vkoa.
No tuon teorian heikkous piilee siinä, että useimiten keskenmenot johtuvat siitä, että hyvälaatuinen alkio ei syystä tai toisesta kiinnity kunnolla kohdun limakalvolle, jolloin kehitys ei lähde kunnolla käyntiin ja keskeytyy.
Toinen iso syy on äidin erilaiset sairaudet, jotka estävät alkion kehitystä.
Vasta kolmas syy on genetiikka, ilmeisesti tyypillisesti nämä keskenmenot tapahtuvat toisella kolmanneksella tai vasta viimeisellä kolmanneksella, silloin toki puhutaan jo kohtukuolemasta.
Toistuvien keskenmenojen syynä voi olla myös äidin heikko kohdunkaula ja tällöinhän lapsessa ei ole mitään vikaa, joten jos äidille tehdään seuraavassa raskaudessa tukiommel kohdunkaulaan, on parilla mahdollisuus täysin normaaliin lapseen. Keskenmenoihin on monen monituisia syitä ja niitä omien keskenmenojen syitä ei aina ruodita jokaisen tuttavan kanssa, joten kannattaa olla varovainen johtopäätösten kanssa.
Minulla oli toistuvia keskenmenoja ensimmäisen ja toisen sekä toisen ja kolmannen lapsen välissä. Ehdimme jo luopua toivosta molemmissa väleissä.
Keskimmäinen lapsemme oli moniallerginen. Nyt hän on jo yläkouluikäinen eikä allergioita ole ollut vuosiin. Esikoisella on silmälasit, mutta en ole ikinä ajatellut, että lapsessa, jolla on silmälasit, on jotain vikaa... Nuorin on toistaiseksi ihan "virheetön".
Meidän tutuilla on paljon todella "väkisin" tehtyjä lapsia: ns. luonnolliset keinot eivät ole riittäneet. Nämä lapset ovat erilaisia kuten kaikki muutkin lapset.
Mielestäni ajattelutapasi on outo. Ajatteletko, että "parhaimpia" lapsia ovat vahingossa alkunsa saaneet, kun luonto on heidät ilman yritystä eteen heittänyt? Silloinhan meillä abortoitaisiin nimenomaan ihmiskunnan parhaimmisto.
Suosittelisin syvällisempää ajatustoimintaa. Olet kai sentään huomannut, että ihan "tavallisetkin" lapset (tavallisesti tehdyt ja kohtuullisella yrittämisellä alkunsa saaneet) voivat olla allergisia tai jopa kehitysvammaisia?
Minä olen kyllä aika paljon samaa mieltä kuin ap. Keskenmenoilla luonto koittaa sanoa, ettei kannata lisääntyä, tai kyseinen pari ei geenistöltään ole sopiva toisilleen. E-pillerit sotkevat ihmisen hajuaistin, jolla haistat geeneillesi sopivan parin ja valitset väärin. Esimerkiksi näin.
Voihan olla, että keskenmenoihin on ollut joku muu syy, mutta kun lapsi vihdoin onnistuu niin se on viallinen, koska naisen munasolut on jo vanhentuneita ja virheellisiä. Joillakin alkaa vaihdevuodet jo 35 vuotiaina ja munasolut on silloin jo huonolaatuisia.
En usko, että ap tarkoittaa, että parhaat olisivat vahinkoja, vaan parhaat olisi ne ketkä syntyy luonnollisesti.
Jaa, että allergiset ja silmälaseja käyttävät lapset ovat jotenkin viallisia. Kaikkea sitä kuulee..
7 ei ilmeisesti ymmärrä lukemaansa. Toistuville keskenmenoille voi olla lukemattomia syitä ja geneettiset syyt ovat vain yksi niistä. Useimmiten keskenmenolle on jokin muu kuin geneettinen syy.
Varhaislapsuuden allergiat yleensä helpottaa muutamassa vuodessa ja lapsi saattaa myöhemmin olla täysin allergiaton.
Silmälasti on tuiki tavallisia suomalaisilla, jo lukioiässä puolet tarvii laseja.